Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin jättämään työharjoittelun kesken ja nyt se kummittelee CV:ssä.

Vierailija
12.01.2025 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Haen siis parhaillaan uutta harjoittelupaikkaa, ja tuntuu epärehelliseltä jättää tuo vanha paikka pois CV:stä hakemuksissa. Tuo kyseinen harjoittelu jäi kesken. Ohjaajani lähti lomalle kesken harjoittelun ja kaksi muuta, samassa yksikössä ollutta työntekijää olivat...toista ei ikinä näkynyt toimistolla, ei vastannut viesteihini ja toinen sai pari kertaa raivarit kesken työpäivän ja lähetteli jälkikäteen anteeksipyyntöjä sähköposteilla.

Onko joku ollut samassa tilanteessa? Mitä teitte? Pelkään että tuo työpaikka tulee työhaastattelussa puheeksi, en tietenkään voi kertoa rehellisesti paikasta, mutta sen olemassaolon poisto kaikkialta tuntuu myös väärältä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois vaan. Miksi se pitäisi mainita, tai siis mitä hyvää tuon mainitsemisesta seuraisi?

Vierailija
2/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi ylipäätään mainita? Tai jos mainitset niin miksi pitäisi mainita että jäi kesken?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois. Jos se to sua hyödytä se ei ole cv:ssä

Vierailija
4/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se siis jäi kesken. Ei cv:n laiteta sellaista mitä ei halua laittaa. 

Vierailija
5/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi ylipäätään mainita? Tai jos mainitset niin miksi pitäisi mainita että jäi kesken?

Alallani on yksi pakollinen työharjoittelu joten tuntuu hassulta että CV:ssäni näkyy harjoittelua hakiessa että olisin periaatteessa käynyt jo sen harjoittelun, vaikka en ole. Siksi tuo kesken jääminen käy ilmi heti. Ap

Vierailija
6/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, taidan jättää sen pois. Olen kysynyt parilta tutulta apua CV:n tekoon ja näiden mielestä tätä paikkaa ei missään nimessä kannata ottaa pois, vaikka tietävät tuon tilanteen. En itsekään koe että se kannattaa jättää sinne. Ap

Vierailija
7/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät tietenkin pois. Miksi ihmeessä mainitsisit asiasta hakemuksessa?

Vierailija
8/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alallani on yksi pakollinen työharjoittelu joten tuntuu hassulta että CV:ssäni näkyy harjoittelua hakiessa että olisin periaatteessa käynyt jo sen harjoittelun, vaikka en ole. Siksi tuo kesken jääminen käy ilmi heti. Ap

Minä en kerta kaikkiaan pysy kärryillä. Jos olet jättänyt kesken harjoittelun A, ja sinun on joka tapauksessa suoritettava harjoittelu A ja löydettävä uusi paikka, niin miksi kenenkään pitäisi tietää, että sait jo kerran harjoittelupaikan A mutta et suorittanut sitä loppuun? Jos sinun pitää kuitenkin suorittaa harjoittelu kokonaisuudessaan alusta asti? 

Vierailija
9/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryalan ammattilaisetkin ohjeistavat laittamaan cv:hen vain sellaiset asiat joista on omalle itselle hyötyä. Epäolennaiset ja jopa haitalliset jätetään pois. 

Vierailija
10/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kerta kaikkiaan pysy kärryillä. Jos olet jättänyt kesken harjoittelun A, ja sinun on joka tapauksessa suoritettava harjoittelu A ja löydettävä uusi paikka, niin miksi kenenkään pitäisi tietää, että sait jo kerran harjoittelupaikan A mutta et suorittanut sitä loppuun? Jos sinun pitää kuitenkin suorittaa harjoittelu kokonaisuudessaan alusta asti? 

Okei, olen sitten saanut väärää infoa. Minulle on siis neuvottu CV:n tekemisen kanssa että kaikki olennainen pitää laittaa sinne, ja nämä tutut joilta olen pyytänyt apua (toinen on ollut rekrytoinnissa töissäkin) ovat ohjeistaneet että tuo keskeneräinen paikka A pitää myös ehdottomasti mainita, koska se on työkokemusta. Ap

Vierailija
11/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se siis jäi kesken. Ei cv:n laiteta sellaista mitä ei halua laittaa. 

Työ jäi kesken koska kukaan ei ohjannut minua ja työilmapiiri oli kauhea. Työpaikalla oli kerran myös fyysisen väkivallan uhka johon suhtauduttiin olankohutuksella, enkä kokenut tätä asialliseksi. Siis normi toimistotyössä. Ap

Vierailija
12/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haetko nyt uutta harjoittelupaikkaa? 

Vierailija
13/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tietenkään voi kertoa rehellisesti..."

Tunnen tuon tyypin. Noita on paljon naisvaltaisella alalla.

Vierailija
14/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes merkkaa CV: hen opintojen aikaisia työharjoitteluja. Nehän sisältyy siihen kun mainitset valmistuneesi koulustasi. Jätä pois vaan.

Vierailija
15/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä harjoittelu se oli? Onko sulla muuta työkokemusta ennen opiskelua tai sen aikana? Nyt kun haet harjoittelupaikkaa, ei siihen tarvitse mainita että yhdessä jo kokeilit ja se oli paska paikka, et varmaan kovin hyvää kokemustakaan siitä saanut. Ja kun kerran tiedossa on, että pitää se yksi harjoittelu tehdä, se uusi paikka on nyt se sun harjoittelu, ja piste. Mitään muuta ei kenellekään tarvitse selitellä, koska se on vain opintojen harjoittelu.

Vierailija
16/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haetko nyt uutta harjoittelupaikkaa? 

Haen uutta harjoittelupaikkaa, jotta saan opintoni suoritettua loppuun. Ap

Vierailija
17/17 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä harjoittelu se oli? Onko sulla muuta työkokemusta ennen opiskelua tai sen aikana? Nyt kun haet harjoittelupaikkaa, ei siihen tarvitse mainita että yhdessä jo kokeilit ja se oli paska paikka, et varmaan kovin hyvää kokemustakaan siitä saanut. Ja kun kerran tiedossa on, että pitää se yksi harjoittelu tehdä, se uusi paikka on nyt se sun harjoittelu, ja piste. Mitään muuta ei kenellekään tarvitse selitellä, koska se on vain opintojen harjoittelu.

Ehdin olla siellä pari kuukautta. Opiskelujen aikana olen ollut kaupan kassalla töissä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme