Ikääntyvän ihon meikkaus
Mitä enemmän ikää minulle tulee, sitä vähemmän käytän meikkiä. Mieluusti olisin käyttämättä kokonaan mutta poskien couperosa on talvella häiritsevää. Arkisin/ kotona en vaivaudu punoitusta peittämään.
Ikä näkyy ihossa juonteina, pieninä ryppyinä ja hienoisena valahtamisena. Jotenkin koen että meikkivoiteella tasoiteltuna ne kaikki pinnan epätasaisuudet näkyvät selvemmin eli kevytkin meikkivoide korostaa niitä.
Pelkän couperosan peittäminen ja muun kasvojen ihon meikkaamatta jättäminen ei onnistu multa, en saa rajaa häivytettyä/ meikkivoiteen väriä niin lähelle ihon omaa sävyä.
Jätänkö koko meikkivoiteen, näytän omaan silmään raikkaammalta vaikka posket punottaakin?
Todellakin suurin ongelmani tällä hetkellä.
Kommentit (68)
Mä olen 50 ja olen hyvin löytänyt tuotteet, jotka mun iholle toimii nyt. Samat tosiaan ei toimi kuin nuorena, esim. mineraalimeikkipuuterit ihan kauhistus, samoin Estee Lauderin Double Wearin tapaiset peittävät "kuivahkot" meikkipohjat. Eikä se Lumene CC:kään toimi enää.
Mulla on sekaiho, ja mulle paras ehdottomasti on vahamaiset meikkituotteet.
Ihan paras on Seint-merkiltä tilattu paletti, merkki on tarkoitettukin 40+ iholle, tilasin niin että pyysin Youtuben Mature Makeup Masterclass tiliä pitävältä meikkitaitelijalta suosituksia sävyistä, ja tilasin niitä hänen suosittelemia. Niitä periaatteessa ei myydä kuin Pohjois-Amerikassa, mutta niitähän on näitä palveluita, jotka välittää paketteja tänne. Itse käytän MyUS:ää, josta saa jenkkiläisen osoitteen jonne tilataan tuotteet, ja joka edelleenlähettää ne Suomeen.
Muita hyviä meikkipohjia:
- Graftobian, saa Sokos Emotioneista. Samantyyppinen kuin ennen Joe Blasco. Tällä pystyy peittämään myös vain paikallisesti punoitukset. Itselläni sävy Soft Peach.
- Jones Road Foundation ja saman merkin peitevoidekynät
- Trinny London Just A Touch.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun iho näyttää usein parhaimmalta silloin kun olen tehnyt hyvän pohjameikin mutta en ole lisännyt meikkiä useampaan tuntiin vaan meikki on ikäänkuin hieman jo lähtenyt pois.
Ja ikäni on 47v. Ihoni on normaali ja aika ohut. Laitan yleensä kosteuttavaa seerumia, primeriä, cc voidetta ja meikkipuuteria kevyesti. Kun menee ulos ja saa happea ja sitten lasi tai pari viiniä niin muutaman tunnin päästä näyttää ihan nätiltä.
Eli juot itsesi nätiksi =)
Vierailija kirjoitti:
Laser on ainoa mikä auttaa couperosan verisuonien punoitukseen ja silloinkin verisuonet usein kasvaa takaisin.
Apu oli mulla ainakin vain muutaman kuukauden mittainen, ihan turhaa. Couperosa on useimmilla synnynnäistä hiusverisuonten heikkoutta, mitä on suomalaisilla paljon perinnöllisesti. Ei parane eikä pahene hoidoilla. Mutta onneksi on helppo peittää meikillä.
oikeat tuotteet löytyy vain kokeilemalla. Itsellä toimii se että lisään meikkivoiteen sekaan kosteuttavaa kasvoseerumia. LV kasvoseerumi on itselleni sopivin. Toinen on lidlin kasvoöljy jota toisinaan pistän. Itsellä toimii myös parhaiten että iho on hyvin kosteutettu ennen meikkivoiteen lisäämistä.
Yksi "yllättävä" kikka, minkä älysin ja mikä itsellä ainakin toimii, on se että teen eka meikkipohjan ja menen vasta sen jälkeen suihkuun. ( tietty en pese siellä kasvoja tai hiuksia) Meikkipohja ikään kuin "imee" kosteutta itseensä. Seerumia tai kosteusvoidetta voi lisätä päivänmittaan meikin päällekin jos meikkipohja alkaa näyttämään elottomalta naamiolta tai pakkautua juonteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Laadukas peittävä meikkipuuteri on vastaus. Mulla sama ongelma ja luottotuotteeni on Cliniquen almost powder makeup.
Nämä puuterimaiset on kyllä ikääntyneelle iholle ihan vihoviimeinen juttu. Mä käytin tuota nuorena, mutta kun 40 v iän jälkeen alkoi tulla kuivuutta ja ryppyjä, niin tuo on suunnilleen pahinta mitä voi naamaansa laittaa. Pitää olla joko paksu, ravitseva voidemainen (ei puuterimainen eikä vesimäinen litku), tai sitten vahamainen meikkivoide.
Mitä tarkoittaa "ikääntyvä" iho? Ihminen kun ikääntyy joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Kosmetologille niin saat oikeat tuotteet couperosan hoitoon
Sen "hoitaminen" on rahojen hukkaamista. Kyseessä on synnynnäinen ja perinnöllinen hiusverisuoniin liittyvä ominaisuus, joka ei hoidolla muutu mihinkään suuntaan. Jos siis kyseessä tosiaan on couperosa, eikä esim. alkava ruusufinni (rosacea). Rosaceaa voi hoitaa, mutta sen kanssa oikea osoite on ihotautilääkäri. Sen sijaan sellainen klassinen suomalainen couperosa-punoitus, se ei muutu miksikään ihonhoidolla, koska on tosiaan verisuonten ongelma. Tällainen iho ei välttämättä ole myöskään ollenkaan herkkä, kuten usein väitetään, eikä reagoi lehahtelemalla kuten alkuvaiheen rosacea. Itselläni on paksu, rasvainen couperosaiho, lapsesta asti ollut. nenänpää ja poskien yläosat punaiset, mutta ei ne siitä punaisemmaksi tai vaaleammaksi tule millään hoidoilla, enkä esim. punastele muuten ollenkaan.
Meikillä vaan näppärästi peittoon ja sillä selvä. Mä käytän Max Factorin Miracle Touchia sellaisessa purkissa, josta vahamaista tuotetta otetaan. Mulle sattuu löytymään siitä niin sopiva sävy (75, Golden) että voin laittaa pelkästään punoitusalueelle ja häivyttää, eikä mitään rajoja näy. Mutta toki noissa markettituotteissa sävyvalikoima ei ole kovin laaja, joten kaikille ei ehkä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen ihmisen kommentti joka ei ymmärrä mitä couperosa/rosacea on. Toki sitä voi väärillä tuotteilla pahentaa, tätä ap tuskin tekee. Parannuskeinoa ei ole, ei edes ihotautilääkäri voi asiassa auttaa. Laserointi taas on kallista eivätkä tulokset usein pysy. Miettikää nyt hyvät ihmiset mikä on tietotasonne ennen kuin alatte jaella muille neuvoja.
Ihotautilääkäri jos ei couperosaa voikaan poistaa kuin laserilla, niin tämän lisäksi ap:n ongelmanahan oli pintakuivuus ja tekstuuri, joiden hoitamiseen on tuotteita niin että meikki toimii paremmin iholle.
Ihotautilääkäri ehkä paras sanomaan, mitä sopivin käyttää couperoottiselle iholle, jottei ärry enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoidossa sillä yleensä tarkoitetaan 45+ ihoa. Ikääntynyt iho on sitten 65+.
Vierailija kirjoitti:
Totta, parempi termi olisi kai ikääntynyt iho =) mature skin. Joka tapauksessa iho jossa alkaa jo näkyä kunnolla ikääntymisen merkkejä.
Minkä ikäinen olet ap? Ja miten hoidat ihoasi?
Itse laitan yläluomien sisänurkkaan, varjoisin ja nenänpieliin vaaleaa värivoidetta ja poskilommoihin tummempaa. Kulmia nostan ruskealla luomivärillä ja sitä laitan myös liikkuvalle luomelle. Mustaa kajalia silmän yläluomen sisäreunaan. Rajaukset on pigmentoitu. Vaaleaa huulipunaa ja ripsiväri aina taivutettuihin ripsiin. Suohkutettava itseruskettava tuo väriä kasvoille. Mutta joo, vähemmällä meikillä pärjää kuin nuorena. Lisäksi pidän hiukset pitkinä, vaaleina ja suorina.
N59
Ihossani on maksaläiskiä, couperosaa ja pahimmillaan ruusufinniä. Ainoa tuote jota ihoni sietää ja joka ihan tosissaan em. toimii on Detria Arbutin -sarja, varsinkin seerumi. n60+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen ihmisen kommentti joka ei ymmärrä mitä couperosa/rosacea on. Toki sitä voi väärillä tuotteilla pahentaa, tätä ap tuskin tekee. Parannuskeinoa ei ole, ei edes ihotautilääkäri voi asiassa auttaa. Laserointi taas on kallista eivätkä tulokset usein pysy. Miettikää nyt hyvät ihmiset mikä on tietotasonne ennen kuin alatte jaella muille neuvoja.
Ihotautilääkäri jos ei couperosaa voikaan poistaa kuin laserilla, niin tämän lisäksi ap:n ongelmanahan oli pintakuivuus ja tekstuuri, joiden hoitamiseen on tuotteita niin että meikki toimii paremmin iholle.
Ihotautilääkäri ehkä paras sanomaan, mitä sopivin käyttää couperoottiselle iholle, jottei ärry enempää.
Ei couperosaiho ole yleensä ärtynyt. Jos on, niin todennäköisesti kyseessä onkin alkuvaiheen rosacea. Aidossa couperosassa, jota Suomessa on suurella osalla väestöä perinnöllisistä syistä, hiusverisuonet ihon pinnassa vaan on laajentuneet pysyvästi, mutta ei iho ole mitenkään ärtynyt eikä herkkä. Ihotautilääkärillä itse kävin tämän takia ja sain tietää tämän. Laserilla voi tilapäisesti zäpätä ne näkyvät suonet pois, mutta siihenhän ne kasvaa takaisin, samanlaisina kuin ennen koska niin perimä määrää.
Tupakointi ikäännyttää kasvojen ihon yhdessä yössä 30 vuotta vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ap? Ja miten hoidat ihoasi?
59v . Käytän Whamisan puhdistusöljyä, nyt hankin Laveran kuivan ihon puhdistusvoiteen(en ole vielä käyttänyt) Seuraavaksi Whamisan kosteuttava kasvovesi, Kaktusseerumi, Water cream ja poskipäille tipat whamisan öljyä. Kun/jos talvi tästä vielä pahenee, otan käyttöön iltaisin Laveran yövoiteen Watercreamin tilalle. Kuorintana parin viikon välein entsyymikuorinta.
Inhoan paksuja rasvoja jotka eivät imeydy ihoon vaan jäävät lillumaan pintaan, pahimmassa taauksessa rullaavat.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ikäännyttää kasvojen ihon yhdessä yössä 30 vuotta vanhemmaksi.
Sanoisin että urbaanilegendaa. Poltin aikoinani ja kasvojen iho oli erinomaisesas kunnossa. Pidemmän päälle toki ei ole hyväksi
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan yläluomien sisänurkkaan, varjoisin ja nenänpieliin vaaleaa värivoidetta ja poskilommoihin tummempaa. Kulmia nostan ruskealla luomivärillä ja sitä laitan myös liikkuvalle luomelle. Mustaa kajalia silmän yläluomen sisäreunaan. Rajaukset on pigmentoitu. Vaaleaa huulipunaa ja ripsiväri aina taivutettuihin ripsiin. Suohkutettava itseruskettava tuo väriä kasvoille. Mutta joo, vähemmällä meikillä pärjää kuin nuorena. Lisäksi pidän hiukset pitkinä, vaaleina ja suorina.
N59
Mutta joo, luitko avausta ollenkaan=)
En huomannut että olisi vielä mainittu vihreää pigmenttiä sisältäviä meikkituotteita. Oletko tutustunut? Eli kun vihreä on punaisen vastaväri, niin saattaisi toimia punoittavilla alueilla. Ilman että tarvii pakkeloida koko naamaa, jos iho kerran on muutoin hyvä.
Löytyy primereissä, bb- ja peitevoiteissa eri merkeiltä. Jos kuullostaa vitsiltä niin ei ole. Eikä ne tuotteet ihoa mitenkään vihreäksi jätä. Pigmenttiä niissä on sen verran niukasti, että lähinnä taittaa sävyä.
Itsellä T-alueen punoitus, johon ei auta mikään, koska iho myös jotenkin hylkii kaikkia meikkituotteita. Kaikkea on kyllä kokeiltu.
Kokeile sävytettyä aurinkovoidetta. Tasoittaa hieman ja saat samalla aurinkosuojan. Mulla 46-vuotiaalla toimii, vaikka atooppinen iho.