Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa kiltit ettei mun 5-vuotias ole ainoa joka lähtee karkuun eikä halua tulla mukaan kun haen päiväkodista?

Vierailija
14.01.2025 |

Minua ahdistaa jo valmiiksi lapsen vieminen ja hakeminen päiväkodista. Lapsi ei millään ensin halua jäädä sinne vaan hoitajat joutuvat kirjaimellisesti irroittamaan lapsen minusta. Sitten kun päivän jälkeen haen lapsen, lapsi villiintyy, ei halua tulla mukaan ja joudun käyttämään kaiken voimani että jaksan kantaa/raahata lapsen pois.

Mä en kestä tätä. Osaa kuulemman hyvin käyttäytyä kun mua ei näy, mutta heti kun näyn, menee lapsi kuulemman hankalaksi. Minä olen ainoa viejä/hakija mahdollisuus lapselle, eli mulla ei ole vaihtoehtoja.

Lapsen käytös selkeästi herättää muissa lapsissa ihmetystä eikä muut lapset käyttäydy noin. Onko muilla samanlaisia riiviökakaroita ja miten saisin oman lapseni aisoihin. Ei voida oikein mennä mihinkään julkisillekaan paikoille kun lapsi suoraan sanottuna perseilee sielläkin. Kotona sentään osaa käyttäytyä, mutta heti kun astutaan kotiovesta pihalle, lapsi on yksi riiviö

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kovin kivasti tehty äidiltä, mutta sanoin kun kyllästyin juoksemaan perässä, että voin kyllä tulla hakemaan vaikka sen jälkeen kun olen käynyt kaupassa. Saattaa olla ainoa lapsi pihassa silloin. 

Toimi.

Ja siitä johtui, kun oli ollut ikävä ja kiukku kun piti jäädä hoitoon. Myös joskus leikit saattoivat olla kesken.

Vierailija
22/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä nepsy tapaus! Mitäs lisäännyit tuollaisille heikoilla geeneillä! Nyt nauti omasta hedelmästäsi, jotka olet luonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hoitajana voin ap kertoa että sun lapsi ei ole ainoa. 

Vierailija
24/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kovin kivasti tehty äidiltä, mutta sanoin kun kyllästyin juoksemaan perässä, että voin kyllä tulla hakemaan vaikka sen jälkeen kun olen käynyt kaupassa. Saattaa olla ainoa lapsi pihassa silloin. 

Toimi.

Ja siitä johtui, kun oli ollut ikävä ja kiukku kun piti jäädä hoitoon. Myös joskus leikit saattoivat olla kesken.

Asian sanoin ihan neutraalisti ja lapsella oli mahdollista valita kahdesta asiasta. Tuleeko kotiin nyt vai paljon myöhemmin. 

Vierailija
25/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tullut selvästi äitiinsä 😂

Vierailija
26/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte vain paskoja äitejä... siinä syy. Munkin lapset lähti äitiään pakoon tarhasta haettaessa. Onneksi päästiin sitten lasten kaa äidistä kokonaan eroon kun se karkasi toisen miehen mukaan. Tästä on jo aikaa....nykyisin on jo nuori ja kaunis...vielä hyvätuloinen uusi vaimo. Ja ai...niin.. erossa pidin sekä lapset että hienon omakotitalomme.... en siis oo katkera vaan kiitollinen. Loppu hyvin...kaikki hyvin. Uhrauduin isinä lasten puolesta ja kyllä kannatti!

Vierailija
27/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin hoitajana voin ap kertoa että sun lapsi ei ole ainoa. 

Tämä vähän lohduttaa. Hakiessa (ja viedessä) väkisinkin katsoo miten muut lapset nätisti jäävät/lähtevät muiden mukaan. Ja sielläkin osa vaan tulee paikalle, hyvä kun sanoo edes MOI ja sitten lapsi automaattisesti pukee vaatteet päälle ja lähtee höpötellen kotiin

Vierailija
28/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte vain paskoja äitejä... siinä syy. Munkin lapset lähti äitiään pakoon tarhasta haettaessa. Onneksi päästiin sitten lasten kaa äidistä kokonaan eroon kun se karkasi toisen miehen mukaan. Tästä on jo aikaa....nykyisin on jo nuori ja kaunis...vielä hyvätuloinen uusi vaimo. Ja ai...niin.. erossa pidin sekä lapset että hienon omakotitalomme.... en siis oo katkera vaan kiitollinen. Loppu hyvin...kaikki hyvin. Uhrauduin isinä lasten puolesta ja kyllä kannatti!

Meillä mies jätti lapsen minulle eikä ole sen jälkeen paljoa näkynyt

Vierailija
29/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi pitää hakea, lapsi pitää hakea. Ihan sama vaikka kuinka yrittäisi änkyröidä ja vetää showta.

Näin mä oon tehnyt. Joskus laitetaan vaan kengät jalkaan ja muuten muut vaatteet kainaloon. Tätä on vaan kestänyt jo todella kauan ja lapsi kasvaa enkä jaksa enää fyysisesti ottaa häntä mukaan vs kun lapsi oli 3-vuotias jolloin sai helposti lapsen kantoon kun pisti vastaan. Kunhan sai ensin lapsen kiinni.

ap

Anteeksi, et jaksa viisivuotiasta kantaa??????

Vierailija
30/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi pitää hakea, lapsi pitää hakea. Ihan sama vaikka kuinka yrittäisi änkyröidä ja vetää showta.

Näin mä oon tehnyt. Joskus laitetaan vaan kengät jalkaan ja muuten muut vaatteet kainaloon. Tätä on vaan kestänyt jo todella kauan ja lapsi kasvaa enkä jaksa enää fyysisesti ottaa häntä mukaan vs kun lapsi oli 3-vuotias jolloin sai helposti lapsen kantoon kun pisti vastaan. Kunhan sai ensin lapsen kiinni.

ap

Anteeksi, et jaksa viisivuotiasta kantaa??????

Mitä väliä vaikka lapsi olisi 10-vuotias, pitäisi jo 5-vuotiaan kyetä liikkumaan omilla jaloilla

Vierailija
31/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aina sama homma vaimon kanssa kun kuskasin sen firmansa pikkujouluun. Nykyään menee ja tulee taksilla.

Vierailija
32/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama homma, mutta tajusin sitten lapsen kaipaavan minun huomiota ja lämpöä, ja aloin suhtautumaan hakureissuihin eri tavalla. Kun löysin lapsen niin halasin ja käveltiin matka kotiin rauhassa jutellen, poikettiin leikkipuistoonkin matkalla, kun ennen olisin vaan kiireesti kävellyt suoraan kotiin. Ei mennyt kauaa, kun lapsi alkoi jo hakiessa olla iloinen ja tuli heti juosten halaamaan. Kaipaa varmaan sinun rakkautta ja läsnäoloasi ja oireilee, kun ei sitä saa.

Höpönlöpö. Lapset käyttäytyvät välillä noin ja välillä toisin. Ole ap tyytyväinen, että lapsi viihtyy päiväkodissa ja välillä on niin kivaa, ettei malttaisi lähteä pois. Aamulla saattaa olla väsy ja tietää, että edessä on pitkä päivä erossa äidistä tai isästä. Joitakin tuovat ja hakevat toisinaan mummit tai kummit ja lapsi toimii samoilla tavoilla. Usein  näissä erikoistapauksissa, vaikka juuri mummin tai vaarin lapsen päiväkotiin tuominen/hakeminen puhuttaa koko päivän ja aiheuttaa tämän suuren tapahtuman ympärille yleisöryntäyksen. Älä yhtään huoli, lapsesi on ihan normaali ja vain kokeilee omaa   tahdonvoimaansa sinun tahdonvoimaasi vastaan. Aivan kuten muutkin tekevät. Et vain ole sitä aina näkemässä.

Vierailija
33/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että sinulle kävi hyvin 🤣 onko vielä ihan missin mitoissa ja kuollut anoppikin?

Vierailija
34/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai haettaessa raivarit eikä halunnut lähteä mukaan. Ihan tolkullinen aikuinen siitä kuitenkin tuli.

Vierailija
35/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen on joku syy miksi lähtee. Oletko kysynyt ystävällisesti. Oletko ymmärtävä vanhempi vai liian vaativa. Onko silti pelisääntöjä harjoiteltu, perusteltu, jos on poika pitää olla napakka selkeä. Kyllä se on päiväkodin täti joka sen karkuun päästää, ei ennakoi tilannetta.

Vierailija
36/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika teki just tuota, mutta hänelle oli muutenkin kaikki siirtymätilanteet todella hankalia.

Muistan todella, että oli ahdistavaa se karkuun juokseminen ja rimpuilu, itse väsyneenä työpäivän jälkeen. Ja päikyn hoitajilla ja muilla samaan aikaan lastaan hakevilla vanhemmilla oli just sellainen "etkö nyt saa tuota lastasi kuriin". -katse.

Nepsy-diagnoosihan sieltä sitten myöhemmin tulkin.

Vierailija
37/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuu mieleen Anna Wahlgrenin neuvo: kun olet ollut erossa pienestä lapsestasi ja tapaatte jälleen, näytä niin ilahtuneelta ja onnelliselta kuin osaat. Kysele kuulumiset tarkasti ja kuuntele häntä. Myöhemmin saat olla rauhassa, kun panostat jälleennäkemisen hetkeen. 

Oletteko lukeneet sen tyttären kirjan. Melkoinen akka se Anna. Ei todellakaan mikään hyvä ihminen. Ryyppäsi ja pahoinpiteli 

Vierailija
38/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa valittettavan tutulta. Meidän 4v erityislapsi käyttäytyy samalla tavalla.

Aamulla ei halua jäädä koska ei tykkää päiväkodista mutta hakiessa pitää kiukutella koska on aamusta vielä vihainen. Kuormittuu päiväkodissa.

Vierailija
39/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhmaikä päällä? Kyllä se siitä helpottaa.

Ei kai 5-vuotiaalla enää?

Ehkä ei mutta 6-vuotiaana jälleen.

Vierailija
40/49 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö päiväkodin työntekijä(t) oisi yhtenä päivänä joustaa ja olla vähän myöhempään? Sanoisit siis lapselle, kun taas temppuilee, ettet tule hakemaan häntä ollenkaan seuraavana päivänä, koska hän ei näköjään halua kotiin, sopisit päiväkodin kanssa, että saat tulla hakemaan niin myöhään, että kaikki muut ovat varmasti lähteneet ja lapsi ehtinyt olla jo jonkin aikaa yksin (työntekijän kanssa) odottamassa. Hoitaja voisi vielä muistuttaa, että vanhempihan sanoi jättävänsä sinut tänne, kun et kotiinkaan näytä tahtovan.

Ei varmaan kasvatusopillisesti kovin suositeltavaa, mutta noin minä tekisin, koska en todellakaan jaksaisi tuollaista apinateatteria joka päivä, ja toistaisin, kunnes oppi menee perille. Jollei lapsi ole psykopaatti, pitäisi säikähtää sen verran, että lakkaa pelleilemästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi