Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos työuupumus iskee kesken koeajan?

Vierailija
15.01.2025 |

Minulla on pitkä koeaika työn erityisluonteen vuoksi. Nyt olen uupunut, mutta uskaltaako tästä mennä lääkärille edes valittamaan, jos kuitenkin syy tulee työnantajan tietoon? Koeajalla ei kummosta syytä tarvita potkuihin. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuslaissa lukee seuraavaa:

Jos on sovittu enimmäispituuden ylittävästä koeajasta, sopimusehto on mitätön enimmäispituuden ylittävältä osalta. 

Vierailija
42/45 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nykypäivän ihmisiä vaivaa kun ollaan heti uupuneita? Älkää haukatko liian suurta palaa kakusta ja ongelma ratkeaa. Vähä-älyiset älyä vaativassa työssä tappaa tämän maan. Työnantajilla on nykyisellään iso savotta valkata sopiva työntekijä kun uupumukseen asti yritetään hampaat irvessä. Monelta puuttuu sellainen realistenen kuva itsestä ja omista kyvyistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi noin kuusi viikkoa sitten. Kamala sanoa, mutta olen lähinnä helpottunut. Työtä kyllä haluan, mutta jossakin muualla. Jouduin aggressiivisten asiakkaitten kohteeksi jo pari viikkoa työn alkamisen jälkeen. Esihenkilöni ei  reagoinut asiaan mitenkään, ja sinnittelin määräaikaisen loppuun karenssipelon vuoksi. Ehkä työni ei jatkunut, koska uskalsin valittaa tuosta välikohtauksesta. Jos työpaikka tökkii, kannattaa häipyä. Ole rohkeampi kuin minä.

Vierailija
44/45 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin työttömäksi noin kuusi viikkoa sitten. Kamala sanoa, mutta olen lähinnä helpottunut. Työtä kyllä haluan, mutta jossakin muualla. Jouduin aggressiivisten asiakkaitten kohteeksi jo pari viikkoa työn alkamisen jälkeen. Esihenkilöni ei  reagoinut asiaan mitenkään, ja sinnittelin määräaikaisen loppuun karenssipelon vuoksi. Ehkä työni ei jatkunut, koska uskalsin valittaa tuosta välikohtauksesta. Jos työpaikka tökkii, kannattaa häipyä. Ole rohkeampi kuin minä.

Häipyisinkin jos vain olisi jotain tilalle. Ja irtisanoutuminen ei onnistu karenssin vuoksi. Pakko yrittää jatkaa vaan vielä. Mutta olen väsynyt. En saa oikein mitään tehtyä, ei minkäänlaista keskittymiskykyäkään enää. En muista että olisin ikinä 20v työuralla ollut tässä jamassa. 

-ap-

Vierailija
45/45 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin vähän samassa tilanteessa. En uskaltanut irtisanoutua sillä minulla ei ollut uutta työtä tiedossa. Sinnittelin 3 vuotta kunnes aloin olla jatkuvasti kipeä, ja sain sydämeen rytmihäiriöitä. Päätin että koska uutta työtä ei löydy niin lähden mielummin tyhjän päälle kuin jään sinne enää hetkeksikään. Sain sitten kuukauden päästä irtisanoutumisesta uuden työn. Palkka on pienempi ja tunteja vähän vähemmän mutta olen onnellisempi, terveempi ja työt ei seuraa kotiin. Eli sinäkin jatkat varmasti niin kauan kunnes löydät uuden työn tai lopullisesti romahdat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan