Suomalaiset ovat huonoja antamaan rahaa hyväntekeväisyyteen
Kertoo Hesari tänään. Mulla on autettava lähipiirissä ja sen takia en keräyksiin laita mutta kadulla pummaajalle annan kolikoita jos niitä sattuu olemaan.
Kommentit (40)
Just annoin hieman alle 25 000 e hyväntekeväisyyteen perintöveron muodossa.
En halua osallistua hyväntekeväisyysjärjestöjen johtajien kuusinumeroisten palkkojen maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Annoin nuorempana helposti keräyksiin. En anna enää. Aivan törkeä tuo valtion rahoitus noille järjestöille. Sillä rahalla voisi laskea kaikkien tuloveroa 5%. Minä en anna kenellekään penniäkään. Toki, jos joku todella rakas olisi pulassa, niin sitten. Mutta en anna joulukeräyksiin yms. Miksi antaisin? Minä teen töitä, maksan liikaa veroja jo nyt ja loput rahat käytän itseeni ja perheeseeni.
Ja ilman niitä järjestöjä jouduttaisi tuloveroa nostamaan 10%, jotta samat palvelut voitaisiin yhteiskunnan puolesta toteuttaa..
Vierailija kirjoitti:
En halua osallistua hyväntekeväisyysjärjestöjen johtajien kuusinumeroisten palkkojen maksuun.
Juuri tämä . Sielä on iso koneisto jolla suuret palkat ja pienet muruset menee....... jos menee perille.
Valtio jo ryöstää mut verovaroilla ja tahtomattani joudun olemaan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Meillå ei tulisi olla tarvetta hyväntekeväisyydelle lainkaan, ainakaan kotimaisissa kohteissa
Ei olekaan, kaikki kotimaan kohteet on perustettu vain kulissiksi että saadaan kavereille mukava verorahoilla kustannettu työpaikka. Jossa ei siis töitä tarvitse kyllä tehdä. Kaikki mahdollinen toiminta hoidetaan kuitenkin vapaaehtoisvoimin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta erittäin taitavia antamaan rahaa kaikenmaailman huijareille.
No sitähän nuo "hyväntekeväisyys" -järjestötkin kyllä on.
En anna rahaa mihinkään keräykseen yms. En käy myyjäisissä ym.
Maksan veroja riittävästi.
Olen aikaisemmin laittanut rahaa eri kohteisiin. Myöhemmin selvinnyt, että on ollut väärinkäytöksiä rahojen käytössä useammassa kohteessa. Harmittaa, kun on tullut epäluottamus lahjoittamisen suhteen.
Miksi minun pitäisi auttaa ketään? Ei minuakaan ole kukaan koskaan auttanut.
Maksan joka kuukausi yli 35% palkastani hyväntekeväisyyteen, se riittää
Huonoja antamaan hyväntekeväisyyteen, mutta taitavia pitämään omat rahat itse. Mikäs vika siinä on?
Liian höveleitä ovat, kun televisiossa kerjätään 5h vuorokaudessa käsi ojossa, milloin mihinkin kurjuuteen. Näyttelijöille maksetaan kerjäämisestä enemmän kuin näyttelijän töistä.En anna senttiäkään. Kadulla saatan antaa rahaa, teen sen sydämestäni
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo näiden "hyväntekeväisyysjärjestöjen" tilinpäätöksiä niin jokaisesta lahjoitetusta eurosta menee korkeintaan 20 senttiä kohteeseen ja loput 80 senttiä jää näiden järjestöjen hallituksen voittojen maksimointiin. Esimerkkinä mainittakoon SPR ja niiden alaisuudessa toimivat veripalvelut
Suomen Punaisen Ristin pääsihteerin kuukausipalkka on 12 240 euroa.
PENNIÄKÄÄN EN ANNA IKINÄ! JA SPR VARSINKAAN
On jo verotus sitä varten.Usan republikaanit katsovat avustamisen kuuluvan hyväntekeväisyysjärjestöille.
Vierailija kirjoitti:
Just annoin hieman alle 25 000 e hyväntekeväisyyteen perintöveron muodossa.
Juu jos nämä lasketaan niin ihan vaan varainsiirtoveroa ja luovutusvoittoveroa maksettiin 45 000€ pari vuotta sitten joten se sit riittäköön muutamaksi vuodeksi.
Italiasta puheenollen, 90-luvulla italian valtio ehdotti mafialle että nämä maksaisivat veroja. Johon mafia että ei varmasti makseta. Ajoi pommiauton mittaamattoman arvokkaan taidemuseon luo Firenzessä, 5 kuoli.
Toinen millä italia tienaa on katolisuus. Kaupungeissa on nunnien pitämiä yksinkertaisia mutta siistejä majoituspaikkoja. Vatikaanissa myydään krääsää missä paavi virnuilee. Lisäksi maatalous, ruokatuotanto on hyvä. Että italia ei tarvi mitään tukia.