Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäisille ja vanhemmille naisille kauhua aiheuttavia fobioita

Vierailija
12.01.2025 |

- Jalkojen kastumisen pelko 

- Jalkojen palelemisen pelko

- Pelko että pesukone syttyy palamaan

- Pelko että auto aja päälle jalkakäytävällä jos ei ole heijastinta

- Pelko että tukehtuu kiinteään ruokaan, siksi sosekeitot

- Pelko että sota alkaa huomenna, siksi hätävara ja paljon käteistä patjan alla

- Pelko että tulee vyöruusu, siksi rokotus

- Pelko että kuolee ennen äänestyspäivää, siksi ennakkoäänestys

- Pelko että joku näkee mitä rahoillaan tekee, siksi käteinen 

- Pelko että pyöräilijä ajaa päälle jalkakäytävällä, siksi jähmettyminen paikalleen

- Pelko että puhelimen, heille kännykän,  näyttö naarmuuntui, siksi läpällinen kotelo

- Pelko että maailma tuhoutuu jollei kierrätä ja huuhtele viilipurkkeja

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palamaan syttyvää pesukonetta (naapuris oli) ja vyöruusua (kovat kivut sukulaisella) pelkään, en muita.

Naapurustossa paloi talo kivijalkaan kun pesukone tilttasi, ja vielä keskellä päivää. Harvinaista, mutta näinkin voi käydä. Ei vakuutusyhtiöt turhaan valista näistä riskeistä.

Vierailija
22/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. En minä noita pelkää, mutta elämä on paljon mukavampaa ja helpompaa ilman palavia pyykkikoneita tai palelevia jalkoja tai muuta aapeen mainitsemaan ankeutta. Ja niiden välttäminen on helppoa pienellä ennakkomietinnallä. Siksi vältän niitä. 

Enkä kyllä rehelliseeti keksi, miksi ihmeessä joku haluaisi kokea noita? Elämässä voi hankkia niin paljon parempiakin kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ap:n fobiat ovat?

Keski-ikäiset naiset? 😄

Vierailija
24/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö noita koko viime yön?

Joo mietin. Tein listaa koko yön ja kun olin valmis palkitsin itseni run**aamisella. Kuvittelin että se on nainen.

Kunnon vanhanpiian kommentti 👍

Vierailija
25/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko että kaupassa kielletään tavaroiden kaivaminen takaa. Pelko että on vain itsepalvelukassoja. Pelko etyä eksyy Prismaan. 

Nämä on kyllä kieltämättä pahoja.

N54

Vierailija
26/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palamaan syttyvää pesukonetta (naapuris oli) ja vyöruusua (kovat kivut sukulaisella) pelkään, en muita.

Naapurustossa paloi talo kivijalkaan kun pesukone tilttasi, ja vielä keskellä päivää. Harvinaista, mutta näinkin voi käydä. Ei vakuutusyhtiöt turhaan valista näistä riskeistä.

Meidän kerrostalon edessä murhattiin mies, mutta en minä silti pelkää että minut tapetaan. 

Vierailija
27/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kerran lapsena palelluttanut varpaansa kunnolla ja yhdestä amputoitu pala, niin olen siitä asti kyllä pelännyt jalkojen palelemista. 

Ilmankos et ole miestä saanut. 

Vierailija
28/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun fobiat: klaustrofobia (ollut lapsesta saakka) ja korkean paikan kammo (tämä tullut iän myötä). Mutta joo, kieltämättä tähän ikään tultua sitä yrittää estää ja ennakoida vaaratilanteita ja harmituksia sen minkä voi, ei nyt ihan noita ap:n mainitsemia kuitenkaan.

Vierailija
29/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään kaikkea. En poistu yksiöstäni ikinä. Pelkään kaikkia ihmisiä ja sitä kun kaikki nauravat minulle. En ole koskaan saanut pi**ua. Tuijotan kaiket päivät ja yöt po*noa ja ajattelen että irl on tuollaista kaikilla. Huviani on myös haukkua ihmisiä täällä palstalla. Olen iloinen jos jollekulle tulee paha mieli. Minulla on aina paha mieli ja olen yksinäinen. AP

Vierailija
30/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin henki säilynyt tuohon asti ja ehkä paljon pidempäänkin. Nuoria on jäänyt auton alle, kun ei ole heijastinta. Ei se tietenkään kaikkia autonallejäämisiä selitä, mutta joskus pienikin asia voi olla ratkaiseva.

Pääasia että elää, kukin tavallaan. 

Vierailija
31/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeat paikat. En yhtään tykkää.

Vierailija
32/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa. En minä noita pelkää, mutta elämä on paljon mukavampaa ja helpompaa ilman palavia pyykkikoneita tai palelevia jalkoja tai muuta aapeen mainitsemaan ankeutta. Ja niiden välttäminen on helppoa pienellä ennakkomietinnallä. Siksi vältän niitä. 

Enkä kyllä rehelliseeti keksi, miksi ihmeessä joku haluaisi kokea noita? Elämässä voi hankkia niin paljon parempiakin kokemuksia.

Voisko joku tätä alapeukuttaneista kertoa, että mitä hienoa teidän mielestä palelevissa jaloissa on? Avatkaa mieleni! 

Vierailija
33/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun fobiat: klaustrofobia (ollut lapsesta saakka) ja korkean paikan kammo (tämä tullut iän myötä). Mutta joo, kieltämättä tähän ikään tultua sitä yrittää estää ja ennakoida vaaratilanteita ja harmituksia sen minkä voi, ei nyt ihan noita ap:n mainitsemia kuitenkaan.

Alkukantaisilla peloilla on suojaava merkitys. Jos menee korkealle, voi pudota esim. Ennen sähköä pelättiin pimeää

Vierailija
34/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen ja mua pelottaa, että lapsilleni tapahtuu jotain pahaa. Tai että sairastun vakavasti itse tai läheiseni sairastuu. Jonkin verran pelottaa maailmantilanne. Sodat, joita ei pitänyt enää tulla, ovat taas mahdollisia. Ympäristön tuhoutuminen ja ilmastonmuutos.

Jos näitä miettisin jatkuvasti, olisin laitoksessa. Keski-ikäisen naisen ilmainen vinkki: vaikuta niihin asioihin, joihin voit vaikuttaa. Hyväksy tosiasia, että kaikki ei ole omissa käsissä.

Vierailija
35/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset naiset? 😄

Ne on kyllä pelottavia. Niitä kun ei voi enää pyöritellä mielensä mukaan niin kuin monia nuoria naisia ja ne ovat muutenkin hankalia, kun niillä ei ole miellyttämisen halua tai tarvetta miellyttää kaikkia. Huh!

Vierailija
36/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on kerran lapsena palelluttanut varpaansa kunnolla ja yhdestä amputoitu pala, niin olen siitä asti kyllä pelännyt jalkojen palelemista. 

Ilmankos et ole miestä saanut. 

Ai niinkö? Miksiköhän tuossa viereisellä sohvalla sitten ukko oleskelee ja lukee kirjaa, ja mukana kulkenut jo 15 vuotta.

Vierailija
37/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana kuntosuunnistajana tiedän, että jalkojen kastumisesta seuraa vilustuminen. En halua tulla kipeäksi.

Vierailija
38/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalon edessä murhattiin mies, mutta en minä silti pelkää että minut tapetaan. 

Harvinaista todellakin. Toisilla vaan käy ikävä tuuri. Eipä kellään ole kristallipalloa nähtävänä, mitä se päivä tuo tullessaan, eikä se pelkäämälläkään parempi ole.

Vierailija
39/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jatkojohdot ja niihin liitetyt laitteet leimahtavat spontaanisti liekkeihin heti kotoa poistuttaessa, siksi jatkuva kiskominen irti seinästä. Samoi televisioantenni, johon iskee salama heti kun sulkee ulko-oven perässään.

En ole vielä keski-ikäinen, mutta silti ajattelen juuri näin :D

Samoin muut pakolliset lähtötsekit ennen töihin lähtöä, että on tiski- ja pesukoneen hanat varmasti kiinni, liesi ei varmasti ole päällä jne jne.

Vierailija
40/66 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule olen keski- ikäinen ja olen lukenut tieliikennelain heijastimen käytöstä. On myös olemassa ennakko päätöksiä siitä kun jää auton alle suojatiellä pimeässä, katuvaloista huolimatta jalankulkija on syyllinen. Ajan myös autolla paljon, ja ei en tahdo nähdä vieläkään niitä mustia hahmoja pimeällä vaikka on katuvalot. Jos sinulla ei ole heijastinta niin se on tyhmyyttä