Mikä olisi työ jossa ei tarvitse juurikaan olla ihmisten kanssa tekemisissä? Asiakaspalveluun kyllästynyt
Ongelmani on se, että monia töitä tehneenä mulla on ei-lista töistä, joita en halua tehdä. Ja se lista on pitkähkö. Kun taas ne työt, joita haluaisin tehdä... en keksi mitään! Ehtoni ovat:
- ei humalaisia
- ei asiakaspalvelua, tai hyvin vähän sellaista
- ei huomiotakkitöitä, ojankaivuuta, työkonehommia, putki- sähkö - raksa yms töitä, jne
- ei mitään missä pitää olla jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä, mitä vähemmän sitä parempi
- ei vuoro- yö- pyhä- eikä viikonlopputöitä. Pitää olla ma-pe päivätyö ja että työt jää työpaikalle (jos vieraalla töissä)
- ei toimistossa (tai muualla yhdessä paikassa) kököttämistä koko ajan
Ainoa mitä keksin, olisi yksinyrittäjyys vaikkapa sisällöntuottajana tai jotain, mutta silläkin elannon hankkiminen on vuosikausien työn takana, jos onnistuu silloinkaan, koska sanat "markkinointi" ja "verkostoituminen" ovat minulle kuin kirosanoja. En ole kovin sosiaalinen ja ihmisten kanssa toimiminen on minulle rasittavaa. Eli mitä töitä voisin tehdä? Olen aivan hukassa. Enkä ole mikään itseään etsivä nuori, vaan itseään etsivä 40v.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
laskutus, palkanlaskenta, kirjanpito, ylipäänsä taloushallinto. Voi pääsääntöisesti tehdä täysin etänä eikä tarvi keskustella kuin digitaalisesti tietokannan ja laskutusohjelman kanssa.
Nykyään tilitoimistoissa kirjanpitäjät ja palkanlaskijat tekevät asiantuntijatyötä ja myyntihenkisyyskin on tarpeellinen avu ja yhteyttä pidetään jatkuvasti asiakkaisiin ja palavereja on ihan kasvotustenkin joten tuppisuut eivät näissäkään töissä enää pärjää.
Tehdastyö pikkutehtaassa, jossa ei tehdä kolmea vuoroa.
Luontokartoittaja valtiolla töissä. Saa paljon kulkea yksin luonnossa. Toki tietokonehommia on, mutta nekin hoituvat itsenäisesti ja enimmäkseen etänä. Ei ole asiakkaita, työkavereita riittää kun näkee palavereissa kerran viikkoon. Mutta koulutus ei käy kädenkäänteessä, ja miinuspuolena, että vakivirkoja ei ole, vuoden pesti on jo hyvä. Konsulttipuolella on vakitöitäkin, mutta siellä taas voi olla tuloksiin muitakin kuin tieteellisiä kriteerejä.
AP täällä taas.
Kyllähän minä sen tiedän, että olen varmaan lapsellinen tai jotain, kun en haluaisi oikeasti tehdä mitään työtä, mutta tiedän kuitenkin että on pakko jostain saada rahaa elämiseen. Elämisellä tarkoitan siis töiden ulkopuolista aikaa. Jos voittaisin lotosta yhdenkin miljoonan, niin lopettaisin työt siihen paikkaan! Minä haluan vain olla kotona, tehdä omia juttujani. Olen ollut tällainen ihan pienestä lähtien. Kaikki "työ" on pakkopullaa.
Yrittäjyys(yksin) olisi edelleen ajatuksena lähimpänä sydäntä, saisi tehdä omaehtoisesti. En tarvitsisi rahaa kuin sen verran, että pystyy maksamaan asumisen ja elämisen. En matkustele, en tuhlaile, en shoppaile uusia juttuja koko ajan. Rahaa tärkeämpää on omaehtoisuus ja oma hyvinvointi.
Yks olis lossikuski mutta ne ehkä joutuu käyttämään huomioliivejä ja tekemään vuorotyötä.
Tilitoimistotyö on asiakaspalvelua, siksi haluaisin itsekin pois. Ei taida olla parempia vaihtoehtoja ketjun mukaan?
No hortonomi. Kastelet vaan kukkia päivät pitkät. Varsinkin kesäisin. Sulla ei ois ikinä kunnon kesälomaa, haha.
Ite olin 10 vuotta ihmispatsaana. Palkka oli tosin vaan muutaman euron päivässä . Mut eipä tarvinnut puhua ihmisille. Irvistelee vaan menemään .
Menestyskirjailijaksi voi ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laskutus, palkanlaskenta, kirjanpito, ylipäänsä taloushallinto. Voi pääsääntöisesti tehdä täysin etänä eikä tarvi keskustella kuin digitaalisesti tietokannan ja laskutusohjelman kanssa.
Taloushallinnossa joudut keskustelemaan ihmisten kanssa. Osa asiakkaista on hirveitä huutajia. Osa mukavia. Terveisin Alalla 20 vuotta
Tuo on totta, mutta alalla pärjää kyllä introverttinakin. Suuri osa viestinnästä tapahtuu sähköisesti. Alalla myös
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja?
Kolmannelle sivulle päästiin ennen kuin joku keksii tätä ehdottaa. Ihmeellisen tiukassa on edelleen se käsitys, että kirjastonhoitaja kököttää erakkona jossakin pölyisten hyllyjen välissä. No ei todellakaan! Työ on huonosti palkattua vuorotyötä, joka sisältää asiakaspalvelua ja työskentelyä eri sidosryhmien kanssa. Mukana on vinkkaamista, sisällöntuottoa esimerkiksi sosiaaliseen mediaan, aineiston hankintaa ja luettelointia sekä se pieni juttu että täytyy osata vähän kaikenlaista. Täytyy hallita erilaisia järjestelmiä, handlata tietotekniikkaa ja mielellään toimia nuoriso-ohjaajana, siivoojana, vartijana sekä koko kunnan tietotoimistona.
Terveisin, se kirjastonhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tilitoimistoissa kirjanpitäjät ja palkanlaskijat tekevät asiantuntijatyötä ja myyntihenkisyyskin on tarpeellinen avu ja yhteyttä pidetään jatkuvasti asiakkaisiin ja palavereja on ihan kasvotustenkin joten tuppisuut eivät näissäkään töissä enää pärjää.
No jaa. Yksikään nykyisistä ja entisistä kollegoistani ei ole ollut myyjätyyppiä vaan just rauhallisemmasta päästä. Toki työnantajapuoli voi aina haaveilla korvaavansa myyjät ja asiakaspäälliköt multimegataskingmyyjäkirjanpitäjillä. Oma näkemys on , että asiakkaat arvostavat ammattitaitoa eivätkä small talkkia tai myyntituputusta.
Taloushallinnon hommat, esim ostopuolen.
Mars - astronautti.
-Ei ihmisiä, ei asiakkaita.
-Ei vuorotyötä, yötyötä tms. Kunhan heräilet sitten kun huvittaa.
-Työpaikka liikkuu koko ajan kohteeseen, eli työpaikka on liikkuva.
-Määräaikainen työpaikka noin 3 vuodeksi, eli jos jotenkin ihmeen kaupalla selviät hengissä takaisin, olet elävä legenda, eikä tartte toista kertaa enää mennä jos ei kiinnosta.
Konepajalle hitsaajaksi tai asennuspuolelle. Saatavana myös päivätyötä. Ei tarvita huomiovaatteita ja pitää sietää vain työkavereita. Kaikilla omat työpisteet. Työn perusteet oppii nopeasti kursseilla ja työssä lisää.