Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, toivotaan, supistuksia kovasti kaikille! Oma yö meni taas sängyssä pyöriessä ja vatsassakin oli tosi outo olo illalla ja alkuyöstä, mutta nekin tuntemukset hävisivät sitten aamuun mennessä. Yöllä on ripeksinyt sitten vähän lunta et jos menis vaikka ensin lumitöihin ja illalla oliskin sitten vuorossa sauna, eli ehkä tää sitten voisi jo pikkuhiljaa ruveta syntymään.

Kakkonen meillä rupes syntymään just niinkuin tällä rv:lla eli syntyi sitten seuraavan aamun puolella kun supparit alkoivat (kunnolla) vähän ennen puoltayötä, ehkä tämäkin sitten.

Jolanda ilmoittele sitten mitä kontrollissa sanottiin, jos eivät ota sua siis jo tänään sisään!

Jokos mammutti on lähtenyt, entäs jonzu? Entäs Pirriäinen ja Loviisa, oottekos te vielä paikalla? Vieläkö muita löytyy?? Kirjoitelkaahan edes jotakin, niin tietää ettei täällä ole yksinään tätä torstaita tuskailemassa.

Huomenna oliskin sitten neuvola ja sit taas maanantaina uudelleen. Täällä tarkkaillaan " yliaikaisia" kuulemma tehostetusti eli väh. 2 kertaa viikossa.

Nyt ei irtoa taas muuta, masentaa aikalailla, jos edes vähän supistelis tai jotakin limoja tulis niin olis jotakin toivoa ilmassa, mutta kun ei niin ei!

t.kolomonen rv 40+3

Vierailija
2/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään taas masukipujen kanssa... tulis nyt näistä edes jotakin... täytyy siirtyy jonkin ajan päästä lumikolan varteen, jos vaikka pääsis synnyttämään...

Oltiin miehen kanssa esikon hoitopaikas aamukahveilla tänään... sit ku piti lähtee pois ja jättää typy sinne hoitoon, ni tää mamma meinas ruveta tihrustamaan... vissiin vähän hormoonit jyllää... minä kun en oo sitä helposti itkevää tyyppiä... miehen ilme oli kyl näkemisen arvonen :) et semmosta...

Tänään pitäis viel jaksaa laahustaa neuvolaan... jotenkin toi vaaka alkaa olla semmonen kirosana... täytyy toivoo et tää paino lähtee kans yhtä helposti poiskin...

Ei kellään sattuis olemaan tietoa et mistä löytäis postimies pate kirjoja tai pehmoleluja... oon kiertäny koht jo kaikki kirjakaupat läpi... meillä tyttö on aivan ihastunut edellä mainittuun... mut jos joku tietää niin kertokaa ihmees...

sippu&pörrö 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja tuntemuksia siis meillä! Hei, mä näin just tarjoustalossa ainakin jotakin postimies-pate palapelejä, saattaa olla et siellä olis jotakin muutakin postimies-tavaraa! Kannattaa muuten katsella vähän tyttäresi perään, kun nyt jo postimiehistä tykkää ;)

Nyt aamupesulle ja ulkoilemaan!

Vierailija
4/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö valvottu ja esikoisen kävi äiti hakemassa aamulla hoitoon. Nyt supistukset vähän laantuneet, mutta kyllä tänään mennään näyttäytymään kättärille.

Nyt en ehdi enempää, mutta ilmoittelen kuin kävi heti kun voin.

Pirriäinen 40+3

Vierailija
5/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koitan tulla perässä, ehkä mä perin sit sun vuodepaikkas =)

Toivotaan et kaikki etenee hyvin ja nopsasti....missäs muut luuraa???

Vierailija
6/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan kans yhes koos...yön ollu tosi kipee vatsa...voiskohan johtuu siitä ku th eilen kokeili neuvolassa sitä kohdunsuuta??jos se nyt rupeis jo valmistuun sitä tulevaa koitosta varten...huomenna ois mullaki neuvola ku sunnuntaina tulee se 10 pvää lasketusta...

pitäis siivoon ruveta taas mut jotenki on sellanen " pieni" masennus päällä ettei oikee huvittais.jos tuota kuitenki sais itteensä niskasta kiinni...

