¤¤KESÄKUISTEN loppuviikko 9¤¤
Loppuviikon pinon paikka! Tässä linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9704819&p=3&mpage=3&tmode…
Kommentit (28)
saaramaaria:
Hyvät asiat:
- Aatulla kaikki hyvin, painoarvio 581g eli hyvin mennään aivan keskikäyrällä.Närästyksestä on ollut jo monella kokemusta, onko kukaan erehtynyt ostamaan Gaviscon (tai jotain sinne päin) närästyspurutabletteja? Voi apua että ne on kauheita, mutta kyllä loppuu närästys kuin seinään. Hapot varmaan järkyttyvät siitä vaahdon määrästä (pureskellessa se tabletti vaahtoaa), joka kerta meinaa laatta lentää kun sellaisen heittää huuleen ja aloittaa pureskelun. Onko kukaan kokeillut sitä nestemäistä versiota, onko se yhtään inhimillisempää ainetta?
SM ja Aatu 24+2
Koska tuo vauvan painoarvio tehtiin? Kun mulla tehtiin 24+1 ja alakäyrän tuntumalla mentiin kun arvio oli 640g.
Mun esikoinen syö nestemäistä gavisconia ja se ainakaan vaahtoudu ja tuolla tytöllä se on toiminut.
...[b]saaramaaria[/b] hyvistä nauruista! Näköä haittaava emätinpuikko ja vaahtoa suussa :D :D :D...
Oli kiva lukea [b]Päivikk11[/b] teidän onnistuneesta 4D-käynnistä. Oishan se toisaalta kiva nähdä vauvaa tuolleen " livenä" , mutta kun oon niin pihi ihminen...
-satu ja sintti rv25+6
Saaramaarialle onnittelut hyvistä uutisista lääkärissä. :)
Myös mulla oli tuossa keskiviikkona ihana lääkärikäynti. Kaksi viikkoa vuodelepoa on nyt ohi ja sain luvan varovaiseen liikkumiseen -myös ulkona. Arvatkaa meinasinko lähteä juosten terveyskeskuksesta kotiin. :) Kohdunkaulan lyheneminen on siis pysähtynyt ja -suu edelleen kiinteä ja kiinni. Ja koska nyt aletaan olla suhteellisen turvallisilla vesillä viikkojen puolesta, ei äärimmäiseen varovaisuuteen enää ole syytä. Ja siis supistelujen määrä on pysynyt vakiona, olen sitten ulkoillut tai lepäillyt.
Milli on nyt sivuttain(tai osittain pää alaspäin), jolloin en enää ole kärsinyt niistä kurjista potkuista tuonne alakertaan. Jee!
Mutta jotain outoa on alkanut tapahtumaan: mun mahasta on alkanut kuulua naksuntaa. Mitähän se vois olla? Kuuluu ihan yksittäisinä napsahduksina usein kun Milli saa riehuhepulin. Eli liittyy jotenkin vauvan liikkeisiin... Jostain luin, että olisi kalvot(?) jotka paukkuu, tai sit vauvan nivelet. Paras versio kootuista selityksistä oli sellainen, että vauva imisi peukaloa ja sormen äkillinen suusta poisvetäminen aiheuttaisi sen poks-äänen. Tuossa uskossa olisi ihana elää, että pikkuinen mussukka siellä vaan harjoittelee imemistä peukalonsa kanssa. :)
Ja muutenkin olen nyt paremmalla mielellä kuin aikoihin. Sain eilen aivan ihastuttavan kontaktin Milliin. Ihan selvästi se hapuili mun kättä mahan läpi sormillansa. Tuntui ihan siltä, kuin olisi yrittänyt tarttua mun käteen. Aivan ihana kultarakas mulla masussa. :)
Tänään lähdemme lapsuudenystäväni häihin Turkuun. Sekin on oikein tervetullutta vaihtelua tähän ainaiseen löhöilyyn...
Hauskaa viikonloppua kaikille!
T: Odessa79 ja Milli 26+6 tai 26+0
Kivalta kuulosti tuo Päivikk11:n ultra reissusta.:) Minäkin taidan olla pihi ja raaski mennä tuonne 4D ultraan, vaikka olen siitä niin paljon kehuja kuullut. Minulla on kaiketi muutaman viikon päästä tavan ultra ja meinasin siellä kysäistä vauvan sukupuolta, jos taas muistan.:)
Minulla oli eilen illalla pitkästä aikaa ihan kunnon supistus sarja ja tämän päivääkin on aina välillä supistellut. Pitänee vähän vauhtia taas höllätä.
Hirvittää ajatuskin keväästä, kun meillä on se muutto edessä tässä kahden kk:n sisällä/päästä ja pitää alkaa pakkaus ja muuttamis hommat. Siivota tämä ja se tuleva asunto. Sekä raksalla aletaan puskea hommia kohta puoliin ihan eri tahtiin. Huhtikuun lopussa on häät toisella puolen Suomea ja vaikka mitä juttuja ja suunnitelmia on vielä tässä viimeiselle reilulle kolmelle kuukaudelle tulossa.:O
Niin siis tosiaan laskettuun aikaan on enää reilu 3 kuukautta. HURJAA!! Mihin tämä aika on mennyt? Onko täällä muita joilla on vähän vaikeuksia pysyä vauhdissa mukana ja ajattelee olevansa vielä ihan alku metreillä raskaudessa? Vai onko minulla korvien välissä vikaa?;D
Minä en ole vieläkään laittanut äippäraha hakemuksia kelaan.. niin ja auts...nyt tuli mieleen, että ei olla vielä otettu myöskään vakuutusyhtiöön yhteyttä tämän tulokkaan vakuutukseen liittyen. Muistaako kukaan milloin se vakuutus piti viimeistään ottaa?
Minulla on muuten kauhea pesärakennus vietti iskenyt viime aikoina. Tekisi mieli ommella ja sisustaa ja touhuta vaikka mitä, mutta kun on tosiaan se muutto niin ei paljoa kannata ennen sitä hössöttää mitään.
Tulihan taas tekstille mittaa vaan nyt taidan saman tien soitella vakuutusyhtiöön ja kysellä tuosta vakuutuksesta. Meillä on esikoisellakin se ja on kyllä koettu, että se on hyvä tuki ja turva olla olemassa.
Tuuli@ 25+6
No samaa ihmettelin kun luin sun viestin, että 640g olisi alakäyrällä?!?! Tehtiin siis rv 24+1, edellinen painoarvio oli viikolla 21+5 ja silloin 414g. Ja myös tuolloin aivan keskikäyrällä, ja sama lääkäri ultrasi molemmilla kerroilla. Mun käsityksen mukaan just tässä viikoilla 24 syntyneet keskoset painavat sen n. 500g... eli en olisi huolissani sun vauvan painon suhteen, enkä kyllä omanikaan :) Ja hei nyt muistin, edellisessä painoarviossa jotkut mitat antoivat painoarvioksi jopa 700g, se lopullinen painoarvio on monien mittojen keskiarvo.
SM ja Aatu
Vinkkailen teille tätä Leppikset-palstaa, jossa pääosassa on ensi ensi kesänä vauvan saavat! <3
http://p2.foorumi.info/leppakertut/index.php
Minä kans reippaana tyttönä soitin eilen vakuutusyhtiöön, (luojalle kiitos) ja meinasin olla myöhässä. Meillä on kaikki vakuutuksen Tapiolassa. Siellä vakuutus tulee ottaa viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa. Tapiola kylläkin edellyttää että perheellä on myös kotivakuutus ko. yhtiössä. Saan tarjouspaperit maanantaina.
Cana & kirppu 24+4
mä oon huomannut et kirjotan vaan perjantaisin.
No neukkulassa ja sisätautilekurilla käyty taas ja kaikki ok, vauva liikkuu hyvin ja sykkeet oli 132-150 luokkaa. Kaikki hyvin valtakunnassa. Saikkua sain tonne äippäloman alkuun saakka. Vaikka tuskin mulle olis töitä tarjollakaan...tai tarjottukaan.
Mun on pakko kysyä et missä ja kuka teille tekee noita vauvan painoarvioita??? Ultra vai lekuri?? Mulla on sokerirasitus ens viikolla ja seuraavalla lekuri, ehkä siellä sanotaan jotain vauvan painosta ja asennosta. Mulle ei oo kertaakaan kummassakaan raskaudessa tehty mitään painoarvioita ennen ku olen mennyt synnyttämään...
Mä ostin eilen vauvalle ekan puvun, sellasen omenan vihree raitasen, käy sit tytölle tai pojalle. Tuplarattaat ostetaan, ehkä tilaan Hollannista x-adventuret(jos ei muualta saa) tai sit toiset sellaset kolmipyöräset kärryt. En tykkää näistä perustuplista mitä on joka kaupat pullollaan..enkä varsinkaan semmosista junamalleista.
