Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on masentunut yksinäisyydestä niin onko siitä mahdollisuus nousta,

Vierailija
14.01.2025 |

Vaikkei löytäisi seuraa.

Kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos olet mies. Nainen saa aina miehen jos laskee rimaa

Vierailija
2/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan. Kukaan ikimaailmassa ei ole koskaan päässyt yli siitä. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä vastaus. Mies ei masennu. Se on homoa.

Vierailija
4/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla masennus vaan syvenee ja pahenee yksinäisyyden pidentyessä ja kroonistuessa. Pahinta on, ettei musta varmaa enää edes olisi kenellekään tutuksikaan saati sitten kaveriksi/ystäväksi koska kyllä tämä yksinäisyys vaan jättää niin jälkensä. Ei siis kannata edes odottaa että joskus olisi edes jonkinlaista sosiaalista elämää ja se taas olisi ainoa keino päästä tästä masennuksesta joka johtuu yksinäisyydestä..

Vierailija
5/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapee ei vitsillä kysynyt.

Et oikein ymmärrä ihmisen mieltä. Etkä osaa lukea tilannetta, että milloin on järkevä pitää suunsa.

Oikeasti ihminen voi olla masentunut. Voi olla epätoivoinen, että pääseekö sieltä ylös.

Herjat ja vittuilut ei vain sovi tuohon kontekstiin.

Jätä ne sinun ja kavereittesi keskinäiseen läppään.

Ja Aapeelle lohduksi. Kyllä voi.

Vierailija
6/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö olet.

Vierailija
7/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nousta. Mutta olen huomannut yhden asian, ihmiset ovat erilaisia vaikka olisi samoista asioista kiinnostunut, ihan kuin oltaisi jostain eri planeetoilta kaikki. Mielipide-erojakin. Mutta tottakai kontakteja saa. Ehkä on joku lähisukulainen elossa kuitenkin.

Vierailija
8/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on. Ja kannattaa liikkua, kävellä, käydä kirjastossa. Lainata kirjoja, leffoja lukea katsoa. Liikunta auttaa ja vanhempana tuntuu erilaiselta. koettu on. Tsemppiä.

Vierailija
9/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on. Ja kannattaa liikkua, kävellä, käydä kirjastossa. Lainata kirjoja, leffoja lukea katsoa. Liikunta auttaa ja vanhempana tuntuu erilaiselta. koettu on. Tsemppiä.

Teen jo noita kaikkia ja paljon muutakin, ei kyllä paljoa auta. Valitettavasti :(

Vierailija
10/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt käydä ainakin erillaisilla työväenopiston tai muilla vastaavilla kursseilla. Opiskella vaikka uusi kieli. Ei kannata jäädä kotiin oleilemaan liiaksi. 

Vierailija
11/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole onnistunut. Yritetty on vuosien varrella vaikka mitä. Kai se on niin, että ihminen on laumaeläin.

Vierailija
12/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sekin on mahdollista. Typerintä ovat kuitenkin he, jotka kehottavat hyväksymään tilanteen ja opettelemaan nauttimaan yksin olemisesta. Totuus on, että suurin osa tarvitsee muita ihmisiä ja yhteisöllisyyttä. Se on seikka, joka ei muutu mihinkään vaikka kuinka yritettäisiin ohjata hyväksymään tilannetta. Sekään ei ole ratkaisu, että kunhana on seuraa, sillä yksinäisyyshän liittyy siihen, ettei koe olevansa joukossa, jossa olisi samanhenkisiä tai heitä joiden joukkoon tuntee kuuluvansa.

Minä kyllästyin heihin, jotka jatkuvasti yrittivät tuoda omat latistavat ajatuksensa minun ajatuksisksini. ei kukaan jaksa kuunnella jatkuvasti esimerkiksi töitä hakiessaan lausahduksia: Nuoremmat vievät työt, Mmuuttaajat vievät työt, olet masentunut, olet ties mitä, sitä ja tätä. 

Eli harrastukset, opiskelu ja työ joka on itselle intohimo, johtaa todennäköisesti heidän pariinsa joiden kanssa on yhteistä. Elämäntilanne yhteydet yms. vaikeuksien kautta bondaaminen taasen ei johda yksinäisyyden vähenemiseen.

Vierailija
13/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tavallaan ihmettele miksi niin moni roikkuu huonossa parisuhteessa, kun se vaihtoehto Suomessa on yleensä täydellinen yksinäisyys. Täältä puuttuu sellainen muiden huomioonotto ja avoimuus ihan täysin, ellei suorastaan hyljeksitä jos koitat uutena liittyä johonkin ryhmään. Uudet ihmiset koetaan uhkana. Ehkä tämä kansa on vaan niin traumatisoitunutta, on ollut nälänhätää, Isoavihaa, venäläisten muuta terroria, sotaa, köyhyyttä, ilmastokin on haastava ja usein poteroidutaan kotiin kaamosaikana. Pinnallisesti moni kyllä kykenee olemaan vuorovaikutuksessa ihan hyvin mutta syvemmin tutustuminen tapahtuu siinä 10v tuntemisen jälkeen, jos tapahtuu. Enkä kärsi (enää) yksinäisyydestä itse mutta tämmöisiä ajatuksia suomalaisten yksinäisyydestä. 

Vierailija
14/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huonossa parisuhteessa vain taloudellisista syistä. Oon kai outo, mutta pidän yksinolosta.

Vierailija
15/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Kaikki nuo fiilikset ja olotilat menevät ohitsesi, päätä vain selviytyä ja mennä koko ajan eteenpäin. Pääset tasapainoon tuntemustesi kanssa ja sitten on jo helpompaa kestää yksin tätä elämää.

16/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä yksinäisyydestä ole masentunut. Sinulla on huonot tunnetaidot ja siksi olet sekä masentunut että yksinäinen. Ihmissuhdetaitoja voi harjoitella. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tavallaan ihmettele miksi niin moni roikkuu huonossa parisuhteessa, kun se vaihtoehto Suomessa on yleensä täydellinen yksinäisyys. Täältä puuttuu sellainen muiden huomioonotto ja avoimuus ihan täysin, ellei suorastaan hyljeksitä jos koitat uutena liittyä johonkin ryhmään. Uudet ihmiset koetaan uhkana. Ehkä tämä kansa on vaan niin traumatisoitunutta, on ollut nälänhätää, Isoavihaa, venäläisten muuta terroria, sotaa, köyhyyttä, ilmastokin on haastava ja usein poteroidutaan kotiin kaamosaikana. Pinnallisesti moni kyllä kykenee olemaan vuorovaikutuksessa ihan hyvin mutta syvemmin tutustuminen tapahtuu siinä 10v tuntemisen jälkeen, jos tapahtuu. Enkä kärsi (enää) yksinäisyydestä itse mutta tämmöisiä ajatuksia suomalaisten yksinäisyydestä. 

Totta. Vaikeaa oli tutustuminen jo ennenkin, mutta korona-aika viimeisteli kyllä sen että jos olet yksinäinen niin yksinäisenä myös tulet pysymään. Ihmiset klikkiytyi ja muut ihmiset alettiin näkemään ainoastaan uhkana oman lauman olemassaololle.

18/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mulla masennus vaan syvenee ja pahenee yksinäisyyden pidentyessä ja kroonistuessa. Pahinta on, ettei musta varmaa enää edes olisi kenellekään tutuksikaan saati sitten kaveriksi/ystäväksi koska kyllä tämä yksinäisyys vaan jättää niin jälkensä. Ei siis kannata edes odottaa että joskus olisi edes jonkinlaista sosiaalista elämää ja se taas olisi ainoa keino päästä tästä masennuksesta joka johtuu yksinäisyydestä..

Hienon noidankehän olet rakentanut itsellesi!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Et sinä yksinäisyydestä ole masentunut. Sinulla on huonot tunnetaidot ja siksi olet sekä masentunut että yksinäinen. Ihmissuhdetaitoja voi harjoitella. 

Uskomattoman typerä kommentti. Yksinäisnen ei todennäköisesti ole ollut aina yksinäinen vaan esimerkiksi elämäntapahtumat ja tilanteet ovat johtaneet nykyiseen yksinäisyyteen. Ylhäältäpäin tullaan sitten kertomaan, että et tunnista tunteitasi tai sinussa on jotakin vikaa. Mistä ne viat nyt yht'äkkisesti ovat ilmestyneet ja tunne- sekä ihmissuhdetaidot kadonneet, jos niitä on aiemminkin ollut? 

Vierailija
20/26 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ime vain omaa munaasi yksinäinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme