SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Vierailija kirjoitti:
Miten nää säännöt menee? Jaetaanko voittosumma kaikkien huipulle päässeiden kesken vai voittaako se, joka on ekana huipulla?
Eikös ekassa jaksossa Jasper sanonut että Saatte pitää jokaisen euron, minkä viette vuoren huipulle. Itse tulkitsin että puhui koko ns. retkikunnalle näin.
Tosin tätä menoa kun joku aina tiputetaan 5 kilometrin välein, niin loppuun menijöitä ei montaa ole, jos sinne ylipäätään joku pääsee niin varmaan joutuu katkaisemaan vielä itseltään jotkut tikapuut tai riippusillan juuri ennen loppuun pääsyä. (Sarkasmia)
En tykännyt siitä Henrietan uhriutumisesta. Sitten kun huomasi, että Nicolan pudottamisesta alettiin puhua oli ensin puhunut Aleksista takana päin pahaa ja sitten järjesti vielä näytöksen, missä syytti Aleksia valehtelusta. Halusi oikein että Aleksi suuttuisi. Sitten meni itkemään muille dramaattisesti ja haukkumaan lisää Aleksia. Sitten vielä Nicola syytti, että Aleksi oli murjottanut teltassa, kun taas Henriettaa oli itkettänyt?! Palkitaan huomionhakuista käytöstä. Tietenkin kaikki naiset ja vähemmän miehekkään miehet komppasi Henriettaa ja Nicolaa.
Itse samaistun enemmän siihen ihmistyyppiin, joka haluaa murjottaa yksin, eikä kiertää ympäriinsä keräämässä huomiota ja itkemässä muille. En tosin menisi ko. ohjelmaankaan.
Itse voin myös kuvitella suuttuvani, jos minut äänestetään pois, vaikka kuinka on aiemmin taputeltu selkään, että 'et ole vaarassa'. Ja voisin myös suuttua, kun kuulisin, että minusta puhutaan pahaa ja joku kiertää puhumassa kaikille että olen valehtelija. Selviytyjissä on paljon enemmän draamaa usein. Ei tämä nyt oikeasti ole niin ennen kuulumatonta.
Kaikkihan tuolla koko ajan puhuu huipulle pääsystä ja ketkä olisi niitä jotka pystyy ja ansaitsee sinne päästä. Luulen, että Aleksin tapa puhua oli erilainen ja se otettiin sen takia tikun nokkaan. Lieneekö eroa kulttuurilla ja puhetyylillä? Kaikkihan ei ole Itä-Helsingistä.
Aleksi oli myös muita huomattavasti nuorempi. Vain 20v. Luulisi Henrietan vähän ottavat kypsempänä huomioon, että toinen voi vaan olla lapsellisempi ja antavan siimaa. Janne oli tässä kyllä hyvä ja isällinen Aleksia kohtaan. Toisaalta hän myös aluksi varmasti sai liikkeelle tämän koko juonimisen, minkä Aleksi otti liian vakavasti. Petteri taisi tässä vaiheessa tajuta Henrietan luonteen kypsempänä ihmisenä. Monet keski-ikäiset laittavat kakskymppisten kiukkuttelut kypsymättömyyden piikkiin ja antavat anteeksi. Myös empatiakyky kehittyy iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson vasta nyt ekoja jaksoja ja oli ekoista minuuteista selvää että se kätilö ei tuolla pärjää, ei vaan ole riittävän hyvässä fyysisessä kunnossa. Ärsytti kun itki että jättää kesken itsestä riippumattomista syistä, no öö syy on se että fysiikka ei riitä. Mitä todennäköisimmin yrjö ja kuume johtui siitä että kehoa on ylirasitettu voimakkaasti nopeassa ajassa ilman että peruskunto kestää ja siihen vielä jännitys ja stressi päälle niin voihan siitä yrjöt lentää kaaressa. Mutta rasautti katsella sitä uhriutumista kun selvää oli ettei voi pysyä muiden matkassa.
Harmi että satu putosi tavallaan tuon kätilön takia, sadussa olisi voinut olla potkua loppuun asti ja vaikutti hyvin kylmäpäiseltä ja fyysisestä vahvalta.
Tämä. Mullakin särähti korvaan heti tuo "itsestä riippumattomista syistä" kun ihan jokainen näki että kunto ei vaan r
Mun on kyllä vaikea uskoa, että 5 km tallustelu saisi ketään oksentamaan. Vaikka kuinka olisikin ylämäkeen ja rinkka painona.
Onneksi kaikki on nauhalla: Henriikka ei puhunut p.skaa vaan Aleksi itse teki niin. Hyvin editoitu ja tuotu tämä päivänselvä kohta esiin.
Mä olen vähän sitä mieltä, että jos osallistuu tällaisiin ohjelmiin ja antaa siellä itsestään valehtelijan tai muuten epämiellyttävän kuvan, se voi kyllä vaikuttaa esim.työnhaussa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikki on nauhalla: Henriikka ei puhunut p.skaa vaan Aleksi itse teki niin. Hyvin editoitu ja tuotu tämä päivänselvä kohta esiin.
Mä olen vähän sitä mieltä, että jos osallistuu tällaisiin ohjelmiin ja antaa siellä itsestään valehtelijan tai muuten epämiellyttävän kuvan, se voi kyllä vaikuttaa esim.työnhaussa.
Aleski on niin kova päällikkö
Ehtiikään nuo nauttia matkanteosta ja maisemista yhtään? Monesti matka on tärkeämpi kuin määränpää.
Juontajaksi olisi käynyt Veikka Gustavsberg, ex-vuorikiipeilijä.
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt siitä Henrietan uhriutumisesta. Sitten kun huomasi, että Nicolan pudottamisesta alettiin puhua oli ensin puhunut Aleksista takana päin pahaa ja sitten järjesti vielä näytöksen, missä syytti Aleksia valehtelusta. Halusi oikein että Aleksi suuttuisi. Sitten meni itkemään muille dramaattisesti ja haukkumaan lisää Aleksia. Sitten vielä Nicola syytti, että Aleksi oli murjottanut teltassa, kun taas Henriettaa oli itkettänyt?! Palkitaan huomionhakuista käytöstä. Tietenkin kaikki naiset ja vähemmän miehekkään miehet komppasi Henriettaa ja Nicolaa.
Itse samaistun enemmän siihen ihmistyyppiin, joka haluaa murjottaa yksin, eikä kiertää ympäriinsä keräämässä huomiota ja itkemässä muille. En tosin menisi ko. ohjelmaankaan.
Itse voin myös kuvitella suuttuvani, jos minut äänestetään pois, vaikka kuinka on aiemmin taputeltu selkään, että 'et ole vaarassa'. Ja voisin myös suuttua, kun kuulisin, että minusta puhutaan
Ei olla taidettu katsoa samaa ohjelmaa tän kommentoijan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikään nuo nauttia matkanteosta ja maisemista yhtään? Monesti matka on tärkeämpi kuin määränpää.
Ehtiihän ne jos juonimiseltaan joutuvat, sitähän se Jani koitti Aleksille toitottaa jakson alussa että katella maisemia ja rauhottua. Jani muutenkin joka haasteella jää vähän ihailemaan maisemia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleski on niin kova päällikkö
Ostaisitteko Allulta käytetyn auton?
Ollut vanhalla mummolla saaressa ja ajettu vain peruutusvaihteella
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa kun kommentoi että henkilö voi viedä asiaa eteenpäin. Täällä on ollut niin räikeää kommentointia. Useampi kommentti mennyt selvitykseen.
Ei täällä ole pakko lymyillä, jos noin pipo kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Juontajaksi olisi käynyt Veikka Gustavsberg, ex-vuorikiipeilijä.
Siis piti olla Veikka Gustafsson :)
Tuo check point- pudottaminen pitäis mennä kuten selviytyjissä että kaikki äänestää lapulla ja kuka vaan, paitsi se/ne, joilla on "olet turvassa" -lupaus ovat mahd putoajia. Nyt siellä joku sanoo ääneen, et sinua äänestän pois. Sit se mainittu sanoo kostoksi, että minä äänestän sua. Kysytään, onko muita nimiä mainittu. Ja sit äänestetään noiden kahden välillä. Pitäis noiden tajuta, ettei passaa mennä nimeemään ketään, muuten tulee heti ite nimetyksi.
Voihan Aleksi kun joutui VIHERVASSARIEN väijytyksen uhriksi ja tipahti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo check point- pudottaminen pitäis mennä kuten selviytyjissä että kaikki äänestää lapulla ja kuka vaan, paitsi se/ne, joilla on "olet turvassa" -lupaus ovat mahd putoajia. Nyt siellä joku sanoo ääneen, et sinua äänestän pois. Sit se mainittu sanoo kostoksi, että minä äänestän sua. Kysytään, onko muita nimiä mainittu. Ja sit äänestetään noiden kahden välillä. Pitäis noiden tajuta, ettei passaa mennä nimeemään ketään, muuten tulee heti ite nimetyksi.
Mun mielestä tämä systeemi on vaihteeksi ihan hyvä, sitä selviytyjät -tyylin äänestelyä on kai ite jo tarpeeksi siinä formaatissa nähnyt. Mun mielestä tässä on just se hyvä , että joutuu perustella ne äänestykset. Ja tuntuu että ei niin helposti tule äänestettyä ulos sillä perustein, että en tykkää henkilöstä X. Ja tämä suojaa myös niitä vahvoja, hyviä kilpailijoita, esim. Petteri, kun pitää pystyä puhumaan päin naamaa. Se on tietysti totta, että äkkiä tuossa nousee ne kaksi joille ääniä annetaan, vaikka kukaan ei kiellä nostamasta vaikka neljää eri nimeä esille. Kuitenkin on selvää, että näistä äänestyksistä on käyty keskustelua jo etukäteen, ja kaikilla on varmaan joku näkemys ketä haluaa äänestää.
Minun mielestä siis ihan virkistävää, että edes jossakin pitää puhua ihan rehdisti kasvotusten asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä missattu mahdollisuudet todella mielenkiintoiseen sarjaan. Miksi on valmiiksi suunnitellut reitit ja reitin pituudetkin? Luksusleirit, vaikka kyllä kai sitä 15 yötä pärjäisi ihan normi teltassakin. Ja kuten monesti täällä sanottu, niin putoaja pitäisi olla se heikoiten tehtävässä pärjännyt tms,eikä juonittelemalla. Viime jaksossa kun ylittivät jokea ja yhden piti "uimalla" eli kahlaamalla hakea köysi vastarannalta, olisi pitänyt kaikkien ylittää joki ilman mitään lauttaa niin poistuisivat hiukan mukavuusalueilta ja alkaisi heikoimmat erottua paremmin
Mäkin odotin että tulis joku kunnon veden ylitys koko porukalle... Luulis et sellanen ok vielä tulossa. uimakamat päälle ja rinkka suorille käsille kantoon
Ja ruumiit kerätään, kun ne nousevat pintaan?
Tulisipa joskus myös yllätyspudotus, jossa ilmoitetaan että äänestätte nyt kirjallisesti ja ei ehditä juonitella ollenkaan. Kyllästyttää tuo jatkuva länkytys ja kelaankin sen vuoksi tehtävien välisiä osioita ohjelmasta, vaikka samalla saatankin menettää jotain olennaista infoa. Enemmän kiinnostaisi kuulla kilpailijoiden puhuvan esim. selviytymistaidoista ja opettavan niitä toisilleen. Petteri voisi pitää kokkaus luonnossa -tunteja leireillä.
Itse katson television tahdissa, eli kommentoin neljättä jaksoa ja Aleksin pudotusta. Siitä on jo kaikki tarvittava varmasti sanottu, mutta lähinnä huvittavaa oli se että hän käytännössä asetti itse itsensä valokeilaan ja äänestettäväksi sillä vainoharhaisella sekoilulla ja riitelyllä. Jos olisi vain ollut hiljaa ja hissukseen, niin tuskin olisi edes ollut ehdolla. Tai olisi ehkä voinut ollakin, kun oli puhunut niin monille ristiin, mutta tuolla ainakin varmisti sen että äänestys käydään hänen ja jonkun muun välillä. Hyvä näin, ansaitsikin lähteä. Tuossa kyllä näkee kuinka epävarmoja ihmisiä huono kasvuympäristö tekee. Itsekin siinä henkilökuvassaan mainitsi kuinka kaikki olivat siellä Itä-Helsingissä aina olevinaan niin kovaa jätkää jne. Sama hyökkäävä asenne tuli tuossa esiin hänessä itsessään.
Miksi ne ei voi suunnitella hiljaista äänestystä, kuka tippuu kisasta, eivät laittaisi tähtäimeen
jotakuta, sellaista joka on suuri äänisemmän mielipide kyseisestä ihmisestä.
Kukaan ei puhuisi etukäteen, ketä äänestää.
Nyt kun joku puhuu varsin negatiiviseen sävyyn josta kusta kilpailijasta, muut eivät kehtaa sanoa, että he olisivat ajatelleet jotain muuta äänestää ja sovun säilyttämiseksi, suostuvat tämän yhden mielipiteeseen.
Mäkin odotin että tulis joku kunnon veden ylitys koko porukalle... Luulis et sellanen ok vielä tulossa. uimakamat päälle ja rinkka suorille käsille kantoon