Hyvää analyysiä Persuista. Ukkola: "nöyryys ei kuulu persun tehdasasetuksiin":)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e3da87df-85fd-4fe5-8523-e7af4f625…
Tämä kohta kannataisi sisäistää kaikkien ja että mitä se oikeasti tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä että jos kroonista suolistotulehdusta omaavat perustaisivat oman puolueen, niin olisi epä-älyllistä syyttää heitä tästä ominaisuudestaan:
- "On helppo nähdä, että perussuomalaiset houkuttelee muita puolueita enemmän epäsovinnollisia henkilöitä. Tätä on myös tutkittu: protestipuolueiden äänestäjät ovat muiden puolueiden äänestäjiä epäsovinnollisempia."-
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleistäisi.
Persuissa on seassa myös hillittyä ja hallittua, sanansa tarkoin asettelevaa väkeä ja hyvä niin. Sellaista joka keskittyy hankalien asioiden puimiseen, ei niinkään henkilötason vääntöihin. Veikkaan että kyse on enemmin omastatunnosta kuin mistään riidanhalusta.
Mitähän tuolla nöyryydellä nyt meinataan? Vassarit tuntuvat oikein mainostavan ylpeyttään. Muutko eivät saisi tälläistä tunnetta ilmaista?
Hauskaa miten tuolla vassari-kommentilla vain todistit Ukkolan pointit oikeaksi.
"
hän (Mäkelä) tarjosi heille klassisen whataboutismin: Miksi ei puhuta Kimmo Kiljusesta?
Mäkelän strategia muistutti vanhaa lasten leikkiä: Se ei ollut minun syyni, miksei kukaan puhu siitä, mitä Pekka teki viime viikolla?
"Perussuomalaisten puolueen syvin eetos perustuu protestiin. Pers
Eihän sillä ole mitään merkitystä itse asian kanssa mitä Ukkola itse on.
persu sanan jankuttaja työssään eli täällä jankuttamassa persua.
Vierailija kirjoitti:
Ukkola pelkää leimaantuneensa liikaa persuihin (sattuneesta syystä), joten tuollainen irtiotto oli tarpeen. Tietynlaista hyvesignalointia...
Sen sijaan ap:n ulostulo jäi hiukan epäselväksi: ei kai hän yritä normalisoida Vornasen, Immosen mutta myös esimerkiksi Tynkkysen, Keskisarjan, Laakson, Mäkelän jne käytöstä joissakin tilanteissa??
Ei se voi niin mennä, että selityksenä käytökselle riittää jatkossa "no kun mä oon noita persuja"!
Sama minulla: en tiedä kumpaan suuntaan ap. yrittää asiaa viedä, mutta ei sillä väliä. Ukkolan kanta on selvä, vaikka hänellä persu-ukko onkin.
Joko tajuaa jotain oikein tai ei tajua.
Välillä hänellä tulee huteja. Täytyypä lukea kolumni.
Ylpeyttä on kahta muotoa, hyvää ja huonoa. Erona se miten realistista ylpeys on. Realistinen ylpeys ei ole ylimielisyyttä vaan itseluottamusta ja -varmuutta.
Joi mullekin yksi sellainen nössön kirjsstotädin näköinen piipitti että; Sun täytyy olla nöyrä kun soitin lapsen sairastumisesta ja kotiin jäämisestä toistamiseen ilmaisen työharjoittelun aikana.
Mielessä mietin: Hsista jo vtu irpo, mutta ihsn sovittelevseti puhuin. En mä tuostakaan halunnut niin huonoa arvosanaa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ukkola pelkää leimaantuneensa liikaa persuihin (sattuneesta syystä), joten tuollainen irtiotto oli tarpeen. Tietynlaista hyvesignalointia...
Sen sijaan ap:n ulostulo jäi hiukan epäselväksi: ei kai hän yritä normalisoida Vornasen, Immosen mutta myös esimerkiksi Tynkkysen, Keskisarjan, Laakson, Mäkelän jne käytöstä joissakin tilanteissa??
