Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko jotenkin sairas kun tää sattuu minuun? Sisko imettää lastani

Vierailija
12.01.2025 |

(1v) hoitaessaan häntä sovitusti, siskolla puolivuotias itellä niin maitoa piisaa. Mulla loppui imetys jo 2kk jälkeen monista syistä ja oon toimittanu korvikkeet silloin kun siskolla hoidossa yön (mun pakko tehdä yövuoroja). Kuulemma paljon helpompi noin heille kaikille, oonko pikkumainen kun minusta lapseni imettäminen on vähän liian intiimiä? En oo siskolle asiasta sanonu ja oon kiitollinen hoitoavusta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon perustellut että kotona lapsi huolii pulloa huonommin. En mä mitään hiviä pelkää, imettää omaansaki. Tarttisin vaan kovin sekä tän hoito että työpaikan just nyt klyhänä totaaliyyhoona :(

Vierailija
22/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi kuulostaa pershäiriöiseltä. Vie lapsi muualle hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä?

Vierailija
24/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarinasi totta, niin ehdoton ei. Alkaa vielä kotona vaatimaan tissiä.

En olisi huolissaan siitä, että tissiä vaatii. Ennemmin huolestuisin siitä, mikä kiintymyssuhde siitä imetyksestä voi seurata.

joka tapauksessa sairasta touhua. Lapsi vuoropäiväkotiin tai ap hoitaa lapsensa itse. Miksi tuon ikäinen juo korviketta?

Vierailija
25/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Meillä oli vähän samanlainen systeemi aikanaan kun vuorotellen hoidettiin toistemme liki samanikäisiä lapsia. Ei siitä mitään traumoja jäänyt kellekään, oli vähän helmpompaa hoitajalle ja vauvoilla/taaperoilla mukavampaa.

Vierailija
26/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Kukaan normaali äiti ei antaisi kenenkään imettää omaa lastaan. 

No enhän mä varsinaisesti ole antakutkaan kuten kerroin oon vieny maidot. Mut vaikee lopettaa tätä systeemiä kun tarvin ton hoitopaikan tässä vaiheessa.Oon ite alistuja ja isosisko päällepäsmäri, kai pelkään häntä. Ap

Isosisko saa tuntea ylemmyyden tunnetta, kuinka häneltä hoituu nämä oikeat naisten/ äidin hommat - aivan saletisti tulee tulevina vuosina muistuttelemaan sulle/ lapselle ja aukulaisille kuinka imetti sun lasta.

Aika surkeaa, jos tuommoisesta tuntee ylemmyyttä. Sama kuin tuntisi itsensä paremmaksi alatiesynnytyksen takia tai siitä, että tuli kerta laakista raskaaksi. 

Vierailija
27/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lapsi on yli 9kk?

Vierailija
28/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, toisen vauvan imettämisessä ei ole sinänsä mitään pahaa, se rintamaito on vauvalle parasta ravintoa eikä sillä lähtökohtaisesti ole väliä, kenestä se tulee. Tätähän käytetään ihan hoitokeinona, silloin kun esimerkiksi vastasyntynyttä ei pysty äiti syystä tai toisesta imettämään, joskin yleisempää on pumpatun ja pakastetun antaminen pullosta.

Mutta toiseksi, onhan se meidän kulttuurissamme hyvinkin intiimi juttu, jonka äiti haluaa tehdä mieluummin itse, ja jos ei pysty niin vaihtoehtojakin on olemassa, eikä se ole mitenkään välttämätöntä ja tämä on äidin päätös, joten ilman lupaa näin ei todellakaan saisi toimia. Keskustele siskosi kanssa, mutta mieti ennen sitä, että miten iso ongelma asia sinulle on, ja voisitko ehkä elää sen kanssa, jos se takaa sinulle sen, että saat pitää hoitoavun ja se on sille siskollesikin helpompaa, ja siten jaksaa vauvaa hoitaa.

Vierailija
29/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vanhan voisi jo vieroittaa täysin pois tissiltä. 

Vierailija
30/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se nyt olikaan mistä tässä piti äitiä syyllistää. Oliko se niin että jos antaa pullosta ruokaa, syyllistetään siitä läheisen ihokontaktin puutteesta mitä äiti voi antaa vain imettämällä? Nyt menikin pasmat sekaisin kun läheisyyttä antaakin joku muu. Ap on äärimmäisen huono äiti. Ei imetä kolmevuotiaaksi, varmaan lapsikin leikattu sektiolla. Ei ole oikea äiti. 

Vierailija
31/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, toisen vauvan imettämisessä ei ole sinänsä mitään pahaa, se rintamaito on vauvalle parasta ravintoa eikä sillä lähtökohtaisesti ole väliä, kenestä se tulee. Tätähän käytetään ihan hoitokeinona, silloin kun esimerkiksi vastasyntynyttä ei pysty äiti syystä tai toisesta imettämään, joskin yleisempää on pumpatun ja pakastetun antaminen pullosta.

Mutta toiseksi, onhan se meidän kulttuurissamme hyvinkin intiimi juttu, jonka äiti haluaa tehdä mieluummin itse, ja jos ei pysty niin vaihtoehtojakin on olemassa, eikä se ole mitenkään välttämätöntä ja tämä on äidin päätös, joten ilman lupaa näin ei todellakaan saisi toimia. Keskustele siskosi kanssa, mutta mieti ennen sitä, että miten iso ongelma asia sinulle on, ja voisitko ehkä elää sen kanssa, jos se takaa sinulle sen, että saat pitää hoitoavun ja se on sille siskollesikin helpompaa, ja siten jaksaa vauvaa hoitaa.

Jaksoit pohtia pitkään. Kysyn sinulta, haluaisitko, että siskosi imettää sinun lasta? Minä en ja minun siskoilla ei moinen kävisi edes mielessä. Sairasta! 

Vierailija
32/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka se nyt olikaan mistä tässä piti äitiä syyllistää. Oliko se niin että jos antaa pullosta ruokaa, syyllistetään siitä läheisen ihokontaktin puutteesta mitä äiti voi antaa vain imettämällä? Nyt menikin pasmat sekaisin kun läheisyyttä antaakin joku muu. Ap on äärimmäisen huono äiti. Ei imetä kolmevuotiaaksi, varmaan lapsikin leikattu sektiolla. Ei ole oikea äiti. 

Lisää nyt vielä, että monta laakia, ennen raskautumista!

Vierailija
33/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on trolli. Jos sulla olisi lapsi niin tietäisit, että 1v voi juoda jo normaalia maitoa.

Vierailija
34/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lupa täytyy olla aina ja asiasta pitää ehdottomasti keskustella. Olen imettänyt siskoni täysimetyksellä ollutta vauvaa kerran häntä hoitaessani, kun siskolle tuli yllättävä meno. Se tuntui luontevalta ratkaisulta sekä minulle että siskolleni, välimme on muutenkin hyvin läheiset ja tuntui että se oli myös vauvalle paras ratkaisu. 

Vierailija
35/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Kukaan normaali äiti ei antaisi kenenkään imettää omaa lastaan. 

Eipä siitä niin kauan ole, kun tuo oli suhteellisen normaalia. Tuntuuhan se nykyperspektiivistä intiimiltä, mutta ei siinä loppujen lopuksi ole mitään ihmeellistä tai väärää.

Tavallista tuo ei ole koskaan ollut, vaan erittäin harvalukuisen eliitin tapa. Eikä se silloinkaan ollut normaalia tai sallittua, että joku omine lupineen alkaa imettämään toisen lasta. 

Vierailija
36/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ei. 

Siskollahan voi olla hiv, se on voinut pössytellä edellisen päivän tai vetänyt ilokaasua aamupäivän. Kuka niistä tietää.

Vierailija
37/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhan rajatonta meininkiä minun mielestäni. Toivon ettei loukkaa. Mietin vaan että mitä muuta sisaresi haluaakaan jakaa ja omia? Laita rajat jos et pidä ja perustele. Tai tarkemmin ajatellen, ei ole pakko edes perustella. Jos tuntuu oudolta, se on outoa. It's up to you.

Vierailija
38/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisessä hätätilassa ja nälkäkuoleman uhassa toinen nainen saisi imettää lastani. Minun lapseni joten minun päätökseni. 1v. Juo tavallista maito nokkamukista tai ihan lasista. En halua että lapseni saa pöpöjä, tauteja tai lääkejäämiä ym toisen naisen maidosta. Yäk. 

Vierailija
39/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis eihän tässä ole tarvis äitiä syyllistää. Ihmetellään vain kun sisko ei kunnioita rajoja ja äidin toivetta. 

Vierailija
40/45 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarinasi totta, niin ehdoton ei. Alkaa vielä kotona vaatimaan tissiä.

En olisi huolissaan siitä, että tissiä vaatii. Ennemmin huolestuisin siitä, mikä kiintymyssuhde siitä imetyksestä voi seurata.

joka tapauksessa sairasta touhua. Lapsi vuoropäiväkotiin tai ap hoitaa lapsensa itse. Miksi tuon ikäinen juo korviketta?

Mitä ihmettä "mikä kiintymyssuhde siitä voi seurata"? Tiedätkö mikä se kiintymyssuhde edes on?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi