Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasik leikkaus kokemuksia? Miten vaarallinen tuo oikein on?

Vierailija
13.01.2025 |

Silmälääkäri sanoi että sellaiseen pitäisi mennä, mutta arveluttaa kyllä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi n 10 vuotta leikkauksesta vasemmassa silmässä sarveiskalvo pullottaa, niin että näkyy ihan sumun läpi kaikki. Korjausleikkausta koetettiin silmäklinikalla muttei onnistunut. Käytännössä näen siis vain oikealla silmällä. Kuulemma 1:5000 käy näin. Kaduttaa koko leikkaus.

Vierailija
22/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oikeastaan jäänyt mitään vaivoja. Joskus yöllä ajaessa märällä säällä katulamput säröttävät, mutta tämä ei haittaa ajamista. Tehty noin 12 vuotta sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan mukavaa kun näillä laserleikkauksissa käyneillä on vanhuksena silmäkipuja ja peppuseksiä vastaanottavilla löysä peräsuoli.

Vierailija
24/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suvussa on kaihia niin en itse menisi.

Eikö kaihi tule kaikille ennemmin tai myöhemmin?

Vierailija
25/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran likinäköleikkauksesta silmälääkäriltä, joa oli tutkinut silmäni. Että voisikohan mennä. Minulle kuitenkin silmälasit aiheuttavat kaikenlaisia ongelmia eikä piilolinssit käy. Silmälääkäri pudisteli päätään ja sanoi, että älä mene, älä mene. Yritin vetää hänestä irti jotain perusteluja, mutta ei oikein avannut asiaa enempää. Uskoin kuitenkin häntä, kun tyyppi itsekin oli selvästi likinäköinen ja käytti laseja. Varmasti olisi itsekin mennyt, jos se leikkaus olisi riskitön.  En ole viitsinyt ottaa selvää leikkauksen riskeistä ja toivon, että kukaan ei tästä kokemuksestani ottaisi mitään "tämä on totuus" fiboja. Tuo oli totuus minulle silmälääkärin suusta, joka silmäni oli tutkinut ja tiesi näistä leikkauksista, joten sovellettavissa vain minuun. Toivon kuitenkin, että leikkausta pohtivat ihmiset hakevat ainakin kahden silmälääkärin näkemyksen ja ehkä sillei, että toinen olisi se nihkeämpi, joka vähän enemmänniitä vastustaa. En vain itse osaa neuvoa, että se ja se vastustaa, menkää sille. Ehkä se on onnesta sitten kiinni, että löytää kaksi tarpeeksi erilaista asiantuntijaa ja sitten valitsee heidän edustamistaan näkäkulmista sen kultaisen keskitien?

Vierailija
26/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on olemassa kuivasilmäisyys klinikoita. Esim. Instru myy maahantuomiaan tippoja. Laserkoneella hoidetaan. En mennyt kun olisi hoitosarja maksanut 400 €. 

Kuivasilmäisyys on kohta todellinen rahasampo. 

Olen tässä itsekin koittanut miettiä, miten hoitaa kuivasilmäisyyttä. Nyt on noi tarralaput, johon leikkaan reikiä reinaan, jotta tuuletus toimii. 

Tuollaista ei ole markkinoilla. Lisäksi apteekin lapuissa on liian pitävä tarra. Repii silmänympärysihoa.

Kevyempi tarralappu ja hengittävä materiaali. 

Vierailija
27/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tehtiin Lasik läppäleikkaus v. 2007. Olin silloin 30 v. ja se olikin lääkärin mukaan ihanteellisin ikä tehdä taittovirheleikkaus. Ehtii nauttia lasittomasta elämästä maksimaalisesti. Jos liian nuorena tehdään, silmä voi vielä muuttua ja siksi leikkaustulos ei olisikaan ehkä pysyvä. Itselläni oli leikkauksesta toivuttuani lentäjän näkö ja sellaisena se on pysynyt jo kohta 20 vuotta. Toipumisaikana oli aluksi lievää häikäisyä, sumeutta ihan aluksi, karraavaa tunnetta ja kuivumista. Muutaman viikon jälkeen nämä olivat jo vähentyneet paljon ja reilun kk jälkeen vaivat olivat poissa. Käytin kosteustippoja rauhassa kyllä, vaikka kuivuus vähenikin koko ajan. Sitten en enää tarvinnut niitä lainkaan. Suomessa kannattaa teettää kokeneella lääkärillä. On ollut ainakin minulle elämäni paras sijoitus.

Vierailija
28/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kerran likinäköleikkauksesta silmälääkäriltä, joa oli tutkinut silmäni. Että voisikohan mennä. Minulle kuitenkin silmälasit aiheuttavat kaikenlaisia ongelmia eikä piilolinssit käy. Silmälääkäri pudisteli päätään ja sanoi, että älä mene, älä mene. Yritin vetää hänestä irti jotain perusteluja, mutta ei oikein avannut asiaa enempää. Uskoin kuitenkin häntä, kun tyyppi itsekin oli selvästi likinäköinen ja käytti laseja. Varmasti olisi itsekin mennyt, jos se leikkaus olisi riskitön.  En ole viitsinyt ottaa selvää leikkauksen riskeistä ja toivon, että kukaan ei tästä kokemuksestani ottaisi mitään "tämä on totuus" fiboja. Tuo oli totuus minulle silmälääkärin suusta, joka silmäni oli tutkinut ja tiesi näistä leikkauksista, joten sovellettavissa vain minuun. Toivon kuitenkin, että leikkausta pohtivat ihmiset hakevat ainakin kahden silmälääkärin näkemyksen ja ehkä sillei, että toinen olisi se nihkeämpi, joka vähän e

Ainakin pitää olla rehellinen lääkärin. Kaihileikkaus on iso bisnes. Lääkärit saavat siitä hyvät rahat. Minullakin on kaihi silmässä. Lääkäri melkein pakosta ehdotti, että kaihi pitää leikata. Vielä kun voi. (Mitä lie tarkoittanut tuolla.) Ei kertonut kuivattavasta vaikutuksesta. Minulla on todella kuivat silmät. Sellaista rahastuksen makua. Ja kaihi ei siis haittaa mitenkään. En edes tiedä sen olemassa olosta. Toinen lääkäri sanoi, että se silmienk ominaisuus. Eikä välttämättä suurene. 

Vierailija
29/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parille työkaverille tehty, molemmilla sujui kai hyvin, mutta valittavat molemmat, että silmät kuivuu todella herkästi ja silmätippoja saa kantaa koko ajan mukana. 

Juuri jotain tälläistä pelkkään, tai jotain vieläkin pahempaa.

Minulle tuli pikkuhiljaa nämä kaikki:

- kuivat silmät; ikävä tunne ja näöntarkkuus alenee ilman tippoja

- heijastumat ja häikäistyminen valoista erityisesti hämärässä ja pimeällä

- silmien valonarkuus

- hajataitteisuuden vähittäinen lisääntyminen

- harmaakaihi voi kehittyä ennenaikaisesti, s.o. ennen vanhuusikää

Vierailija
30/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tai ei tule. Minulla on päälle nelikymppisenä. Ei mitään oireita. Lääkäri olisi halunnut leikata sen pois. Jätti tosin mainitsematta kuivattavasta vaikutuksesta. 

Vanhemmillani ei ole, ovat lähes 80-vuotiaita. 

Vierailija
31/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Joka kerran kun silmää operoidaan, niin hermoja tuhoutuu. Tulee kuivat silmät. Laitan silmiin geeliä yöksi ja tarralaput päälle. Tää on ollut toimiva konsti kuivuuteen. 

Mitä geeliä?

Vierailija
32/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee tai ei tule. Minulla on päälle nelikymppisenä. Ei mitään oireita. Lääkäri olisi halunnut leikata sen pois. Jätti tosin mainitsematta kuivattavasta vaikutuksesta. 

Vanhemmillani ei ole, ovat lähes 80-vuotiaita. 

Ja silmät on laserleikattu 25 vuotta sitten. Kaihista kuulin noin 7 vuotta sitten. 

Vierailija
33/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Joka kerran kun silmää operoidaan, niin hermoja tuhoutuu. Tulee kuivat silmät. Laitan silmiin geeliä yöksi ja tarralaput päälle. Tää on ollut toimiva konsti kuivuuteen. 

Mitä geeliä?

Bevita A-silmägeeliä. Tuo on ilmeisesti tehokasta. 

Vierailija
34/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut leikkasi yksi Suomen parhaista silmäkirurgeista. On leikannut myös useita kavereitani ja tuttujani. Ei ole ollut mitään ongelmia. Ko. kirurgin omat silmätkin on laserleikattu.

Vierailija
35/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaihi ei ole perinnöllistä, kaikilla on siihen ikääntyessä taipumusta.

Vierailija
36/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pelkään, että minulla ei ole toimivia silmiä enää, kun pääsen eläkkeelle. 

5 kpl kuivuudesta johtuvia värikalvon tulehduksia. Silmät niin kuivat, että niissä on haavoja. Ehkä kuivuus on altistanut tulehduksille. 

Vierailija
37/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä sentään. Minulle tehty silmäleikkaus yli 10 vuotta sitten. Silmät eivät kuivu koskaan. Leikkaus oli kiireellinen, muuten olisi näkö tuhoutunut täysin. Hyvin nyt pärjään yhdelläkin terveellä silmällä. Ei jäänyt traumoja eikä vaivoja

Vierailija
38/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASIK on jo täysin vanhentunut leikkaustekniikka, joka pitäisi kieltää.

Vierailija
39/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lasik leikkaus? 

Vierailija
40/70 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leikattiin reilut 10 vuotta sitten. Likinäköä oli paljon (-9) ja tuli tosi terävä näkö. Nyt on toiseen silmään tullut hieman miinusta mutta se on ehkä vaikuttanut niin etten tarvitse vielä lukulaseja 50-vuotiaana. Enkä siis mitään laseja. Ei ole ollut kuivasilmäisyyttä tai muutakaan haittaa.

Hyvä päätös siis kohdallani mutta voihan se toisinkin mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi