Ylellä juttu irtisanotusta hoitajasta ja samaan aikaan valtiovalta lähtee riiaamaan halpatyöntekijöitä Aasiasta
Miksi Suomi on mennyt tähän suuntaan? Onko tämä Suomi sitä jota äänestäjät ovat halunneet?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Kansalaiset haluavat suomalaisten voivan hyvin turvallisessa maassaan. Itse kustannamme elämämme.
Päättäjät/poliitikot haluavat halpatyövoimaa yrityksiinsä tai kunnalle töihin, koska kulutus lisääntyy, kun maahanmuuttajat tuovat perheensä mukanaan ja he ostavat yhteiskunnan tuilla kaiken mitä tarvitsevat. Koulutus, matkat tänne ja kotiin, asunto, tulkkipalvelut, ruuat perheelle, vaatteet, kodin tarvikkeet, lastenhoito, kaiken tarvittavan lapsille, terveydenhoito koko perheelle. Nämä edistävät yritysten omistajien elämää.
Kumpi on järkevämpää, maksaa suomalaisille hoitajille normi palkka vai maksaa koko muualta tulleille perheelle ihan kaikki?
Kun esim. Mehiläisen johto tätä miettii, on parempi, että suomalainen veronmaksaja kustantaa halpatyövoiman palkan lisät sossusta. Tulonsiirtoa veronmaksajilta rikkaille.
Suomalaiselle veronmaksajalle on toki parempi, että kaikki kynnelle kykenevät suomalaiset saavat työpaikan, kunnon palkan ja maksavat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on äänestäjien toive, ainakin galluppien perusteella. Hallituspuolueiden yhteenlaskettu kannatus oli nousussa.
Itselleni päivittäiset uutiset aiheuttavat surua ja ahdistusta ja olen jopa joutunut miettimään identiteettiäni uusiksi, koska suomalaisuus ja suomen arvot ovatkin erilaisia mitä olen aiemmin ajatellut.
Tämä kohta:
olen jopa joutunut miettimään identiteettiäni uusiksi, koska suomalaisuus ja suomen arvot ovatkin erilaisia mitä olen aiemmin ajatellut.
monella sama pohdinta
Vierailija kirjoitti:
Näin ne persut laittaa suomalaiset ensimmäiseksi.
.... Kortistoon.
Olin hoitajana 4.5 vuotta. Työsopimustani ei uusittu. Työt loppui elokuussa viime vuonna. Silloin jo puhuttiin että ulkomaalaisia hoitajia tulee tilalle. Muutama työkaveri myös irtisanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt realistisia ollaan, ja yleisellä tasolla puhuttuna kun en jaksa hakea mitään linkkejä eli en tiedä tapauksesta mitään, niin kaikista ei ole joka työhön. Eli vaikka olisi minkälainen työvoimapula niin ketä tahansa ei voida palkata joillekin aloille jos homma ei vaan onnistu.
Ja ei, en tiedä mitä järkeä niiden hoitsujen kuskaamisessa muualta on. Toisaalta ei taida olla paljoa vaihtoehtoja jos suomihoitsut raivoaa ettei he ainakaan halua töitä tehdä alalla enää. Tuo on niitä hommia joita ei voi jättää tekemättä.
Toisaalta huvittaa vasurien salamannopeat takinkäännöt kun vielä hetki sitten nuo oli tuomassa joka alalle määrättömiä laumoja ulkomaista työvoimaa ilman mitään rajoitteita ja raivosi että tuota hanketta vastaan ei saa sanoia mitään tai on nassepersu. Ja nyt nuo heittäytyi itse nassepersuiksi sitten ilmeisesti vastustamaan tuota omaa ideaansa :S
Tämä ei muuta ei oikeuta sitä, että työntekijöitä kohdellaan (muun muuassa) sote-alalla laajasti huonosti, suorastaan asiattomasti. Se on selvä asia, että ihmiset tekevät paremmin työtä, jos johto on hyvä, mutta ripustautuminen siihen muutamaan tapaukseen, joka ei kykene töihin menee tässä yhteydessä metsään.
KOUVOLA ON KATASROFI KAUPUNKI VANHUSTEN HOIDOSSA, HIENOA ETTÄ JOKU HOITAJA USKALSI OTTAA ASIAN ESILLE KIRJOITUKSISSAAN. VALVONNAN PITÄISI TEHDÄ PISTOTARKASTUKSIA ILMAN ETTÄ ILMOITTAVAT TULOSTAAN KYMENLAAKSON HOITOYKSIKÖILLE, TARVETTA OLISI !!!!!
Se artikkeli oli kylläkin IS:ssa ja paikkakunta Kokkola.