'30 000 euroa piti olla sijoitettuna pahan päivän varalle..."
"Moni kiinteistörahasto on keskeyttänyt asiakkaiden sijoitusten lunastukset. Samalla asiakkaat, joilla olisi ollut rahoille tarvetta, ovat joutuneet pulaan."
"Sieltä vastattiin hyvin tylysti, että kyllä ja he suojelevat näin osuudenomistajien rahoja, kun kiinteistöjä ja huoneistoja ei myydä alihintaan.
Vastasin siihen, että nyt sitten minä joudun myymään sijoituskaksioni liian aikaisin alihintaan.
Niin vaikuttaa käyvän. Töölössä sijaitsevasta sijoitusasunnosta tehdyt hinta-arviot ovat olleet juuri niin kauhistuttavaa kuultavaa, kuin Slonek arvelikin.
Minulla on käynyt siellä jo useita välittäjiä arvioimassa. Se on kyllä menossa myyntiin ihan hirveään alihintaan, kun tilanteeni on nyt tällainen.
Kiinteistörahastojen lunastusten keskeytykset kertovat samasta ongelmasta kuin mihin Slonek on joutunut, mutta eri mittakaavassa.
En olisi ikinä voinut kuvitella, että asunto Töölössä menettää arvonsa, ja sitä ei saa säälliseen hintaan kaupaksi, Slonek sanoo."
Kommentit (25)
Kuka on keksinyt alunperin, että asunnot ovat keinottelun ja rikastumisen väline?! On omituinen luulo, että hamaan maailmanloppuun asti joka luukun arvo vain nousee! Sehän olisi mieletöntä. Itse asun aika rähjässä kunnossa olevassa kolmiossa enkä edes kuvittele, että se olisi jokin eläkesijoitus vaan asumisen paikka minulle ja perheelleni. Sijoitan pienesti ulkomaiseen osakarahastoon pankkini kautta (EI OP eikä S-pankki) ja saan ulos varat sieltä vaikka nyt heti.
Mää oon aina pelännyt näitä sijoittamisia. Makuutan säästöjäni pankissa mutta ainaski ne on turvassa ja saan ne pois heti kun tartten
Taas on jotain pankki vienyt kuin pässiä narussa, kun itse ei viitsi ottaa asioista selvää. Sama toistuu monella lainaneuvotteiluissa. Pankki hoitaa yksityiskohdat ja asiakas ei osaa kuin allekirjoittaa. Yllättyy sitten myöhemmin, jos taloudellinen ilmasto muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Asuntovälittäjien mukaan hinnat nousee tänä vuonna. Valtionvarainministeriön mukaan talous kasvaa 1,2%. Uusien autojen kaupan odotetaan kasvavan 10%.
Nää kaikki ollu uutisissa viime aikoina. Outoa.
Ei mitään outoa. Kaikki laskusuhdanteet päättyvät joskus.
Olen eri. Itse teen just noin. Tosin rahastoihin sijoitan, en hae pikavoittoja.