Olenko jotenkin sairas kun tää sattuu minuun? Sisko imettää lastani
(1v) hoitaessaan häntä sovitusti, siskolla puolivuotias itellä niin maitoa piisaa. Mulla loppui imetys jo 2kk jälkeen monista syistä ja oon toimittanu korvikkeet silloin kun siskolla hoidossa yön (mun pakko tehdä yövuoroja). Kuulemma paljon helpompi noin heille kaikille, oonko pikkumainen kun minusta lapseni imettäminen on vähän liian intiimiä? En oo siskolle asiasta sanonu ja oon kiitollinen hoitoavusta.
Kommentit (45)
Provo. Kukaan normaali äiti ei antaisi kenenkään imettää omaa lastaan.
Lapsillahan oli joskus muinoin imettäjät etikseen, kuningattarilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta en ymmärrä miksi ei? Ei kai sillä ole mitään väliä jos oikeasti lapsensa hyvää haluaa. Jos on mustasukkainen ja omanapainen niin kai sitten, mutta eihän lasta imetetä itsen vuoksi vaan lapsen
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei antaisi? Hölmökö olet?
Vierailija kirjoitti:
No enhän mä varsinaisesti ole antakutkaan kuten kerroin oon vieny maidot. Mut vaikee lopettaa tätä systeemiä kun tarvin ton hoitopaikan tässä vaiheessa.Oon ite alistuja ja isosisko päällepäsmäri, kai pelkään häntä. Ap
Jos tarinasi totta, niin ehdoton ei. Alkaa vielä kotona vaatimaan tissiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enhän mä varsinaisesti ole antakutkaan kuten kerroin oon vieny maidot. Mut vaikee lopettaa tätä systeemiä kun tarvin ton hoitopaikan tässä vaiheessa.Oon ite alistuja ja isosisko päällepäsmäri, kai pelkään häntä. Ap
Isosisko saa tuntea ylemmyyden tunnetta, kuinka häneltä hoituu nämä oikeat naisten/ äidin hommat - aivan saletisti tulee tulevina vuosina muistuttelemaan sulle/ lapselle ja aukulaisille kuinka imetti sun lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vttua sä viet lastasi sinne, jos toinen tekee noin vaikka kiellät? Mä en veisi, vtut hoitopaikasta.
Onhan siinä nyt hommaa kahta noin pientä hoitaa, että jos jotain on keksinyt helpottaakseen itseään, niin hyvä. Sitäpaitsi sun lapsi saa ilmaista ja laadukasta ravintoa. Itse olisin tästä erittäin kiitollinen siskolleni.
Vierailija kirjoitti:
Lapsillahan oli joskus muinoin imettäjät etikseen, kuningattarilla jne.
Niin. Ennen vanhaan oli. Ei kuulu nykyaikaan. Lapsen kiintymyssuhde voi häiriintyä, jos vieras nainen imettää sitä. Imetyksessä voi tarttua taudit kuten hvi. Ja se loukkaa äitiä.
Imettäminenhän on superhelppoa sille joka siihen kykenee. Mut jos tähän liittyy jotain pahaa mieltä ja valta-asetelmia niin suosittelen toista hoitjaa.
Mites tuo leimautuminen? Tapahtuuko sitä enää, kun äiti on imettänyt ensin 2kk?
Äidin loukkaantuminen vs. lapselle paras mahdollinen maito. Hmm.
Aika vaikea uskoa, että lapsi, joka on juonut pullosta, edes osaisi imeä rintaa niin, että saisi sieltä jotain ulos.
Tuosta syntyy kiintymyssuhde. Olet antanut lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siitä niin kauan ole, kun tuo oli suhteellisen normaalia. Tuntuuhan se nykyperspektiivistä intiimiltä, mutta ei siinä loppujen lopuksi ole mitään ihmeellistä tai väärää.
Keksitty juttu