Mikä oli kokonaiskolestrolisi kun sait lääkityksen?
Kommentit (46)
7,1. Ei tullut mitään haittoja, kyseessä rosuvastatiini
en tiedä minkä ikäisiä olette mutta katsokaapa norjan ja ruotsin kolesterolikäytäntö.Siellä on vähän korkeammat rajat lääkitykselle kuin suomessa..miksihän?
4,2.
Ei ole tullut sivuvaikutuksia. Lääke Atorvastatin. Mulla on myös verenpainelääke, vaikka verenpaine on ihanteellinen. Toinen näistä oli suojaamaan munuaisia ja toinen silmiä, mutten nyt muista kummin päin.
5.5. Riitti siihen, että jouduin ohitusleikkaukseen. Lääkitys on vaihdettu kerran sopivampaan, minkä jälkeen ei ole ollut haittoja. Ihan hyvät kolesterolirajat Suomessa.
Vähän aiheen vierestä, mutta minulla on 6.3 ja kieltäydyin lääkityksestä. HDL ja triglyseridit loistavissa lukemissa molemmat.
Pelottavaa lääkkeen määräämistä. Kokonaiskolesterolin mukaan ei pitäisi lääkityksiä määrätä. Ldl ja triglyt pitäisi huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen vierestä, mutta minulla on 6.3 ja kieltäydyin lääkityksestä. HDL ja triglyseridit loistavissa lukemissa molemmat.
Mitkä oli sinun lukemat? T. Ap
Jotain vitosen hujakoilla oli, söin pillereitä aikani ja sitten lopetin. En tiedä nykyistä.
5,3 lääkäri puolipakallolla määräsi syömään Rosuvastatin oireita tuli lihas ja. nivelsärkyä
Vierailija kirjoitti:
en tiedä minkä ikäisiä olette mutta katsokaapa norjan ja ruotsin kolesterolikäytäntö.Siellä on vähän korkeammat rajat lääkitykselle kuin suomessa..miksihän?
Statiinilääkitys on lisäksi täysin hyödytöntä eikä ehkäise sydänkohtauksia. 1500 potilasta kun mättää naamaansa niitä kymmenen vuotta niin estetään ehkä yksi. Päälle haittavaikutukset ja se että korkea kolestroli suojaa muilta taudeilta...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä. Tottakai kokonaiskolesteroli nousee sitä enemmän mitä korkempia HDL ja triglyseridit ovat. Tämä on niin hullua, ettei tätä asiaa oikein ymmärretä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä. Tottakai kokonaiskolesteroli nousee sitä enemmän mitä korkempia HDL ja triglyseridit ovat. Tämä on niin hullua, ettei tätä asiaa oikein ymmärretä.
HDL ylös ja triglyseridit alas on niin on kaikki hyvällä tolalla. Ja siihen ei statiineja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
5,3 lääkäri puolipakallolla määräsi syömään Rosuvastatin oireita tuli lihas ja. nivelsärkyä
Kävin noutamassa pillerit ettei tule sanomista, mutta enpä syö. Lällällää vaan niitä määränneelle lääkärille :P
8.3 jo 34- vuotiaana. Kieltäydyin lääkityksestä noin 15 vuotta. Nyt olen jo ikäihminen ja käytössä Rosuvastatin ja ei kertaakaan ole olleet arvot kohololla sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Silti siellä käytetään statiineja enemmän kuin täällä, eikö ole jännä.
Minulla geenimuunnos joka nostaa LDL kolesterolia, viimeksi ilman lääkitystä kokonais kolesteroli oli yli 9, LDL yli viisi
Älkää oikeasti uskoko näitä huuhaa tietäjiä vaan lääkäriä. Tuttu sai sydänkohtauksen 30 vuotiaana, löytyi sama geenimutaatio mikä minulla
7.2 ja ikää 51v. Otan tosin vain 5mg vaikka lääkäri määräsi heti 40mg Rosuvastitinia. Huikea annos mielestäni sillä en tupakoi, verenpaine ok eli kokonaisriski ei niistä ainakaan kohoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti siellä käytetään statiineja enemmän kuin täällä, eikö ole jännä.
Minulla geenimuunnos joka nostaa LDL kolesterolia, viimeksi ilman lääkitystä kokonais kolesteroli oli yli 9, LDL yli viisi
Älkää oikeasti uskoko näitä huuhaa tietäjiä vaan lääkäriä. Tuttu sai sydänkohtauksen 30 vuotiaana, löytyi sama geenimutaatio mikä minulla
Ei se sydänkohtaus kolestrolista johtunut.
mulla kakkostyypin diabetes ja kokonais 4,5, lekuri vahvensi lääkettä....ens viikolla taas labrat
Vierailija kirjoitti:
mulla kakkostyypin diabetes ja kokonais 4,5, lekuri vahvensi lääkettä....ens viikolla taas labrat
On ne hulluja. Lääkärit nimittäin ja suomalaiset ohjeistukset.
5.8, vaihdoin kerran toiseen minkä voi ottaa milloin vaan illan sijaan.