Lundia kirjahyllystä.... Onko sinulla?
Mietinnässä kirjahyllyn osto.
Onko Lundia hyvä? Ja onko tyyliin isältä pojalle, että oikeasti kestää?
Tykkään siitä tyylistä mutta on aika kallista ostaa
Kommentit (40)
On kestävä ja muokkautuu helposti. Suosittelen katsomaan käytettynä.
Kestää hyvin, minulla oli pätkä jo lapsuuskodissa ja otin sen mukaan ja kyllä se vuosia oli käytössä. Sitten tuli vaihdettua erialiseen, vaikka ei sen kestävyyden osalta olisi edes ollut tarve.
Mulla on ollut jo yli 30 vuotta ja laatu on ollut todella hyvä. Mulla osa hyllyistä 80cm, osa 100cm ja yksikään hylly ei ole alkanut yhtään notkumaan vaikka siinä on painavia kirjoja ollut noin pitkään. Siihen aikaan ei ollut valinnanvaraa värissä, nykyään ottaisin ehkä valkoisen. Hyvä puoli on myöskin se että siihen saa paljon erilaisia osia joista saa helposti koottua omannäköisen hyllystön. Hinta ei ole halvimmasta päästä mutta on koko loppuelämän sijoitus jos ei kyllästy. En tiedä mitkä on käytettyjen hyllyjen markkinat, meneekö kaupaksi ja mihin hintaan.
Meillä on. Ensimmäiset osat ostimme vuonna 1990 ja viimeisetkin yli 20 vuotta sitten. Kaikki ovat vielä kunnossa eivätkä hyllyt notku, vaikka ne ovat täynnä kirjoja.
On käytössä. Hyllyt kestävät 120-150 kiloa painoa, eli isoillekin taidekirjoille riittävästi. Käytettynä löytyy halvalla osia ja laajentamisenvaraa on. Uutena saa nykyään myös mustana ja valkoisena, taustalevyjen kanssa naamioituu ihan hyvin tavalliseksi kirjahyllyksi, jos Lundia-leima häiritsee. Voi vaikka rakentaa musta-valkoisen kkonaisuuden. Ja ainahan sellaisen käytetyn mäntypuisen voi petsata/maalata haluamansa väriseksi.
Onko se jokin tanskalainen hyllykkö?
Mä olen haaveillut pitkään Boknäsin hyllyistä, mutta tyyristä on. Täytyykin tutustua tuohon Lundiaan myös, jos ovat hyvälaatuisia.
Juuri luovuin niistä Limited edition sinivihreistä Lundioista kun saneerasin kirjahyllyni.
Ensimmäiset Lundiani ostin vuonna 1981. Ne päätyivät kesämökille.
Stockmannilla ja Finnish Design Shopissa on usein tarjouksena mustia tai valkoisia moduuleja.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen.
Todellakin on. Koko sisarusparven kiersivät, kun muut vaihtoi hienompiin ja minä pysyin toimivassa ja hyväkuntoisessa.
Kun lundiasta tuli hipstereiden statussymboli poltin hyllyn ja ostin uuden Ikeasta.
On hyviä. Kestävät hyvin myös muuttoja. Hyllyjä voi myös muutenkin muutella tarpeen mukaan.
On hyvä. Yhtäkään en tosin ole uutena saanut tai ostanut
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen.
Mulla on. Vanhin osa (lipasto) on 1970-luvulta. Mulla ei ole kirjahylly koriste-esineitä varten vaan kirjoja varten. Aiemmin mulla on 6 metriä Lundiaa olohuoneen pitkällä seinällä ja kaikki hyllyt täynnä painavia kirjoja. Ei tullut minkäänlaista painaumaa hyllyihin. On siis oikeasti paljon painoa kestäviä. Pari vuotta sitten vähensin kirjojen määrää ja nyt on Lundiasta vähemmän olohuoneen kirjahyllyna, mutta sitten osia varastohyllyinä.
Jos oikean kirjahyllyn haluat niin Lundia on hyvä, hyllyt kestää isojenkin kirjojen painoa ja on kestävä. Taitaa sitä hienommat ja kestävämmät olla vielä kalliimpia.
Ei taida olla kuuminta hottia nykyään.
On kyllä kestävä. Perin vielä vanhemmaltani lisää Lundiaa ja siten minulla on nyt kaksi Lundian työpöytää jne.