Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyvän ihon meikkaus

Vierailija
13.01.2025 |

Mitä enemmän ikää minulle tulee, sitä vähemmän käytän meikkiä. Mieluusti olisin käyttämättä kokonaan mutta poskien couperosa on talvella häiritsevää. Arkisin/ kotona en vaivaudu punoitusta peittämään.

Ikä näkyy ihossa juonteina, pieninä ryppyinä ja hienoisena valahtamisena. Jotenkin koen että meikkivoiteella tasoiteltuna ne kaikki pinnan epätasaisuudet näkyvät selvemmin eli kevytkin meikkivoide korostaa niitä. 

Pelkän couperosan peittäminen ja muun kasvojen ihon meikkaamatta jättäminen ei onnistu multa, en saa rajaa häivytettyä/ meikkivoiteen väriä niin lähelle ihon omaa sävyä.

Jätänkö koko meikkivoiteen, näytän omaan silmään raikkaammalta vaikka posket punottaakin?

Todellakin suurin ongelmani tällä hetkellä.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ap? Ja miten hoidat ihoasi?

59v . Käytän Whamisan puhdistusöljyä, nyt hankin Laveran kuivan ihon puhdistusvoiteen(en ole vielä käyttänyt) Seuraavaksi Whamisan kosteuttava kasvovesi, Kaktusseerumi, Water cream ja poskipäille tipat whamisan öljyä. Kun/jos talvi tästä vielä pahenee, otan käyttöön iltaisin Laveran yövoiteen Watercreamin tilalle. Kuorintana parin viikon välein entsyymikuorinta.

Inhoan paksuja rasvoja jotka eivät imeydy ihoon vaan jäävät lillumaan pintaan, pahimmassa taauksessa rullaavat. 

Whamisan tuotteet on mennyt selvästi huonommaksi tuotteiden uudelleenformulointien myötä. Esim. niiden Deep Rich Toner kasvovesi oli mun suosikki vuosia, mutta nykyinen versio ei kosteuta juuri yhtään, ihan turha. Kaktusseerumi jotenkin mulla jopa kiristää ja kuivattaa ihon pintakerrosta, en tiedä miksi. Oma tällä hetkellä toimiva rutiini:

- Puhdistus Luonkos öljypuhdistuskakku

- Kasvovesi Bybi Mega Mist 

- Antipodes Maya hyaluronihapposeerumi (hyal... kosteuttaa erittäin tehokkaasti)

- voide Esse Ultra Moisturizer

Vierailija
42/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologille niin saat oikeat tuotteet couperosan hoitoon

Sellaisen ihmisen kommentti joka ei ymmärrä mitä couperosa/rosacea on. Toki sitä voi väärillä tuotteilla pahentaa, tätä ap tuskin tekee. Parannuskeinoa ei ole, ei edes ihotautilääkäri voi asiassa auttaa. Laserointi taas on kallista eivätkä tulokset usein pysy. Miettikää nyt hyvät ihmiset mikä on tietotasonne ennen kuin alatte jaella muille neuvoja.

Ihotautilääkäri jos ei couperosaa voikaan poistaa kuin laserilla, niin tämän lisäksi ap:n ongelmanahan oli pintakuivuus ja tekstuuri, joiden hoitamiseen on tuotteita niin että meikki toimii paremmin iholle.

Ihotautilääkäri ehkä paras sanomaan, mitä sopivin käyttää couperoottiselle iholle, jottei ärry enempää. 

Ihotautilääkärit eivät osaa sanoa mitään meikeistä ja voiteista. He suosittelevat yleensä Aqualania, Humektania, Ceralania tai Minidermia. Tämän takia ei kannata 300 e pistää lääkärille. Atopiaan toki on sitten lääkevoiteet, mutta ap.lla tuskin oli atopiaa. Ruusufinniä osaavat myös hoitaa, mutta erytematoottiseen ruusufinniin (ns. hankala muoto couperosasta) ei kyllä ole juurikaan mitään tehokasta hoitoa (paitsi laser, ja sekin on tuuria toimiiko vai ei). Itselläni on ruusufinni ja atopia. Paras ja halvin keino on pyytää näytteitä ja testata. Esim. Sokos, Kicks ja Stokka laittavat meikkivoiteen pieneen purkkiin, jolla pärjää muutaman päivän ja näkee miten iho reagoi. Mitään vikaa ei ole myöskään meikittömyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

59v . Käytän Whamisan puhdistusöljyä, nyt hankin Laveran kuivan ihon puhdistusvoiteen(en ole vielä käyttänyt) Seuraavaksi Whamisan kosteuttava kasvovesi, Kaktusseerumi, Water cream ja poskipäille tipat whamisan öljyä. Kun/jos talvi tästä vielä pahenee, otan käyttöön iltaisin Laveran yövoiteen Watercreamin tilalle. Kuorintana parin viikon välein entsyymikuorinta.

Inhoan paksuja rasvoja jotka eivät imeydy ihoon vaan jäävät lillumaan pintaan, pahimmassa taauksessa rullaavat. 

Laittaisin noi Whamisat tauolle.

Vierailija
44/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomannut että olisi vielä mainittu vihreää pigmenttiä sisältäviä meikkituotteita. Oletko tutustunut? Eli kun vihreä on punaisen vastaväri, niin saattaisi toimia punoittavilla alueilla. Ilman että tarvii pakkeloida koko naamaa, jos iho kerran on muutoin hyvä.

Löytyy primereissä, bb- ja peitevoiteissa eri merkeiltä. Jos kuullostaa vitsiltä niin ei ole. Eikä ne tuotteet ihoa mitenkään vihreäksi jätä. Pigmenttiä niissä on sen verran niukasti, että lähinnä taittaa sävyä. 

Itsellä T-alueen punoitus, johon ei auta mikään, koska iho myös jotenkin hylkii kaikkia meikkituotteita. Kaikkea on kyllä kokeiltu.

Kyllä ne jättää ihon vihreäksi, tai harmahtavankalvakaksi, ne vihreät, ja niiden päälle onkin tarkoitettu lisättäväksi toinen meikkituote. Ainoa couperosan pigmenttitaitto jota voi suositella ilman päälle laitettavaa toista tuotetta on se, että ostaa peite- tai meikkivoidetta selvästi keltaiseen/persikkaan taittavassa sävyssä. Se peittää huomattavasti paremmin kuin usein kylmä tai neutraali täsmälleen ihonvärinen tuote, eikä ole kuitenkaan luonnottoman värinen kuten vihreät. Ihon couperosapunoitus ei ole juuri koskaan puhtaan punaista, kuten vihreällä taitto olettaa, sen värisiä on lähinnä jotkut erityisen ärtyneet finnit toisinaan, vaan vahvasti sinertävään taittavaa punaista. Persikka on paras taitto sinipunertavalle.

Vierailija
45/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosan peitto tekee jo ihmeitä. Kevyt värivoide päälle. Esim CC-voide

Vierailija
46/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosa on ruusufinnin eli rosacean lievin muoto. Itse olen enemmän ja vähemmän kärsinyt molemmista, ja joutunut jopa antibiootteja syömään, sekä lääkevoiteita käyttämään. Tälläinen iho ei juurikaan tykkää kosmetiikasta, ja varsinkin anti-age tuotteet ärsyttävät ihoa herkästi. Oma ihoni sietää vain perusvoiteita, mutta niitäkin on välillä vaihdeltava. Aikaisemmin mainittu Detrian arbutin seerumi on erittäin hyvä ja kesäisin se estää liikapigmentin muodostumista. Muita Arbutin sarjan tuotteita en ole kokeillut. 

Vierailija
47/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas peittävä meikkipuuteri on vastaus. Mulla sama ongelma ja luottotuotteeni on Cliniquen almost powder makeup.

Nämä puuterimaiset on kyllä ikääntyneelle iholle ihan vihoviimeinen juttu. Mä käytin tuota nuorena, mutta kun 40 v iän jälkeen alkoi tulla kuivuutta ja ryppyjä, niin tuo on suunnilleen pahinta mitä voi naamaansa laittaa. Pitää olla joko paksu, ravitseva voidemainen (ei puuterimainen eikä vesimäinen litku), tai sitten vahamainen meikkivoide.

No sulla on varmasti sitten eri ihotyyppi kuin mulla. Mulle toi on just eikä melkein täydellinen tuote, ja kabukisiveltimellä sudittuna. On niin ohut, mutta peittävä. Eikä mulla poskissa tai nenässä mitään ryppyjä olekaan, mihin sitä käytän punaisuutta peittämään. 🤷🏻

Vierailija
48/68 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumene cc-voide jättää tosi kuivan pinnan, en pitänyt. Pohjakosteutus oli kunnossa, pari kertaa kokeilin ostin 2 sävyäkin, mutta ei sopinut minulle.

Vierailija
49/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadukas peittävä meikkipuuteri on vastaus. Mulla sama ongelma ja luottotuotteeni on Cliniquen almost powder makeup.

Nämä puuterimaiset on kyllä ikääntyneelle iholle ihan vihoviimeinen juttu. Mä käytin tuota nuorena, mutta kun 40 v iän jälkeen alkoi tulla kuivuutta ja ryppyjä, niin tuo on suunnilleen pahinta mitä voi naamaansa laittaa. Pitää olla joko paksu, ravitseva voidemainen (ei puuterimainen eikä vesimäinen litku), tai sitten vahamainen meikkivoide.

No sulla on varmasti sitten eri ihotyyppi kuin mulla. Mulle toi on just eikä melkein täydellinen tuote, ja kabukisiveltimellä sudittuna. On niin ohut, mutta peittävä. Eikä mulla poskissa tai nenässä mitään ryppyjä olekaan, mihin sitä käytän punaisuutta peittämään. 🤷🏻

Mulla ainakaan ei riitä yhtään punaisuuden peittoon, vaan vaatii peitetuotteen alle. Mun punaisuus on enemmänkin sinisyyttä, aika tummaa sinipunaisuutta. Ihan pieneen punoitukseen voi toki toimia. Ei mullakaan noissa kohdissa ryppyjä ole, mutta iän myötä tullutta muuta tekstuuria, jotenkin vaan näyttää kuivettuneelta vanhalta rusinalta nykyään iho noiden puuterimaisten tuotteiden kanssa, vaikka on ihotyyppi T-alueelta rasvoittuva sekaiho. Mutta hyvä että sulla toimii, onhan se kätevää että voi vain yhdellä. kevyellä tuotteella tehdä meikkipohjan.

Vierailija
50/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa ihmiset Jones Roadin tuotteita. Nämä on kuusikymppisen meikkitaiteilija Bobbi Brownin nimenomaan ikääntyneelle iholle kehittämiä. Lisäksi sopii hyvin useimpien suomalaisten luonnollisen ja kevyen meikin filosofiaan. Esim. heidän meikkivoide on enemmänkin ravitseva ihovoide, jossa on myös pigmenttiä. Myös kynämäiset peitevärit on tosi käteviä, ensin vaan samalla hyaluronihappopitoisena kosteusvoiteena toimiva meikkivoide pohjalle, sitten kynällä tummat silmänaluset ja muut ehkä näkyvät virheet peittoon nopeasti. 

Vierailija
51/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun laittaa meikkivoidetta pitää iho olla todella hyvin kosteutettu. Minulla on erittäin kuiva iho ja sen lisäksi couperosaa. Käytän välillä ITCosmeticsin meikkivoiteita ja siten, että kostutan blenderin hyvin ja sitten taputtelen meikkivoiteen ihoon. Myös TirTir meikkivoide sopii iholleni, ja minä laitan sitä erittäin vähän ja ennen kuin sitä laittaa, niin voi käyttää esim. öljyseerumia yms. alla (toki pitää antaa imeytyä sen) ja TirTir:iä tällaisella vanhemmalla iholle laitetaan sitten todella vähän, ainakin minulle siitä tulee todella kaunis iho ja sehän on sitten myös todella peittävää. Normalista saa pieniä purkkeja tuota, joten kannattaa tarkkaan pohtia se oikea sävy iholle, niin on hyvä meikkivoide.

Vierailija
52/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä vähän kevyempää Lumenen Cc-voidetta. Sulautuu hyvin ihon väriin ja on kestävä. 

Itse en muuta "meikkivoidetta" näin yli nelikymppisenä käytäkään enää. 

Olen käyttänyt aiemmin, enää se ei  toimi. Joko tuote on muuttunut tai sitten mun ihoni. Ihon pinta jää puuteroidun näköiseksi, en tykkää.

ap

Voisit kokeilla pohjustusainetta meikille ja sellaista viimeistelysuihketta. Nyxillä on hyvä pohjustusvoide joka samalla hoitaa ihoa. Viimeistelysuihkeeksi joku kosteuttava jota voi lisäillä päivän mittaankin, niissä ei näy isot huokoset iholla vaan pinta on kuulaampi. Noissa suihkeissa on ainakin se, että jos ei muuten tykkää siitä tuotteesta sen voi käyttää ihonhoitotuotteena. 

Vierailija
53/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut ongelmaan ihon parempi kosteutus ja meikkivoiteen vaihto sellaiseen vesimäiseen.

Laitan nykyään yöksi paksun yövoiteen. Aamulla sitten kasvojen huuhtelu, kasvovesi, hyaluronihapposeerumi ja päälle päivävoide. Laitan päivävoidetta tosi paksun kerroksen ja annan sen imeytyä vähintään 20-30 min. Menen tekemään muut aamutoimet sinä aikana. Keitän kahvit, teen aamupalaa jne.

Saatan lisäillä sitä päivävoidetta pariin kertaan, jos näyttää, että nassu imee sitä. Kamalan kuiva iho näin talvella.

Sitten vasta meikkaamaan, kun iho on kunnolla kosteutettu. Mulla toimii tällä hetkellä aika hyvin meikkivoiteena Lorealin true match. On sellaista juoksevaa ja vesipohjaista. Silikonipohjaiset ei käy minun iholle. Käytän tuota aika vähän, niin ei kerrostu sinne uurteisin.

Puuteria en juuri käytä, koska se tuo sitten kaikki ihon virheet esille. Laitan vain pahimmin öljyyntyviin kohtiin. Puutereissakin on eroja. Jotkut oikein korostaa ihohuokosia. Mulla on jäänyt markettipuutereista käyttöön Maybellinen matte + poreless, tuo ei korosta ilaajentuneita hohuokosia silleen kun monet muut.

Mutta nuo meikit kannattaa testata omalle iholle. Kostutusta vaan niin maan perkuleesti, niin näyttää meikkikin paremmalle.

Vierailija
54/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuota ongelmaa voi hoitaa laserilla?

Vierailija
55/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn miksi whamisat tauolle?

Vierailija
56/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät sovi iholle, jossa on couperosa.

Vierailija
57/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät

Millä perusteella?

Vierailija
58/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Couperosa on ruusufinnin eli rosacean lievin muoto. Itse olen enemmän ja vähemmän kärsinyt molemmista, ja joutunut jopa antibiootteja syömään, sekä lääkevoiteita käyttämään. Tälläinen iho ei juurikaan tykkää kosmetiikasta, ja varsinkin anti-age tuotteet ärsyttävät ihoa herkästi. Oma ihoni sietää vain perusvoiteita, mutta niitäkin on välillä vaihdeltava. Aikaisemmin mainittu Detrian arbutin seerumi on erittäin hyvä ja kesäisin se estää liikapigmentin muodostumista. Muita Arbutin sarjan tuotteita en ole kokeillut. 

Couperosa EI ole rosacean lievin muoto. Kyseessä ihan eri vaikka saattaa näyttää samalta.

Vierailija
59/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy jollain ammattilaisella, joka katsoo sulle sopivat tuotteet. 

Niin monta "ammattilaista" kokeiltu etten luota enää yhteenkään. Jokainen myy omasta valikoimastaan tuotteen joka saattaa auttaa. No eipä ole auttanut.

Lääkäriin sen couperosan kanssa.

Ja estee laurentin se sävyttävä voide, joka sopii kaikille ihoväreille. Tosi hyvä sävyttävä.

Vierailija
60/68 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuota ongelmaa voi hoitaa laserilla?

Jos yhtään luit aiempia vastauksia, niin ei oikeasti. Mutta ethän sä lukenut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi