Työpaikalla viimisetkin erosivat ammattiliitosta ja nyt kuulemma neuvottelemme itse henkilökohtaiset sopimukset
Tämä siis eräs yksityisfirma, jossa kaikenlaista kodinhoitoon liittyviä palveluita avustamisesta kunnostustöihin tms.. Meitä on n15 työntekijää ja meistä ei enää kuulemma kukaan kuulu liittoihin, kun niistä ei ole hyötyä. Meille pitäisi tulla uudet sopimukset työhön liittyen ja nyt käymme itse ne neuvottelemassa jokainen erikseen. meillä oli vielä jonkinlainen nokkamies aiemmin, mutta hän irtisanoutui, kun tuli riitaa pomojen kanssa. nyt vähän arveluttaa, että mitä jatkossa tulee olemaan, kun pomo epäili, etä pitää tarkistaa palkkoja, jos firma aikoo selvitä vaikeista ajoista, kun tilaukset vähentyneet. Voiko pomo oikeasti alentaa palkkoja, kuten epäilty. Eikö sen joku laki estä?
Kommentit (936)
Mihin tässä miehiä tarvitaan.
Temusta saa timanttisormuksia parilla eurolla.
Kukaan jaksa kuunnella jotain besserwisser miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette kuulu ammattiliittoon, kuulutteko YTK? eikö ytk-liitosta saisi edustajan paikalle?
Ota nyt ihmeessä selvää asioista. Ytk ei ole mikään liitto. Se on työttömyyskassa. Ytk ei ole sellainen lafka, josta lennätetään uljas ritari pelastamaan matalapalkkaiset ja järjestäytymishaluttomat, jotka eivät itse halua nostaa pikkusormeakaan itseään auttaakseen. Tämä on vähän sama asia, kuin jos jättää ottamatta vaikka palovakuutuksen, kun siitä ei ole hyötyä ja se maksaa, ja sitten kämppä kärvähtääkin.
YTK on yrittäjien perustama lafka, ja perustaja itse sanoi silloin, että se on tarkoitettu kaatamaan ay-liike.
Että liittykää vaan siihen. Tyhmä kilpailu, tyhmät palkinnot.
Mitä hyötyä liitosta sitten on, jos tämä aiempi teksti pitää paikkansa: "Jos työntekijöistä riittävän suuri osa ei kuulu liittoon niin liiton sopimus ei välttämättä ole yleissitova. Tämä nykyinen hallitus on voimakkaasti ollut ajamassa alas yleissitovia työehtosopimuksia."
Kukaan ei pysty pakottamaan omia työkavereitaan liittoon, joten joka tapauksessa voi jäädä ilman apua. Minä kuuluin ennen, mutta siellä ei ollut koskaan kiinnostusta auttaa yhtä ihmistä (olin työpaikkani ainoa työntekijä). YTK:sta saa sentään ilmaista neuvontaa lakimieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaa olemaan kahvitauolla besserwisser niin voi selata samalla temua tai ajatelle.
Kukaan jaksa kuunnella mitään skeidaa. Oletko 30 vuotta ollut töissä, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaa olemaan kahvitauolla besserwisser niin voi selata samalla temua tai ajatelle.
Kukaan jaksa kuunnella mitään skeidaa. Oletko 30 vuotta ollut töissä, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kun se upseeri selittää jotain niin samalla voi miettiä mitä tilaa seuraavaksi Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se upseeri selittää jotain niin samalla voi miettiä mitä tilaa seuraavaksi Temusta.
Oho, en kuunnellut yhtään. Selititkö puoli tuntia. Ajattelin Temun korviksia.
Yksi palomies selitti jotain. En kuunnellut, mietein millaiset verhot tilaan Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi palomies selitti jotain. En kuunnellut, mietein millaiset verhot tilaan Temusta.
Yhden sanan lopusta kuulin, joku angles.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette kuulu ammattiliittoon, kuulutteko YTK? eikö ytk-liitosta saisi edustajan paikalle?
Ota nyt ihmeessä selvää asioista. Ytk ei ole mikään liitto. Se on työttömyyskassa. Ytk ei ole sellainen lafka, josta lennätetään uljas ritari pelastamaan matalapalkkaiset ja järjestäytymishaluttomat, jotka eivät itse halua nostaa pikkusormeakaan itseään auttaakseen. Tämä on vähän sama asia, kuin jos jättää ottamatta vaikka palovakuutuksen, kun siitä ei ole hyötyä ja se maksaa, ja sitten kämppä kärvähtääkin.
YTK on yrittäjien perustama lafka, ja perustaja itse sanoi silloin, että se on tarkoitettu kaatamaan ay-liike.
Että liittykää vaan siihen. Tyhmä kilpailu, tyhmät palkinnot.
Mitä hyötyä liitosta sitten on,
Kerro, mitä apua tai neuvoja liitolta pyysit?
Pääsääntöisesti liitto auttaa aina, mutta se riippuu psljolti myös liiton paikallisesta virkailijasta.
Itse erosin tietystä liitosta, kun paikallinen, liiton virkailija oli laiskan pulskea keski- ikäinen mies, joka ei tiennyt asioidta senkään vertaa kuin minä itse.
Välityömästi äitiysloman jälkeen, kun menin uuteen työpaikkaan, liityin myös uuteen liittoon. Ja se oli yksi elämäni parhaimmista päätöksistä.
Liitto oli paikallistasollalin aktiivinen, oli monenlaista toimintaa, ja jäsenet huomioitiin.
Jälkeen päin oon joskus aatellut tuota, epäystävällistä, töykeää ja tyhmää miestä joka entistä liittoani toimistossaan edusti.
Otaksun, että näinä aikoina tuollaisia ukkoja ei enää liittojen asiakaspalvelussa ole.
Päiväkodin hoitajat saa pukea lapsille Temu vaatteita.
Sitä ne määräaikaiset työt teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat ovat aina semmosia, että niissä joutuu sietämään monenlaisia ihmisiä, vaikka kuinka v#tuttaisi.
Mutta sehän on vain duunia, ja tauot vain tietyn ajan.
Pirullisinta on se, jos työkaverina ikuinen valittaja, negatiivinen ihminen, jota pitää siinä vieressä kuunnella seitsemisen tuntia päivässä.
Hyvä niillä, jotka voivat käyttää kuulosuojaimia työpäivän ajan. Meidän duuniss se ei ole mahdollista.
Parasta on kuitenkin se palkkapäivä.
Virastojen asiakaspalvelussa on määräaikaisilla Temu vaatteet.
Kiitos hallitus ansiosidonnaisen leikkauksesta, onneksi on Temu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat ovat aina semmosia, että niissä joutuu sietämään monenlaisia ihmisiä, vaikka kuinka v#tuttaisi.
Mutta sehän on vain duunia, ja tauot vain tietyn ajan.
Pirullisinta on se, jos työkaverina ikuinen valittaja, negatiivinen ihminen, jota pitää siinä vieressä kuunnella seitsemisen tuntia päivässä.Hyvä niillä, jotka voivat käyttää
Sinä sen sanoit kuulokkeet tauolle.
Ja temu tilausta selaamaan.
Ei kiinnosta työpaikkojen vakituiset jotka haukkuvat työttömiä hönöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Virastojen asiakaspalvelussa on määräaikaisilla Temu vaatteet.
Kiitos hallitus ansiosidonnaisen leikkauksesta, onneksi on Temu.
Maanmittauslaitoa hakee aspaan kesätyöläisiä. Temu vaatteet päälle.
Meilläkin oli että uudet sopimukset pitäis muka tehdä. Moni oon sanonut minä mukaan lukien pomolle että uutta sopimusta emme tee. Se oli joskus viime vuoden puolella syksyllä kun asiasta oli puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli että uudet sopimukset pitäis muka tehdä. Moni oon sanonut minä mukaan lukien pomolle että uutta sopimusta emme tee. Se oli joskus viime vuoden puolella syksyllä kun asiasta oli puhetta.
Ja tämäkin on iso yksityisfirma.
Suurinosa palkansaajista on sellaisia joilla ei ole kykyä saati haluja neuvotella vähän väliä työehtosopimusten kiemuroista. Kyllä siinä työntekijä jää nopeasti jyrän alle. Itse kuulun liittoon vaikka näennäisesti siitä mitään hyötyä minulle ei hlökohtaisesti ole tuntunut olevan.
Hölmöläisten hommaa kokkareiden ja persujen satujen uskominen. Liitot ovat työntekijän turva.
Temu on ihana.
Temulla on Euroopassa isot tavaravarastot ja lisää tulee joten voimme kohta unohtaa tullit.
Miten kansanedustajana voi olla henkilö joka puuhaa Kiinan tilauskieltoa eikä tiedä, että Temulla on varastoja Euroopassa ja lisää tulee eli saadaan jatkossakin tilata Temusta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Temu on ihana.
Temulla on Euroopassa isot tavaravarastot ja lisää tulee joten voimme kohta unohtaa tullit.
Miten kansanedustajana voi olla henkilö joka puuhaa Kiinan tilauskieltoa eikä tiedä, että Temulla on varastoja Euroopassa ja lisää tulee eli saadaan jatkossakin tilata Temusta kaikki.
Pikkuisen pitäisi ottaa asioista selvää, jos on kansanedustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temu on ihana.
Pikkuisen pitäisi ottaa asioista selvää, jos on kansanedustaja.
Jopa työttömät tietävät, että Kiina siirtää varastot Europpaan ja tilaukset jatkuu.
Miten on mahdollista, että kansanedustaja ei tiedä?
Pitäisikö taas selata 2 viikkoa Temua.
Täällä on vain hulluja jotka haukkuu työttömiä hönöiksi eli mielenterveysvikaisia hönö kirjoittajia palsta täynnä.