SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Olen täsä nyt satunnaisesti seurannut ko ohjelmaa.Näin ilta sanomien sivupalkissa tämän keskustelun ja koska olen sairaus lomalla päätin lukea mitä muut ovat mieltä. Minusta sarja oli oikein viihdyttävä kun,sen ottaa viihteenä. Satu,Petteri ja Jani olivat omia suosikkejani mutta kaikki osallistujat oli kiinnostavia. Olen toki jo "vanha" melkein eläkkeellä mutta kylläpä on ollut hirveää lukea tätä kaikkea vihaa mitä osallistujat on saanut osakseen.Itse ajattelen että jos jokin sarja saa näin vihaiseksi niin sillon sitä katsomista ei kannata jatkaa.Viha aiheuttaa paljon myös terveys riskejä.Eniten ihmettelen sitä ettää tätä kätilöä haukutaan niin kovasti.Itse olen 30 vuotta sitten sairastunut samalla tavalla tunturissa vaikka olin silloin nuori ja hyvä kuntoinen (möskin hoikka).Tälläiset taudit usein vetävät voimat heti pois.Toki hänellä on yli painoa mutta sehän ei kerro mitään siitä mitä ihminen fyysisesti jaksaa.Muistan lukeneeni että länsi naapurissa osallistuja kuoli kuvauksissa viime kesänä ja olisin hämmästynyt siitä että ohjelmaan olisi otettu joku joka ei tule pärjäämään kuntonsa vuoksi, se olisi edes vastuutonta!.Minulla heräsi kyllä sympatia koska olen itse kokenut saman ja olin ihmeissäni että ilmeisesti yli painon vuoksi täällä ajatellaab ettei ihminen voi sairastua vaan että kunto loppuu.Hei haloo niin kun te nuoret sanotte! Ihmisen julma haukkuminen yli painon vuoksi on mennyttä aikaa johon ainakaan tämä "setä " ei haikaile takaisin.. Muutenkin osallistujien haukkuminen on minun katsonta kannasta turhaa koska jos ei kiinnosta katsoa niin miksi sitten katsoo? Mieluummin vaikka sittem jotain mukavaa tekemistä sen parissa mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus pitkään kommenttiin 5411.
Se carolan joukkolynkkaus on kyllä täysin itse aiheutettua. Oli ehkä tv-historian ilkein ja törkein teko se rahojen ryöstö!
Mutta, ehkä siinä olisi nicolankin pitänyt saada suu auki heti. Olis nimittäin ollu todella mielenkiintoista nähdä mitä arttu ja maxie olis vastannu jos nicola olis heti sanonu että EI KÄY ja olis kysyny niiltä että mitä mieltä te ootte siitä että yhtäkkiä yhdessä sovittua järjestystä muutetaan.
Mitähän olis lampaat siihen vastannu...🤔
Ihmetytti juuri tuo, miten Nicola ei tajunnut heti että häntä vedätetään vaan löi kättä päälle että Maxie saa pitää rahat. Saattoi olla 20000 euron kädenpuristus.
Toisaalta kolmikon liitto taisi olla niin vahva että olisivat uudella äänestyksellä rahankannosta jyränneet Nicolan vaikka hän olisi heti vastustanut.
Tämä oli taas hyvä esimerkki siitä miten ihmisten ahneus menee moraalin edelle, kaikki muuthan olisivat olleet putoamisuhan alla jos Nicolaa ei olisi pudotettu.
Valitettavasti lähes kaikki ihmiset ovat itsekkäitä ja ahneita jos asia koskee itseään, vaikka muuten kuinka esittäisivät reilua ja hyveellistä.
Mielenkiintoista olisi ollut nähdä miten rehdiksi kuviteltu Jani olisi toiminut jos olisi ollut loppunelikossa. Veikkaan että lopputulos olisi ollut sama, eli Nicola ulos vaikka rahankanto olisi periaatteessa kuulunut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Jospa tänään ei dissattaisi kilpailijoiden ikää, kuntoa, terveydentilaa 🙏 Käytökseen voi tietty puuttua kun se on oma valinta. Yritetään pitää kiva keskustelu kivana 😀
Pst. vain raukkikset mollaa muita
Kätilö ja ystävänsä yrittävät puolustella heikkokuntoista kilpailijaa. Ei olisi kannattanut lähteä.
Sarja alkoi lupaavasti, kunnes se pilattiin sillä sillan katkaisulla. Enää ei ollut kyse siitä että vahvin, kestävin, rohkein, taitavin tai sisukkain voittaa, vaan mukaan tuli tyypillinen juonittelu, kieroilu ja kuppikunnat ja paskanjauhanta ja selän takana jauhaminen. Miksei yhtään kilpailurealityä enää tehdä ilman sitä? Eikö haasteita olisi voinut tehdä niin ettei pelkkä kunto ratkaise vaan taitoa ja sisuakin tarvittaisiin, mutta eiiii... taas piti pilata hyvä alku tuolla kieroilulla ja taktikoinnilla.. Tuommoista sontaa ei millään viitsi katsoa, harmi, sillä alku oli kiinnostava. Jää paskan maku tuosta että pelaajat saavat äänestää toisensa pihalle. Pilalle meni, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikissa tällaisissa pitää olla aina liittoutumis-/juonittelukuvio? Eikö voisi vain olla niin, että tehtävän häviäjä putoaa ja sillä siisti? Itsellä ainakin 0% kiinnostusta juonitteluihin.
Samaa mieltä, hyvä alku pilattiin tuolla paskalla. En katso enää mitään näitä joissa on tuota juonittelua.
Ei kait ne enää tosissaan uutta kautta tästä?
Thank god, it's over 😂😅
Seuraavaa kautta ei odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17 jaksot hemmetin paljon lyhyemmiksi tai vähemmän jaksoja kaiken kaikkiaan. Nyt turhaa pölötystä suurin osa.
Mä kyl voisin kattoo vaik pelkkii maisemii ja tuntitolkul sittenki eli avautumiskohtien tilalle pikkasen vuoren kylkeä tai puron solinaa.
Turha täällä on antaa neuvoja kyseiselle tuotantoyhtiölle. Se on ammattitaidottomuutensa osoittanut jo niin selkeästi, että paikallaan on vaihtaa koko firmaa. Antakaa Maikkarille neuvoja uudesta ja osaavasta tuotantoyhtiöstä.
Minusta tämä Tuotantoyhtiö oppii siinä kuin muutkin, tekemällä. Ihan hyvää työtä paitsi pientä viilausta että homma toimisi maksiimissaan. Varmasti rankkaa ollut mennä perässä tuo reitti kamppeineen. Mutta enemmän saisi irti noillakin ohjeilla jo. Antakaa rakentavaa palautetta myös, vaikka sapettaa. Ensi kausi voikin olla sitten jo mestarillinen.
Nicole sulle voimia rakkautta ja voitit kuitenkin suomalaisten sydämet ja mainetta itsellesi. Ei ole huonosti mennyt. Kultakimpale oikein olet. Etkä ollut koskaan edes telttaillut. Kova suoritus oli.
Maxie oli yläasteikäisenä koulun pahin koulukiusaaja.
jos siellä olisi eräillä kolmella ollut vähänkään selkärankaa,
niin rahat olis jaettu tasan 4:lle ja jatkettu matkaa,
mutta carolan pienuus ei kestänyt mahdollisuutta, että olisi se liitto maxin ja artun kanssa ollut tippaakaan vaakalaudalla,
ja osti paikkansa työntämällä massit maxille, joka osoitti oman pienuutensa hyväksymällä itselleen sen vapaalipun,
samoin kuin arttu vaparin parhaalle kamulleen.
no, jos tuo reilu jako olisi edes tullut mieleen, olisi varmasti ahneus kuitenkin voittanut, kun olisivat joutuneen luopumaan 20 kilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikissa tällaisissa pitää olla aina liittoutumis-/juonittelukuvio? Eikö voisi vain olla niin, että tehtävän häviäjä putoaa ja sillä siisti? Itsellä ainakin 0% kiinnostusta juonitteluihin.
Samaa mieltä, hyvä alku pilattiin tuolla paskalla. En katso enää mitään näitä joissa on tuota juonittelua.
Mun mielestä on ihan ok, että jos joku esim. läyhää ja pudottaa koko joukon mielialaa, niin enemmistön päätöksellä voidaan laittaa tällainen tyyppi lähtöjärjestyksen kärkeen. Mutta tässä on taas menty siihen, että asiallinen mutta jonkun laskelmoijan omalta kannalta liian kova vastus voidaan juonitella ulos, ei kiva.
Vierailija kirjoitti:
Summitin ohjeista sille yhdelle länkyttäjälle:
Jokainen 14 kilpailijasta kantaa mukanaan osaa 150 000 euron voittopotista, ja kaikki vuoren huipulle pääsevät kilpailijat jakavat keskenään sen summan, mitä heillä on silloin jäljellä.
Siis: vuorenhuipulle pääsevät kilpailijat jakavat keskenään summan. Nyt ei jakaneet, vaan summan jakoivat aiemmin pudonneet kilpailijat.
150k voittopotti on ihan bullsh...ia, koska ei ole mitään mahdollisuutta saada kyseistä summaa, kun on pakollisia maksullisia kopterikyytejä ym. Joita ei voi edes korvata valitsemalla jalan tarpomisen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli ihan oikein, että Maxie sai suurimman osuuden rahoista. Hänhän oli se, joka vei rahat huipulle. Carola oikein tyrkkäsi rahat hänelle, koska 'luotti, että Maxie vie ne loppuun asti'.
Hyväksyn Maxien voiton vaan sillä ehdolla, että suurin osa rahoista menee tosiaan ulosottoon ja toivottavasti korvauksena niille, joiden ympäristön töhrimiseen M on aikanaan osallistunut . Ärsytti täysillä, kun jässikkä ilman juuri katumuksen sanaa kertoili "maalailuistaan ja tusseistaan" kun joututt itse jörsinöän vastaavista tuhotöistö elinpiirissään
Itseä kyllä tylsistytti nuo "juonnot", saadaan niistäkin muutama minuutti lisäaikaa ohjelmaan kun puhutaan..
nyt on niin...että kaikki... ei välttämättä pääse... huipulle saakka...
Kohta pitää miettiä.... mitä seuraavaksi tapahtuu... joku teistä... pudotetaan....
Sano Stna asiasi äläkä sönkötä ja pidä turhia taukoja puheessa.
Tuo kai se ärsyttää yleisesti suomalaisissa ohjelmissa kun puhutaan niin luonnottomasti kirjakieltä ja pidetään ihan turhia taukoja puheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Carola tuli eri reittiä kun oli vain se yksi köysi joka ohjasi reitille ja turvasi myös kiipeilijän? Nehän näet kun on tietyin välimatkoin pultattu kiinni vuorenseinämään.
Köyttä on mahdollista sivusuunnassa heittää. Huomasihan sen kun Carola hoksi tehdä vaikeassa paikassa juuri niin. Muuten ei olisi tarvinnut päästä koko ohjelmaan.
Olisin niin iloinnut, kun kundit olisivat silloin irroittaneet köydet ja Carola olisi jäänyt tuijottelemaan saavuttamatta jäävää huippua ja rahoja. Omaa lääkettä juonittelijalle.
Minulla oli aluksi väärä käsitys tämän ohjelman ideasta, eli että se ratkaisee potin, miten monta selviytyy huipulle asti ja se määrä olisi kiinni kunnon kestävyydestä ja miten ryhmä onnistuu auttamaan ja tsemppaamaan kovilla olijoitakin suoriutumaan. Se olisikin ollut kiinnostavaa vaihtelua kaavamaiseen pudotuspelikonseptiin.
Vierailija kirjoitti:
Jälkiviisastelua toki, mikä typerää, mutta 'voimakaksikot' kannattaa aina pyrkiä rikkomaan. Mitä pidemmälle peli etenee ja väli vähenee, sitä suuremmaksi 'kaksikkojen' valta kasvaa. Max ja Arttu vielä olivat kaikkien kavereita, moni kuvitteli että ovat jonkinlaisessa 'liitossa' tai sellasen liepellä heidän kanssa. Janin ja Nicolan olisi kannattanut äänestää noista toinen pois niin tod.näk. olisivat itse olleet huipulla, en ymmärrä Janin vimmaa äänestää Nicolaa uudestaan ja uudestaan...
Veikkaan, että moni ei uskaltanut lähteä äänestämään kaksikkoa, koska se olisi ollut ryhmän "hyvinä tyyppeinä" kokemien vastaan käymistä ja harva olisi uskaltanut lähteä ottamaan sitä riskiä, että ilmoittautuu siten vähemmistöön, joka on helppo pelata pois.
Samoin Jani oli jo varmistanut aiemmalla äänestyksellä sen, että Nicola on jatkossa häntä vastaan, joten vaikutti turvallisemmalta äänestää häntä kuin hankkia uusi vastustaja antamalla ääni jollekin muulle.
Sain juuri katsottua loppuun. Tykkäsin ohjelman konseptista, Jasper toimi hyvin omassa roolissaan ja mukavasti päästiin jollakin tavoin pureutumaan jokaiseen retkikuntalaiseen. Toki ne jotka tippuivat alussa, eivät niin tutuiksi tulleet. Olisin ehkä toivonut että huipulle olisi päässyt enemmän porukkaa, mutta toisaalta potti per nuppi jäisi silloin aika olemattomaksi, että siinä mielessä. Varmaan huikea kokemus.
Tiian luovuttaminen oli siinä mielessä yllätys, että ajattelin hänen lähtevän pudottamisen kautta. Oli selkeästi tullut kipeäksi syystä tai toisesta, harmi tietysti että matka jäi noin lyhyeen, mutta olin melko varma että ei ehkä kovin kauaa kestä. Eikä varmaankaan olisi viimeisistä kiipeilyosuuksista päässyt etenemään.
Satun pudottaminen alkuunsa harmitti. Olisin halunnut seurata hänen matkaansa.
Roy ja Aleksi oli omanlaisiaan persoonia, mutta rahojen jakamisesta puhuttaessa Aleksi ainakin näytti hyväsydämisyytensä.
Janne vaikutti ihan hyvältä tyypiltä, joka kuitenkin onnistui näyttämään myös rasittavan puolensa keskittymällä heti alkuun siihen, kuka häntä nyt menikään äänestämään.
Petterin ja Janin putoaminen harmitti, olisin jotenkin suonut että myös nämä kaksi olisivat päässeet huipulle. Ymmärrän, että Petterin ohjeistaminen on varmaan voinut tympiä, ja huomasihan sen että kun sitä johtajahahmoa ei ollutkaan, liikkeelle päästiin myöhemmin. Minua ei varmaan Petterin tarinointi olisi haitannut mutta totta kai harmi, jos tämä ei pystynyt vastavuoroisesti kuuntelemaan toisten juttuja. Tätä on vaikea ymmärtää, omassa työssäni olen tekemisissä sekä itseäni huomattavasti vanhempien sekä nuorempien kanssa ihan kollegoina, enkä koe etteikö esimerkiksi nuoremmilla olisi paljonkin mielenkiintoisia näkökulmia ja tarinoita kerrottavana :)
Henrietta vaikutti vähän sählältä, mutta oli ihanan iloinen ja pirtsakka henkilö. Linnea kovassa kunnossa. Janika oli menossa mukana, mutta ei ehkä verkostoitunut muiden kanssa, huomasi että jaksaminenkin alkoi tulla vastaan.
Nicola oli pettynyt ja syystäkin.
Toivoin voittoa Carolalle, Maxielle ja Artulle, ja kiva että saivat huiputtaa vuoren kolmestaan.
Aloin huvikseni katsomaan, kun pitkiin aikoihin ei ole tullut seurailtua juuri mitään ja olin vähän pihalla, mikä koko Summit on. Jäin kuitenkin koukkuun ekasta jaksosta, ja nyt on meneillään jakso nro 7.
Satun tiputtaminen heti alussa harmitti, koska Satu oli mielestäni kiinnostavan ja mukavan oloinen henkilö. Olisin suonut hänen jatkavan kisassa huipulle.
Se vaikean lapsuuden kokenut nuori mies (jonka nimeä en enää muista) joka tiputettiin, tippui mielestäni oikeaan aikaan. Kauhea angsti päällä tiputuksen jälkeen.
Petteriä en olisi tiputtanut. Ihmettelin, miten jonkun tarinankerronta tai ohjeistaminen voi noin paljon tympiä. Ehkä olen sitten itse persoonana erilainen, tai ehkä nuo olosuhteet tekee sen, että ei jaksa. En tiedä. Mutta väärän tiputtivat mielestäni.
Nyt siellä joku heitti Janin nimen ilmaan, en oikeasti nyt jaksa jos Janikin heitetään pihalle tuolta.
Maisemat on kauniit ja Jasperin rooli toimii mielestäni hyvin. Omalla kohdalla kyllästymistä ei ole tapahtunut, mutta kuten sanottu, ei ole todella pitkään aikaan tullut seurattua mitään tällaista, jotain yksittäistä saippuasarjaa lukuunottamatta.