Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

100% etätyötä tekevät, teetkö työt aina kotona, vai myös jossain muualla?

Vierailija
14.01.2025 |

Mökillä, sukulaisissa, reissussa? 

Itse aloitan pian täyden etätyön ja olen innoissani, miten se vapauttaa kulkemaan. Aion reissata asuntoautolla, tehdä töitä eri maisemissa.

Ja vänkääjille tiedoksi niin kyllä, aion todellakin tehdä töitä yhtä hyvin kuin kotona, tai toimistolla. Mutta heti työajan päättymisen jälkeen olen vapaa lähtemään vaikka lenkille uusiin kivoihin maisemiin, ilman työmatkoja. Ihanaa!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä, kotona, hotellilla, milloin missäkin.

Vierailija
2/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja ulkomailla 2. kodissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona yleensä. Kesällä joskus mökillä. Käytännössä mikään ympäriinsä matkustelu ei ole mielekästä. Tarvitsen kaksi isompaa näyttöä kannettavan lisäksi, joten ei siinä mihinkään kahvilaan mennä istumaan. Lisäksi työni sisältää luottamuksellisia asioita niin sitä ei voi tehdä missä tahansa torinkulmalla.

Vierailija
4/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 prosenttia kotona

10 työpaikalla toimistossa

10 mökillä

Vierailija
5/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona, mökillä, satunnaisesti myös ulkomailla.

Vierailija
6/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona, näytöt vie tilaa eikä tästä tulis mitään jollain läppärillä pelkästään.

Vierailija
7/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee ihan 100% etätöitä, mutta paljon kuitenkin. Pääasiassa teen työni ihan työhuoneessa, jossa minulla on ulkoinen näyttö, näppis ja hiiri, sähköpöytä ja kunnon työtuoli. Harvoin siirryn hetkeksi sohvalle (jos on vaikka joku infotilaisuus kuunneltavana tai verkkokoulutus tehtävänä). Haluan käyttää isoa näyttöä, kun teen töitä, läppärin oma näyttö toimii etänä sitten kakkosnäyttönä (toimistolla on kaksi ulkoista näyttöä).

Pystyisin tekemään töitä teknisesti mistä vain, missä mobiilidatayhteydet toimivat.

Vierailija
8/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona, joskus harvoin mökillä. Kerran tehtiin perheen kanssa "lomamatka" niin että itse olin töissä, oli niin perseestä kaikkien kannalta se järjestely että ei taatusti enää koskaan. Jos olisin sinkku niin siinä tapauksessa ehkä voisi jossain reissun päälläkin tehdä hommia, mutta ei muuten.

Vierailija
9/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona työhuoneessa. Minäkin tarvitsen erilliset näytöt niin ei onnistu järkevästi missään muualla. Ihmettelen näitä "vinkkejä" mennä vaikka kävelylle samalla kun on palaverissa. Ainakaan omassa työssäni ei onnistuisi, koska en näkisi mitä siellä näytetään enkä voisi itsekään näyttää mitään omalta koneelta. Kai jollain sitten on tuollaisiakin palavereja, joiden aikana voi olla kävelyllä?

Vierailija
10/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona työhuoneessa. Minäkin tarvitsen erilliset näytöt niin ei onnistu järkevästi missään muualla. Ihmettelen näitä "vinkkejä" mennä vaikka kävelylle samalla kun on palaverissa. Ainakaan omassa työssäni ei onnistuisi, koska en näkisi mitä siellä näytetään enkä voisi itsekään näyttää mitään omalta koneelta. Kai jollain sitten on tuollaisiakin palavereja, joiden aikana voi olla kävelyllä?

Lähinnä kai nää on jotain sellaisia kk-info tyylisiä, näissä itsekin olen välillä niin että samalla kävelen ulkona. Niissä nyt ei ole niin väliä vaikka ei kalvosulkeisia nääkään, yleensä esittäjät kyllä lukee ne aika suoraan sieltä. Ja mä muistan paljon paremmin kuulemani kun samalla kävelen tai vaikka tyhjennän astianpesukoneen, eli mulla se toimii myös tehostajana

Vierailija
11/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

99.9%:sti kotona. Joskus junasta.

Vierailija
12/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä niin ulkomailta käsin, mökiltä, lapin reissulta, jostain sukulaisten luota jne. Kunhan on rauhallinen, oma tila, se riittää. Nyt meille on tulossa kamerapakko, joten kävelylenkit saa unohtaa. Ihan hölmöä

Vierailija
13/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona yleensä. Kesällä joskus mökillä. Käytännössä mikään ympäriinsä matkustelu ei ole mielekästä. Tarvitsen kaksi isompaa näyttöä kannettavan lisäksi, joten ei siinä mihinkään kahvilaan mennä istumaan. Lisäksi työni sisältää luottamuksellisia asioita niin sitä ei voi tehdä missä tahansa torinkulmalla.

Tämä. Eli kotona olen. Ulkomailta ei meillä saa tehdä töitä mutta olen harkinnut vuokraavani kämpän toisesta kaupungista ja tekeväni sieltä töitä ihan vaan mielenkiinnosta.

Vierailija
14/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut etätyösopimus vuodesta 2016 ja olen tehnyt töitä milloin missäkin. Nyt kakkoskoti Italiassa. 

Vierailija
15/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tiimillä on joka toinen viikko kävelypalaveri Teamsin kautta. Käydään läpi kuulumisia, mutta puhutaan osittain myös asiaakin.

Vierailija
16/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani ei ole millään mittarilla kiinnostanut mitä, milloin ja missä teen kunhan työt pyörii.

ps ulkomailla työskentely kannattaa varmistaa työnantajalta. 

Vierailija
17/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kai nää on jotain sellaisia kk-info tyylisiä, näissä itsekin olen välillä niin että samalla kävelen ulkona. Niissä nyt ei ole niin väliä vaikka ei kalvosulkeisia nääkään, yleensä esittäjät kyllä lukee ne aika suoraan sieltä. Ja mä muistan paljon paremmin kuulemani kun samalla kävelen tai vaikka tyhjennän astianpesukoneen, eli mulla se toimii myös tehostajana

Joo meillä on tällaisissa ihan esimiesten suositus, että ihmiset lähtis kävelylle kokouksen aikana. On kiva juttu etenkin keskellä päivää, toki aamullakin piristää mukavasti. Tärkeimmistä asioista tulee kuitenkin vielä tieto sähköpostiin tai intraan, niin ei niitä tarvitse itselleen kirjoittaa tms.

Vierailija
18/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen etätöitä 3pv viikossa ja käytännössä miesystäväni keittiössä

Vierailija
19/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa tehdä ulkomailta etätöitä. Teen kotona yleensä, kesällä mökillä. Työmatkoilla teen junassa, koska muuten se junassa istumisaika ei olisi työaikaa eikä siitä saisi liukumia eikä mitään muutakaan korvausta. Tehotontahan se on.

Vierailija
20/34 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 100% etätyötä nyt 1.5v ja kotona istun. Välillä lähden kauppa-asioille päivällä ja otan läppärin mukaan autoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi