Ozempic ja vatsavaiva, kokemuksia?
Aloitin 2 viikkoa sitten Ozempicin ja nyt pari päivää toisen pistoksen jälkeen alkoi kauhea ripuli, joka on nyt kestänyt 2 päivää.
Onko muilla ollut tällaista ja onko se mennyt ohi? Ja kuinka pian? Vähän hirvittää laittaa uutta pistosta loppuviikosta jos tämä toistuu.
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta että ensin syö itsensä läskiksi ja sitten pistää jotain sairaan kallista lääkettä veronmaksajien kustannuksella että pari kiloa tippuu. Kunnes ne tulee taas takaisin kun ei läskeistä yleensä ole muutokseen.
Ole hiljaa kun et mistään mitään tiedä!
https://www.boehringer-ingelheim.com/fi/ihmisten-terveys/aineenvaihdunt…
Lihavuus
Lihavuus on monimutkainen krooninen sairaus, joka vaatii pitkäaikaista hoitoa. Se on yksi johtavista riskitekijöistä useille sydän- ja aineenvaihduntasairauksille, kuten sydänsairauksille, iskeemisille aivohalvauksille, maksasairauksille, kuten NASH:lle ja tyypin 2 diabetekselle, sekä useille syöville.
mä lopetin koko lääkkeen, lääkäri tykkäsi huonoa. Sanoin kun ei vaikuttanut, vaikka oisin ilmaa keitettynä syönyt!
No, sen verran ehti vaikuttaa, että mulle tuli nälkä! Joo, nälkä.
Aloin syömään enemmän ja nyt paino putoaa, hitaasti mutta varmasti.
Olin syönyt liian vähän, koska mulla ei ollut koskaan nälkä!
Raskauden jälkeen vissiin meni koko hormonitoiminta sekaisin, tuli sitä sun tätä. JA lihoin joo!
Mitä nämä arvostelijat valittavat? Onko teillä mitään käsitystä, paljonko ylipainon aiheuttamat terveysongelmat maksavat yhteiskunnalle? Olisitte tyytyväisiä, jos joku laihtuu vaikka sitten lääkkeillä, siinä säästetään teidänkin veroeuroja. Mutta ei, koska minäkään en tarvinnut lääkkeitä avuksi ei muidenkaan pidä saada, kaatukoon mieluummin vaikka koko terveydenhoito.
Lopetin Ozempicin käytön juurikin jatkuvan ripulin takia.
Kannattaa mielummin syödä Berberiiniä
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä arvostelijat valittavat? Onko teillä mitään käsitystä, paljonko ylipainon aiheuttamat terveysongelmat maksavat yhteiskunnalle? Olisitte tyytyväisiä, jos joku laihtuu vaikka sitten lääkkeillä, siinä säästetään teidänkin veroeuroja. Mutta ei, koska minäkään en tarvinnut lääkkeitä avuksi ei muidenkaan pidä saada, kaatukoon mieluummin vaikka koko terveydenhoito.
Tämä lääke maksetaan vielä omasta pussista, joten ei pitäisi vaivata ketään sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Ozempicin käytön juurikin jatkuvan ripulin takia.
Vi-Siblin olisi auttanut. 2-3 kertaa päivässä, niin ei ole ollut pahoinvointia, eikä vatsan kanssa ongelmia.
Minulla on herkkä maha, joten pelkäisin todella miten käy.
Vi-Siblinin kanssa täytyy huomioida, että se vaikuttaa suun kautta otettavien lääkkeiden imeytymiseen. Se voi sitoa lääkeaineita itseensä ja imeytyminen heikentyy.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tuli annoksen noston yhteydessä. Oli niin raju, että tulkittiin se vatsataudiksi, kunnes sama toistui myös seuraavan viikon pistoksen yhteydessä.
Aivan vesiripulia, ravasi vessassa ihan jatkuvasti myös öisin siten, että jouduimme nukkumaan eri huoneissa kun en saanut nukuttua. Oli myös sairauslomalla. Vatsataudista tuon erotti lopulta vain sillä, että mitään varsinaista pahoinvointia ei ollut.
Lopulta joutui lopettamaan lääkkeen, kun pienellä annoksella ei ollut mitään vastetta ja isompi aiheutti aina tuon muutaman päivän ripulin.
Minulle lääkäri määräsi pahoinvointilääkettä ja Vi-Sibliniä sivuoireiden hallintaan. Toistaiseksi en ole tarvinnut kuin Vi-Sibliniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lääke maksetaan vielä omasta pussista, joten ei pitäisi vaivata ketään sen takia.
No mulle ei määrätty semaglutidia Ozempicina vaan tabletteina diabetekseen, koska lihavat on rullanneet tukut tyhjiksi. Näin sanoi mulle lääkäri vuosi sitten keväällä. Ja minäkin joudun Rybelsuksen maksamaan itse, vaikka on diabetes, koska en ole lihava. Lihavat diabeetikot saa kelakorvauksen.
Kaikissa näissä lääkkeissä on sivuvaikutuksena vatsavaivat. Yleensä kai ripuli. Mulla se vetää pakin ihan kovaksi.
"No mulle ei määrätty semaglutidia Ozempicina vaan tabletteina diabetekseen, koska lihavat on rullanneet tukut tyhjiksi. Näin sanoi mulle lääkäri vuosi sitten keväällä. Ja minäkin joudun Rybelsuksen maksamaan itse, vaikka on diabetes, koska en ole lihava. Lihavat diabeetikot saa kelakorvauksen.
Kaikissa näissä lääkkeissä on sivuvaikutuksena vatsavaivat. Yleensä kai ripuli. Mulla se vetää pakin ihan kovaksi."
Nyt saatavuus on onneksi parantunut huomattavasti. Minullakin oli paastosokeri lähellä 7 ja kaksi raskausdiabetestä, joista toinen oli todella hankalasti hoidettava. Joten tuskinpa tässä olisi kauaa enää tarvinnut odotella, että kakkostyyppi iskee päälle.
Itsellä kolmas viikko menossa ja söin yhden suklaapatukan yöllä niin tänään oon ravannut ripuloimassa. Ilmeisesti ei saisi syödä yhtään suklaata. Muuten onnpaino tippunut ihan hyvin ja vatsa ok kun pysyy ruodussa eikä syö epäterveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kolmas viikko menossa ja söin yhden suklaapatukan yöllä niin tänään oon ravannut ripuloimassa. Ilmeisesti ei saisi syödä yhtään suklaata. Muuten onnpaino tippunut ihan hyvin ja vatsa ok kun pysyy ruodussa eikä syö epäterveellistä ruokaa.
Osta Vi-Sibliniä apteekista ja ota sitä 1-3 kertaa päivässä. Ei tule ripulia, eikä ole maha jumissa. Tasapainottaa.
Pidä väliä suun kautta otettaviin (säännöllisiin) lääkkeisiin tunteroinen
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tuli annoksen noston yhteydessä. Oli niin raju, että tulkittiin se vatsataudiksi, kunnes sama toistui myös seuraavan viikon pistoksen yhteydessä.
Aivan vesiripulia, ravasi vessassa ihan jatkuvasti myös öisin siten, että jouduimme nukkumaan eri huoneissa kun en saanut nukuttua. Oli myös sairauslomalla. Vatsataudista tuon erotti lopulta vain sillä, että mitään varsinaista pahoinvointia ei ollut.
Lopulta joutui lopettamaan lääkkeen, kun pienellä annoksella ei ollut mitään vastetta ja isompi aiheutti aina tuon muutaman päivän ripulin.
Minä epäkristillisesti pistän lääkkeen kahdesti viikossa. Ke ja Su. Ei tule sivuoireita. Annostelutaulukon ja pienemmän annoksen ottamisen ohjeita löytää Googlella. Neuloja saa apteekista 15-20€/100kpl
Omalla vastuulla toteutus
Olen käyttänyt Ozempiciä nyt kolme kuukautta. Kalliiksi on tullut tämä painonpudotus, enkä tarkoita vain rahallisesti. Kahden viikon kuluttua ensimmäisestä 0,25 mg pistoksesta alkoivat aivan sietämättömät vatsakivut, suolistokrampit ja ripuli. Välillä maha on kovana kolme vrk, sitten joudun ottamaan Microlaxin. Sellaista kohtalaista vatsakipua/inhottavaa tunnetta alavatsassa on ison osan ajasta. Juuri nyt oli kaksi oikein hyvää päivää, kunnes yöllä heräsin kovaan kipuun. Vessassa unentokkurassa istuessa 40 minuuttia jatkunut kramppi (ilmaa ei tullut kuin röyhtäyksinä)... ei paljon naurata.
Ja kyllä, on vain pakko jaksaa, koska polvileikkaukseen (tekonivel) päästäkseen painoindeksin on oltava alle 35. Olen kyllä laihtunut, mutta suolisto-ongelmat rassaavat todella! Minulla on ärtyvä suoli, joten epäilen, että Ozempic ärryttää muutenkin herkkää suolistoani. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan. Pistospäivinä kyllä ruokamainokset ällöttävät, ja mies kyselee, eikö meillä syödä tänään.
Olen huomannut tuota oiretta, jos syö rasvaista ruokaa. Neljäs viikko menossa.
Mulla pelkästään benecol juoma tekee tuon. Rasvaripulia tulee vauhdilla ulos ja kauheat ilmavaivat!
Terveellistä, kun mikään ei imeydy!
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Ozempiciä nyt kolme kuukautta. Kalliiksi on tullut tämä painonpudotus, enkä tarkoita vain rahallisesti. Kahden viikon kuluttua ensimmäisestä 0,25 mg pistoksesta alkoivat aivan sietämättömät vatsakivut, suolistokrampit ja ripuli. Välillä maha on kovana kolme vrk, sitten joudun ottamaan Microlaxin. Sellaista kohtalaista vatsakipua/inhottavaa tunnetta alavatsassa on ison osan ajasta. Juuri nyt oli kaksi oikein hyvää päivää, kunnes yöllä heräsin kovaan kipuun. Vessassa unentokkurassa istuessa 40 minuuttia jatkunut kramppi (ilmaa ei tullut kuin röyhtäyksinä)... ei paljon naurata.
Ja kyllä, on vain pakko jaksaa, koska polvileikkaukseen (tekonivel) päästäkseen painoindeksin on oltava alle 35. Olen kyllä laihtunut, mutta suolisto-ongelmat rassaavat todella! Minulla on ärtyvä suoli, joten epäilen, että Ozempic ärryttää muutenkin herkkää suolistoani. Pahoinvointia ei ole ollut
Toistan itseäni, mutta onko sinulla käytössä Vi-Sibliniä? Se on siis kuituvalmiste, psylliumia. Se turpoaa ja imee itseensä kosteutta moninkertaisesti painoonsa nähden. Minulla auttaa pitämään mahan toiminnan tasaisena, jos on sekaisin niin auttaa siihen ja myös ummetukseen. Tarpeeksi vain vettä kun otat ummetukseen, suolessa ei silloin niin paljoa ole nesteitä.
Agiocuria minulla on myös, mutta se on liian kuivattava ja aiheuttaa ummetusta enemmän.
Visibliniä otan muutaman kerran päivässä, vähintään kerran. Sotken noin 2dl jogurttia ja päälle mehukeittoa. Annan turvota hetken ja sitten ääntä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosiaan seurailla miten ne vaikuttaa. Pilleri ku pilleri, niissä on aina valtavat haittavaikutukset myös vaikka ihmiset ei sitä haluakkaan myöntää vaan elää siinä uskossa että pilleri pelastaa aina kaikelta
Oikeaan osut. Tähän mennessä melkein kaikki laihdutuslääkkeet on vedetty pois markkinoilta. Usein ne ovat johtaneet itsetuhoisuuteen. Mikäli viet pois mielihyvän, viet pois halun elää. Toivottavasti näiden uusien kanssa ei tarvitse tapella 30 vuotta, kuten Acomplian ym. kanssa tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kostautui yksi ilta, kun söin enemmän kuin olisin jaksanut oikeasti. Opin siitä, että mieluummin vähän vähän, kuin yhtään liikaa. Nyt olen lounaalla ja laitoin pienensin annosta kaksi kertaa alkuperäisestä määrästä (omat eväät, ei missään ruokalassa).
Olen ottanut nyt tueksi parhaimman monivitamiinin jonka löysin, otan erikseen vielä B12+folaattia. Elektrolyyttejä otan kun tuntuu siltä.
tulemmeko me arvostelemaan sun kaljankittausta häh!
KUN sulla EI OLE oikeaa sanottavaa, pysy poissa!