Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntematon pydäyttää ja pyytää ottamaa kuvan, onko sallittua?

Vierailija
15.01.2025 |

Ja voiko kieltäytyä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamaan kuvan kenestä? Siitä kysyjästä? Saahan sitä kysyä, kuka sen nyt kieltäisi.

Vierailija
2/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on sallittua. Voit kieltäytyä toki.

Julkisella paikalla kuvaaminen on aina sallittua. Kuvan saa myös julkaista, kunhan kuvalla ei rienata kuvassa näkyviä ihmisiä. Esim kadulla käveleviä ihmisiä saa kuvata maisemakuvaan ja kuvan saa julkaista. Oksentavasta ihmisestä tai sammuneesta otettua kuvaa ei saa julkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis: pysäyttää

Vierailija
4/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teietenkin on sallittua jajyhtä sallittua on kieltäytyä. Olisi asia erikseen, jos hän pyytäisi kuvaamaan tilanteessa, joka olisi epäeettinen. 

Vierailija
5/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamaan kuvan kenestä? Siitä kysyjästä? Saahan sitä kysyä, kuka sen nyt kieltäisi.

Jep. Ihan normaaliahan toi on turistien keskuudessa.

Vierailija
6/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä pyytää. Jos ei huvita auttaa niin sanot vain ei. En ole mitenkään vainoharhainen, mutta itse en kyllä antaisi kameraa tai puhelinta jollekin satunnaiselle ohikulkijalle ja luottaisi että se ottaa kuvan eikä pölli puhelinta.

Vierailija
7/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ei ole pakko suostua.

Vierailija
8/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan, tuntematon vanhamies pysäytti minut (67v ikäisen nuoren miehen) ja kysyi "sinä näytät ihan ammattikuvaajalta (minulla roikkui järkkäri kaulassa), joten ajattelin kysyä ottsisitko kuvan meistä?" No, ketään muuta ei ollut sillä tavalla lähistöllä että olisi ollut käsitettävissä joksikin "heistä",  oletin siis että kysyjä oli homo ja toinen/muut homot jossain piilossa, joten ilmoitin että "en ole käytettävissä".  Vanhamies tulistui siitä niin että alkoi kiivaasti änkyttämään. /ap

Vierailija
9/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se myöskin hyväksyttävää, että 67v nuorimies pysäyttää teinikaunottaren ja pyytää tätä ottamaan kuvan (nuorimiehestä)?

Vierailija
10/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan selfietä?

Vierailija
11/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sallittua ja voi kieltäytyä. Erilaisissa tapahtumissa minulta on tultu välillä kysymään, esim. festareilla. Pidän valokuvaamisesta enkä ole koskaan kieltäytynyt. Mielestäni on kiva että voin ikuistaa näille ihmisille sen hetken, vaikka ovatkin minulle tuntemattomia. Yleensä ihmiset ovat tilanteessa todella hyväntuulisia.

Vierailija
12/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pyytänyt useamman kerran, että joku random tyyppi ottaa minusta ja seuralaisestani kuvan, samoin on minua pyydetty ottamaan ja tietysti olen suostunut.

Vierailija
13/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei je*sus auta näitä kysymyksiä

Vierailija
14/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Pohjois-Koreassa, älä suostu. 

Vierailija
15/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi. Se on seksuaalista ahdistelua.

Vierailija
16/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan selfietä?

Englanniksi kysyi että "would you take a photo of us?"  Selfie on ihan määritelmänsä mukaan sellainen valokuva jonka ihminen ottaa itse itsestään. Tämä ei nyt tässä kuitenkaan ole mitenkään merkittävää.

Kyseessä  on siis tilanne jossa tuntematon ---pysäyttää--- jonkun, ja pyytää tältä jotain, tässä tapauksessa kuvan ottamista, ensisijaisesti, mutta siinä voi helposti olla kieroja ajatuksia taustalla, etenkin jos pysäyttäjä on homo, ja pysäytetty on samaa ikäluokkaa oleva mies.

Vierailija
17/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, mutta ei ole pakko suostua.

Mtä muuta saa pyytää?

Vierailija
18/18 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulta saa pyytää tupakkaan. Se oli entisaikaan yksi yleisimmistä keskustelunavauksista pariutumismarkkinoilla. Miehellä oli syytä aina olla tikut tai toimiva sytkä taskussaan vaikka ei olisi ollutkaan käryttelijä. Sytkiä oli silloinkin saatavilla eroottisesti koristeltuina ja antikvariaateissa oli myynnissä tikkuaskeja joissa oli vastaavanlaista ehdottelevaa taidetta etiketeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan