SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Voihan myös olla että kätilö luuli itsekin olevansa sairas, koska ei ole koskaan rasittanut kroppaansa äärirajoille, eikä tiedä että oksentaminen ja kuume ovat ylirasituksen merkkejä. Tosin terveydenhoidon ammattilaisen luulisi tietävän. Kyllä se vain yritti pelastaa kasvonsa.
Mulla on vieläkin ikävä Satua ja ois ollut kiva nähdä hänet näissä uudemmissa tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vieläkin ikävä Satua ja ois ollut kiva nähdä hänet näissä uudemmissa tehtävissä.
Vanhaan ei kannata jäädä roikkumaan.Kisassa mennään jo kohti uusia seikkailuja 🧗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin mainitsin, niin ei nää, suurin osa, mitään taviksia ole. Ainoastaan siinä mielessä, etteivät ole seiskassa esiintyneet tai muissa tositv-ohjelmissa (paitsi Janne). Isolta osalta löytyy kilpaurheilutaustaa sm-mitaleista asti. Muidenkin harrastukset kertovat kovakuntoisuudesta, eräharrastuksista yms. Tiedoksi ,että Petteri on entinen hävittäjälentäjä. Ammatti, johon on ehkä kaikkein haastavin päästä.. Vaatimukset ovat kovat, niin henkisesti kuin fyysisesti. Se ekana luovuttanut kätilö, yllätys yllätys, oli näitä harvoja "taviksia".
Alexin käytös oli todella lapsellista ja typerää. Fysiikkaanhan ei kenenkään jäljellä olevan matka kaadu, ellei sitten satu jotain haaveria tai sairastumista. Pettymys sarjaa kohtaan on nyt melkoinen, mennyt liikaa juonitteluksi. Tässä olisi ollut aineksia niin paljon parempaankin. Jasper Pää
Niin, olishan se ollut varma huipulle menijä, jos olisi päässyt huipulle. Ei vaan päässyt edes puoliväliin joten.......
Suurimmalla osalla ei ole mitään mahdollisuutta päästä huipulle. Aleksille se olisi ollut mahdollista, ellei tuo vihervasuriporukka olisi lyötyäytynyt yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Voihan myös olla että kätilö luuli itsekin olevansa sairas, koska ei ole koskaan rasittanut kroppaansa äärirajoille, eikä tiedä että oksentaminen ja kuume ovat ylirasituksen merkkejä. Tosin terveydenhoidon ammattilaisen luulisi tietävän. Kyllä se vain yritti pelastaa kasvonsa.
Kyseessä ei ollut mikään ylirasitus. Ylirasitus eli ylikunto ei tule päivässä eikä kahdessa vaan viikkojen tai kuukausien pidempiaikaisen rasituksen tuloksena jossa keholle ei anneta riittävästi mahdollisuutta palautumiseen.
Kätilön tapauksessa puhutaan lyhytaikaisesta ylikuormasta missä kehon hiilhyraattivarastot loppuvat ja lisäksi henkilö ei osannut huolehtia riittävästä nesteytyksestä.
Minulle jäi vähän hämäräksi tuon uusimman plussajakson pudotuksen logiikka. Luulin, että valinta olisi ollut Petterin tehtävä ja hän stressasikin siitä, mutta yhtäkkiä ekana tikapuut menneille tulikin uusi kirje ja sen saajat päättivät pudotettavan. Jäi sellainen käsitys, että nuohan olisivat voineet pudottaa myös Petterin, missä tapauksessa en yhtään tajua mikä se hänen aiemmin saamansa kirje sitten oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin mainitsin, niin ei nää, suurin osa, mitään taviksia ole. Ainoastaan siinä mielessä, etteivät ole seiskassa esiintyneet tai muissa tositv-ohjelmissa (paitsi Janne). Isolta osalta löytyy kilpaurheilutaustaa sm-mitaleista asti. Muidenkin harrastukset kertovat kovakuntoisuudesta, eräharrastuksista yms. Tiedoksi ,että Petteri on entinen hävittäjälentäjä. Ammatti, johon on ehkä kaikkein haastavin päästä.. Vaatimukset ovat kovat, niin henkisesti kuin fyysisesti. Se ekana luovuttanut kätilö, yllätys yllätys, oli näitä harvoja "taviksia".
Alexin käytös oli todella lapsellista ja typerää. Fysiikkaanhan ei kenenkään jäljellä olevan matka kaadu, ellei sitten satu jotain haaveria tai sairastumista. Pettymys sarjaa kohtaan on nyt melkoinen, mennyt liikaa juonitteluksi. Tässä olisi o
Kyllä näillä lähes kaikilla lopuilla taitaa fysiikan puolesta olla mahdollisuudet päästä perille.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi vähän hämäräksi tuon uusimman plussajakson pudotuksen logiikka. Luulin, että valinta olisi ollut Petterin tehtävä ja hän stressasikin siitä, mutta yhtäkkiä ekana tikapuut menneille tulikin uusi kirje ja sen saajat päättivät pudotettavan. Jäi sellainen käsitys, että nuohan olisivat voineet pudottaa myös Petterin, missä tapauksessa en yhtään tajua mikä se hänen aiemmin saamansa kirje sitten oli.
Petterin tehtävä oli junailla sinne viimeiseksi kenet haluaa pudotettavaksi. Luotti itseensä että voittaa Jannen. Kirjeen saajan käskettiin pudottaa tikkaat viimeisen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei väliä voittajasta, kunhan ei ole Carola. Hänen ylielehtiminen on ärsyttävää.
Carola on lesbo. Ja epäilen että myös janika, kun yhdessä uutisessa puhui kumppanistaan. Silloin se yleensä tarkoittaa naista. (Jos nainen sanoo)
Janika on ihan selkeästi.
Mitä väliä onko lesbo, hetero, bi ja mitä kaikkia meitä onkin
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt tuota viime jakson vihervassariksi syyttämistä.
Hän aiheutti ihan itse kaikella luomallaan juonittelusotkulla sen, että tuli pudotetuksi. Porukalla oli jo muu henkilö mietittynä pudotettavaksi ja jos Aleksi ei olisi ärsyttänyt niin suurta joukkoa (lähes kaikkia) juonitteluillaan, ei hänellä olisi ollut mitään riskiä joutua pudotetuksi viime jaksossa eikä monessa seuraavassakaan.
Joo, sekosi kyllä heti ja kunnolla. Sillehän yrittävät miehetkin sanoa, että jos et rauhoitu, niin tuolla touhulla pelaat itsesi ulos. Ja näinhän kävi. Onneksi, täytyy sanoa. Meinasi mennä jo itseltäkin hermot, kun katsoi sitä vaahtoamista ja valehtelua ( "en ole varmasti sanonut niin" ja yhtä aikaa näytetään, kun sanoo sille punapäälle just sen, minkä punapää Aleksin sanoikin sanoneen. Henriikka taisi olla nimi?).
Ja Aleksin loppukommentit sinetöi mielipiteen siitä tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis Petterin tehtävä oli vaan huolehtia että se jonka haluaa putoavan niin tulisi viimeisenä portaista. Sehän oli vähän haasteellista ilmeisesti koittaa junailla, ilman että se herättää sen isompia epäilyjä muissa. Jossain kohtaa Petteri sanoi, että yrittää vaan pitää huolen että ne joiden ei ainakaan halua tippuvan menevät aikaisemmin, ettei vaan ole vaarana että tippuvat. Ainakin Arttua ja Jania junailivat sinne "turvassa" oleviin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei väliä voittajasta, kunhan ei ole Carola. Hänen ylielehtiminen on ärsyttävää.
Carola on lesbo. Ja epäilen että myös janika, kun yhdessä uutisessa puhui kumppanistaan. Silloin se yleensä tarkoittaa naista. (Jos nainen sanoo)
Mitä väliä? Carola on juuri sellainen mahtava urheilija(nainen), jolle mikään ei ole mahdotonta. Ihmisen seksuaalisuudella ei ole minulle pätkääkään väliä, en kuluta päiviäni pohtien kenestä kukakin tykkää. Ei kuulu mulle eikä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi käyttäytyi todella huonosti, itsekkäästi ja epäkypsästi, ei kahta sanaa siitä. Pyytäisin kuitenkin hieman armoa nuorukaiselle: hän on vasta 20-vuotias eli käytännössä melkein lapsi vielä suurista puheistaan ja urastaan huolimatta. Aivothan kehittyy tuonne 25-vuotiaaksi asti ainakin. Eiköhän siellä pohjalla ole itsestään epävarma nuorukainen, jolle hyökkäys on paras puolustus. Toivoisin ainakin, että hän ottaisi tästä kokemuksesta opikseen ja kasvaisi ihmisenä. Ja ettei joutuisi liian mittavan some-lynkkauksen kohteeksi.
Ai niin ja tiedoksi: en ole persu vaan enemmän näitä vihervassareita ja kukkahattutätejä. Silti ymmärrystä ja sympatiaa riittää tuollaisille vähän hukassa oleville nuorille miehille, varmaan koska itsellä on saman ikäinen poika.
Samasta syystä itsellä ei riitä ymmärrystä tai sympatiaa tuollaisen käytöksen jälkeen. Omat nuoret ovat kilpaurheilijoita ja todella täytyy sanoa, että jos esimerkiksi kisassa tai missä tahansa muuallakin noin törkeästi käyttäytyisivät, häpeäisin silmät päästäni ja varmasti antaisin palautteen suorilta niille täysi-ikäisille lapsillenikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexin käytös oli todella lapsellista ja typerää. Fysiikkaanhan ei kenenkään jäljellä olevan matka kaadu, ellei sitten satu jotain haaveria tai sairastumista. Pettymys sarjaa kohtaan on nyt melkoinen, mennyt liikaa juonitteluksi. Tässä olisi ollut aineksia niin paljon parempaankin. Jasper Pääkkönen on jäykkä kuin mikä eikä varmaan mikää
Jännän varma olet vaikka jättäytyi pois siitä erikoistehtävästä mainiten muistaakseni, että korkeat paikat ei ole kaikkein mieluisimmat.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ekana ylös nousseet päättäneet tiputettavaa, kirjeessä vain kerrottiin heille, että heidän pitää katkaista tikapuut viimeisenä ylös kiipeävältä, eivät voineet vaikuttaa siihen, kuka se on joka sieltä viimeisenä tulee. Petteri teki itse sen päätöksen, että hän jättäytyy viimeiseksi Jannen kannsa (hatunnosto hänelle siitä, kun hän tiesi, mitä tulee tapahtumaan) Petteri varmaan luotti omiin voimiinsa, mutta olisi tosiaankin voinut itse pudota, jos olisikin ollut Jannea hitaampi kiipeämään. Muut ylhäällä olevat pohtivat, että mitä tekevät jos Petteri ja Janne tulevatkin ylös ihan tasoissa. Silloin kaiketi olisivat joutuneet tekemään sen päätöksen, kumman tikkaat katkaisevat. Tekivätkin jo yhtenäisen päätöksen, että Petteri on arvokkaampi jatkon kannalta ja Janne saa pudota, jos tasoissa tulevat. Eivät kuitenkaan tulleet, vaan Petteri hoiti itse itsenä ykkösenä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ekana ylös nousseet päättäneet tiputettavaa, kirjeessä vain kerrottiin heille, että heidän pitää katkaista tikapuut viimeisenä ylös kiipeävältä, eivät voineet vaikuttaa siihen, kuka se on joka sieltä viimeisenä tulee. Petteri teki itse sen päätöksen, että hän jättäytyy viimeiseksi Jannen kannsa (hatunnosto hänelle siitä, kun hän tiesi, mitä tulee tapahtumaan) Petteri varmaan luotti omiin voimiinsa, mutta olisi tosiaankin voinut itse pudota, jos ol
Tämä
Tässä on kyllä missattu mahdollisuudet todella mielenkiintoiseen sarjaan. Miksi on valmiiksi suunnitellut reitit ja reitin pituudetkin? Luksusleirit, vaikka kyllä kai sitä 15 yötä pärjäisi ihan normi teltassakin. Ja kuten monesti täällä sanottu, niin putoaja pitäisi olla se heikoiten tehtävässä pärjännyt tms,eikä juonittelemalla. Viime jaksossa kun ylittivät jokea ja yhden piti "uimalla" eli kahlaamalla hakea köysi vastarannalta, olisi pitänyt kaikkien ylittää joki ilman mitään lauttaa niin poistuisivat hiukan mukavuusalueilta ja alkaisi heikoimmat erottua paremmin
Miten nää säännöt menee? Jaetaanko voittosumma kaikkien huipulle päässeiden kesken vai voittaako se, joka on ekana huipulla?
On aika tylsää, jos aina viimeinen tippuu. Voisi joskus olla vaikka kolmas perille tulleista.
Ei sillä mikään nestehukka ollut (tai ehkä oli sitäKIN) mutta jos kehoa rasittaa liikaa ilman että keho on tottunut yllättävään kovaan rasitukseen siinä käy juuri noin ja kovan suorituksen jälkeen kovemmallakin kallella saattaa lentää laattanen (esim erikoisjoukot ja motivaatiomonttu jota myös itse petäistö tekee ja kuvannut instassa kun itse oksentaa, nam?). Mutta tuo nyt olo vain yksi esimerkki ja nimenomaan huonokuntoiselle noin käy herkästikin kun ei ole kehoa raskaampaan liikuntaan tottunut. Itselläkin joskus rankan treeniviikon tai jonkun yksittäisen rankan treenin jälkeen tullut kipeä olo ja "kuumetta" ja rajua uupumusta mutta se ei kestä kauaa tarvitsee vain palautua siitä mutta jos peruskunto on kehno ei noissa olosuhteissa keho ehdi palautua.
Sen näki jo ensisekunnilla että ei tule pärjäämään ja itsekin sen tiesi ja siksi lopetti leikin kesken. Itsestä riippumattomat syyt olivat vain perus jäpäjäpää. Parempi olisi kun olisi vaan sanonut että lopettaa koska kroppa ei kestä ja kävi virhearvio.