Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputtomat irtisanomiset ajavat sadat tuhannet aikuiset etsiskelemään itseään

Vierailija
12.01.2025 |

Tätä suomalaista osaamista ja potentiaalia pitäisi pystyä hyödyntämään. 

Ongelma on se, että ihmiset haluaisivat tehdä töitä, mutta heidät on irtisanottu tai jääneet muuten haluamattaan ulkopuolelle esim. määräaikaisen työsuhteen loputtua, eikä uusia töitä löydy.

Osa jää työttömyystuen äärelle kotiin, koska töitä ei ole. Osa vie mahdollisesti opiskelupaikan joltain nuorelta. Irtisanomisen jälkeen koko elämä ja arvot pitää miettiä uudestaan. Onko järkevää, että tuhlaamme siihen koko Suomen resursseja ja verorahoja?

Kasvava työttömyys on valtavan haastava asia Suomen taloudelle ja ihmisille itselleen. 

Lähes yksi kymmenestä suomalaisesta 1/10 on työtön!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hauskaa nähdä kun työtä vieroksuvat hetkessä eläjät joutuvat kärsimään leikkauksista. 

En ole sellainen ja silti kärsin. Raskasta työtä vuosikaudet.

Vierailija
42/44 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut nauttia työttömyydestä. Jos ei töitä riitä, niin ei sitten. Vapaus on mukavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut nauttia työttömyydestä. Jos ei töitä riitä, niin ei sitten. Vapaus on mukavaa

Siksi välttämättömät uudistukset. Maamme ei tarvitse sinunkaltaisiasi millään tavalla. 

Vierailija
44/44 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkiskelun paikka on monella, kun tekoäly korvaa ihmismielen. Kyllä töitä myös syntyy, mutta häviävän vähän, ja lopulta tekoäly tekee myös ne. Vai olisiko vastaus siinä, että elämä on muutakin kuin työtä?

Aika monelle se muu on päihteitten käyttöä ja muiden ihmisten kiusaamista. Aika harva osaa käyttää vapaa-aikaa sivistyneesti. Eikä mikään taho sitä vapaata oleskelua edes halua kustantaa. Miksi haluaisi?

Me kustannetaan jatkuvasti vapaata oleskelua osakkeenomistajille ja omistavalle luokalle. Ei ne herää aamulla töihin, ne tekee mitä huvittaa, ne harrastaa työn tekoa jos harrastaa. He luottaa siihen, että sinä käyt töissä henkesi pitimiksi, jotta he voi tehdä ajallaan mitä haluavat. Ihmiset haluaa kustantaa tämän loisimisen ihan vapaaehtoisesti, mutta kun ihminen tarvitsee rahaa pysyäkseen hengissä niin sitä ei ihmiset halua tukea.

Ihmisille on täysin ok maksaa miljardöörille viikojen loma Balilla täydellä ylläpidolla koska se on heidän haaveensa olla joskus itse siellä.  Mutta kun näet työttömän ruokajonossa niin siihen tilaan joutuminen herättää sinussa pelkoa, että joudut itse sinne. Se pelkotila kääntyy mielessä vastustamaan tukia köyhille, koska jotenkin kummasti ihmiset kokee, että se mahdollisuus omalle kohdalle häviää kun tuet kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi