Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Skitsofrenian merkkejä?

Vierailija
12.01.2025 |

Onko se ettei saa mitään aikaiseksi? Ja se ettei halua nähdä ketään? Mitä tukimuotoja on skitsofreenikoille vai pitääkö heidän vain pärjätä omaisten voimin kotona?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelee persejuttuja vauva palstalle on varma merkki skitsofreniasta.

Vierailija
2/7 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko kyse masennuksesta. Hakeudu terveydenhuoltoon, jotta saisit apua tilanteesiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelee persejuttuja vauva palstalle on varma merkki skitsofreniasta.

Mitä persejuttuja?

Vierailija
4/7 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ahdistus aiheuttaa eristäytymistä ja aloitekyvyttömyyttä myös. Tietenkin ihmiset uskovat aina niihin pelottavimpiin vaihtoehtoihin. Ihme sinänsä ettet ehdottanut aivosyöpää tai alzheimeria.

Vierailija
5/7 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenian merkit: Nähdä näkyjä, kuulla harhoja.

Vierailija
6/7 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vitonen: mielenterveysongelmia ei diagnosoida luotettavasti itse eikä vauva.fin välityksellä. Toki henkilön oireilusta voi arvailla jotakin ihan tämän kirjoitustenkin perusteella. Pakkomielteisyyden ja harhaluuloisuuden sekä ajattelun kapeuden tai höpinöiden epäjohdonmukaisuuden huomaa helposti.

Varaa aika omalle terveysasemallesi. Siellä sua haastatellaan ja joudut täyttelemään useita kysymyspattereita, joiden pisteet lasketaan ja sitten kokeillaan lääkityksiä. Diagnoosi ei ole mustavalkoinen eikä kiveen hakattu juttu.

Moni lääkäreitä arvosteleva ei tajua, ettei lääketiede ja psykiatria ole eksaktia, vaan siinä diagnoosi monesti perustuu oireiston lisäksi siihen, tepsiikö hoito vai ei.

Oikea lääkitys löytyy kokeilujen kautta.

Mikä siinä on, että väki ei mene lääkäriin vaikka voi huonosti? Apua saa, mutta sitä joutuu ihan itse hakemaan ja näkemään vaivaa. Ei sitä toimiteta automaattisesti kotiin sellaiselle, joka ei tikkua pane ristiin.

Vierailija
7/7 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki vitonen: mielenterveysongelmia ei diagnosoida luotettavasti itse eikä vauva.fin välityksellä. Toki henkilön oireilusta voi arvailla jotakin ihan tämän kirjoitustenkin perusteella. Pakkomielteisyyden ja harhaluuloisuuden sekä ajattelun kapeuden tai höpinöiden epäjohdonmukaisuuden huomaa helposti.

Varaa aika omalle terveysasemallesi. Siellä sua haastatellaan ja joudut täyttelemään useita kysymyspattereita, joiden pisteet lasketaan ja sitten kokeillaan lääkityksiä. Diagnoosi ei ole mustavalkoinen eikä kiveen hakattu juttu.

Moni lääkäreitä arvosteleva ei tajua, ettei lääketiede ja psykiatria ole eksaktia, vaan siinä diagnoosi monesti perustuu oireiston lisäksi siihen, tepsiikö hoito vai ei.

Oikea lääkitys löytyy kokeilujen kautta.

Mikä siinä on, että väki ei mene lääkäriin vaikka voi huonosti? Apua saa, mutta sitä joutuu ihan itse hakemaan ja näkemään vaivaa. Ei sitä toimit

Sori, mutta mulle on diagnosoitu skitsofrenia. Olen hoidossa. Ap.