Pitääkö toimeentulotukeen nykyisin liittää tiliote joka kuukausi?
Kun itse nostin sitä jonkun aikaa joskus 10 vuotta sitten niin riitti että ne toimitti vaan muutaman kerran vuodessa
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään etuuskäsittelijää kiinnosta oletko käyttänyt rahasi ruokaan, vaatteeseen, konserttilippuun tai esim. matkaan. Olen ilmeisesti naivi, mutta en tajua mitä sellaisia tilitapahtumia ihmisellä voi olla joita pitäisi pitää salassa. Käsittelijän velvollisuus on ainoastaan tutkia, ettet ole saanut isoa mälliä kuten lottovoittoa tai perintöä tilillesi.
Oletpa lapsellinen. Mitenkäs siellä fantasialandiassa sujuu?
Ei siinä ole mitään lapsellista, että ymmärtää, miksi tiliotteet kysytään. Sen sijaan se on hyvinkin lapsellinen ajatus, jos kuvittelet jotain random-etuuskäsittelijää kiinnostavan käytitkö sinä Alkoon 15€ vai 20€.
Aina ne on pitänyt laittaa joka kuukausi, varsinkin silloin 10 vuotta sitten. Nykyään ne saattaa tehdä poikkeuksia jos ttt on ainoa tulomuoto asumistuen lisäksi.
"Noin oksettavan typerä ihminen ei ole voinut lisääntyä. Sen kyllä ymmärrän, että julkiset almut ovat ainoa tulonlähde. Kukaan maksa palanutta kopeekkaakaan työtuloa tuollaiselle sekopäälle. Miten helvetin typerä pitää ihmisen olla, että lapsella ei ole pankkitiliä??"
Voi kiitos myötätunnostasi, id ootti! Luitko lainkaan,mitä kirjoitin?!? Jos avaan lapselleni tilin ja mummi laittaa sinne vaikka satasen synttärirahaa, se katsotaan MINUN käytettävissäni olevaksi tuloksi,vaikka tilille olisi käyttöoikeus vain lapsellani kun hän täyttää 18 vuotta. Missään tapauksessa EI ole vaihtoehto,että tilille olisi käyttöoikeus myös minulla lapseni lisäksi,vaikka en nostaisi sieltä senttiäköön milloinkaan. Kuinka vi..n tyhmä pitää olla,että kommentoi asioita,joista ei mitään ymmärrä? Et tajua työttömän elämästä mitään,ole hiljaa im besilli!
Potkulaki tulee voimaan ja koskettaa myös kelan virkailijoita, joten vastaisuudessa tekoäly käsittelee hakemukset. Lähitulevaisuudessa (viimeistään 7 vuoden kuluttua) tietokoneet pääsevät ihmisaivoihin, joten tukien huijaaminen on täysin mahdotonta.
AI-agentti saisi käsitellä nämä Kela-hakemukset tehostetusti. Sille automaattinen pääsy hakijan tilitietoihin ja sitten niiden perusteella tekee hakemuksen hylkäyksen tai hyväksymisen.
Ei tarvita enää ihmiskäsittelijöitä kuten Klarnassakin on ymmärretty.
Vierailija kirjoitti:
Aina ne on pitänyt laittaa joka kuukausi, varsinkin silloin 10 vuotta sitten. Nykyään ne saattaa tehdä poikkeuksia jos ttt on ainoa tulomuoto asumistuen lisäksi.
Jo ysärillä piti toimittaa kaikki helvetin liput ja laput keloihin ja sossuihin. Jos yksikin paperi puuttui, niin markkaakaan ei herunut. Ja työpaikkoihin pääsi jotakuinkin yhtä helposti kuin nytkin.
Kyllä mä ainakin suttasin tiliotteet silloin kun hain toimeentulotukea. Siis ne tekstit, joista näkyi, mihin olin käyttänyt rahaa. Todellakin tulostin ne tiliotteet ja todellakin toimitin paperilla Kelalle. Suosittelen muillekin.
"Kerrotko vielä, mitä hämärähommia sinun tililläsi tapahtuu, kun olet noin paniikissa siitä, että joku näkee tilitapahtumasi. Itse olen työssäkäyvä ihminen eikä minua kiinnosta pätkääkään, jos esim. poliisi näkee, että käytin tänään Prismaan 567€ ja Poweriin 250€"
Kerrotko vielä,mitä hel..iä työssäkyävä ihminen,joka ei tiedä työttömyydestä tai todellisesta köyhyydestä Suomessa mitään,tekee tällaisessa ketjussa ja vielä aukoo päätäänkin? Toivottavasti verotusta kiristetään ja irtisanomissuojaa juuri sinun alallasi heikennetään. Minulla ei ole mitään salattavaa,ja sen ymmärtäisit jos olisit lukenut,mitä kirjoitin,mutta koska selvästi olet todellisuudesta irrallinen,et kykene asialliseen kskusteluun. Se,että käyn prismassa,tokmannilla,apteekissa tai missä tahansa, on vain minun ja VAIN minun oma asiani. Se ei kuulu sinulle, ei kelakyylälle,ei kenellekään muulle:siksi käteisnostot ja käteiskauppa. Riittikö tämä sinulle keskiluokkainen id iootti vai vieläkö kaivataan lisää rautalankaa?
Kerrotko vielä,mitä hel..iä työssäkyävä ihminen,joka ei tiedä työttömyydestä tai todellisesta köyhyydestä Suomessa mitään,tekee tällaisessa ketjussa ja vielä aukoo päätäänkin? Toivottavasti verotusta kiristetään ja irtisanomissuojaa juuri sinun alallasi heikennetään. Minulla ei ole mitään salattavaa,ja sen ymmärtäisit jos olisit lukenut,mitä kirjoitin,mutta koska selvästi olet todellisuudesta irrallinen,et kykene asialliseen kskusteluun. Se,että käyn prismassa,tokmannilla,apteekissa tai missä tahansa, on vain minun ja VAIN minun oma asiani. Se ei kuulu sinulle, ei kelakyylälle,ei kenellekään muulle:siksi käteisnostot ja käteiskauppa. Riittikö tämä sinulle keskiluokkainen id iootti vai vieläkö kaivataan lisää rautalankaa?
Uutinen lapselle: Työssäkäyvä ei välttämättä ole aina ollut työssäkäyvä. Monilla työsskäyvillä on hyvinkin paljon kokemusta työttömyydestä. Se, että sinä et onnistu ikinä saamaan töitä, ei tarkoita, että kaikki ovat ikuisesti työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saa päätöksen vaikka 6 kuukaudeksi kerrallaan niin ei tiliotteita sen jälkeen kysytä siltä koko puolen vuoden ajalta, mutta jos hakee joka kuukausi niin tiliotteet pitää laittaa joka kerta.
Eivät enää hyväksy 3kk välein tehtyjäkään. 1kk välein pitää tehtailla samat paskat.
Jaa no kyllä minulla hyväksytään.
Sitten olet joillain hiljaisilla erikoislistoilla hiljaisena casena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varautukaa muuten siihen että ystäviltä, tuttavilta, vanhemmilta saadut lahjat ja avustukset nähdään tulona. Eurokin tilille pantua rahaa käsitellään tulona. Alkavatkohan kohta seuraamaan käteisnostojakin ja vaatimaan kuitteja, sitten alkaa tulla tiukat paikat ammattirotallekin.
Siis jo hyvin kauan on huomioitu,jos saat vaikka vitosen kaverilta. Mitä uutta tässä nyt siis oli? Et taida olla toimeentulotukiasiakas.
Ei ole. Taidat olla jokin erityinen tt-tukiasiakas alueellasi?
Ei pidä. Just tuli kelan päätös toimeentulotuesta minulle. Jos on tullut päätös vaikka tammikuu ja toukokuun väliseksi ajaksi jos tulot ei muutu niin voi lähettää vaikka sähkölaskun helmi ja maaliskuussa niin ei ne pyydä tiliotetta.