Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö toimeentulotukeen nykyisin liittää tiliote joka kuukausi?

Vierailija
15.01.2025 |

Kun itse nostin sitä jonkun aikaa joskus 10 vuotta sitten niin riitti että ne toimitti vaan muutaman kerran vuodessa

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Kelalle voisi antaa vaan pääsyä suoraan kanta-asiakkaiden tileille ilman mitään tiliotteiden tulostamisia? 

Koska elämme vuotta 2025 eikä kenenkään ole tarvinut tulostaa tiliotteitaan vuosikausiin. Ihan riittää, että lähettää ne esim. PDF-tiedostona Kelaan. 

Vierailija
42/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tukea varten sinun pitää paljastaa pankkisalaisuutesi kasvottomalle koneistolle. Tiliotteen loppuosa ei riitä, niiden pitää nähdä kaikki tapahtumasi. Ihmisarvo missä? Tasa-arvo missä?

Sähkölaskunkaan loppuosa ei enää riitä. Ne tarvitsevat käyttötietosi, montako kWh:ta olet käyttänyt, milloin ja missä. Ei siinä mitään kun en kasvata kannabista mutta mitä VITTUA

Ei vttua, vaan sähköä. Sitä ei voi veronmaksajien piikkiin määrättömästi käyttää. Totta kai Kela tarkistaa käytätkö kohtuudella vai et. Menet töihin, jos haluat pitää kulutuksesi salassa. 

Ei lämmitetä sillä uunilla kämppää, kun ei tarvii itse mitään maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein runsaat 90 euroa kolikoita tallennusautomaattiin. Kelan mukaan tämä oli minulle tuloa (!). Siis omien, jo olemassaolevien hilujen muuntaminen kortilla käytettäviksi.

1) saa tukea tilille

2) nosta tukea käteiseksi

3) talleta tukea takaisin tilille

4) tukesi onkin nyt tuloa

Vain idioo tti tallettaa käteisnostonsa takaisin tilille, joten täysin oikein, että siitä sakotetaan. Tyhmyydestä noin muutenkin on tapana sakottaa tavalla tai toisella. 

Vierailija
44/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein runsaat 90 euroa kolikoita tallennusautomaattiin. Kelan mukaan tämä oli minulle tuloa (!). Siis omien, jo olemassaolevien hilujen muuntaminen kortilla käytettäviksi.

Olitpa hölmö. Mistä Kela sen olisi voinut tietää, olivatko kolikot sinun säästöpossustasi vai esim. äidiltäsi saatua rahallista avustusta? 

Ei väliä. Kaikki lisätulo kelalta satujen lisäksi on tulevaisuudessa tuloa mikä vähennetään tt-tuista. Varokaamme siis kaikki tiliavustuksia! Käteisenä tai materiaalina siis jatkossa kaikki tuttavallisuudet.

Vierailija
45/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tukea varten sinun pitää paljastaa pankkisalaisuutesi kasvottomalle koneistolle. Tiliotteen loppuosa ei riitä, niiden pitää nähdä kaikki tapahtumasi. Ihmisarvo missä? Tasa-arvo missä?

On siis taas kerran muistutettava, että toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Kaikki muut tulonlähteet on käytettävä sitä ennen.

Tällä ei ole mitään tekemistä esimerkiksi sen kanssa, montako kilowattia olet kuluttanut sähköä mihinkin aikaan vuorokaudessa. Tajuatko sinä,että meitä pyritään kyttämään ja kontrolloimaan pelkän hengissä pysymisen avulla? Kuinka tyhmä voi ihminenn olla.. Itselleni mm. tuli aikoinaan uhkaavaatimus kelasta,että vesimaksujasi kohtuullistetaan,vaikka käyttötasomme oli alempi,kuin keksiverto taloudessa paikkakunnalla. No,minä tein niin,että siirryin käyttämään vain ja ainoastaan kylmää vettä niin ruoanlaitossa kuin suihkuissakin,keittelin vedet sitten hellalla ja vedenkeittimellä ja laskun siitä maksoi kela,mikä tuli paljon kalliimmaksi. Tuli myös taloyhtiölle pienoinen ongelma-eivät menneet kuse tukset käyttömääristä ja laskutuksista enää läpi kun lämmintä vettä ei käytetty lainkaan ja kelakin lakkasi ulisemasta. Jos vielä kerran tulee perätöntä valitusta vedenkulutuksesta, se on oikeusreissu se.

Vierailija
46/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään etuuskäsittelijää kiinnosta oletko käyttänyt rahasi ruokaan, vaatteeseen, konserttilippuun tai esim. matkaan. Olen ilmeisesti naivi, mutta en tajua mitä sellaisia tilitapahtumia ihmisellä voi olla joita pitäisi pitää salassa. Käsittelijän velvollisuus on ainoastaan tutkia, ettet ole saanut isoa mälliä kuten lottovoittoa tai perintöä tilillesi.

Vierailija
47/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perheen tiliotteet.

No,tästä syystä lapsellani ei ole omaa pankkitiliä ja mihin hän sitä tarvitsisikaan ennen täysi-ikäisyyttään? Kaikki lapsen "tulot"(esim isovanhempien synttärilahjarahat tai muut lahojoitukset lapselle) katsotaan myös minun tuloikseni,joten lasten ei tarvitse saada mitään omaa omaisuutta tai pesämunaa tulevaisuuttaan varten korruptiopäättäjien mielestä,vaikka vanhemmalla ei olisi mitään käyttöoikeutta tiliin. Kyse on vain ja ainoastaan kontrollista,köyhien alistamisesta ja kyttäämisestä,ei yhtään mistään muusta. Aivan sama,kuinka monella sadallatuhannella eurolla sinunkin kansanedustajasi vetää koksua eduskunnan vessassa (v..u miten alhaista nistitouhua),mutta sinun on tehtävä tiliä jokaisesta kirpparilla myymästäsi rätistä,jos et halua tukiisi leikkausta. On aivan sama,menevätkö kirppisrahat vaikka lapsen luistimiin tai koulukirjoihin,et sa

Noin oksettavan typerä ihminen ei ole voinut lisääntyä. Sen kyllä ymmärrän, että julkiset almut ovat ainoa tulonlähde. Kukaan maksa palanutta kopeekkaakaan työtuloa tuollaiselle sekopäälle. Miten helvetin typerä pitää ihmisen olla, että lapsella ei ole pankkitiliä??

Vierailija
48/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) saa tukea tilille

Vain idioo tti tallettaa käteisnostonsa takaisin tilille, joten täysin oikein, että siitä sakotetaan. Tyhmyydestä noin muutenkin on tapana sakottaa tavalla tai toisella. 

Minun piti kerran tallettaa käteistä hieman takaisin koska laskuja piti maksaa. Yllättävä sähkölasku olikin vain tyhmyyttä. Anteeksi. Mutta en saanut sakkoja jälkikäteen eikä kela vaatinut selvityksiä miksi olin tallettanut rahaa tilille ennen saatanan sähkölaskun maksua.

Vierailija
49/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, köyhä ei saa säästää-miksi tämä tuli sinulle yllätyksenä?

Vierailija
50/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) saa tukea tilille

Minun piti kerran tallettaa käteistä hieman takaisin koska laskuja piti maksaa. Yllättävä sähkölasku olikin vain tyhmyyttä. Anteeksi. Mutta en saanut sakkoja jälkikäteen eikä kela vaatinut selvityksiä miksi olin tallettanut rahaa tilille ennen saatanan sähkö

Yllättäviä sähkölaskuja ei ole, jos on yhtään kartalla siitä, miten laskut muodostuvat. Ei voi tulla tilannetta, että "hups, olinkin käyttänyt sähköä vaikka luulin, etten ollut" :D

Vierailija
51/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään etuuskäsittelijää kiinnosta oletko käyttänyt rahasi ruokaan, vaatteeseen, konserttilippuun tai esim. matkaan. Olen ilmeisesti naivi, mutta en tajua mitä sellaisia tilitapahtumia ihmisellä voi olla joita pitäisi pitää salassa. Käsittelijän velvollisuus on ainoastaan tutkia, ettet ole saanut isoa mälliä kuten lottovoittoa tai perintöä tilillesi.

Ne olisi nähtävissä tiliotteen loppuosasta. Kokonaisotot. Kokonaispanot. Kokonainen loppusaldo. Vain onko tässä joku mustalaiskikka minkä tukkimiseen tämä ruljanssi on keksitty. Ehkä on.

Vierailija
52/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saa säästää. Kukaan ei sitä estä. Ihan saa säästää tilillekin. Katsos, kun köyhä ei automaattisesti ole tt-tukiasiakas. Ja jos onkin sellainen, saa täysin vapaasti säästää rahaa, jos pystyy osoittamaan uskottavasti, että rahat on säästetty nimenomaan tuista. Esimerkiksi jos tammikuun tt-tuista jää 100€ kuun lopussa, sitä ei vähennetä helmikuun tt-tuista mikäli hakijalla ei ole ollut muita tuloja kuin tt-tuki. 

