Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan maksusitoumus silmälaseihin, onko joku saanut lähiaikoina?

Vierailija
12.01.2025 |

Mulla lukee kelan sivuilla että mulle on myönnetty maksusitoumus silmälaseihin vaikken ole edes sitä hakenut. No mutta jos se kuitenkin tulee niin saakohan sillä monitehot?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
2/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehot saa ja kannattaa ottaa sellainen paketti, jossa saat myös aurinkolasit samalla vahvuuksilla. Rayban on hyvä merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat halvimmat lasit mitä löyty.. Niillä on silmälasilliikeiissä tietty valikoima, joista sossuaiakas saa valita ja halvimmat linssit. 

Vierailija
4/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat halvimmat lasit mitä löyty.. Niillä on silmälasilliikeiissä tietty valikoima, joista sossuaiakas saa valita ja halvimmat linssit. 

Joo, sen tiedän mutta mietin että saako sillä halvimmat monitehot vai onko joku euromäärä mitä lasit saa max maksaa. Esim. vaikka 99€ vai että halvimmat yksi-tai moniteholinssit.

Vierailija
5/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Tyhmä viesti. Ehkä ap ei ole työkykyinen tai ei saa töitä vaikka hakee.

Vierailija
6/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Heti kun löytyy töitä! Syyskuussa loppui edellinen työsopimus mutta kiitos hallituksen uudistusten jäi ansiosidonnainen parista viikosta kiinni.

Enkä ole hakenut toimeentulotukea silmälaseihin, siksi ihmettelen miksi se kelan sivuilla näkyy. Kirje ei ole vielä ehtinyt tulla. 

Vierailija
7/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen tiedän mutta mietin että saako sillä halvimmat monitehot vai onko joku euromäärä mitä lasit saa max maksaa. Esim. vaikka 99€ vai että halvimmat yksi-tai moniteholinssit.

Se selviää siitä maksusitoumuksesta. https://www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin#silmalasit ja ainahan voit ostaa kalliimmat lasit, mutta sossu korvaa siitä vain vain myönnetyn osan. 

Vierailija
8/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Heti kun löytyy töitä! Syyskuussa loppui edellinen työsopimus mutta kiitos hallituksen uudistusten jäi ansiosidonnainen parista viikosta kiinni.

Enkä ole hakenut toimeentulotukea silmälaseihin, siksi ihmettelen miksi se kelan sivuilla näkyy. Kirje ei ole vielä ehtinyt tulla. 

Jos et ole hakenut avustusta silmälaseihin, silloin ilmoitat siitä kelalle, että päätöksessä on virhe. Liekö jonkun toisen asiakkaan hakemus mennyt sekaisin sinun hakemuksen kanssa. 

Vierailija
9/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Se ansiosidonnaisuudistus tuskin työllisyyteesi vaikuttaa mitenkään Ja sama se yhteiskunnalle on, mistä se raha otetaan. Ei ammattiyhdistykset mitään ansiosidonnaisia maksa vaan muut veronmaksajat. 

Vierailija
10/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Se ansiosidonnaisuudistus tuskin työllisyyteesi vaikuttaa mitenkään Ja sama se yhteiskunnalle on, mistä se raha otetaan. Ei ammattiyhdistykset mitään ansiosidonnaisia maksa vaan muut veronmaksajat. 

Ei sinällään vaikuta, meidän alalla kun talvella ei vaan ole töitä vaikka kuinka haluaisi niitä tehdä. Aiemmin olen talvet ollut liiton rahoilla mutta muutoksen vuoksi ei työssäoloehto ehtinyt täyttyä niin nyt mennään näin muutama kuukausi. Ja toimeentulotukea en saanut loka- joulukuulta vaikka työt loppuikin jo syyskuussa. 

Vierailija
11/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli ainakin niin että valitsin kehykset sellaisesta hyvin pienestä valikoimasta . Ja linssit sai sitten sellaset mitä oikeasti tarttee. Kun jos vaikka on miinusta 7 niin eihän sellaisia linssejä vois ees pitää jos ei olis kunnon ohennuksia . Mun lasit olis tullu maksamaan jotain yli 700€ mutta kelalla on niin hyvät sopimushinnat että he ovat saaneet ne paljon edullisemmin.  Sain maksusitoumuksen tänä vuonna elokuus tais olla. Kolmen vuoden välein myönnetään toimeentulotukiasiakkaille lasit . Ja aiemminkin jos näkö sattuisi muuttumaan. Onhan monillekin lasit ihan elinehto. 

Vierailija
12/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lasit, kun oli silmälääkärin todistus. Lähetin sen Kelaan ja mainitsin toimeentulotuessa asiasta. Halvimmat pokat sain, mutta monitehot. Nämä on ihan tarpeeksi tyylikkäät minulle ja tärkeintä on nyt ettei silmiäni särje enää.

M45

Vierailija
13/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan viime vuonna sain maksusitoumuksen 😄

Vierailija
14/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lasit, kun oli silmälääkärin todistus. Lähetin sen Kelaan ja mainitsin toimeentulotuessa asiasta. Halvimmat pokat sain, mutta monitehot. Nämä on ihan tarpeeksi tyylikkäät minulle ja tärkeintä on nyt ettei silmiäni särje enää.

M45

Mä kävin vain optikolla mutta varmaan tuo silmälääkäri todistus  pitää sitten olla jos pitää hankkia muut kuin yksitehot

Vierailija
15/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole euromaarää, vaan on tietty valikoima, joista voi valita kehykset, ja linssit on sitten sellaiset kuin tarvitet (toki halvimmat mahdolliset silleen ettei mitää nohennuksia tai pinnoitettita). Näin siksi, että ihmiset olisi aika eriarvoisessa asemassa jos linssien itää olla vaikka -1,15 (kuten omani) tai -7,5 (kuten mieheni. Minä saisin mieheni linssien hinnalla merkkikehyksetkin, mies taas ei saisi minun lasieni hinnalla edes puolta yhdestä linssistä. Siksi kaiilla maksetaan sellaiset linssit kuin optikon määräyksellä tarvitsee ja niihin ne halmvimmat pokat.

Vierailija
16/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain optikon määrittelemät ohennetut moniteholasit maksusitoumuksella, sangat halpamalllistosta. Ei valittamista.

Vierailija
17/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiaikoina viitaa tulevaan, viimeaikoina menneeseen.

Vierailija
18/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just maksoin ihan itse kahdet lasit noin 250 alennusmyynnistä, moni tehot ja toiset tummuu auringossa, kun en saa mitään tukia niin itse maksoin. Nyt on esim 29 euroa kahdet lasit, yksitehona mutta pistää vähän lisää saa moni tehot 

Vierailija
19/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just maksoin ihan itse kahdet lasit noin 250 alennusmyynnistä, moni tehot ja toiset tummuu auringossa, kun en saa mitään tukia niin itse maksoin. Nyt on esim 29 euroa kahdet lasit, yksitehona mutta pistää vähän lisää saa moni tehot 

No sehän on helppoa jos asuu isossa kaupungissa missä on esim. Specsavers 🤷🏼

Täällä ei ole ja jos lähden ostamaan lasit Specsaversilta niin joudun käymään siellä kaksi kertaa, eli matkakuluja saa laskea vähintään 80€ niin lasien hintaan tuo lisättynä on aika paljon.

Vierailija
20/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan minimieläkettä enkä ole koskaan hakemuksista huolimatta saanut mitään apua silmälasien hankintaan. En minkäänlaista. Kenelle ne sitä täydentävää toimeentulotukeakin myöntää? Mulle sanotaan aina että kaikki kuuluu hankkia itse omasta eläkkeestä. Enkä muuten ole ollenkaan oikeutettu toimeentulotukeenkaan. Lääkemenotkin on isot mutta eipähän vaan niihinkään saa toimeentulotukea. Sähkölaskusta puhumattakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän