100000e ulosottoon
Hei,
Erosin jokunen vuosi sitten ja minulle jäi kaksi lasta ja velkaa 100 000e. Alkuun selvisin maksuista, mutta jäätyäni työttömäksi kaikki vain räjähti käsiin. Minulla on todettu ADHD ja en saanut tartuttua asioihin ajoissa. Nyt keskiviikkona 15.1.2025 asuntoni ulosmitataan. Olen yrittänyt keksiä kaikkeni, että saan kerättyä rahaa, mutta tämä oli tässä.
Olen kaksi vuotta elänyt niin pienellä, kun ihminen voi elää. Viikossa ruokiin 80e, on pulloja kerätty, mitään ylimääräistä ei ole tehty. En juo, en polta, en shoppaile, ei mitään kauneuspalveluita. Ripsivärinkin ostaminen on ollut liikaa. Se tunne kun kaupassa kassalla jännität riittäähän rahat. Kaikki ylimääräinen myyty kirpputoreilla.
Voin kertoa, että elämän ilo on nolla ja olenkin niin väsynyt tilanteeseen, että aion vain luovuttaa.
Kommentit (27)
Sitten sinä luovutat, meillä alkaa olla Suomessa aika perkeleesti alasajettuja ja luovuttaneita kohtaloita.
Okei no, mitäpä tähän sanoa. Nauti kulloisestakin nykyhetkestä, koska eilistä ja huomista ei ole olemassa.
https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/palvelumme/…;
Ota yhteyttä tuonne vaikka heti ja kirjoita, että on kiire. Et sinä heti menetä asuntoasi, vaikka ulosmitataan. Hae velkajärjestelyä. Silloin ulosmittaus voidaan keskeyttää jo hakemuksen jättämisen jälkeen.
Elämä on valintoja, ja niillä on seurauksensa. Avioliitto on myös talouskysymys, "vapaudesta" voi joutua maksamaan aivan konkreettisesti kovan hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo 100.000 euroa koostuu?
Ehkä asunnosta kun se ulosmitataan?
Eikö pankin kanssa ole saanut sovittua lainojen maksuihin muutoksia ja eikö tosiaan mitään töitä ole? Miksi jäit työttömäksi?
Olen ikäni käynyt töissä enkä koskaan käyttänyt kauneuspalveluita, paitsi kampaajaa kun töissä on oltava hiukset siistit. Meikkaan kyllä mutta käytän halpoja meikkejä ja käytän ne loppuun. En kaipaa mitään erityistä.
Hei,
Toin esimerkiksi meikit tuohon kirjoitukseen sen takia, että en ole se ihminen, joka sanoo että rahaa ei ole, mutta kaikkeen turhaan sitä kuitenkin löytyy. En ehkä osannut muotoilla asiaa oikein.
Se on lopulta vain rahaa. Sinulla on silti elämäsi ja lapsesi. Ei tämä ole maailmanloppu vaikka siltä nyt tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
https://www.oikeuspalveluvirasto.fi/talous-ja-velkaneuvonta/palvelumme/…;
Ota yhteyttä tuonne vaikka heti ja kirjoita, että on kiire. Et sinä heti menetä asuntoasi, vaikka ulosmitataan. Hae velkajärjestelyä. Silloin ulosmittaus voidaan keskeyttää jo hakemuksen jättämisen jälkeen.
Tuolla oli sivu alhaalla.
Takuusäätiö on ollut aiemmin ainakin paikka, mistä voi kysyä apua.
https://www.takuusaatio.fi/palvelut-ja-materiaalit/velkalinja-ja-kysy-r…
ja syynä on aina ADHD ja siksi ei voi tehdä mitään ja kaikki menee perseelleen
kaikilla on nykyään ADHD
Vierailija kirjoitti:
Eikö pankin kanssa ole saanut sovittua lainojen maksuihin muutoksia ja eikö tosiaan mitään töitä ole? Miksi jäit työttömäksi?
Olen ikäni käynyt töissä enkä koskaan käyttänyt kauneuspalveluita, paitsi kampaajaa kun töissä on oltava hiukset siistit. Meikkaan kyllä mutta käytän halpoja meikkejä ja käytän ne loppuun. En kaipaa mitään erityistä.
Kysyt ap:ltä, miksi hän jäi työttömäksi.
Luetko lainkaan uutisia? Tiedätkö mitään Suomen yhteiskunnan tilanteesta?
Ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja talous- ja velkaneuvontaan. Molemmissa paikoissa on ihmisiä, jotka auttavat sinua eteenpäin. Kun puhut heidän kanssaan, asiat jäsentyvät omassa mielessäsi, ja tiedät, mitä voidaan tehdä ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Epätietoisuus ja yksin ajatuksissaan vellominen on tappavaa.
Minä koin vastaavanlaisen katastrofin eli konkurssin muutama vuosi sitten. Pahinta on olluti se, että minulla ei ole ketään, kenen kanssa puhua, saati ketään sellaista, joka tietäisi näistä asioista. Olen luovuttanut monta kertaa, joten katastrofi on vain venynyt. Nyt on velkajärjestely odottamassa käsittelyä käräjäoikeuden pöydällä.
Jos olet alle viisikymppinen, sinulla on vielä aikaa järjestellä elämäsi uudelleen. Ja on sinulla myös nuo kaksi pientä syytä jatkaa.
Velassa ei ikinä kannata sinnitellä vaan sanoo suoraan, että rahoja ette tule näkemään. Omaisuus toki pitää realisoida heti, jos onnistuu.
Miten sössit eroprosessissa noin pahasti? Sen olisi pitänyt mennä niin että lapset ja asunto sinulle ja velat miehelle.
Hei,
Kiitos kauniista viesteistänne.
Haluan muutamaan asiaan ottaa kantaa. Minulla on lapsena jo annettu diagnoosi ADHDsta. Tänä päivänä on todella raskasta kommentit kaikilla on nykyään ADHD. Olen koko elämäni sinnitellyt asian kanssa ja asian kanssa pärjännyt, mutta valitettavasti se vaikuttaa elämässäni moneen asiaan ja sitä kautta vie voimia.
Olen 16-vuotiaasta asti käynyt opiskelujen ohella töissä. Eli jo yli 20 vuotta. Tilanne on, että töitä ei ole. Olen samalla työttömänä ollessani kouluttautunut lisää. Ennen ajattelin itsekin, että tekevälle töitä löytyy, mutta se ei mene enää niin. En asu pääkaupunkiseudulla ja se varmasti osaltaan vaikuttaa .
Jokainen varmasti ymmärtää, että 100 000 e ei ole pikavippejä.
Laita seksi-ilmoitus sheikeille. Juurihan joku olisi saanut 100 000 euroa seksistä. Pyydä sinä 300 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Kiitos kauniista viesteistänne.
Haluan muutamaan asiaan ottaa kantaa. Minulla on lapsena jo annettu diagnoosi ADHDsta. Tänä päivänä on todella raskasta kommentit kaikilla on nykyään ADHD. Olen koko elämäni sinnitellyt asian kanssa ja asian kanssa pärjännyt, mutta valitettavasti se vaikuttaa elämässäni moneen asiaan ja sitä kautta vie voimia.
Olen 16-vuotiaasta asti käynyt opiskelujen ohella töissä. Eli jo yli 20 vuotta. Tilanne on, että töitä ei ole. Olen samalla työttömänä ollessani kouluttautunut lisää. Ennen ajattelin itsekin, että tekevälle töitä löytyy, mutta se ei mene enää niin. En asu pääkaupunkiseudulla ja se varmasti osaltaan vaikuttaa .
Jokainen varmasti ymmärtää, että 100 000 e ei ole pikavippejä.
En tiedä sanoa, olisiko oikea ratkaisu, mutta itse miettisin tuossa tilanteessa muuttoa ulkomaille, jonnekin vähän lämpimämpään. Tämä nykyinen sumppuilma Suomessa masentaa muutenkin. Se pitäisi tietenkin selvittää, missä vaiheessa voisi lähteä.
Asunnon tai ainakin hätäasunnon saat kunnalta jos kämppä menee alta. Jos sen saa kuitattua veloista niin teet lopusta maksusopimuksen ulosoton kanssa. Muuta en osaa neuvoa sinulla pitäisi olla joku tukihenkilö nyt näissä asioissa, mutta kaikkiin talousneuvonnan paikkoihin on pitkät jonot. Kunnan sosiaalineuvoja voisi olla oikea paikka nyt. Sieltä saa akuuttia apua ja neuvoo oikeisiin luukkuihin.
Jotkut sitten osaa kusta kaikki asiansa, ei tyhmyyttä vain voi ymmärtää... Huoh...