Ozempic ja vatsavaiva, kokemuksia?
Aloitin 2 viikkoa sitten Ozempicin ja nyt pari päivää toisen pistoksen jälkeen alkoi kauhea ripuli, joka on nyt kestänyt 2 päivää.
Onko muilla ollut tällaista ja onko se mennyt ohi? Ja kuinka pian? Vähän hirvittää laittaa uutta pistosta loppuviikosta jos tämä toistuu.
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (54)
Miten on sujunut? Minulla on pari päivää piston jälkeen aina vähän heikompi olo. Luulen, että liittyy minun insuliiniresistenssiin ja verensokeri saattaa olla hetkellisesti vähän matala.
Kunhan vaan syön säännöllisesti ja käytän kuitua, olo on ihan ok silti.
Jännä miten paljon ozempic pahoinvointi tuntuu raskauspahoinvoinnilta! Eilen kahvitellessa meinasi tulla oikein huono olo 😅. Jos on vaikka matkapahoinvointia tai vatsatauti, ne on ihan erilaista.
Vierailija kirjoitti:
mulla päinvastainen, pistoksen jäkeen ummetusta ja loppuviikko tyhjennellään. Kouristuksia välillä, aika helkkarin kivuliaitakin.
Näin se menee mullakin. Ruokavalio jatkuu mutta lääke ei.
Täysi paketti 0.5 lähtisi 50 eurolla.
Miten estätte, ettei nahka ala roikkua, kun lauhdutatte Ozempicillä?
Laihduttaa pitäisi hitaasti, ei monta kiloa viikossa. Proteiinia ainakin se 100 g päivässä, ettei lihakset häviä. Myös liikuntaa ja kuntosalia jos siihen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Täysi paketti 0.5 lähtisi 50 eurolla.
Ei varmaan enää tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa vaativat, että nuo lääkkeet pitäisi saada ilmaiseksi. Hallitus laski, että siihen menisi koko terveydehhoitobudjetti, eli ei enää sairaaloita ym.
Siellä on vielä enemmän ylipainoisia kuin meillä.
Mutta tosiaan noillahan laihtuu ja monet eivät saa ongelmiakaan, ja ruokakuluissa säästyy varmaan tuo lääkkeen hinta.
Mielestäni voisi olla kohtalaisen hyvä sijoitus sinänsä, seuraavat sukupolvet oppisivat syömään pienempiä annoksia ja eivät oppisi ahmimista ja ryyppäämistä vanhemmiltaan.
Liikasyöminen ja liikajuominen on stressireaktioita. Jotenkin en näe, että yhteiskuntaa oltaisiin viemässä stressittömämpään suuntaan.
Aloitin Ozempicin 3/2025 ja siedin hyvin 0.25 annosta. Ei mitään vatsavaivoja tai huonovointisuutta.
Pääsiäisen tienoilla 4/2025 yritin nostaa annosta 0.25 -> 0.5 ja olin 10 päivää aivan jäätävässä mahataudissa. Oireet lopulta helpotti.
Otin vielä toisen 0.5 annoksen ja oireet palasi ja olin uudelleen mahataudissa. Myöhemmin oon pohtinu mahtoiko olla mahahalvauksen oireet, tai sitten pahin mahatauti ikinä. Päätin jatkaa touko-kesäkuun 0.25 annoksella koska paino putosi silläkin noin 1kg/kk.
Nyt kesäkuun lopussa kokeilin nostaa uudelleen annosta 0.5. En oo vielä oksennellut, mutta olo on todella tukkoinen koko ajan. Tavara seisoo mahassa ja suolessa vaikka syön pieniä annoksia, juon paljon vettä ja kävelen lenkkejä. Tukala olo kun oon tottunut käymään kakalla aamuin illoin...
Jatkan varovasti pieniä annoksia syöden, ettei tulisi oksentelua. Vedän Visibliniä/psylliumia ja pohdin luumujen tms. ostamista. Vinkkejä vatsavaivoihin ja ummetukseen kiinnostaisi kuulla lisää!
Googlasin ozempic ja ripuli ja täältähän löytyi paljon kohtalotovereita. Olen kaksi viikkoa pistänyt 0,5 viikossa ja on alkanut pahana tämä ummetus/ripuli yhtälö. On tullut jopa kaksi kertaa housuun, kun krampit alkavat yht äkkiä ja vessaa ei juuri silloin ole ollut lähistöllä. Onneksi olen ollut molemmilla kerroilla yksin :( :D
Otin muutama päivä sitten Vi Siblinin käyttöön, mutta ei ainakaan vielä ole lainkaan tehonnut, ei ummetukseen eikä ripilukramppehin.
Taida palata 0,25 annostukseen, tai sitten jaan tuon 0,5 annoksen kahteen kertaan viikossa.
Jos joku on saanut jostain tähän apua, niin kuulisin vielä kokemuksia mielelläni.
On syytä muistaa, että jos ostat Ozempicia verkosta ilman reseptiä ja ei-suomalaisesta apteekista, kuljetuksen aikana kylmäketju on saattanut katketa. Valmistajan mukaan tätä lääkettä saa säilyttää ja kuljettaa ainoastaan 28 C:n lämpötilassa; kaikki poikkeamat tämän rajan ylä- tai alapuolelle voivat heikentää vaikuttavan aineen laatua. Jos lääkettä on säilytetty väärässä lämpötilassa, sen teho voi heikentyä ja haittavaikutukset voivat olla huomattavasti voimakkaampia kuin oikein säilytetyssä valmisteessa. Tarkempia tietoja säilytys- ja kuljetusvaatimuksista sekä pilaantuneen lääkkeen mahdollisista seurauksista löytyy täältä https://medilux.fi/ozempic-kokemuksia-ja-tulokset/
Onko aloittajalla miten vatsaoireet asettuneet? Itsellä nosto 1mg:aan aloitti voimakkaan vesiripulin, mikä kestänyt nyt viikon. Uusi pistos mietityttää. Visibliniä oon käyttänyt nyt pari pv, mutta ei vielä merkittävää vaikutusta, täytynee ottaa sitä toinen annos päivään.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Ozempicin 3/2025 ja siedin hyvin 0.25 annosta. Ei mitään vatsavaivoja tai huonovointisuutta.
Pääsiäisen tienoilla 4/2025 yritin nostaa annosta 0.25 -> 0.5 ja olin 10 päivää aivan jäätävässä mahataudissa. Oireet lopulta helpotti.
Otin vielä toisen 0.5 annoksen ja oireet palasi ja olin uudelleen mahataudissa. Myöhemmin oon pohtinu mahtoiko olla mahahalvauksen oireet, tai sitten pahin mahatauti ikinä. Päätin jatkaa touko-kesäkuun 0.25 annoksella koska paino putosi silläkin noin 1kg/kk.
Nyt kesäkuun lopussa kokeilin nostaa uudelleen annosta 0.5. En oo vielä oksennellut, mutta olo on todella tukkoinen koko ajan. Tavara seisoo mahassa ja suolessa vaikka syön pieniä annoksia, juon paljon vettä ja kävelen lenkkejä. Tukala olo kun oon tottunut käymään kakalla aamuin illoin...
Jatkan varovasti pieniä annoksia syöden, ettei tulisi oksentelua. Vedän Visibliniä/psylliumia ja pohdin luumujen tms.
Miksi yrität nostaa annosta tarkoituksella 0.5 kun pienempikin annos toimii? Ei lääkettä olekaan tarkoitus käyttää suurinta sallittua maksimia, vaan pienintä mahdollisintq annosta, jolla saa vasteen. Itselläni menee 0.25 annos viikossa ja se on ylläpitoannokseni. Ja ihan alan erikoislääkärin kehoitus käyttää juurikin pienintä mahdollisintq annosta, jolla vaste saavutetaan.
Määrääkö teille näitä jotkut asioihin perehtymättömät tk-lääkärit, jotka ajattelee, että ozempicin ylläpitoannos olisi aina 1?
Ihan uusi keksintö nämä GLP-1 agonistit eivät ole. Toisille aiheuttaa tosiaan inhottavaa tunnetta, että mikään ei oikein tunnu miltään.
Haittoja on kaikilla lääkkeillä. Ota esiin vaikka Buranan tai Panadolin haittavaikutuslistat
Minulla on taas sen verran vilkas tuo päänsisäinen elämä ja addiktiivinen luonne, että vasta shoppailunilo on kadonnut ja ruokaa ei voi syödä määräänsä enempää. Olen vielä aloitusannoksessa, joten saa nähdä, toivottavasti mielialavaikutukset eivät ole liian suuret