Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin menette flunssassa lääkäriin?

Vierailija
15.01.2025 |

Nyt olen kolmatta päivää kuumeessa, kauhea yskä ja hieman välillä tuntuu että on henki ahtaalla. Kahtena viimeisenä yönä en ole saanut nukuttua, olen nukkunut sitten päivällä pätkissä. Olen siis saikulla omalla ilmoituksella. 

Taas olen miettimässä kuuluuko tästä käydä lääkärissä, google ja ystävät sanoo että joo, pitää. Sitten kun menen lääkäriin niin lopputulos on taatusti se, että flunssa, mene kotiin ja sairasta. 

Eli en haluaisi lääkäriin, mutta sitten kuitenkin, pitäisikö mennä? Mikä teillä on se raja, milloin menette?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just hengenahdistus. Hyvä et lääkäri kuuntelee ainakin keuhkot. Minulla otti viimeksi kuvat. Siellä näkyi tulehdusmuutosta. Antoi antibiootit vaikka crp oli normaali. Myös jos kuume yli 3pv menisin aina.

Vierailija
2/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Nyt on ihmisillä etenkin nuorilla ollut paljon keuhkokuumetta. Crp ja happisaturaatio kertovat tilanteestasi enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt. Menisin jos olisi jotain vakavampaan tai lääkkeitä vaativaan tautiin viittaavia oireita.

Vierailija
4/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ku tartten saikkua ja lohduttavaa puhetta 

Vierailija
5/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäntenä päivänä, koska saan olla töistä pois kolme päivää omalla ilmoituksella. Tosin noin on käynyt flunssan takia vain kerran viimeisen 30 vuoden aikana.

Vierailija
6/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 päivää kestää yleensä flunssa eli sitä kuumetta ja muita oireita.

Vierailija
7/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittyneestä kuumeesta puhutaan, kun kuume jatkuu vähintään 38-asteisena ainakin kolmen viikon ajan. Lääkäriin on hyvä hakeutua 38-asteisen kuumeen kestettyä vähintään viikon ajan. Yli 38,5 asteen kuumeen aiheuttaja on syytä selvittää jo 34 päivän jälkeen.

Vierailija
8/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkittyneestä kuumeesta puhutaan, kun kuume jatkuu vähintään 38-asteisena ainakin kolmen viikon ajan. Lääkäriin on hyvä hakeutua 38-asteisen kuumeen kestettyä vähintään viikon ajan. Yli 38,5 asteen kuumeen aiheuttaja on syytä selvittää jo 3-4 päivän jälkeen.

Vierailija
9/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella kipeä, tuskin pääsee sinne saakka. Ellei joku rahtaa autolla erikoiskuljetuksena. Miten apteekit ja kaupat ihmisillä.

Vierailija
10/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella kipeä, tuskin pääsee sinne saakka. Ellei joku rahtaa autolla erikoiskuljetuksena. Miten apteekit ja kaupat ihmisillä.

Ruokaa voi monesti tilata kotiin, monella voi olla sellaisia ystäviä jotka voi myös siellä kaupassa käydä, taksilla oon kulkenut sairaalaan jos on ollut sellainen kunto et ei juuri pysty itse liikkuu.

Vierailija
11/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenahdistus on syy mennä lääkäriin. Jos siis vain pääset, niin mene mahdollisimman pian.

Itse menen lääkäriin flunssan takia lähinnä silloin, kun tarvitsen antibiootit jälkitautiin.

Vierailija
12/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäri sun puolesta ainakaan kauppaan mee...

Vierailija
13/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ku tartten saikkua ja lohduttavaa puhetta 

Olen itse saanut saikkulaput sairaanhoitajilta. Vain yli 3 päivän sairauslomaa varten tarvii lääkärin. Tai en tiedä, onko se muuttunut, edellisestäni on jo aikaa.

Vierailija
14/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä mennyt. Ei ole aikaa vetelehtiä. Lähin tuuraaja olisi 100km päässä ja tuskin heille kävisi tulla tänne. Työtä on niin paljon ettei voi olla ikinä pois eli saikulla. Toimin kuin yrittäjä, vaikka olen työntekijä. M39

Vierailija
15/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koskaan menneeni lääkäriin sairastelun takia. Kuume nousee 39-40asteen välille aina sairaana ja kestää 4-7pv. Sillä ohi. 

Huonoja uutisia voi lukea lehdestäkin. Ei niitä tarvitse lekurista hakea.

Vierailija
16/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on henki vähän ahtaalla, ei tarkoita mitään kuolemaa. Tulehdusta tietysti on hengitysteissä, sitähän flunssa on. Eri asia on, jos potilaalla on astma. Lopettakaa sen terveydenhoidon turha kuormitus. Flunssa voi kestää viikkojakin. 

Vierailija
17/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin yskinyt 3kk mukaanlukien kuukauden ilman unta.. olin tosin kuulemma täysin terv eikä ollut mitään vaivaa. niijoo ja 60e lasku plus 6 tuntia hengailua sairaalassa. Haistakoot paskaa.

Vierailija
18/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve aikuinen päivystykseen muutaman päivän flunssan johdosta ei ole nykyaikaa. Arvioiva sairaanhoitaja tuskin ohjaa lääkärille. Kannattaa ennemmin soittaa terveydenhoidon neuvontaan, niin ei lähde turhaan liikkeelle, ja on myös oikea paikka saada neuvoja omahoitoa varten. Yksityissektorin vastaanotoilla flunssaisille toki on aikoja heti tarjolla, mikäli haluaa jostain syystä mennä.

Vierailija
19/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt silloin, jos olen tarvinnut lääkärintodistuksen töihin. En muuten. 

Vierailija
20/24 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti, että saan saikkua ainakin viikoksi.