Jaa mitäs muuta, onnea poikauutisista, mun tekis mieli mennä sellaseen 4D ultraan, mut laitan nekin rahat kärryihin, menee nekin rahat parempaan tarkoitukseen.
nyt puhelin soi,must go
kuumetta rv 25+4
Eli mulla painoarvioita tehdään ultralla, koska edelliset hidastaneet loppuvaiheessa kasvua. Ja tämäkin kasvaa samaa tahtia kuin edelliset. Näin itsekin me käyrät, että alaviivalle asettuu ja tuo tekayn kalenterin taulukonkin mukaan alarajalla. Tiiä sit, seuraavalla kerralla sen sit näkee, mut ei kyllä pitäis olla yli kolme kiloinen vaikka mikä ois.
Mulla painoarvio tehdään lääkärikäyntien ohessa, käyn yksityisellä. Vaikka mun vauva nyt Hulda80:n vauvaan verrattuna vaikuttaa suorastaan onnettomalta rääpäleeltä, haluan kuitenkin luottaa lääkärini sanaan siitä että normaalin rajoissa mennään.
Voi helvetti, nyt kyllä ottaa päähän. En mä olis tätä halunnut ruveta kaiken muun lisäksi kelaamaan.
SM ja Aatu
Eilen oli kyllä niiin huono päivä mulla kaikin puolin... ei paljon auttanut uimiset tai jalkahoidot...
Illalla kun yritin unta saada ajattelin että jos vielä huomenna herätessä on tällanen olo niin marssin hakeen ittelleni jotain rauhottavaa mielialalääkettä...
Tänään hieman parempi, mutta eipä paljoa....
Neuvola reissu tuli tänään tehtyä poikien kanssa kun isännällä oli aamuvuoro.. ei enään ikinä stigalla kaks päällä niitten kanssa.. matka melkein koko ajan jonkinsortin ylämäkeä.. rupes pikkasen ottaan pumppuun ja kylkeen....
RR ok (119/87)
pissa ok (paitsi bakteeria, joten joudun pissiin purkkiin)
sf 27 (reippaasti yli yläkäyrän)
hemppa 141
turvotus +
paino +1kg (alkupainoon)
purri sai jonkun kohtauksen sydänääniä kuunnellessa ja reppanan sydän hakkas niin kovaa että kuulosti että se räjähtää... Onneks rauhottui ja n.160 x/min. löi.
neljän viikon päästä on sit seuraava lääkärikäynti/ultra.. rv 30 (ja arvatkaa tuntuuko pitkältä ajalta..)
Sokerirasituksesta pääsin läpi
0 arvo 4,0
1h arvo 9,5
2h arvo 5,5
ainoastaan toi yhdentunnin arvo oli musta jokseenkin korkea, mutta raja on 10 niin ei tartte mitään kontrollia tai vastaavaa..
Täytyy silti kattoo mitä suuhunsa mättää...
mistä tuli mieleen että nohdin ostaa dippi porkkanoita..
voikun tulis jo kevät.... lasketaanko huhtikuu jo kevääks?
Minkä kokoisia vaatteita ootte ostellu kesäks vauvoille?
Ostettiin Talvihaalari kokoa 74/80 mutta on sellanen pussimallinen (iso varmaan puolivuotiaalle kyllä) kun koot meni ihan tyhmästi.. yhtä pienempi olis ollu 62/68 ja pelkäsin että se olis käyny pieneks kesken talven..
mani & purri rv 26+1
Onneks olkoon Uusille plussanneille ja tervetuloa joukkioon...
Tänään tuli sitten 26 viikkoa täyteen. Huh huh, ei meinaa perässä pysyä. Oon ite ollu kyllä surkeassa jamassa, kun sain kaamean poskiontelontulehduksen influenssan jälkitautina. Laskin, että tänään tuli sitten 6. lääkärissäkäynti mokoman vuoksi, tässä alkaa pikkuhiljaa valjeta, miksi epidemia tulee niin kalliiksi yhteiskunnalle. Yksi käynti oli tosin yksityisellä. Mua on koitettu punktioida huonolla menestyksellä, kun oon niin tukossa tulehduksen vuoksi, ettei liuosta saada ollenkaan kiertämään ontelossa. Nyt muutettiin sitten antibiootit voimakkammiksi ja viikon päästä taas lääkäriin neulalla tökittäväksi (toivottavasti vasta sitten).
Välillä on ollu aika epätoivoinen olo em. vuoksi ja tuntuu, että koko raskaudesta nauttiminen on jäänyt. Kohta on ne loppuajan vaivat sitten ovella... :)
Itse en aio sortua vauvanvaateostoksiin, kun joudun varmaan viemään nykyisiäkin kirppikselle. Oon saanut siskoni kaksosten vanhoja vaatteita isot kasat ja esikoiseltakin on jäänyt hyviä, joten on pakko pidättäytyä ostamisesta. Paitsi tietysti, jos nyt sattuisi rinsessa tulemaan, niin mekko-ostoksille täytyy sitten suunnata. Tuplarattaat on meilläkin hakusessa, mutta vasta mietin merkkiä ja mallia. Onhan tämä vähän niin kuin auton hankinta, tarkasti pitää miettiä ;)
Mukavaa viikonloppua!
t. Suffis rv 26
onko ketään muuta alkanu vaivaan iki-ihana turvotus?
Mulla jalkapohjia särkee ja kiristää.. ja välillä sormet ei meinaa taipua kunnolla..
Ootteko keksiny mitään helpotusta??
Perinteiset juominen, suolan välttäminen ja liikkuminen on jo käytössä, mutta ei mulla tunnu olevan apua..
rv 26+2
saaramaaria:
Mulla painoarvio tehdään lääkärikäyntien ohessa, käyn yksityisellä. Vaikka mun vauva nyt Hulda80:n vauvaan verrattuna vaikuttaa suorastaan onnettomalta rääpäleeltä, haluan kuitenkin luottaa lääkärini sanaan siitä että normaalin rajoissa mennään.
Voi helvetti, nyt kyllä ottaa päähän. En mä olis tätä halunnut ruveta kaiken muun lisäksi kelaamaan.SM ja Aatu
mulle kyllä tekayn kalenteri antaa 24 raskausviikolle (eli 23 viikosta 24 viikkoon) Paino arvion 450-550 g...Elä ole huolissasi:)
Mä olen muutenkin nukkunut huonosti viimeajat, niin sittenpä tätä kelasin tietenkin koko viikonlopun...
Mutta tää nyt antoi opetuksen mulle netistä ja sen käytöstä. Aiheuttaa epätietoisuutta ja sitten huolestutaan turhaan asioista joita ei ole olemassa.
Ehkä pitää jatkossa olla varovaisempi mitä tänne kirjoittaa, ihan oman mielenterveyden vuoksi. Kun nyt tää pakkolepo aiheuttaa sen että sitä vaan miettii vauvaa ja vauvaa ja vauvaa...
Onkohan tää taas jotain hurjien unien aikakautta tässä raskaudessa kun mun unet on ollu aika kaameita viime aikoina. Oon nimittäin toistuvasti nähnyt unia, että unohdan tämän tulevan vauvan jonnekin. Toissa yönä näin unta, että olin unohtanut vauvan YÖKSI kovaan pakkaseen parvekkeelle :-/. Sit kun aamulla hoksasin sen niin vein vauvan kuumaan suihkuun sulamaan... Varsinainen painajainen ja herätessä oli aika ahdistunut olo!
Muuten menee hyvin :-)...
-satu ja sintti rv 25+5
Että taas saa olla ylpeä Suomen naishiihtäjistä! Ihan omakin itsetunto nousi kun katsoi sitä ylivoimaa jolla norja ja RUOTSI jyllättiin :) Tosin hormooneista johtuen itkukin tuli abaut 20 kertaa, kun liikutuin heidän kaikkensa antamisesta ja 150% yrittämisestä! Mies nauroi aivan kippurassa vieressä kun minä hänen mielestään ihan ilman syytä parahdin itkuun :)
Voimia kaikille sairastelijoille ja suppareista kärsiville. Itselläni tulee pieniä kivuttomia supistuksia auton kyydissä, jos istua tarvitsee yli tunti yhteen menoon. Ei enää uskalla sopia mitään pitkiä reissuja ennen vauvan syntymää!
OM: Täällä voidaan hyvin! Viimeviikolla pidin lapsille luistelukoulun, ja toissapäivänä tuurasin kunnan jumppaohjaajaa ja vedin keppi-/voimatankojumpan. Vähän tuli omat reisilihakset kipeäksi, kun en niin rajusti ole itse vähään aikaan jumpannut (vastusten kanssa) mutta mitään supistusten kaltaisia oireista ei tullut ja vauvakin on liikkunut aivan tavalliseen tapaan.
Eilen minäkin sitten retkahdin! Ostin ensimmäiset vauvan vaatteet. Koska tulokkaan sukupuoli on mielle vielä arvoitus, oli ostokset aika valko/beessi/ruskea voittoisia. Esikoinen kun on tulossa, niin mitään ei ole entuudestaan. Stokmannilta löysin aivan ihanat bodyt, joissa lukee " isin kulta" ja " äidin kulta" . Mieskin vähän hymyili kun esittelin löytöjä. H&M:stä retkahdin myös body osastolla, kun siellä oli sellainen hauska sarja bodeja viikon jokaiselle päivälle. Voi elämän kevät ne oli söpöjä!!! Nyt vain odottelen äitiyspakkausta että pääsee kohnaamaan oikein kunnolla!
Hyviä vointeja kaikille! Ja ne kenellä on jo entuudestaan lapsia, niin tsemppiä nukkumis " vierotuksiin" ! Ise olen alkanut säännöllisesti nukkumaan omassa sängyssä vasta 7-vuotiaana :) kun menin kouluun! Siksi minulla ei varmaankaan ole pienempiä sisaruksia... Ja nyt kärsin läheisriippuvaisuudesta mieheeni. En osaa nukahtaa jos hän ei ole vieressä... että näin.
Cana & kirppu (joka on saanut myös uuden lempinimen " nöpö" )
rv 24+3
kiinan-pöpö
Ite näin kuopuksen syntymän jälkeen unta että olin laittanut pojan pesukoneeseen (en muista tahalleen vai vahingossa), mutta kun otin pojan pois se oli ihan veltto ja sininen, kun aloin sitä elvyttään... Se oli kamala uni!!!! Itkin kun heräsin enkä enään uskaltanu nukkua sen jälkeen... koko päivän sain sellasia itkukohtauksia unen takia.. Alitajunnassa varmaan että jotenkin vahingossa satuttaa tai mokaa vauvan kanssa...
Hyi.... ei parane puhua enään siitä, kun tulee heti ahistunu olo...
Omaan oloon ei mitään muutoksia.. iltasin suppailee pari kertaa inhottavasti.. närästää... hermoja kiristää.... tätä perinteistä!
Mulla puutuu istuessa vasenjalka koko ajan...
Huomenna neuvola ja saan sokrurasituksen tuomion.. Loppupäivän saankin varmaan itkee kotona painon nousua... jotenkin tuntuu etten pysty hallitteen mitä suuhun laitan... olipas säälittävän kuulosta =/
TÄnään meen hemmotteleen itteeni ja jos kerkeen tai pääsen niin ekaks uimaan ja sen jälkeen jalkahoitoon.. mulla tainnu toi koko hemmottelu sana hävitä mun sanavarastosta melkein....
mani ja purri rv26
Parin tunnin päästä 3D/4D-ultra... IIks! Kunhan vaan kaikki olisi kunnossa...
Aamu on tätä jännittelyä lukuunottamatta muuten tullut otettua rennosti kotosalla. Eilen kun oltiin kahdessa paikassa kyläilemässä niin yhtäkkiä sitä huomasinkin illalla olevansa ihan totaalisen puhki.. Alaselkää, alavatsaa ja lantionpohjaa juili inhottavasti, hengästytti, nukutti.. Eli kyllä kroppa alkaa jo vaatia selvästi normaalia rauhallisempaa tahtia.. Olikohan se ÄIPPÄ joka pohti miten esikon kanssa loppuraskauden jaksaa, ja samat on ajatukset täälläkin, kun kyllä tota meikäläisten 1.5v tyttöä saa kanssa jatkuvasti olla nostelemassa, varsinkin nyt kun esiuhma pukkaa päälle jo selvästi.. Huah!
Nukkua mä oon kyllä saanu rauhassa (kop kop), eli yhtä kertaa lukuunottamatta en muista ahdistavia unia nähneeni, ja unihan on meikäläiselle maistunut nyt paremmin kuin aikoihin.. Sympatioita kuitenkin teille painajaisista kärsiville!
Muuten, nukkumisjärjestelyistä kun täällä oli puhetta, niin huomasin taapero-puolella aiheesta pinon, käykää kattomassa jos kiinnostusta. Mä pohdin edelleen mielessäni että onko esikoistytöllä sitten surkeaa kun me muut nukutaan samassa huoneessa ja hän yksin... Varmaan pitää sitten miehen aluks nukkua hänen huoneessaan hänen kanssaan, tai sit mä vielä siirrän hänet takaisin meidän huoneeseen jos vauva tuntuu r auhalliselta... Saapa nähdä..