Kävin eilen taas ystävättäreni luona ihmettelemässä tulevaa kummipoikaa. Onhan se kyllä niin lutunen tapaus,siinä se tuhisi vaan sylissä ja nukku menemään..Yritin et se ois lähettäny tonne meijän masuselle viestiä et alkaa tuleen mut ei vissii auttanu:)

mutta palailen varmaa tänne katteleen mitäs muille kuuluu ku tää aika alkaa kuluun jo niin hitaasti!!!!

pikku85 rv41

Vierailija
7/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Lähdetään tästä sinne yliaikaiskontrolliin. Tulen kertomaan kuulumiset, kunhan päästään takaisin kotiin. :)

Jolanda + Koukkis rv 41+5

Vierailija
8/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on SE päivä, kun oletettavasti sit käynnistetään!

Nyt naiset peukut ja varpaat pystyyn, että ne siellä sairaalalla ottaa mut sinne sisälle!!

En enää kyllä suostu sieltä poiskaan lähtemään, ennen kun tää homma on ohi!

Meillä ei th neuvolassa tutki tota alaosastoo ollenkaan, joten yhtään ei tiedä missä kunnossa mulla paikat on.. Viimeksi kohdunsuu on katsottu ultrassa joskus viikoilla 37-38, en edes muista koska viimeks mulla ultra oli.

Pirriäinenkös lupaili lähtevänsä tänään..?! Tsempit matkaan jos lähdet!!

Mun tarttis saada nyt siivottua tää kämppä kuntoon, ettei aamulla tarvii hermoilla kun lähdetään kohti tamperetta, mutta kun liikkuminen on vaikeaa ja supisteleekin, niin ei huvittas edes aloittaa!

Mies kyllä järkkää paikat kuntoon lasten kanssa ennen kun kotiin tullaan vauvan kanssa, mutta kiva olis huomenna lähtee jos olis vähän siistimpää!

Jotain kotiintulo vaatettakin pitäis kattella valmiiks jonkunlaiseen kassiin, mutta mistä senkään tietää mitä mahtuu päälle?!

Tietysti mahd. mukavat ja löysät housut ainakin tarvii olla.

Lennardilla tais tänään olla se käynnistys...vai oliko sekin huomenna?

Onnea kuitenkin!

Hitto kun tässä alkaa pää oleen jo sen verran laho, ettei muista enää juuri mitään! Saattaa noi nikitkin olla ihan väärät..

Enivei, Tsempit kaikille helmille ja kiitos tuesta!

Palailen toivottavasti sit alkuviikosta uutisten kera!

mammutti ja Vilppu rv 41+6

Vierailija
9/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä yhes koos!

Eilen oli neuvola. Paineet hieman koholla, pissa puhdas, kaikki muuten ok, paitsi painoa tullut taas 2kg viime viikkoon. Mulla alkaa olla tosi tiukat paikat tän nesteen kertymisen kans, joka paikkaa särkee, kaikki vaatteiden kosketuskin tekee kipeää :´(, sukat on ihan kamalat niistä jää monen tunnin rannut nilkkoihin kun ne ottaa pois :´(. Nilkkoja, polvia ja sormia mulla ei oo, sellaset suorat pötköt vaan. Suolaset, makeet, rasvaset ruuat on ollu pannassa jo kauan, kauan. Ruokavalioon kuuluu kasviksia, paljon ananasta ja mansikoita (poistaa nesteitä mukanas) niin ja tärkein parisen litraa vettä, mut ei auta, neste kerääntyy silti :`(. Ja pelkälle nesteen kerääntymiselle ei kuulemma tehdä mitään, annetaan vaan räjähtää ;). Mulla alkaa olla sellanen olo, et en kohta jaksa/pysty synnyttämään. Onneks vielä pääsen kuitenkin liikkeelle, eilenkin olin kolme tuntia kiertämässä kauppoja ja tänään täytyy mennä koirien kans metsälenkille.

Ens maanantaina on vika neuvola ja sillon neuvolantäti soittaa äp:lle ja varaa ajan yliaikais kontrolliin torstaille (10pv yli). Toivon vaan niin hartaasti ettei tarvis odottaa ens viikkoon, vaan alkais tapahtumaan jotain...

Viime yö meni epäsäännöllisten, polttavien suppareiden kans, jotka laantui kokonaan pois aamuun mennessä. Äsken kävin saunassa, jos ne alkais uudestaan, mitään ei vielä kuitenkaan tunnu :(

Huomasitteko muuten kaikki jotka täällä roikkuu on rv 40+3, meihin on iskenyt joku kirous ;)

Kuulostaa kauheelta mutta KIPEITÄ SUPPAREITA KAIKILLE ~~~¨

Äippä ja Papu 40+3

Vierailija
10/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan Äippä07:llekin! Meissä taitaa tosissaan olla jokin kirous, mutta ehkä pirriäinen saa sen vihdoinkin sitten purkautumaan!!! Toivotaan ainaskin. Mä sain just nurkat siivottua ja nyt pitäisi ruveta sit vääntämään jotakin lounasta. Jälkkäriksi ajattelin tehdä pannaria, NAM. Mulla myös vaivaa turvotus, mutta en kyllä jaksa enää sen takia tehdä mitään. Juon toki paljon vettä, mutta muuten en enää jaksa välittää. Mansikoita ja ananasta pitäisi varmaan syödä, mutten jaksa yhtään enempää rampata enää veskissä, kun nyt joutuu jo varmaan tunnin välein siellä käymään ja suklaa ja kaikki muut herkut ovat paljon parempia.

Pikku85 ilmoittautui myöskin, taitaa sulla olla Jolandan (ja mammutin) jälkeen eniten viikkoja kasassa, toivotaan et pääset myöskin jo tositoimiin piakkoin.

Mammutille peukut ja varpaat on pystyssä ja kyllä ne supparit on jo sen verran paikkoja aukonut että saavat pikaisesti käyntiin, usko pois!!

Onko teillä (vauva07 ja pikku85) siis nuo yliaikaiskäynnit 10 pv yli la:n? HÖH, täällä on nyt sitten kaikissa sairaaloissa pääkaupunkiseudulla siirrytty kuulemma siihen että ensimmäinen kontrolli on vasta 12 pv yli eli mulla siis vasta ensi viikon lauantaina?!? No ehkä tuo Jolanda saa tänään urkittua lisätietoja tuolta kättäriltä toimintatavoista tai sitten saa jäädä jo slle tielleen :-D

No nyt taas sitten hommiin, koittakaa sisaret hyvät jaksaa vielä viimeiset metrit!!!

t.kolomonen 40+3

Vierailija
11/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä muistan sut!!!!

Munhan pitäis olla alunperin tässä pinkassa, mutta sain km heinäkuussa-06 ja sä taisit tulla pinoilemaan just ihan niihin samoihin aikoihin, eikö?

Aattelin vaan tulla laittaan sulle tsemppaus viestit!!! ja Sullahan on sit huomenna takuuvarma nyytteröinen sylissä!

Psst... Mites rvPomelo, makkara ja muut? nehän on poksunu jo ajat sitten, mut millaisia nyytteröisiä sieltä tuli....?

terkuin Helga & Maris rv 16+3 / 17+3

Vierailija
12/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu täällä meillä ainaki on se 10 pvä yli LA:n nii aletaan varaileen yliaikaiskontrolliin aikaa...eli mulla tulee sunnuntaina se 10 pvää mut neuvola kii ens viikon nii huomenna meen neuvolaan ja varaillaan th:n kans aikaa Oyssiin yliaikaiskontrolliin...

Mulla kans on niin paha tää turvotus et jalkoja ei voi sanoo ees jaloiks vaan räpylöiksi tai niinku mies sanoo et ne näyttää ihan töppösiltä...:)

Ja särkee ihan kauheesti...Eikä auta vaik tekis mitä eli pitää odotella et masunen tulee pihalle ja munuaiset rupee toimii taas kunnolla...onneks kerkesin kihlasormuksen sormesta ottaa pois tai se ois varmaa jämähtäny siihen...:)

kauhee nälkä ;) lähen kattelee jottai suuhun pantavaa!!!(hih)

pikku85 rv 41

Vierailija
13/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga76:

Hei mä muistan sut!!!!

Munhan pitäis olla alunperin tässä pinkassa, mutta sain km heinäkuussa-06 ja sä taisit tulla pinoilemaan just ihan niihin samoihin aikoihin, eikö?

Aattelin vaan tulla laittaan sulle tsemppaus viestit!!! ja Sullahan on sit huomenna takuuvarma nyytteröinen sylissä!

Psst... Mites rvPomelo, makkara ja muut? nehän on poksunu jo ajat sitten, mut millaisia nyytteröisiä sieltä tuli....?

terkuin Helga & Maris rv 16+3 / 17+3

Mietinkin, että jostain sun nikki on tuttu, mutta en muistanut pinoilitko Kotiloissa vai täällä helmiksissä!

Onnittelut sulle uudesta raskaudesta! Toivottavasti tälläkertaa kaikki sujuu hyvin!!

Makkara, RvaPomelo ja monia muitakin alun pinoilijoita on " hävinnyt" tässä matkan varrella, joten tietoa heistä ei ole..

Tosiaan huomenna (TOIVOTTAVASTI) on osaltani urakka suoritettu ja oma kullanmuru kainalossa!

Viikkoja kasassa jo luvattoman paljon, mitä en ikinä olisi uskonut, kun kaksi lasta syntynyt viikkoa ennen laskettua aikaa!

Hyvää kevään jatkoa ja Onnea vielä!

mammutti

Vierailija
14/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se sieltä viimein.. eli poika 4380g ja 52cm, käynnistyksellä, 27 päivä, 4 h meni ja kivunlievitys jäi saamatta, niinkuin täällä on tapana :/ mutta loppu hyvin kaikki hyvin, kotona oltu jo päivä...

Tsemppiä kovasti kaikille viimeisiin PITKIIIN päiviin, älkää nyt sentään lyökö ennätystäni (42+4)

kirjoittelen myöhemmin vähän pitemmän synnytystarinan, nyt mennään vauvaa hoitamaan :)

lennard & jongen 2 päivää

Vierailija
15/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoilin näköjään kuitenkin noitten käynnistysten kanssa..

Eli Lennardille onnittelut vauvasta!!!

Vierailija
16/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut tuntuu kovasti jo odottelevan niitä oikeita suppareita ja synnärille lähtöä... niin minäkin vielä eilen, mutta yöllä iski esikoiseen surkea mahatauti, joka ei näytä vielä laantuvan :( on raukka parka tyttö (1v 8 kk) aivan kipeä, oksentaa, ripuloi ja itkee. taitaa tehdä kipeää. nyt halusi omaan sänkyyn nukkumaan.

joten nyt en todellakaan toivo itselleni lähtöä sairaalaan! enkä myöskään tätä tautia, tosin tartuntaa on vaikea välttää varsinkin kun yöllä heräsin siihen että jotain (=oksennusta) lensi suoraan naamalle...

Täällä ei ole vielä tullut lainkaan suppareita eikä muutakaan merkkiä ! No, ei se naistenklinikka mihinkään karkaa joten täytyy vaan odotella rauhassa.

terkuin heidimaria rv 40+2

Vierailija
17/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidimaria:lle halauksia ja toivotaan että pikkuinen tulee nopsasti kuntoon. Onneksi lapset ovat usein nopeita parantumaan tuollaisesta vaikka saattavat tosi surkeita ollakin kun kipeeksi kunnolla tulevat. Toivon myös että itse säästyt tuolta taudilta!!

Missäs muut? Jokos pirriäinen kävit näytillä vai vieläkö kärvistelet kotosalla? Voihan se tietty olla että sulla on jo pikku nyytti kainalossa. Taitaa Jonzu olla myöskin jo tositoimissa ja Jolandaa nyt sitten vielä huhuilen eli " pääsitkös" vielä kotiin ja mikä oli tuomio???

Ei tässä muuta, muutamia supistuksia on tullut päivän mittaan, mutta ei kummempaa.

t.kolomonen

Vierailija
18/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli hyvin alkaneet supparit on vähän lopahtaneet sen jälkeen kun saatiin poika hoitoon.. En kyllä jaksa enää uskoa, että ne kokonaan loppuisivat, mutta harventuneet noin 1-3 supistusta / 30 min. Edelleen ovat " onneksi" kipeitä, mutta kesto on vain 1 minuutti. En tosin muista paljonko sen pitäisi olla.

Poika nyt on joka tapauksessa hoidossa viikonloppuun ja aion heti lähteä käymään kättärillä kun tasaantuvat siihen 5-10 minuuttiin nämä supparit. Hassua, yöllä toivoi, että rauhoittuisi vähän, ettei tarttis keskellä yötä lähteä ja ilman että saa sanoa heipat esikoiselle. Ja nyt taas saisi tulla sitä tahtia kuin yöllä. Taitaa joku kirous tosiaan meitä viimeisiä vaivata : )

Onnea vauvautuneille!!!! Toivottavasti tullaan pian perässä!

