Voiko netistä siis ladata jostain ilmaiseksi sarjoja ja leffoja?
Kommentit (69)
Käyttekö työpaikalla duunaamassa juttuja ilman, että vaaditte palkkaa?
Varastatteko kaupasta vessapaperit sun muut?
en voi tehdä kopiota siitä vessapaperista
Kopioitko setelitkin ja käyt ostamassa väärennetyillä seteleillä?
yritä jo ymmärtää ettei kopiointia ja asian fyysistä varastamista voi verrata mitenkään keskenään
Eipä se eroa siitä, että ryöväisitte Anttilasta levyjä ja elokuvia.
Joku on tehnyt työn, muttei saa palkkaa - koska te varastatte.
Minä esim. ostan kaikki elokuvani uusina ja ne tulevat suoraan postiluukusta. Sitten jos myyn ne niin saan vähintään 1,5-2 kertaa ostohinnan, joskus jopa kuusinkertaisen hinnan.
Voisin myös täysin laillisesti ottaa kopiot näistä samoista asioista esim lainaamalla ne kirjastosta tai kaverilta.
Joku toinen maksaa pelistä 50 euroa tekijöille. Te ette mitään.
Vierailija:
Voisin myös täysin laillisesti ottaa kopiot näistä samoista asioista esim lainaamalla ne kirjastosta tai kaverilta.
Ai softastakin? Tuskinpa kellään kaverillasi edes on laillisia materiaaleja hyllyssään.
Jos lapsesi ei osaa jotain tehtävää, hän kopioi sen kaveriltaan. Kuka siinä häviää kun lapsi kopioi toiselta tehtävän jota ei itse muuten osaisi ratkaista? Tällainen logiikka sinulla on.
sinulla on niin surkeita " vertauksia" että voisit lopettaa niiden kylvämisen
Aivan samasta asiasta on kyse. Sinä kopioit jotain kun sinulla ei kuulemma ole varaa maksaa aidosta. Lapsi tai kuka tahansa kopioi toiselta kun hän ei itse osaa.
Kun ei itse saa/osaa jotakin sen voi sinun mielestäsi kopioida.
luuletko että kiinnostaa antaa gatesin bilille enemmän rahaa? lapsen läksyjen kopiointivertaus niin surkea etten jaksa sitä edes kommentoida. netti on mahtava tapa edistää kulttuurin leviämistä ilmaiseksi! piratismi ei kuole koskaan!
Vierailija:
Meidän koulussa oli ihan yleistä, että kirjat kopioidaan, kun niitä ei jokaiselle riitä ja laina-aika on 1vrk. Ihan koulussa on kopiokoneet ja kortteja niihin myynnissä, mutta voihan ne kopioida vaikka kotona, jos on kone. Tuskin on sekään laillista!
terv, katsoin juuri 2 ekaa jaksoa Prison Breakin toisesta kaudesta, kun syksyyn on niin pitkä aika. 3. jaksokin jo latauksessa =)
Jos on noin tyhmä on ehkä parempi pitää suu kiinni.
Ei edes englanti suju sen vertaa että pärjäisi ilman tekstitystä.
Aloita vaikka piratebaysta.