Vierailija
53/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Kelalle voisi antaa vaan pääsyä suoraan kanta-asiakkaiden tileille ilman mitään tiliotteiden tulostamisia? 

Koska et ilmeisesti tiennyt: heillä on sellainen lakisääteinen pääsy jo olemassa,ollut pitkään. Kela tai mikä tahansa viranomainen voi pyytää yksityishenkilön tilitiedot pankilta eikä pankilla ole mitään ilmaoitusvelvollisuutta tilinomistajalle tästä, EI EDES KYSYTTÄESSÄ. Ettekö tosiaan ymmärrä,millaisessa järjestelmässä elämme? Tiliotteiden toimittaminen on pelkkää silmänlumetta, kela,poliisi,sosiaalityö ym saavat tilitietosi vain yhdellä kirjallisella pyynnöllä pankilta ja he eivät todellakaan siitä tilinomistajalle kerro. 

Vierailija
54/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne olisi nähtävissä tiliotteen loppuosasta. Kokonaisotot. Kokonaispanot. Kokonainen loppusaldo. Vain onko tässä joku mustalaiskikka minkä tukkimiseen tämä ruljanssi on keksitty. Ehkä on.

Ei olisi, koska loppuosasta ei näy, oletko nostanut lottovoittosi käteiseksi vai onko se mennyt esim. pakollisiin lääkärikuluihin. Siinä on aika iso ero. 

Vierailija
55/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska et ilmeisesti tiennyt: heillä on sellainen lakisääteinen pääsy jo olemassa,ollut pitkään. Kela tai mikä tahansa viranomainen voi pyytää yksityishenkilön tilitiedot pankilta eikä pankilla ole mitään ilmaoitusvelvollisuutta tilinomistajalle tästä, EI EDES KYSYTTÄESSÄ. Ettekö tosiaan ymmärrä,millaisessa järjestelmässä elämme? Tiliotteiden toimittaminen on pelkkää silmänlumetta, kela,poliisi,sosiaalityö ym saavat tilitietosi vain yhdellä kirjallisella pyynnöllä pankilta ja he eivät todellakaan siitä tilinomistajalle kerro. 

Kerrotko vielä, mitä hämärähommia sinun tililläsi tapahtuu, kun olet noin paniikissa siitä, että joku näkee tilitapahtumasi. Itse olen työssäkäyvä ihminen eikä minua kiinnosta pätkääkään, jos esim. poliisi näkee, että käytin tänään Prismaan 567€ ja Poweriin 250€

Vierailija
56/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saa säästää. Kukaan ei sitä estä. Ihan saa säästää tilillekin. Katsos, kun köyhä ei automaattisesti ole tt-tukiasiakas. Ja jos onkin sellainen, saa täysin vapaasti säästää rahaa, jos pystyy osoittamaan uskottavasti, että rahat on säästetty nimenomaan tuista. Esimerkiksi jos tammikuun tt-tuista jää 100€ kuun lopussa, sitä ei vähennetä helmikuun tt-tuista mikäli hakijalla ei ole ollut muita tuloja kuin tt-tuki. 

Tottakai ne vähennetään JOS ilmoitat ne käteisvaroinasi uudessa hakemuksessa. Tietenkään sinulta ei olla niitä vähennetty koska et ole ilmoittanut niitä koska olet viisas ilmoittamattomuudessasi.

Vierailija
57/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne vähennetään JOS ilmoitat ne käteisvaroinasi

Kuka on niin pässi, että menee tuollaista ilmoittamaan? Pitäisi olla edunvalvonnassa, jos niin sekaisin on päästään. 

Vierailija
58/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) saa tukea tilille

Jos joku on vielä niin noviisi,ettei ymmärrä,ettei tämä maa toimi oikeudentajun ja maalaisjärjen voimalla,miksi siitä on tultava vielä v..lemaan mokan tehneelle ihmiselle? Eiköhän tuollaisen virheen tehnyt ihminen ole saanut opetuksensa Suomen "oikeusvaltiosta" jo tuossakin.

Vierailija
59/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne vähennetään JOS ilmoitat ne käteisvaroinasi

Miksi minä tilillä olevan satasen ilmoittaisin käteisvaroina? 

Vierailija
60/72 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa lapsellinen. Mitenkäs siellä fantasialandiassa sujuu?