Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako Elden Ring pelin hankkiminen?

Vierailija
15.01.2025 |

Paljon on kehuttu. Peli on alelaarissa, mutta lisäosan kanssa maksaa vielä 50€ Eli lisäosa maksaa enemmän kuin itse peli. Pleikalla pelaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori ohis, mutta ilmeisesti siis witcherissä on paljon tuollaista? Eli taistelujen ulkopuolella on paljon tutkittavaa ja muuta tehtävää?

Itse vasta aloittelen pelaamista ja olen nyt myöhäisherännäisenä ihastunut todella paljon rdr2:seen. Siinä ei kiinnosta niinkään ne story-tehtävät, joissa käydään aina jossain tappelemassa, vaan nimenomaa tuo ympäriinsä ratsastelu, paikkojen tutkiminen ja satunnaiset interaktiot pelin hahmojen kanssa. Nyt peli vaan alkaa olemaan finaalissa ja mietin mistä löytyisi vastaavanlainen tuote?

Ubisoftin pelit on tuollaista loottailua, Far Cry, Assassins Creed ym..

Vierailija
22/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Monet on aivopesty pitämään siitä ja monet muut pelit on toki vielä huonompia mutta oikeasti se on melko ankea peli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on masokisti ja tykkää vaikeista peleistä. Itse en mitenkään saa mitään tyydytystä siitä, että yhtä vihollista joutuu yrittämään monta kertaa ja jatkuvasti kuolee. Joten mun peli se ei ole ollenkaan. Tykkään pelata kaikki pelit helpoimmilla asetuksilla läpi, ja mulle tärkein on tarina ja maisemat, ei taistelut ja viholliset. Joten mulla tällä hetkellä pelattavana oleva Dragon Age Veilguard on mulle paljon kivampi pelikokemus kuin Elden Ring tai Dark Souls -pelit.

Youtubessa on videoita joissa kerrotaan että veilquard peli on huonolaatuisempi kuin aikaisemmat sarjan pelit. Itse en ole pelannut yhtäkään sarjan pelia, niin en tietä toduutta.

Mä olen pelannut ne kaikki, ja minusta Veilguard on ihan yhtä hyvä kuin edellinen Inquisition. Sitä peliä haukutaan paljon ihan turhaan "woketuksesta", koska siinä on yksi omaan tiimiin saatavissa oleva qunari-sivuhahmo joka alkaa pohtia sukupuoli-identiteettiään ja paljastuu transsukupuoliseksi. Kauheaa raivoa tästä asiasta youtubessa ja X:ssä, ja kuitenkin sitä sisältöä on alle 5 minuuttia koko pelin aikana, jossa näitä sukupuoli-identiteettijuttuja käsitellään. Ei mitenkään minusta pilaa koko peliä.

Lisäksi on yksi iso plussa edellisiin: maaginakin voi pelata helposti loppuun asti. Edellisissä oli aina niin, että maagityyppinen sankari oli alussa kyllä kova, mutta vähitellen jäi ihan surkeaksi "mätkijöiden" rinnalla, ja esim. lohikäärmeitä vastaan taistelut kesti loputtomiin kun se surkea maagi yritti pienellä tuhonteolla niitä tuhota. Nyt myös taiat on kehittyneet kovemmaksi koko pelin ajan samoin kuin miekan- ja kirveenkäyttäjien aseet ja voimat, joten maagina on miellyttävää pelata loppuun asti.

Vierailija
24/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori ohis, mutta ilmeisesti siis witcherissä on paljon tuollaista? Eli taistelujen ulkopuolella on paljon tutkittavaa ja muuta tehtävää?

Itse vasta aloittelen pelaamista ja olen nyt myöhäisherännäisenä ihastunut todella paljon rdr2:seen. Siinä ei kiinnosta niinkään ne story-tehtävät, joissa käydään aina jossain tappelemassa, vaan nimenomaa tuo ympäriinsä ratsastelu, paikkojen tutkiminen ja satunnaiset interaktiot pelin hahmojen kanssa. Nyt peli vaan alkaa olemaan finaalissa ja mietin mistä löytyisi vastaavanlainen tuote?

Ubisoftin pelit on tuollaista loottailua, Far Cry, Assassins Creed ym..

Molemmat on kuitenkin paljon enemmän taistelupainotteisempia kuin Witcher 3, ja varsinkin Far Cry. Assassin's Creedeistä minäkin kyllä silti tykkään, koska vaikeustaso ei ole kohtuuton, ja niissä ne maailmat on luotu todella huolellisesti menneisyyden paikkojen mukaan. Mikäpä sitä on käppäillessä 1400-luvun Venetsiassa tai Firenzessä, tai antiikin Kreikassa tai Persiassa, rakennuksia ja ihmisten touhuja katselemassa. Monet assassiinit on myös karismaattisia sankareita, legendaarisin ehkä Ezio Auditore da Firenze. 

Vierailija
25/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Noituristakin haastavan saa "bloodmarch"-vaikeudella. :D Veilguard on huono. Parhaat DAt on Origin ja sitä seuraava osa, en muista oliko sillä nimeä erikseen. Elden ring tosiaan on enimmäkseen taistelupeli. Ja jos tykkää tarinoista / roolipeleistä, suosittelen Baldurs Gate 3 peliä. Ihan mahtava ja tarinoihin saa uppoamaan valtavasti aikaa. (Jotkin taistelut voivat olla haastavia).