Ei se voi niin mennä, että selityksenä käytökselle riittää jatkossa "no kun mä oon noita persuja"!
En yritä normalisoida, vaan esittää syitä miksi Persuissa on "noita" tilanteita ehkä enemmän ja ainakaan kun on jotain tapahtunut niin ei ole eväitä tunnustaa tosiasioita. Vornanen ei ilmeisesti vieläkään ja Immosella meni hetki aikaa koota itsensä ja ottaa järki käteen.
Tätä samaahan se Ukkola koitti selittää.
Minä esitän että, ei ole uutinen että Persu käytäytyy kuten käyttäytyy, koska suurin osa Suomen näin käyttäytyvistä hakeutuu Persupuolueeseen. Jos ei olisi Persupuoluetta, niin olisivat muissa puolueissa. Ja kyllä "näitä" riittää jo nyt myös muihin puolueisiin, jotka ei älyä tekojaan. Mikäs se oli se nainen joka ei millään ymmärtänyt tekonsa tuomittavuutta? Tytti Yli-Viikari oli/on nimeltään. Ei taida olla Persu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yritä normalisoida, vaan esittää syitä miksi Persuissa on "noita" tilanteita ehkä enemmän ja ainakaan kun on jotain tapahtunut niin ei ole eväitä tunnustaa tosiasioita. Vornanen ei ilmeisesti vieläkään ja Immosella meni hetki aikaa koota itsensä ja ottaa järki käteen.
Minä esitän että, ei ole uutinen että Persu käytäytyy kuten käyttäytyy, kos
voitko laittaa vielä parisataa kertaa ton persu sanan.
"
Minä esitän että, ei ole uutinen että Persu käytäytyy kuten käyttäytyy, koska suurin osa Suomen näin käyttäytyvistä hakeutuu Persupuolueeseen. Jos ei olisi Persupuoluetta, niin olisivat muissa puolueissa. Ja kyllä "näitä" riittää jo nyt myös muihin puolueisiin, jotka ei älyä tekojaan. Mikäs se oli se nainen joka ei millään ymmärtänyt tekonsa tuomittavuutta? Tytti Yli-Viikari oli/on nimeltään. Ei taida olla Persu.
ap"
Kummasti nyt vihervasemmistoa kiinnostaa miksi "noissa" tapahtuu jotain enemmän kuin muualla.
Sen sijaan kissojen elävältä kiduttaminen ja niiden päälle kuseminen on yksinomaan vihervasemmiston juttu. Tätä ei tapahdu missään muualla siis kuin vihervasemmistossa.
Lisäksi on ryhmiä joiden käytöstä ei saa tutkia lainkaan ilman rassesyytöksiä. Voidaan puhua persuissa esiintyvistä ilmiöistä sillä sekunnilla kun aletaan puhumaan muissakin ryhmissä esiintyvistä ilmiöistä. Kyseessä ei ole whataboutismi, vaan nimenomaan tunnustus siitä että persut ovat täysin oikeassa siitä että "noista" saa puhua ainoastaan silloin kun "nuo" ovat valkoihoisia. Muussa tapauksessa asiasta pitää joko valehdella, kiistää tai hiljentää ne joiden mielestä aiheesta on syytä keskustella.
Erityisen noloa vihervasemmistolta on huudella whataboutismeista tietämättä mitä se edes tarkoittaa.
Se vain että monet äänestivät persuja protestina - siis patavanhoillisia, konservatiivisia uskiksia - protestina!
sä joutaisit jo laitokseen jankuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Ukkola tyhjäntoimittaja aatelia.
Ai nyt teidän palvomanne Ukkola onkin tyhjäntoimittaja? Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleistäisi.
Persuissa on seassa myös hillittyä ja hallittua, sanansa tarkoin asettelevaa väkeä ja hyvä niin. Sellaista joka keskittyy hankalien asioiden puimiseen, ei niinkään henkilötason vääntöihin. Veikkaan että kyse on enemmin omastatunnosta kuin mistään riidanhalusta.
Mitähän tuolla nöyryydellä nyt meinataan? Vassarit tuntuvat oikein mainostavan ylpeyttään. Muutko eivät saisi tälläistä tunnetta ilmaista?
Persujen paras eliitti servaa, haastaa riitaa ja laulaa pilkkalauluja yhä kasvavalle joukolle työttömiä. Kirjoittaa haaveitaan lasten ampumisesta ja kutsuu itseään nimellä Spermaturpa.
Heidännndeologia on riidan haastaminen.
Ja sitten kehtaavat olla sitä mieltä, että heitä pitäisi arvostaa jollain tavalla. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikka mä kuinka fanitan tätä SannaUkkolaa niin en voi olla ajattelematta häntä lukiessa että kotona hänellä on ukkona ääripersu !!
Minua ei hävettäisi yhtään tuo mies. Vähän kade jopa olen. Toivottavasti Sanna osaa arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Se vain että monet äänestivät persuja protestina - siis patavanhoillisia, konservatiivisia uskiksia - protestina!
Fakta nyt kuitenkin on, että Suomen viime vuosituhannelta olevien käytäntöjen purkajiksi tarvittiin Persuja. Samojen käytäntöjen purkamiseen, mitä muut maat on purkaneet jo -90 luvulla.
Että näinkin se voi näkyä tämä "epäsovinnollisuus".
Ylivoimainen enemmistö tämänkään palsan osallistujista ei vieläkään ymmärrä, (halua ymmärtää) että tämän hallituksen tekemät uudistukset on tarpeen ja välttämättömiä, eikä näitä mikään seuraava hallitus tule purkamaan, vaikka olisi esim. täysi vasemmistohallituskin.
ap
Perussuomalaisten puolueen syvin eetos perustuu protestiin. Persut ovat rakentaneet identiteettiään vastakkainasettelun ympärille, mikä vaikeuttaa aidon nöyryyden osoittamista. Tämä on tehokas poliittinen strategia, mutta myös viestinnällinen miinakenttä. Kun kriisi osuu kohdalle, persulta puuttuvat usein työkalut, koska hän ei ole tottunut antamaan periksi. Kriiseissä uho ei toimi; yhteisö odottaa nöyryyttä.
Ja koska nöyryys ei kuulu persun tehdasasetuksiin, voimme jatkaa popcornin syömistä ja jäädä odottamaan seuraavaa kriisiä. Jotain hyvääkin nimittäin: perussuomalaiset tarjoavat meille enemmän viihdettä kuin mikään muu puolue.
Osui ja upposi. Sekin ihmetyttää miksi puolueen johto seilaa kriisistä toiseen laput silmillä eikä ota opikseen palkkaamalla jotain konsulttiyhtiötä vetämään kursseja edustajilleen.
Myös rehellisyys näyttäisi olevan erikseen ostettava lisäominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä esitän että, ei ole uutinen että Persu käytäytyy kuten käyttäytyy, kos
Siellä on silti ihan rauhallista ja sopuisaa , ns moitteetonta porukkaa myös, ehkä kasvavasti. Kieltämättä tylsää jos miehet oireilevat mutta heillä varmasti on omat taustansa ja syynsä.
Eipä nuo naiset haurailta kyllä vaikuta, no se Huhtasaari on ehkä hieman erikoinen. Hyvin jämptin oloista väkeä paljon.
Siksi hyvin tarkoitushakuista taas tämä leimaaminen "ne nyt on semmoisia, tiedättehän". Hohhoijjakkaa.Keksikää nyt oikeasti jotain tuoretta.
Juu en ole kyllä ollenkaan nöyrä. En ymmärrä miksi joku on. Olen ihan rohkean rehellisesti sitä mitä olen ja nöyristelemään en ala. Varpaannuolijat löytyvät vihervasemmistosta.
Väkivaltafantasia tuntuu olevan tietyn puolueen kannattajien vakiokamaa