Asuntoesittely viikonloppuna, mitä tuunata viime hetkellä?
Yksi päivä aikaa raivata ja järjestää. Siivoojat tulee hommiin vielä firmasta mutta tavarat ja muu järjestys ja sisustus pitää itse hoitaa. Mitä suosittelette rajallisella ajalla? Lapsiperheen asunto, ihan täys kaaos tällä hetkellä... ;) Kaapit vaan on jossain järjestyksessä.
Kommentit (15)
Myös puhtaat ovet jne...
Siisteyden lisäksi minimoi tavarat esillä. Esim. kylpyhuonetta halutaan katsoa tarkoin, niin huono vaikutuksen tekee jos kylppärissä esim. pyykkejä kuivaamassa, paljon pyyhkeitä, pyykkejä (lika) ja purnukoita jne.
purnukat eillä niin käännä etiketit seinään päin. juuri kylppärin ois hyvä olla raikas ja freesi..mahdollisimman vähän kamaa. sävy sävyyn laadukkaat pyyhkeet asetetltu nätisti koukkuihin.
älä sitten käristä kovin ruokaa esittelypäivän aamuna mitään safkaa, käryt ei hevillä haihsu tunnissa tai parissa.
tuoreita kukkia, vaikka iso tulppaanikimppu esille.
mahdollisimman vähän tavaraa ylipäätään esille, paperit, lehdet sun muut piiloon. ja jos sulla huonekasveja ehdottomasti pois kuivat tai elottomat.
Kuvat yms.. tuunaa niinkuin sisustuslehdissä on, kaikki tavarat lehtikasat, purkit ja purnukat pois.. Niin, ostajan huomio kiinnittyy asuntoon, ei teidän tavaroihin. tulee coolimpi vaikutus. Ja siisteys on a ja o
että huoneistoon jää hyvä tuoksu. Onnea asunnon myyntiin!
Asunnossa pitää ola siistiä ja avaraa. Ostajaehdokkaille ei tarvitse heti paljastaa, jos on säilytysongelmia. Eli ylimääräinen roju vaikka auton takakonttiin mukaan esittelyn ajaksi hätätapauksessa.
Ja henkilökohtaiset tavarat myös pois. Menee huomio muuten miettimiseen, ketä te olette, mitä teette työksenne jne.
Tuoksu on tärkeä. Pitää tuoksua puhtaalle.
Ja muista puhdistaa hella ja esim. tiskiallas kiiltäväksi. Antaa siistin kuvan teistä ja sitä kautta asunnosta.
ja välittäjä sanoi että sotkun ja roinan lisäksi pahinta on juuri henk. koht tavarat, valokuvat jne. eli asunto oltava mahdollisimman neutraali ja antaa avara vaikutelma.
Säilytysmahdollisuudet tärkeitä. Jos tavaraa pursuu joka paikka ja kyllä niin kyllä mua ainakin epäilyttää muuttaa moiseen ahtauteen.
Lastenhuone tietysti erikseen, laatikoihin ja koreihin lelut ja ne jotka ei mahdu koreihin siististi riviin lattialla ja hyllyihin.
Kylppäri kannattaa hinkata puhtaaksi, ettei ole limaisia kaakelinsaumoja, samoin vessa. Ja mielestäni myös ne hääkuvat ynnä muut kannattaa raivata pois, itseäni ainakin häiritsi kun kävimme asuntoesittelyissä, jos lipaston päällä oli rivi asukkaiden valokuvia.
toivottavasti teillä ei ole seinät täynnä tauluja, ryijyjä, ristipistotöitä jne...antaa jotenkin ahtaan ja nuhjuisen vaikutelman jos on liikaa
tuunattiin kaikki ylimääräinen roina pois näkyviltä. esim keittiön tasoilta kaikki ylimääräinen pois. Hanat kiiltämään etikan avulla. Huonekaluja järjesteltiin hiukan, sisustustyylimme on aika pelkistetty ja moderni, joten antaa tilaa ostajlan omille mielikuville. Kukkia oli esillä ja siistiä tietysti.
Olen kyllä vahvasti sitä mieltä että ensivaikutelma ja mielikuvat ovat tärkeitä, vaikka usein törmää siihen että väitetään ettei sillä ole merkitystä- tosi ostaja näkee asunnon roinankin takaa. Itse olen käynyt esittelyissä joissa on tiskitkin altaassa. ei se sinänsä myyntiä estä, mutta voi kyllä hidastaa.
Ei ole tauluja liikaa, pikemmin liian vähän.
Jos otan nuo kuvat pois seuraavaksi niin jäljelle ei jää mitään, pari kukkasta vaan.. joihin pitäs vaihtaa multa ja ottaa ne kuolleet pois tosiaankin.
Ikkunoita en saa ketään pesemään näin nopeasti, itsekö pitäs vaivautua... Onko ne todella niin tärkeät? Ne on kyllä taas täynnä rasvaisia sormenjälkiä ja pusujen kuvia kun 1.5v aina on ikkunoilla. ;)
Sitten pitäs kai alkaa kärrätä sinne autoon noita tavaroita jotka muutenkin on tarkoitus hävittää... kirppikselle keräykseen tai välivarastoon..
Ongelmallisinta on omasta mielestäni että on ollut remppaa ja remppatarvikkeet on vielä tuolla kasassa ja listat kiinnittämättä.. :/
Ja yksi huone olisi pitänyt maalata, ja se on nyt täynnä reikiä näkyvästi, kun on otettu vaan kaikki taulut ja seinähyllyt ja sellaiset pois sieltä, eikä olla ehditty edes kitata vielä, valmisteltu muuten vain. Ehkä se sitten jää seuraavan asukkaan huoleksi jos hyvin käy?
Itseäni ainakin epäilyttäisi ostaa asunto, jossa on juuri tehty remonttia.
Kerran oltiin asuntoesittelyssä, joss haisi maali. Jäi kyllä ostamatta. Mietitytti, että mitähän on yritelty viime hetkellä peitellä.
Less is more. Ylimääräinen sälä piiloon. Liikaa ei silti pidä yrittää, kukkavaasit ja pullantuoksu saattaa ärsyttää.
mutta minä en kyllä jaksaisi useamman viikon ajan piilotella henkilökohtaisia tavaroitani. En, vaikka meillä niitä suht vähän esillä onkin.
Siistiä tietenkin pitää olla, tavarat järjestyksessä, puhdasta, ei likaisia astioita tai pyykkejä (ja puhtaatkin viikattuna kaappeihin) ja ylimääräinen roina pois.
Mutta minä kyllä asun täällä huolimatta siitä, että koti on myynnissä ja se kyllä jollain tasolla näkyy. Oudolta sekin näyttää jos on seinällä pieni hylly jolla on tavallisesti pari valokuvaa lapsista ja vaikkapa lasinen norsu, onkin esittelyssä typö tyhjä....
Ja vaikken koskaan ole piilottanut niitä vähiäkään esillä olevia valokuvia, on asuntoni aina ostettu kun tarvetta myyntiin on ollut...
Siinä on tästä aiheesta juttu. Tosin aika samanlaisia neuvoja olet saanut täältäkin.
Eivät välttämättä pese jos ei erikseen pyydä. Tärkeä juttu jos ikkunoista on vähänkään upeat näkymät ja auringonpaisteella pienet tahmaiset sormenjäljet ikkunoissa ei ole kaikkien mielestä hellyttävät...