Keski-ikäisille ja vanhemmille naisille kauhua aiheuttavia fobioita
- Jalkojen kastumisen pelko
- Jalkojen palelemisen pelko
- Pelko että pesukone syttyy palamaan
- Pelko että auto aja päälle jalkakäytävällä jos ei ole heijastinta
- Pelko että tukehtuu kiinteään ruokaan, siksi sosekeitot
- Pelko että sota alkaa huomenna, siksi hätävara ja paljon käteistä patjan alla
- Pelko että tulee vyöruusu, siksi rokotus
- Pelko että kuolee ennen äänestyspäivää, siksi ennakkoäänestys
- Pelko että joku näkee mitä rahoillaan tekee, siksi käteinen
- Pelko että pyöräilijä ajaa päälle jalkakäytävällä, siksi jähmettyminen paikalleen
- Pelko että puhelimen, heille kännykän, näyttö naarmuuntui, siksi läpällinen kotelo
- Pelko että maailma tuhoutuu jollei kierrätä ja huuhtele viilipurkkeja
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Jalkojen palelemista ei tarvitse pelätä eikä hätävara sotaa varten ole vaan aivan tavallista elämää, ettei tarvitse käydä joka päivä kaupassa. Eikö kaikilla ole puhelimelle läpällinen kotelo, jossa voi olla pankkikortti ym. tarpeellista? Muitakaan en tunnista.
T. N65 v
Ei ole koteloa kaikilla. Minulla on korteille erillinen kotelo.
T. N55v
Vierailija kirjoitti:
Tyytyminen tavalliseen mieheen
Miksi tyydyit?
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin henki säilynyt tuohon asti ja ehkä paljon pidempäänkin. Nuoria on jäänyt auton alle, kun ei ole heijastinta. Ei se tietenkään kaikkia autonallejäämisiä selitä, mutta joskus pienikin asia voi olla ratkaiseva.
Pääasia että elää, kukin tavallaan.
Joo, täällä haja-asutusalueella on syksylläkin säkkipimeää kulkea jalkaisin tiellä. Ei ole katuvaloja, eikä oikeastaan hajavaloakaan, ja hiekkatiet on kapeita ja osin mutkaisia. Olisi suorastaan suuri todennäköisyys jäädä auton alle ilman heijastinta. Tavisheijastin on ihan minimi. Täällä ihan täyspäiset aikuiset ihmiset koiralenkeillä ja muilla kävelyillään laittaa enimmäkseen heijastinhuomioliivin päälleen. Ja koirallekin jotain heijastusvarustusta, jos ei valopantaa tai muuta.
Rokotan itseni vyöruusua vastaan, koska en halua sairastua tähän erittäin kivuliaaseen paskaiseen tautiin. En pelkää, se on vain varovaisuutta, kuten hedelmien pesu ennen syömistä tai lämmin pukeutuminen kylmässä.
Ja luulen, että jokainen normaalisti ajatteleva ihminen pelkää tällä hetkellä sotaa. Jos siitä tulee vakava konflikti, siitä voi helposti tulla ydinsota. Tiedän kuitenkin, ettei tyynyn alla oleva raha tai hätävarasto voi pelastaa minua ydinsodalta.
Muut pelot ovat minulle tuntemattomia.
Puhdistetut keitot? Mitä roskaa
Vierailija kirjoitti:
Kun on kerran lapsena palelluttanut varpaansa kunnolla ja yhdestä amputoitu pala, niin olen siitä asti kyllä pelännyt jalkojen palelemista.
Minä taas sormien palelemista. Peruskoulussa oli pakkohiihtoa järven jäällä kovassa pakkasessa ja tuulessa. Toistuvasti. Käsissä neulotut lapaset. Seurauksena Reynaud'n oireyhtymä (valkosormisuus). Vähempikin kylmyys riittää laukaisemaan kohtauksen. Pintauntoaisti ja hienomotoriikka x-ajan pois. Sen kohtauksen aikana kuitenkin kipu kova.
Tyytyminen tavalliseen mieheen