No, nyt valmistautumaan ultraan menoon!
Päivikk11 25+5
Ihan piinaa, ei ole olut toimivaa nettiyhteyttä pariin päivään, KÄÄKS! Olen kyllä ihan nettiriippuvainen kun täällä kotona vaan kykkii¿
Omanapa-raporttia:
sairausloma jatkuu nyt sitten ilmeisesti äitiyslomaan asti. Ensin 3 viikkoa seuraavaan lääkärikertaan ja siitä onkin sitten enää 1 kk äikkärin alkuun. Syynä ne yhtäkkiset, levossa ilmestyvät kipeät ja pitkät supistukset ja sitten tuo kävellessä supistelu jo lyhyilläkin matkoilla (en omista ajokorttia joten kävely on aika must jos meinaa töissä käydä).
Hyvät asiat:
- Kohdunkaulan tilanne ei ollut muuttunut yhtään, JEE JEE JEE!
- Aatulla kaikki hyvin, painoarvio 581g eli hyvin mennään aivan keskikäyrällä.
- kuulutaan vihdoin aktiivisen hoidon piiriin eli se että viikkoja on se 24+
Vähemmän kivat:
- Joku emätintulehdus vaivaa, yök.
- Seksikielto
- Lääkäri sanoi että ei suosittele uutta raskautta lähivuosille koska kohtu on niin supistusherkkä.
(- Aatu on kääntynyt perätilaan)
Tuo seksikielto on ihan kohtalon ivaa, kun on ollut niin halukas mieli raskausaikana. Ja perhana, tässä jännittäessä ne seksiunetkin ovat kaikonneet ja tilalla on painajaisia! No mutta sitten kun on viikkoja tarpeeksi niin jospa saataisi synnytys romanttisin elkein käynnistymään :)
Tuo perätilahan ei vielä mitään tarkoita, mutta kieltämättä vähän jännitystä lisää koska esikoinen oli yllätysperätila ja siksi ei tullut alakautta vaikka yritettiin. Kun on vähän revanssihenkeä tuon alatiesynnytyksen suhteen.
Mutta on kyllä helpottunut olo, voi hemmetti! Olin ihan paineessa, en nukkunut muutamaan yöhön juurikaan ja kun menin vastaanotolle niin purskahdin heti itkuun. Mutta pikkasen paineita lisää tuo lääkärin kommentti uudesta raskaudesta, en ollut sitä tullut ajatelleeksikaan. Meille 2 lasta mitä luultavimmin on tarpeeksi, mutta jos Aatulle jostain syystä käy jotain niin uutta yritystä ei sitten enää suositella lähivuosilla ja sitten loppuukin jo hedelmällinen aika. Eli nyt vaan super-rauhallisesti eteenpäin.
Tuo emätintulehdukseen määrätty lääke on naurattanut mua ja miestä kyllä moneen otteeseen. Mies tuli apteekista ja sanoi että lääkkeen kanssa ei saa sitten ottaa pisaraakaan alkoholia. Luulin sen olevan vitsi koska ollaan menossa kavereiden luo lauantaina bileisiin ja olisin varmaan hörpännyt skumppaa pienen lasillisen. Ja kun lääkkeet ovat emätinpuikkoja, niin ei olisi tullut kyllä mieleenkään että vaikuttaa tähän asiaan. No onneksi sitten luin sitä lääkeselostusta, tosiaan ei alkoholia. Mutta mikä oli tosi huvittavaa, niin siinä oli myös maininta ajokyvystä ja koneiden käytöstä: saattaa aiheuttaa näköhäiriöitä jne. joten sitten ei saa ajaa autoa. Siis emätinpuikko J, vitsi me ollaan naurettu. Pelkäsin jo katsoa niitä puikkoja, että minkä kokoisia mahtavat olla kun näköä haittaavat¿
Närästyksestä on ollut jo monella kokemusta, onko kukaan erehtynyt ostamaan Gaviscon (tai jotain sinne päin) närästyspurutabletteja? Voi apua että ne on kauheita, mutta kyllä loppuu närästys kuin seinään. Hapot varmaan järkyttyvät siitä vaahdon määrästä (pureskellessa se tabletti vaahtoaa), joka kerta meinaa laatta lentää kun sellaisen heittää huuleen ja aloittaa pureskelun. Onko kukaan kokeillut sitä nestemäistä versiota, onko se yhtään inhimillisempää ainetta?
SM ja Aatu 24+2