Setätyyli 2025
Tätityyli-ketjujen innoittamana kuvailkaa valillä setätyyli.
Aloitan: Hieman liian ylös nousevat tai hieman roikkuvat ei vähään aikaan pestyt farkut. Hiuksia ei ole vähään aikaan parturoitu, tai/ ja ne ovat epäsiististi pitkät, siistimätön parta ja/ tai mursunviikset, vanhanaikainen silmälasimalli, hoitamattomat hampaat ja kasvojen iho, löysä ruutupaita, löysähkö takki, kumpumaha, ei erottuvia lihaksia, ällöttävä "pilke silmäkulmassa".
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Niin sanotut "Pampers-housut" on ehkä kauheimmat. Ne mitkä löpöttää pepusta.
Suorat housut, joita käytetty 10+ vuotta. Pallomaha siinä päällä ja kayluspaidasta meinaa napit sinkoilla mahan takia. Busines-tyyli setämiehillä.
Vierailija kirjoitti:
Aika toksinen aloitus.
Mutta hyvin oikea ja osuva. Se "pilke silmäkulmassa" on kuvottava näky.
Vierailija kirjoitti:
Olen setämies ja aivan hiton ylpeä siitä. Ei kiinnosta pätkääkään enää mitä muut ajattelevat.
M48
Nuori olet vielä. Me naiset katsomme että setämiehet lähtee siitä viisvitosesta ylöspäin 🕺🎊
Kulahtanut nahkainen baseball takki jossa jonkun paikallisen urheiluseuran vanha logo. Eccot tai vastaavat Tokmannilta ostetut kävelykengät. Joku vuosia sitten ilmaiseksi saatu mainoslippis, yleensä joku autoliike, korjaamo, katsastusasema tms. Suora lahkeiset vaaleansiniset farkut. Ranteessa teräsrannekkeinen vanha patteri Leijona tai jos vähän vauraampi niin kolhuinen hinnat alkaen Rolex. Lyhyt kotikoneella ajeltu tukka, mutta ei riittävän lyhyt ettei pälvikalju erottuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kulahtanut nahkainen baseball takki jossa jonkun paikallisen urheiluseuran vanha logo. Eccot tai vastaavat Tokmannilta ostetut kävelykengät. Joku vuosia sitten ilmaiseksi saatu mainoslippis, yleensä joku autoliike, korjaamo, katsastusasema tms. Suora lahkeiset vaaleansiniset farkut. Ranteessa teräsrannekkeinen vanha patteri Leijona tai jos vähän vauraampi niin kolhuinen hinnat alkaen Rolex. Lyhyt kotikoneella ajeltu tukka, mutta ei riittävän lyhyt ettei pälvikalju erottuisi.
Tässä on monta elementtiä, jotka löytyy tän päivän lukiolaispojilta =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen setämies ja aivan hiton ylpeä siitä. Ei kiinnosta pätkääkään enää mitä muut ajattelevat.
M48
Nuori olet vielä. Me naiset katsomme että setämiehet lähtee siitä viisvitosesta ylöspäin 🕺🎊
Ei, vaan kukin ikäluokka määrittelee setämiehen suhteessa omaan ikäänsä. Setämies on mies, joka on 10- 15 vanhempi kuin nainen itse. Eli mies, joka on liian vanha itselle, mutta mies ei itse tunnu tajuavan sitä.
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Viikset on setämiestyyliin oiva ratkaisu. Myös värikkäät muoviset silmälasikehykset pitää olla. Alushousuissa Danish guy.
Päällyshousut siten päällä, että persvako ja alushousut näkyy.
Iso massu joka pilkottaa t-paidan tai puvun paidan alta. Kun kumartuu, kuuluu huonosta kunnosta johtuva ähkäisy.
Ei sedillä ole tyyliä. Ne on kaikki tyylittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Eräliivit päällä ja alat pitämään käsiä selän takana.
Tää on ns. Kalevi-tyyli
Näitä kun lukee niin on helpompi alkaa listata vaatteita mitkä ei kuulu "setätyyliin"..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Super Bowl -räppärin kulutetut farkut
Kiitos- tai liekkihuppari
Kokaiini
Brassailu liivijengiyhteyksillään (todellisilla tai kuvitelluilla)
Eli se mikä oli ehkä hieman cool 10-20 vuotta sitten kun olivat nuoria
Mitäs jos on oikeasti liivijengissä?
t. Harrikkasetä
ON ON ON. KUKAAN EI USKOISI, PAITSI MINÄ. AAVISTELIN AJAT SITTEN.
Liivijengi se just on niin elähtänyttä kuin olla voi!
Ne on just setämiesten hommia!
80-luvulla johonkin häihin ostettu puku, harmaa kalanruotokuvioinen, vähän kiiltävä. Takkia ei enää ole, mutta housut on otettu yleiseen käyttöön. Prässit hävinneet ja takapuolesta tyhjät. Vyöllä vedetty tiukkaan mahan päälle. Tää on siis jo sitä vanhempaa sarjaa, jota vielä kumminkin näkee. Keltaset hampaat. Haisee vanhalle hielle.
Nuorempi setämies käyttää farkkuja. Aina samat päällä. Ne pestään kerran vuodessa. Reuhuparta ja siinä jopa väpättävä letti.
Liian pieni lippis, liian isot silmälasit ja ruudulliset shortsit sekä hauska T-paita.
Minulta löytyi kaikki muu paitsi ällöttävä pilke silmäkulmassa. Tai sitten en tiedä millainen se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräliivit päällä ja alat pitämään käsiä selän takana.
🤣katsellessasi mitä rakennustyömaalla tapahtuu
Eräliivit on kokonaan toinen vaatekappale kuin raksaväen työvaate. Yleensä työmaan miehet joko ovat kädet kaukana sivuilla kaikkien rensselien ja vehkeitten takia tai kädensuun reunoilla lepuutellen milloin ehtivät. Normaalisti työpaikallahan tehdään töitä niillä käsillä. Välillä kuitenkin on syytä puhuakin siitä työstä.
Olen eri, mutta ymmärsin, ettei tässä tarkoitettu raksaväen työvaatetta, vaan sitä, että setämies seisoskelee työmaan vieressä tarkkailemassa työmaata. Kädet selän takana.
Toissapäivänä kirppiksellä oli yksi vanhempi herrasmies jolla oli beige takki, kalapuikkoviikset ja käyskenteli tyytymätön myrtsi ilme naamallaan kirpputorilla, kädet selän takana :D Oli hieman naurussa pitelemistä.
Täällä meilläpäin on vallalla tuo sporttinen erämies-setätyyli, kaikki ovat käyneet motonetistä ostamassa värilliset persvahvikehousut ja ruutupaidan tahi norjalaisen villapaidan, tyylinä on tällainen rento kalastajaheppu tahi metsurihipsteri, ihan kivoja setiä minun makuun