Jee!!! Nyt tulikin 10 minuutissa 2 supistusta, eiköhän se tästä lähde : )

Nyt tuli ihan pelkkää omaa napaa, mutta varmaan ymmärrätte..

Pirriäinen rv 40+3 ( ja toivottavasti ei tule päiviä enempää )

Vierailija
19/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt sitten kirjoittelen niitä kontrollikuulumisia ylös. Nyt tulee sitten ihan täysin omanapaista juttua. Oli niin kamala lääkäri, että jälkeenpäin tuli paha mieli ja itku. Kätilö oli myöskin outo. Harmittaa, kun koko käynnistä jäi niin huono maku.

Menimme siis 11:30 Kättärille ja siellä otettiin ensin käyrää n. 10 minuuttia. Kätilö ei vaivautunut selittämään yhtään mitään ja kohteli meitä kuin miedän tulisi tietää kaikki käyntiin liittyvät asiat ja toimenpiteet. Ei ollut mitenkään töykeä, mutta outo, kun ei kertonut yhtään mitä tekee tai mitä tapahtuu. Yhtäkkiä aina vaan teki jotain. Noh, sitten käyrän oton jälkeen odottelimme lääkäriä reilut 30 min. Lääkäri oli suoraan sanottuna vanhan limaisen pervon näköinen ja haisi pahalta, mutta ei myöskään vaivautunut sanomaan minulle juuri muuta kuin, että tutkitaas nyt sitten, ota housut pois. Tutkimuksen aikana mutisi itsekseen ja sen jälkeen vaan saneli asiat nauhalle. Ei kysynyt kertaakaan minulta olisiko minulla jotain kysyttävää tai mielessä. Sen verran sain selville, että vauvan painoarvio on 4,5 kg(!!!), kohdunkaulaa ei kai juurikaan jäljellä, mutta ei vielä avautumista tapahtunut ja että sunnuntaina käynnistetään klo:8 ellei ennen sitä synny. Minkään valtakunnan synnytystapa-arviota minulle ei tieteääkseni ole tehty. Lääkäri sanoi vaan, että iso vauva on tulossa, mutta iso olet itsekin. Lantion kokoa ei mitannut, vaan ilmeisesti oletti, että koska olen pitkä niin minulla on myös automaattisesti tarpeeksi leveä lantio.

Huoh! Nyt vasta jälkeenpäin tajusin, että eihän tuon käynnin olisi ihan noin pitänyt mennä ja tuli paha mieli. Siinä tilanteessa kaikki meni vaan jotenkin niin nopeasti ohi, että en ehtinyt edes tajuta tai sanoa, että tämä ei tunnu nyt hyvältä minusta. Nyt on sitten hiukan pelko persiissä niin sanotusti, että mahtuuko vauva ja minkäköhänlaista porukkaa siellä päivystyksessä/synnärillä mahtaa sitten olla. Meidänhän piti mennä Haikaranpesään, mutta se on nyt sitten poissuljettu, jos joudutaan käynnistämään.

Noh, ainakin tänne avautuminen helpotti edes vähän. Hemmetti, kun en tajunnut siellä sairaalassa jo valittaa kyseisestä lääkäristä.

Mutta sunnuntaina siis minäkin vihdoin pääsen/joudun tositoimiin. Hui! Nyt on sitten takaraja asetettu tällekin odotukselle ja se kaukana tulevaisuudessa siintävä synnytys alkaa olla täyttä totta.

Tsemppiä kaikille meille viimeisille kärvistelijöille ja toivottavasti ne, joilla oli tuntemuksia ollut, pääsevät vielä tänään lähtemään elleivät ole jo matkassa.

Jolanda

Vierailija
20/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat kuulumiset...

Mullahan nousi verenpaineet viime viikon lopulla noin 150-170/95-105 tasolle. Maanantaina kävin neuvolassa ja sieltä passittivat äitipolille. Meillähän olisi ollut keskiviikkona kasvukontrolliaika ja mahdollinen käynnistys. No maanantaina ottivat sitten osastolle ja tiistaina ruvettiin käynnistelemään, viikkoja oli silloin 39+6. Pieni poika näki päivänvalon 27.2. klo 18.20. Strategiset mitat; pituus 48cm, paino 2770g ja pipo 34,5cm. Tänään kotiuduttiin ja nyt opetellaan elämää kahden lapsen kanssa.

Tsemppiä vielä yhdessä koossa oleville!

Emmu80 ja Torsti 2vrk