Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiliinien itsekkyydellä ei ole mitään rajaa

Vierailija
12.01.2025 |

Äitien mukaan yhteisistä veroista pitäisi maksaa vielä kakaroiden harrastukset, ruuat ja kaikki muukin. Ihan kun eivät saisi jo lähes kaikkea lapsille ilmaiseksi, ihan siitä lähtien kun haarojaan levittelivät.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010954768.html

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mikä aivopieru tämän äipän kirjoitus. Kaikki pitäisi hänen mukaansa korvata ruoasta, vaatteista, asumisesta ja harrastuksista lähtien. 

Mammalle on vasta lisäännyttyään valjennut, kuinka hemmetin kallista lapsen elättäminen on. Kumma kun moni lapseton tajuaa sen jo ilman lasta.

Vierailija
22/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain ihmisillä on kummallinen ajatus siitä, että yhteiskunnan pitäisi maksaa heille vaikka mitä ja itse ei täytyisi tehdä mitään.

Sanopas muuta, eläkeläiset ovat vähän sellaisia mutta koska pitävät äänestäjinä valtaa, tämä on vain kestettävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä mieluummin lasten harrastuksia makselisin kuin eläkeläisten. 

Lapsissa on tulevaisuus, se miten heitä kohtelemme ja kasvatamme vaikuttaa meidänkin hyvinvointiimme. 

Hmmm. Molemmat ovat tärkeitä. Lapsissa on tulevaisuus, mutta nykyiset vanhukset ovat antaneet meille elämän. Heitä tulee nyt kunniottaa ja hoitaa yhtälailla.

Heitä kunnioitetaan jo vaikka miten. Eläkemaksut ovat ihan päälaellaan siihen nähden mitä ovat itse maksaneet, samoin muut ikääntymisen kustannukset. Tästä myös taloustieteilijät Suomessa suunnilleen yhtä mieltä, sukupolvien välinen oikeudenmukaisuus ei toteudu. Tässä kohtaa ei tee mieli maksella harrastuksiaan tai ilmaislippuja uimalaan samalla kun itse maksan kauheasti.

Itse asiassa vain hyväosaiset eläkeläiset porskuttaa. Mun vanhemmat elää pienellä eläkkeellä, äiti vain kansaneläkkeellä, kun oli vuosia kotiäitinä ja perhepäivähoitajana. He eivät käy yhtään missään harrastuksissa, tai käytä yhteiskunnan vanhuksille tuottamia ilmaisia tai alennettuja harrastuksia. Asuvat kotonaan ilman palveluja. Joskus käyvät itse terveyskeskuksessa, kun on kremppaa. Talo on ikivanha mörskä, ja auto on vanhana ostettu. Ja heidänlaisiaan on paljon.

Eläkekatto voisi ihan hyvin olla 4 000 - 5 000 euroa mun mielestä. Vaikka toki nämä hyvää eläkettä nauttivat kuluttavat paljon, ja pitävät esim. suomalaiset kaupat pystyssä.

Vierailija
24/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä märinää. Luulevat olevansa ensimmäinen sukupolvi joka on harrastanut seksiä, tullut raskaaksi, synnyttänyt lapsen ja hoitanut, ruokkinut ja vaatettanut sen. Ennen nuo kaikki on tehty paljon vaativimmissa olosuhteissa. Kun maksaa niitä ihan vapaaehtoisia harrastusmaksuja, miettisi aikaa vain 100 vuotta sitten kun perheillä ei ihan oikeasti ollut ruokaa pöydässä ja kuljettiin kerjuulla. 

Joo, mutta silloin kaikki tekivät lapsia paitsi jotkut harvat,jotka eivät kertakaikkiaan pystyneet saamaan niitä. Nykyään iso osa kieltäytyy tästä ja sen lisäksi haukkuvat lapsia tekeviä vaikka miten. Eivät tosiaan ymmärrä sitä seikkaa, että nämä lapset hoitavat ja elättävät myös nämä vapaamatkustajat kun he tulevat vanhoiksi.

Hyvin uponnut tämä tarina, että tulevat sukupolvet elättävät edelliset. Näin luodaan skismaa sukupolvien välille. Eli sitä kuuluisaa vastakkainasettelua.Kuka ne eläkkeet on maksanut ja kuka maksaa tulevaisuudessa, kuka tietää. Kuitenkin kaikki hallitukset ottavat miljardilainoja milloin mihinkin tarkoitukseen, joten pitäisi olla selvää, että ne on pois myös eläkemaksuista. Täällähän olisi ruhtinaalliset eläkkeet kaikille, jos ei olisi velkaannuttu vaan pidetty huolta omista asioistamme eikä ulkomaiden.

Orpohan kannattaa nyt yhteisvelkaa EU:lle, kokemuksen pitäisi jo kertoa, että Suomi on maksajan roolissa siinäkin. Orpo kuuli asiasta ekaa kertaa vasta nyt, ja hän oli hyvin yllättynyt.

Vierailija
25/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain ihmisillä on kummallinen ajatus siitä, että yhteiskunnan pitäisi maksaa heille vaikka mitä ja itse ei täytyisi tehdä mitään.

Sanopas muuta, eläkeläiset ovat vähän sellaisia mutta koska pitävät äänestäjinä valtaa, tämä on vain kestettävä

Kansaneläke on ainakin sopiva. Sen kuuluukin mielestäni olla isompi kuin esim. työttömyysetuuden, koska se on tarkoitettu pysyväksi etuudeksi. Työkyvyttömyyseläkeläiset ja moni vanhuuseläkeläinen eivät pysty parantamaan taloudellista tilannettaan, koska ovat työkyvyttömiä. Työttömillä on mahdollisuuksia siihen.

Vierailija
26/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta menee alaspäin, kun epävakaat, matalan äo:n omaavat ihmiset lisääntyvät enemmän, kuin muut.

Tulevaisuudessa todennäköisesti pitää hakea valtiolta lupaa tehdä lapsi. Ongelma on, että hallitus todennäköisesti myöntää lupia juuri näille alhaisen äo:n omaaville ihmisille. Heidän on tarkoitus pysyä sukupolvesta toiseen orjakansana. Ip-lehdetkin jo uutisoi, että keskiluokka häviää, siinä asiassa puhuvat totta.

Vierailija
27/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään pakko olla kalliita harrastuksia eikä lapsettomanakaan ole ikinä sellaisiin varaa ollut.

Mistä pienipalkkaiset maksaisivat aina vaan lisää ja lisää veroja. Tulee mieleen että kuvitellaan lapsettomille elämisen olevan ihan ilmaista.

Ei ole ahneudella mitään rajaa jos vastuuttomasti lisääntyy yli varojensa ja sitten pitäisi riistää syyttömiä ihmisiä luopumaan kaikesta. Silloin kaikkihan voisi elää ylivarojensa vaatien sitä ja tätä, verovähennyksiä sekä vaatii muita kiristämään vyötään.

Mikä tämä harrastus kysymys on? Tietääkö jotkut että se ei aina ole kyse rahasta, jos lapsi ei harrasta maksullisia harrastuksia? Vaikka harrastukset maksavat ehkä halvimmillaankin sen 60€ kk plus muut seuramaksut, on moni valmis kustantamaan sen. 

Meidän lapsi halusi ensin pitää tauon harrastuksesta kun kaverikin teki. Sitten kuuli,  että kaveri kenen kanssa monesti meni sinne lopettaa, no hänkin halusi lopettaa.Ja ei hän ollut ikinä ollut niin innoissaan harrastuksesta. 

Puhuimme ummet ja lammet miksi olis hyvä jatkaa ja kaikkein säälittäviltä oli se, että hän itse joskus kyllä piti tuosta urheiluharrastuksesta tai sanotaanko että joskus oli hauskat treenit ja joskus liian raskasta kuulemma.

Noh, joillain treeneillä hänelle oltiin jopa vähän ilkeitä, joten ymmärrän hyvin jos halusi lopettaa.  Ai miten muka oltiin, onko kuvittelua vaan? Ei, vaan suoraan esim.  peleissä sanottiin: Älä syötä Mikolle tms ja ns.rehdistä kaveriseurasta  ei voinut puhua tuon tiimin kohdalla.

Tuosta muuten selviää kuinka tärkeä on monelle, että harrastukseen voisi mennä kaverin kanssa ja tuntisi sen harrasteseuran kaveriseuraksi myös.

Ja meistä kun huhuja ja valheita niin paljon niin tuokin varmaan vääntyi näin:

- Lapsi lopetti, koska vanhemmat eivät halunneet maksaa. Bullshit!

- Lapsi lopetti,  koska ei kannustettu jatkamaan. Bullshit! Siitä vängättiin usean jenkilön voimin. 

- Lapsi lopetti koska kuskaaminen olisin ollut hankalaa ja laiska äiti ei olisi jaksanut viedä julkisilla välillä kun autoa ei käytössä. Bullshit!

Äiti suorastaan anelu että saisi viedä bussilla välillä ja tarjoutui viemään, mutta kyse ei ollut pelkästä viemisestä lapsen kannalta kun halusi lopettaa. Kyllä äiti valitti hieman hankalista treenipaikoista talvella,  koska kahden bussimatkan päässä oli tuo tietenkin varmaan vääntynyt ystävällisten ja puolueettomien päätelmien mukaan ( hehhheh) että äiti ei voi ta jaksa viedä?

Bullshit!

Lapsemme siis ei halunnut jatkaa koska ei tuntenut oloaan mukavaksi treeniseurassa. Sillä sipuli. 

Vierailija
28/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä mieluummin lasten harrastuksia makselisin kuin eläkeläisten. 

Lapsissa on tulevaisuus, se miten heitä kohtelemme ja kasvatamme vaikuttaa meidänkin hyvinvointiimme. 

Hmmm. Molemmat ovat tärkeitä. Lapsissa on tulevaisuus, mutta nykyiset vanhukset ovat antaneet meille elämän. Heitä tulee nyt kunniottaa ja hoitaa yhtälailla.

Heitä kunnioitetaan jo vaikka miten. Eläkemaksut ovat ihan päälaellaan siihen nähden mitä ovat itse maksaneet, samoin muut ikääntymisen kustannukset. Tästä myös taloustieteilijät Suomessa suunnilleen yhtä mieltä, sukupolvien välinen oikeudenmukaisuus ei toteudu. Tässä kohtaa ei tee mieli maksella harrastuksiaan tai ilmaislippuja uimalaan samalla kun itse maksan kauheasti.

Mua ei sinänsä kiinnosta, koska myös niillä pienituloisilla eläkeläisillä on ollut mahdollisuus vaikuttaa elämänsä kulkuun ja eläkkeeseen silloin kun olivat töissä. Lapsilla tuota mahdollisuutta ei ole ollut. 

Eläkekatosta olen periaatteessa samaa mieltä, summasta en. Eläkemaksut pitäisi kohtuullistaa niin, etteivät nyt töissä käyvät joudu maksamaan hirveän paljon enemmän kuin eläkeläiset itse joutuivat aikoinaan maksamaan. 

Vierailija
29/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke on ainakin sopiva. Sen kuuluukin mielestäni olla isompi kuin esim. työttömyysetuuden, koska se on tarkoitettu pysyväksi etuudeksi. Työkyvyttömyyseläkeläiset ja moni vanhuuseläkeläinen eivät pysty parantamaan taloudellista tilannettaan, koska ovat työkyvyttömiä. Työttömillä on mahdollisuuksia siihen.

Olihan eläkeläisilläkin vuosikymmeniä aikaa. Kyllä kai he tiesivät että vanhanakin pitää syödä ja asua jossain

Vierailija
30/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä märinää. Luulevat olevansa ensimmäinen sukupolvi joka on harrastanut seksiä, tullut raskaaksi, synnyttänyt lapsen ja hoitanut, ruokkinut ja vaatettanut sen. Ennen nuo kaikki on tehty paljon vaativimmissa olosuhteissa. Kun maksaa niitä ihan vapaaehtoisia harrastusmaksuja, miettisi aikaa vain 100 vuotta sitten kun perheillä ei ihan oikeasti ollut ruokaa pöydässä ja kuljettiin kerjuulla. 

Kaikki ei välttämättä ole edes harrastanut seksiä, ollut raskaana tai synnyttänyt, vaan saanut lapsen jotain muuta kautta. Koeputkilapsia, sijaissynnyttäjiä ja adoptiolapsia on aika paljon jo.

Koeputkilapset syntyvät normaalisti raskauden kautta.

Vierailija
31/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun verotulot vähenee voidaan laittaa neuvola ja koulut maksulliseksi. Sekä päivähoito 100 % lastenvanhempien maksettavaksi

Vierailija
32/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei välttämättä ole edes harrastanut seksiä, ollut raskaana tai synnyttänyt, vaan saanut lapsen jotain muuta kautta. Koeputkilapsia, sijaissynnyttäjiä ja adoptiolapsia on aika paljon jo.

Koeputkilapset syntyvät normaalisti raskauden kautta.

Voivat syntyä oman raskauden kautta tai lainakohdussa, tuo kohta sijaissynnyttäjä. Tietenkin jotkut synnyttävät IVF-lapsensa itse (menikö lyhenne oikein?)

Kuka tietää, paljonko tuo normaalisti on.

Vierailija
33/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan eläkeläisilläkin vuosikymmeniä aikaa. Kyllä kai he tiesivät että vanhanakin pitää syödä ja asua jossain

Työkyvyttömyyseläkeläisillä ei ainakaan ole aina ollut. Voi olla ettei ole koskaan pystynyt tekemään töitä.

Vierailija
34/34 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä kirjoittaja ei olisi halunnut lapsia, vaan on tehnyt niitä yhteiskunnalle. Miten jaloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi