Keksikääs mulle motto kunnallisvaaleihin, ku oon ehdokkaana :)
Puolue on vihreät.
Tärkeitä arvoja perhe, luonto.
Lapset ja vanhukset erityisesti "sydäntä lähellä".
Mulla ei riitä taito/mielikuvitus moton keksimiseen. Oisko täällä ideanikkareita?!
Kommentit (20)
Laita siihen teksti "Ei mikään George Bush" ja kuva omasta viidakostasi. Varmaan kuvaisi sitä vakavasti otettava ehdokas oikein olet kun täältä yrität agendaasi kaivella...
En viitsi täällä ilmaiseksi auttaa asiakkaani mahdollista kilpailijaa. Mainos- ja viestintätoimistot ihan syystä ottaa maksun sloganien ym. pohtimisesta, ei ne ihan itsestään synny.
"Varmaan kuvaisi sitä vakavasti otettava ehdokas oikein olet kun täältä yrität agendaasi kaivella..."
En ihan tajua tätä viestiäsi. Mars äidinkielentunnille!
Mielestäni kunnallispolitiikka ei ole kovin vakavaa. Tai ainakaan sen ei tarvitse olla. Ja kyseessä siis pieni kunta, ei kaupunki. Ehdokkaana olen vain "puoliksi tosissaan", kun mukaan kerran pyydettiin.
Pyysin ehdotuksia, että voisin muotoilla niistä omanlaiseni.
ap
Vihreys ei ole ikäkysymys.
Perheessä kasvaa jotain vihreää. (bleh! :D )
Ei sinulla ole näköjään mitään annettavaa, saati sanottavaa.
Ärsyttää ihmiset, jotka sinne huvikseen vaan menevät!
tuolta sarah palinin sivulta muutama teema, eiköhän se riitä.
se umpihullu eukko kun tuntuu saavan täällä ainakin kovan kannatuksen.
ja voithan aina lisätä muutaman tarja halosen teesin sinne sekaan, ja entisen alusvaatemallin mitat kuulemma auttaa joskus kanssa poliittisissa piireissä..
ei kannata lupailla ja toivoa kaikkea hyvää kaikille. Ota yksi, max. kaksi pääteemaa joihin keskityt. Oletettavasti olet seurannut paikallispolitiikkaa, joten tiedät mitä päätöksiä / päättämättä tekemisiä on ollut, niistä voi löytyä hyviä ajettavia teemoja. Jos vanhustenhoidossa on ollut ongelmia, niin esim. jku "vihreästi vireän vanhuuden puolesta" tms.
Ei kyllä äänestysinnokkuutta juuri nosta! Miettisit vähän! Vai onko kyse siitä että varaudut ääniin 0 kpl niin voit sitten sanoa että "no en mä tosissaan, lähdin vaan kun pyydettiin"...
Mutta oikeasti, suututtaa ja pelottaa että jos kaltaisesi vielä pääsevät valtuustoihin pätemään. Jos siellä ei sitten olekaan oikeaa asennetta, niin on vietävänä ja nousee valta vielä päähän.
Anteeksi nyt, haluan uskoa että ihan ajattelemattomuuttasi ja kokemattomuuttasi olet tämän aloituksen laittanut, et ilkeyttäsi. Ota opiksesi!
Mielestäni kunnallispolitiikka ei ole kovin vakavaa. Tai ainakaan sen ei tarvitse olla. Ja kyseessä siis pieni kunta, ei kaupunki. Ehdokkaana olen vain "puoliksi tosissaan", kun mukaan kerran pyydettiin.
Kunnallispolitiikka nimenomaan on juuri sitä politiikkaa joka vaikuttaa kuntalaisten elämään läheisimmin. Se, jos mikä on otettava vakavasti.
Joku täällä jo sanoikin, että älä mene ehdokkaaksi. Taidan yhtyä häneen. Tai ainakin tee kaikille selväksi, että olet vain puoliksi tosissaan mukana, ettet vain tule valituksi.
"Ei sinulla ole näköjään mitään annettavaa, saati sanottavaa."
8: meinaatko, että kun en mottoa keksi, niin minulla ei ole sanottavaa?! Kuinka väärässä oletkaan!
Tuskin kaikki ehdokkaat edes ilmoittaa mitään mottoa, ja niistä jotka jotain laittavat motoksi, edes puolet ei ole omaansa keksinyt.
Eli mene muualle viisauksiasi jakamaan! Minua nimittäin ärsyttävät SUUNNATTOMASTI sinunlaisesi ihmiset jotka kuvittelevat tietävänsä KAIKEN!
Ja nro 11 (vai mikä se oli): perustele! Vai onko sinulla mielipiteitä ollenkaan? Myötäilet vain muiden sanomisia..vai?
ap
Eikö nämä asiat ole vakavia?
- onko lapsillamme turvallinen hoitopaikka vai onko sitä edes ollenkaan
- onko vanhuksille ja vammaisille ihmisarvoisia hoitopaikkoja?
- pääsetkö lääkäriin ajoissa sitä tarvitessasi?
- onko kunnassa ylipäätään esim. yöpäivystystä?
- onko liikennejärjestelyt asianmukaiset, vai onko vaaranpaikkoja?
- paljonko maksat kunnallisveroa?
jne jne.
Ne ovat isoja juttuja. Jos et ole vakavissasi, sinulla on vielä tänään mahdollisuus vetäytyä. Listat jätetään huomenna.
Ehdokas minäkin ja ihan tosissasi. Haluan yrittää vaikuttaa siihen että lapsillani on turvallista kasvaa täällä.
On teillä mielipiteitä. Ap:lle tsemppiä, itsekin ehdolla taas, yllätyksekseni menin viimeksi läpi.
Tuo on hyvä ohje, ettet yritä kaikkia miellyttää, itselläkin oli (ja on edelleen) pari läheistä asiaa, ja niiden eteen olen tiukasti puhunut viime vuodet ja aion jatkaa vastakin. Oikea vaikuttamisen paikka on lautakunnissa ja työryhmissä, ja siellä juuri me nuoret naiset samme uudistuksia läpi, kun vanhat sedät siellä on ihan onnessaan, kun joku uskaltaa suunsa avata.
ap
Niin no siihen vakavuuteen vielä. Tokihan siellä valtuustossa tärkeistä asioista päätetään. Mutta silti sitä ei niin tosissaan tarvitse ottaa. Kuuntelee sydäntään ja toimii sen mukaan ;)
ja vielä anteeksi HIRVEÄSI kaikille, jotka tästä aloituksesta pahoittivat mielensä. olin todella AJATTELEMATON. ajattelin vain että täällä alkaa hyvät sloganit lentelemään, ja sieltä vois ottaa hienoja ideoita. tuskin mitään ideaa olisin suoraan kopioinut.
Niin ja sit vielä. Jos valituksi tulen, toki valtuustoon menen. Ja opin sielä asioita lisää (yksi niistä on varmasti se, että tajuan olla kysymättä mielipiteitä/neuvoja keneltäkään/yhtään mistään). Taidan olla vielä liian naiivi. :)
Niillä motoilla ei näitä kisoja voiteta. Teot ratkaisevat. Ja itsehän sanoit ettet ole vakavissasi ja että politiikka ei ole vakavaa.
Se on sen verran vakavaa, että olet luottamustoimessa vastuussa päätöksistäsi. Jos toimitte lain vastaisesti / "epähygieenisesti", olet siitä ihan todellisesti rikosoikeudellisessa vastuussa.
Kaksi kautta olen valtuustossa istunut ja kyllä siellä kipeitä päätöksiä joutuu tekemään. Ja vakaan harkinnan kautta.
Ilmainen vinkki sinulle: Jos olet ehdokkaana / luottamushenkilönä, sinun on kyettävä ottamaan vastaan palautetta. Sinun on kuunneltava haukut ja valitukset, se on työn kuva. Älä sorru haukkumaan takaisin, kiitä palautteesta ja kuuntele. Jos tätä et pysty edes keskustelupalstalla tekemään, harkitse ehdokkuuttasi vakavasti.
Voisit ottaa jonkun tosi viisaan teeman. Ala ajamaan vaikka enemmän raideliikennettä sinne kotikylällesi esim. "raitiolinja taka-hikiän korpikylältä kirkonkylälle". Paljastuisi varmaan äänestäjille että edustat ihan hyvin keskiverto äänestäjää eli huviksesi pyrit valtuustoon etkä tiedä oikein mistään mitään...
...äänestä vihreää- ole vastuullinen vanhempi!
Se olisi minulle kunniatehtävä, luottamustyö. Mutta eipä ole mahiksia lähteä kisaamaan kun en ole akateeminen, suhteissa pyöriskelevä ihanneäiti...
ja sitoutunut mahdollisuuteen alkaa kuntapäättäjäksi, niin kyllä se motto pitää löytyö sulta itseltäsi. Muuten menee aika faikiksi.