Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasik leikkaus kokemuksia? Miten vaarallinen tuo oikein on?

Vierailija
13.01.2025 |

Silmälääkäri sanoi että sellaiseen pitäisi mennä, mutta arveluttaa kyllä.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen yhtä lääkettä noin kymmenen vuotta turhaan. Yksi lääkäri otti esille asian. Hormonit vaikuttaa myös. Keltarauhashormoni. 

En jaksa hautoa silmiä joka päivä aamuin ja illoin. Auttaa ilmeisesti meibonen rauhasiin tuo. Laitan laput silmään ja geeliä. Parempi. Estää silmän avautumisen yöllä."

Kiitos vastauksesta. Kurja kuulla tilanteestasi ja on tämä hautominen kyllä rasittavaa. Olen kuullut, että vaikeaa kuivasilmäisyyttä on hoidettu julkisellakin laser/IPL-hoidolla. Tosin veikkaan ettei ole mahdollista joka puolella Suomea. Eikä valokaan kaikilla auta ja/tai sama ongelma palaa takaisin.

Vierailija
62/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tehtiin SMILE -laserleikkaus huhtikuussa 2024. Leikkaus meni todella hyvin ja toivuin siitä nopeasti, käytännössä seuraavana päivänä oli jo normaali näkö. Suosittelen leikkausta kaikille sitä harkitseville! 

Ja et tietenkään voinu kertoa missä ja kuka oli kirurgi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suvussa on kaihia niin en itse menisi.

Kaihia on kaikilla. Se tulee ikääntyessä yhtä varmasti kuin kuolema. Eroa on vain siinä, että minkäikäisenä se sitä on niin paljon että se alkaa haittaamaan näköä. Vanhemmiltani leikattiin kaihi noin 70 vuotiaana mutta itselläni leikkaus piti tehdä jo 55 ikäisenä. Joskus kaihi joudutaan leikkaamaan jo lapsena. 

Laserleikkaus ei estä mitenkään myöhemmin ehkä tarvittavaa kaihileikkausta, mutta jos ikää on jo enemmän (esim yli 40) niin kannattaa harkita että tekisi suoraan linssileikkauksen koska sen jälkeen ei kaihista tarvitse enää huolehtia. 

Vierailija
64/70 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
65/70 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kerran likinäköleikkauksesta silmälääkäriltä, joa oli tutkinut silmäni. Että voisikohan mennä. Minulle kuitenkin silmälasit aiheuttavat kaikenlaisia ongelmia eikä piilolinssit käy. Silmälääkäri pudisteli päätään ja sanoi, että älä mene, älä mene. Yritin vetää hänestä irti jotain perusteluja, mutta ei oikein avannut asiaa enempää. Uskoin kuitenkin häntä, kun tyyppi itsekin oli selvästi likinäköinen ja käytti laseja. Varmasti olisi itsekin mennyt, jos se leikkaus olisi riskitön.  En ole viitsinyt ottaa selvää leikkauksen riskeistä ja toivon, että kukaan ei tästä kokemuksestani ottaisi mitään "tämä on totuus" fiboja. Tuo oli totuus minulle silmälääkärin suusta, joka silmäni oli tutkinut ja tiesi näistä leikkauksista, joten sovellettavissa vain minuun. Toivon kuitenkin, että leikkausta pohtivat ihmiset hakevat ainakin kahden silmälääkärin näkemyksen ja ehkä sill

Mummolta leikattiin kaihi ja tuli käytännössä sokeaksi. Törmäili seiniin ja kompuroi mattoihin. Silmälaseilla näki justiin ja justiin kännykkää. Toinen lääkäri sanoi ettei olisi saanut tehdä kaihileikkausta vielä.

Vierailija
66/70 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
67/70 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.m.

Vierailija
68/70 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suvussa on kaihia niin en itse menisi.

Kaihi ei ole perinnöllistä, kaikilla on siihen ikääntyessä taipumusta.

Tosiaan kaikille tulee kaihi. Jos saa tarpeeksi vanhaksi elää. Silmän seudun vamma, voi myös aiheuttaa kaihin.

Vierailija
69/70 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin kaihi julkisella keskussairaalassa alle 64-vuotiaana. Ennen olin puolisokea ja likinäköinen. Nyt näen kauas ilman laseja. Maksoi vain 150 euroa.

Vierailija
70/70 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän