Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisimmat työhaastattelut?

Vierailija
15.01.2025 |

Kävin vastikään työhaastattelussa. Haastattelija ei kertonut kuka oli eikä kätellyt, johdatti vain omaan huoneeseen. Sanoi ettei muista hakemuksestani mitään, mutta ei käskenyt minua kertomaan itsestäni, vaan jäi miettimään, että minkähän verran heillä olisi työtä tarjota. Jouduin johdattelemaan lopulta keskustelua, koska haastattelija ei tuntunut millään pääsevän tilanteeseen sisään. Ihan viaton tyyppi, sellainen hassun höpsö keski-ikäinen, joten ei varmasti ollut tarkoitus testata tms., kun ei liity alaan mitenkään. Näki, että ei vaan osaa haastatella. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies laitettiin haastattelemaan työnhakijoita kun hän oli itse aloittanut työpaikalla vasta pari viikkoa aiemmin. Oli kuulemma ollut tosi hankalaa vastailla hakijoiden kysymyksiin, tai osata kysyä heiltä oikeita kysymyksiä, kun ei itsekään tuntenut firmaa kunnolla. Hänet oli siis laitettu haastattelijaksi yhdessä rekryfirman konsultin kanssa. Eikä edes haastattelemaan omaan yksikkönsä tulijoita vaan naapuriyksikköön.

Vierailija
2/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noloa, jos mainitsee haastattelijalle jotain työn sisältöön liittyvää  ja haastattelija vastaa ihan puuta heinää takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija/firman toinen omistaja (pariskunta) puhui vaan siitä, että HÄN ei tee suorittavia töitä, hän on pomo ja työntekijän pitää ymmärtää tekee työtä hänelle eikä ketään muuta varten, ja hän sitä ja hän tätä. Kysyi multa ainoastaan milloin voisin aloittaa työt. Onneks olin määräaikaisena työssä niin en voinut lopettaa ennen sopimuksen loppumista. Oli pettynyt,kun haastattelu oli mennyt niin hyvin (kuuntelin oikeasti mykistyneenä tän narskun elämää ja saavutuksia ja  kalliita lomamatkoja).

Vierailija
4/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija on puoli tuntia itse myöhässä eikä edes pahoittele millään tavalla asiaa.

Vierailija
5/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin videohaastatteluun kertomaan, mitä mieltä olen siitä, oliko muna ennen kanaa vai päinvastoin.

Vierailija
6/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rekrytilaisuudessa, joka ei tehnyt minuun vaikutusta. Olin jo aiemmin saanut toisen työtarjouksen. Haastattelun lopussa ilmoitin, että en ole käytettävissä tähän työhön ja toivoin, että voimme kuitenkin tehdä kauppoja jatkossa. Olin siis yhtäkkiä ostajan roolissa rekrytoijiin nähden ja yksi rekrytoija suuttui :D Ihan kuin työnhakija ei voisi valita itselleen parasta vaihtoehtoa, kun kerran sellaisia on tarjolla.

Vierailija
7/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin rekrytilaisuudessa, joka ei tehnyt minuun vaikutusta. Olin jo aiemmin saanut toisen työtarjouksen. Haastattelun lopussa ilmoitin, että en ole käytettävissä tähän työhön ja toivoin, että voimme kuitenkin tehdä kauppoja jatkossa. Olin siis yhtäkkiä ostajan roolissa rekrytoijiin nähden ja yksi rekrytoija suuttui :D Ihan kuin työnhakija ei voisi valita itselleen parasta vaihtoehtoa, kun kerran sellaisia on tarjolla.

Vasta jos sinut olisi valittu , olisit voinut kertoa valinneesi toisen työn. Ajanhaaskausta tuo haastattelu oli nyt .

Vierailija
8/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemtexille etsittiin myymäläpäällikköä. Lopetin leikin toisella haastattelukierroksella, kun eivät edelleenkään suostuneet kertomaan, missä päin pääkaupunkiseutua kyseinen työpaikka olisi.

Vierailija
9/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemtexille etsittiin myymäläpäällikköä. Lopetin leikin toisella haastattelukierroksella, kun eivät edelleenkään suostuneet kertomaan, missä päin pääkaupunkiseutua kyseinen työpaikka olisi.

HR firmojen haastatteluissa on tuon tuosta mystisiä työpaikkoja jotka kerrotaan vasta sille kuka tehtävään valitaan :'D

Vierailija
10/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin haastatteluun ja haastattelijat istuivat lattialla. Kattelin heidät ja ilmoitin "Kiitos, tämä oli tässä" ja poistuin

Vierailija
11/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi haastattelijaa jotka eivät tuntuneet tietävän miksi olin paikalla ja miettivät ääneen mitä minulta pitäisi kysyä. Ihan hämy homma. 

Vierailija
12/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin haastatteluun ja haastattelijat istuivat lattialla. Kattelin heidät ja ilmoitin "Kiitos, tämä oli tässä" ja poistuin

Siis oikeasti?

Vierailija
13/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelija on puoli tuntia itse myöhässä eikä edes pahoittele millään tavalla asiaa.

Itsellä sellainen kokemus, että haastattelija ei koskaan tullut paikalle. Soittaessani hakkasi vain luuria korvaan ja laittoi lopulta viestin, että NIIN MITÄ??. Vastasin, että tulin työhaastatteluun? Ei koskaan vastannut takaisin. Purnaa työntekijäpulaa edelleen vuosia myöhemmin lehdessä ihan säännöllsiesti ja käyttää ilmaisia työharjoittelijoita työvoimanaan.

Vierailija
14/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija (nuori mies, konsultti tmv) oli kovassa krapulassa ja kävi oksentamassa välillä. Psycon niminen firma. Oli jokseenkin sekava haastattelu ja jäin miettimään että olisi pitänyt kyseenalaistaa valintapäätös. 

Muitakin outoja haastatteluita on käyty läpi, mutta tämä ehkä pahin koska melkein huolestuin haastattelija kunnosta.

Vierailija
15/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wurthilla kyseltiin missä vanhemmat asuu(omakotitalo, kerrostalo, rivitalo), piti piirtää omenapuu, ja paljon muuta ihan  ei laillista.

Vierailija
16/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyttiin olenko kova tappelemaan. Mulla oli musta silmä haastattelussa.

Vierailija
17/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin todella tökeröitä kysymyksiä, mm. onko lapsiluku täynnä, onko minulla jotain terveyteen liittyviä asioita, jotka voisivat vaikuttaa työntekoon. Ennen työnteon aloittamista olisi ollut pakollinen huumetesti, onko tämä ongelma jne. Minne hain? KELA:lle.

Vierailija
18/18 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus takavuosina oli mies haastattelemassa Tampereella joka oli tosi vakava ja ei hymyillyt. Monet pomot eivät hymyilleet ja olivat miehiä, ei naisia, naisia oli alaisina. Hieman tympeitä kysymyksiä mutta neutraaleja. Oli outoa etten pystynyt itse myös hymyilemään lainkaan, vaikka muualla se onnistuu. Suu ei suostunut liikkumaan ylöspäin, vaikka yritin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan