Mikä oli kokonaiskolestrolisi kun sait lääkityksen?
Kommentit (46)
6,9 - 8,2 on ollut mittauksissa. Aina kolesterolista valitetaan, mutta en huoli sitä lääkitystä. Kuulemma on paljon sivuvaikutuksia. Elän terveellisesti ja on jo ihan pakollisia lääkkeitä paljon.
Olin sepelvaltimoiden kuvauksessa ja kirurgi huudahti "voi, miten kauniit verisuonet!!!" Sanoin siihen "käytän oikeaa voita leivän päällä" Tuli hiljaista leikkaussalissa.
Ihminen on yksilö. En tarkoita, että kaikkien pitää tehdä kuin minun, mutta joskus tuntuu, että joitakin lääkkeitä tarjotaan liian helposti perehtymättä kokonaisuuteen.
Ja toisia lääkkeitä ei myönnetä vaikka ei olisi mitään päihdemerkintöjä tai rikosrekiseriä. Joskus olisi vaan kiva kun kaapissa olisi valmiina se tehokas lääke KUN se selkä taas repeää tai jtn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä oli sinun lukemat? T. Ap
Kokonaiskolesteroli 6.3, HDL 2, LDL 4.5, triglyseridit 0.51.
kiitos vastauksesta. Aika samat minulla. Kokonaiskol on 6.4, hdl 1.63, ldl 4.4 ja trigly 0.8. Otan uuden mittauksen kesällä ja sitten yhteyttä lääkäriin. Nämä nyt pompsahti yhtäkkiä korkeaksi viime kesästä.
5.9 . Jätin lihan pois ruokavaliosta ja vähä lisää liikkumista, pari kk myöhemmin arvot ok.
Eli en ees alottanu pillereitä kun oli helpompiki keino hoitaa asia,palautin apeekkiin ne.
Lähellä seitsemää. Lääkityksen avulla on pysynyt noin kolmessa. Lääkitys on ollut noin 20 vuotta ja koskaan ei ole ollut mitään haittavaikutuksia. Nykyinen lääke on Rosuvastatin.
Mulla on 6.0 eikä ole ollut puhettakaan lääkityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tiedä minkä ikäisiä olette mutta katsokaapa norjan ja ruotsin kolesterolikäytäntö.Siellä on vähän korkeammat rajat lääkitykselle kuin suomessa..miksihän?
Statiinilääkitys on lisäksi täysin hyödytöntä eikä ehkäise sydänkohtauksia. 1500 potilasta kun mättää naamaansa niitä kymmenen vuotta niin estetään ehkä yksi. Päälle haittavaikutukset ja se että korkea kolestroli suojaa muilta taudeilta...
Minä sain sydänkohtauksen ennen statiinien määräämistä. Sitten tehtiin pallolaajennus ja määrättiin statiinit. Sukurasite on niin kova. Useita isän ja äidin puolelta kuollut sydänkohtaukseen viisi-kuusikymppisinä. Minulla ei ole ollut mitään haittavaikutuksia ja statiineja olen syönyt vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen vierestä, mutta minulla on 6.3 ja kieltäydyin lääkityksestä. HDL ja triglyseridit loistavissa lukemissa molemmat.
Hyvä sinä. Tottakai kokonaiskolesteroli nousee sitä enemmän mitä korkempia HDL ja triglyseridit ovat. Tämä on niin hullua, ettei tätä asiaa oikein ymmärretä.
HDL ylös ja triglyseridit alas on niin on kaikki hyvällä tolalla. Ja siihen ei statiineja tarvita.
Kyllä tarvitsee. Muuten ei ole mitään toiveita saada kolesteroliarvoja alemmaksi joidenkin kohdalla.
6.6 kokonais kolesteroli eikä ole lääkitystä. Minä en turhia lääkkeitä syö.
6,5 ja kuukauden päästä lääkkeen aloituksesta pienellä annoksessa laskenut 4,1:een.
Kai Teidät kaikki määrättiin ennen lääkitykselle joutumista yrittämään ruokavaliolla kolestroliarvoja kohdalleen? Minulla kolestroliarvot oikenivat ruokavaliolla jota noudatan lopun ikääni jotta arvot pysyvät kohdillaan, kokonaiskolestrolini on nyt 3,5.
Vierailija kirjoitti:
Kai Teidät kaikki määrättiin ennen lääkitykselle joutumista yrittämään ruokavaliolla kolestroliarvoja kohdalleen? Minulla kolestroliarvot oikenivat ruokavaliolla jota noudatan lopun ikääni jotta arvot pysyvät kohdillaan, kokonaiskolestrolini on nyt 3,5.
Kyllä ruokavaliolla yritin, mutta jokin meni vikaan, kun kokonaiskolesteroli vaan kohosi entisestään.
Käytän kolestrolilääkettä, koska en halua niitä rasvapallukoita silmien ympärille. Liikakolestroli voi kerääntyä vanhemmiten sinne.
5,5 oli. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.
Rosucastatin 5mg. Monta viikkoa kesti päänsärky ja olin lopettaa lääkkeen, mutta sitten helpotti.
Vierailija kirjoitti:
6,5 ja kuukauden päästä lääkkeen aloituksesta pienellä annoksessa laskenut 4,1:een.
Sydänkohtaus kolkuttelee ovellasi. Liian alhainen kolesterolitaso korreloi suuremman sydänperäisen kuolleisuuden kanssa.
HS luki että camelinaöljy auttaa kolesteroliin. Kokeilin ja auttoi. Ei kovin kallis, mieto maku. Ei tarvinnut lääkettä aloittaa.
Jotain 5,1 oli kokonais kolesteroli ja liian alhainen HDL. Aloin ottaa 1 tl pvä camelinaöljyä. Pari kk ja nyt kokonais kolesteroli on 4,2. Ei tarvinnut alkaa lääkkeitä kun tuo öljy auttoi.
Hyvä HDL ei kylläkään noussut juurikaan, pitäisi varmaan pudottaa painoa?
Ei kai ole miehillr sopiva, aiheuttaa kuulemma eturauhasongelmaa.
Tässä artikkeli HS:
Kokonaiskolesteroli oli n. 5 ja HDL 2,5 eli ihan priimat arvot. Sain aivoverenkiertohäiriön, jonka seurauksena LDL:n tulisi olla jatkossa alle 1,8. Käytössä Atorvastatin, enkä viitsi asiasta nikotella. Ei sivuvaikutuksia.
Kokonaiskolesteroli 6.3, HDL 2, LDL 4.5, triglyseridit 0.51.