Mä sain lahjaksi tuon Baldur's Gaten, ja lopetin melkein alkuunsa. Se vaikutti joltain kämäiseltä yritykseltä tehdä liveroolipelistä tietokoneversio. Jotain hiton nopan heittojakin piti tehdä, ja grafiikka näytti surkealta. Peliajaksi jäi alle tunti :D Tiedä sitten tulisiko siinä jotain parempaa sen alun jälkeen, ei riittänyt kärsivällisyys kokeilla.

Vierailija
26/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Noituristakin haastavan saa "bloodmarch"-vaikeudella. :D Veilguard on huono. Parhaat DAt on Origin ja sitä seuraava osa, en muista oliko sillä nimeä erikseen. Elden ring tosiaan on enimmäkseen taistelupeli. Ja jos tykkää tarinoista / roolipeleistä, suosittelen Baldurs Gate 3 peliä. Ihan mahtava ja tarinoihin saa uppoamaan valtavasti aikaa. (Jotkin taistelut voivat olla haastavia).

Baldurs Gate 3 ei ole kuin japan import versio saatavilla blurayna.

Vierailija
27/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BG 3 alku / tutoriaali on hieman hidas, mutta siitä kun selviää on vain taivas rajana Myönnän, että itselläkin meni hetki oppia liikkumaan, mutta kun pääsi kärryille se ei ollut enää ongelma. Monissa peleissä on "nopanheittoa" taustalle kätkettynä. Koska BG 3 perustuu Dungeons and Dragons konseptiin on ihan ymmärrettävää, että tämä roolipelillinen elementti on säilytetty. Hyvä peli, jolle oikeasti kannattaa antaa mahdollisuus. Ja jos tahtoo romantiikkaa...

Vierailija
28/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baldurs Gate 3 ei ole kuin japan import versio saatavilla blurayna.

https://www.theverge.com/23861883/baldurs-gate-3-ps5-technical-review

Eikä ole pelattava konsolilla, kuten moni muukin peli.

Esimerkiksi Civilization 6 ja Disco Elysium ovat pelikelvottomia pleikalla.

Vierailija
29/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ehkä kaksi henkilöä, jotka arvostavat tätä:

Vierailija
30/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kattoa jos jossain vaiheessa alelaarista noi kummatkin testiksi ostaisi. Vähän on sellainen kutina, että liian vaikea peli kyseessä tämmöiselle satunnaispelaajalle. Milloin se Witcher 4 julkaistaan?

Vierailija
31/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tekemistä esim Witcherin kanssa. Pelissä ei varsinaista juonta tai tehtäviä ole. Peli on suhteellisen haastava ja meno on muutenkin aika masentavaa. Väkisin olen pariin otteeseen pelannut n. 60h, koska on niin kehuttu peli. Mutta voin tunnustaa tässä kohtaa, että ei ole peli minua varten. Kannattaa katsoa YouTubesta jotain lets play -videoista. Toiset tykkää Eldenistä, toiset vihaa.

Vierailija
32/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella henkeäsalpaavan kaunis peli! Haastava on kyllä, mutta siksi se onkin niin palkitseva. Itse olen suht uusi pelaaja, tai siis olin kun lähdin eldeniä pelaamaan. Sitä ennen vain witcheriä ja skyrimiä. Elden ring on ihan oikea seikkailu, koska peli ei taluta pelaajaansa kädestä pitäen, vaan antaa tämän itse löytää maailman ja juonenpätkät. Tarina on hieno mutta vaikea hahmottaa pelatessa.

Jokainen vastustaja on ainutkertainen ja sen liikkeet pitää oppia. Joskus on turhauttanut, mutta siitä tulee niin hyvä fiilis kun onnistuu! Voin suositella lämpimästi.

Itse en ole vielä lisäosaan päässyt, koska vastustaja ennen sinne pääsyä on aika vaikea. Avopuolisoni vetäisi sen mun puolesta että pääsisin eteenpäin, mutta haluaisin tietenkin itse voittaa sen, joten vielä en anna periksi. 

Vierailija
33/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy speedruneja. Näet ensimmäisestä 10min kiinnostaako peli sinua.

Vierailija
34/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on masokisti ja tykkää vaikeista peleistä. Itse en mitenkään saa mitään tyydytystä siitä, että yhtä vihollista joutuu yrittämään monta kertaa ja jatkuvasti kuolee. Joten mun peli se ei ole ollenkaan. Tykkään pelata kaikki pelit helpoimmilla asetuksilla läpi, ja mulle tärkein on tarina ja maisemat, ei taistelut ja viholliset. Joten mulla tällä hetkellä pelattavana oleva Dragon Age Veilguard on mulle paljon kivampi pelikokemus kuin Elden Ring tai Dark Souls -pelit.

Tottahan se on ettei sovi kaikille juuri siksi kun pitäisi vaan malttaa hakata päätään seinään. Sääli kyllä, koska elden ring on todella kaunis ja mielikuvituksellinen peli. Kaikki pelin vastustajat eivät ole edes pakollisia voittaa, toki myös ihan pakollisia vaikeita on paljon. Er onkin virkistävän erilainen siinä ettei se päästä pelaajaansa helpolla eikä taluta kädestä pitäen. Monet arvostavat sitä enemmän kuin helppoutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän