Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##LOKAKUUT torstaina##

01.03.2007 |

Huomenta!

Ihanan pirtee olo kun vaavi heräs puol tuntii normii myöhemmin ja vielä viihtyi puol tuntii ihan itekseen jutellen! vau... katotaans miten pitkä pino tänään saadaan aikaseks :D

väpä07 ja touho 7+1

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Kertokaas siskot, koska masua ei enää voi uskottavasti peittää löysillä paidoilla ja shaaleilla? Vai onko se tosi yksilöllistä, miten maha kasvaa? Ainakin toivoisin, että pääsisin ekan kolmanneksen yli ilman, että tulee kysymyksiä töissä. Lähtöpainoltani olen normaalipainoinen.

Vierailija
22/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän ja hartaan suostuttelun jälkeen sain jäädä kotiin kun mies lähti esikon kanssa kauppaan. Ei sillä oikeen sytytä tän väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa, mukaan olisi vaan pitänyt lähteä ihan siksi kun se olisi hänestä ollut mukavampaa... No, sain kuitenkin jäädä, ja nyt nautin hiljaisuudesta.

Eilen illalla silmät ristissä loin itselleni sellaisen etunimi.sukunimi-yahoo-tunnuksen, ja sitten tajusin etten sellaisella ehkä heti haluakaan kirjoittaa. Tää " Suhni" on vaan ilmeisesti aika yleinen nikki, niin en sitä sitten saanut sinne. Pitää keksiä joku muu, voi räkä. Tällä mammapäällä se ei kyllä pysy muistissa... ;)

AJL kyseli kuinka pitkään raskautta voi piilotella vaatteilla. Ihan älyttömän yksilöllistä! Minä tällaisena vähän möhömahaisena olisin esikoista voinut piilotella pitkälle, varmaan pitkälle yli viikon 20. Nyt tuntuu että kaikki raskausmaneerit on kuitenkin niin pahasti pinnassa (masun silittely ja kömpelö istahtaminen, jne.) että ihan turha edes yrittää... ;) Masukin tuntuu kasvavan ihan eri tavalla kun raskauksien välissä oli niin vähän aikaa, mutta eipä tuo ihan kamalan pieneksi ehtinyt vetäytyäkään... Toisaalta olen kuullut että tosi laihoilla raskaus näkyy melkein heti. Ja paljonhan on tietysti kiinni siitäkin millainen kohtu on muodoltaan ja alkaako se kasvaa " ulos" vai " sisään" - toisillahan ei raskaus näy kunnolla missään vaiheessa!

Ja nyt ripustamaan pyykkejä. Jee. Jospa sitä sitten yrittäisi sinne yahoolle uuden nikin laittaa...

Suhni & Onni (6+0?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sinne voi ihan oma fiiliksen mukaan kirjoittaa etunimi.sukunimi-postilla, mutta myös nickillä, jos se tuntuu sopivammalta. Aika näyttänee, millaiseksi keskustelu muodostuu ja kuinka tutuiksi siellä tulemme. Esikoisen tiimoilta olen mukana kahdessa eri yhteisössä, joista toinen on Yahoossa ja toinen Msn:llä. Ihmiset kirjoittavat molempiin omilla nimillä ja tosi henkilökohtaisiakin asioita. Olemme vajaan kahden vuoden aikana tulleet niin tutuiksi ja monien kanssa tavanneetkiin, että tuollaiseen suljettuun yhteisöön on uskaltanut kirjoittaa aika vapaasti.

:)

Vierailija
24/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se hartaasti odotettu ultraääni. Ensin piti vielä kärvistellä 1,5 tuntia autossa kun käytiin toisessa kaupungissa ultrassa ja ehdin siinä maalailla jo piruja matkan ajan seinille. No yksi vauva siellä on. Syke yms näkyi hyvin. Yhdellä päivällä mentiin taaksepäin lasketussa ajassa. Lugeja jatkan edelleen ja kuulemma pitäisi jo varat heti neuvolaa kun joudun kuulemma käymään tiheämmin kun esikoisesta oli todella paha raskausmyrkytys ja nyt kuulemma välittömästi saikulle jos oireita alkaa ilmetä. Lääkäri sanoi että nyt kun syke on löytynyt ja nähty että akikki ok, niin 85% tod. näköisyydellä raskaus kestää, samaa sanoi lääkäri esikoista odottaessa.

Mies kummasteli lääkärille miun mahaa kun siirryin tänään mammahousuihin ja sanoi että miulla on eteempäin oleva kohtu ja että se on todella yksilöllistä kuinka maha näkyy. Miulla ei ole luonnostani makkaroita yms joiden piikkiin voisi laittaa vaan on ihan pinkeä masu.

Tulomatkalla voin todella huonosti autossa ja siinä piti toinen puolitoistatuntinen kärvistellä.

Kyllä oltiin iloisia ja helpottuneita kun kaikki oli hyvin vaikka kaksoset olisi olleet myös ihanat... mutta tälläisen yrittämisen jälkeen en todellakaan ole pettynyt yhteen.

Pepsi rv 6+5 vai( 6+4)?

Vierailija
25/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä ällötys on muuttunut todella pahaksi oloksi! Yöllä en saanut nukuttua, mielestäni mun mies haisi tosi pahalta (outoa?!). Aamulla käskin sen heti suihkuun, vaikka just oli illalla käynyt :) Ja väsy oli, mutta uni ei vaan tullut kun oli niin paha olo. Aamulla helpotti hetkeksi kun söin mansikkakiisseliä ja join teetä, mutta ei mennyt montaa minuuttia kun meninkin jo halailemaan wc-pyttyä. Ihan uutta mulle! Mies todella pelästyi kun tuli suihkusta, siellä mä makasin vessan lattialla tuskan hiki valuen.

Suunnittelin tässä just miten kerron vanhemmilleni odotuksesta. Mieheni sukulaisille jo kerrottiinkin, mutta mun suvusta ei tiedä muut kuin sisko. No, isälläni on synttärit pian ja ajattelin ostaa kortin, ja kirjoittaa siihen jotain tähän suuntaan: Syntymäpäiväonnittelut isälle ja papalle, T: " Matti ja Maija" + vauva 10 viikkoa (tms).

Ja lisäksi meinasin ostaa sellaisen kermansaven nimimukin, jossa lukee pappa. Mun siskopuoleni antoi äidilleni sellaisen mummi-mukin kun alkoi odottaa esikoistaan (meillä on siis eri isä). Nyt on vaan ongelma, niitä mukeja ei löydy mistään. Ei citymarketista, prismasta, euromarketista, sokoksesta, halpahallista, anttilasta ainakaan. Kertokaa heti jos näette niitä jossain! Tiedän että netistä niitä voisi tilata, mutta hakisin mieluummin kaupasta. Toinen vaihtoehto on esim muumipappamuki, mutta haluisin samanlaisen kuin äidilläni on.

Tintti rv 6+6 (jes, viikko vaihtuu huomenna!)

Vierailija
26/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tämän viikon ollut vieraita enkä tahdo ehtiä tänne ollenkaan. Monen päivän jutut lukematta. HÖH!

Tänään oli sitten se ensimmäinen neuvola. LA 4.10. Ultra ja lääkäri aika varattu..

Painoa oli tullut 1.4kg.Paineet hyvät ja hemppa 123. Yritti pyynnöstä kuunnella doplerilla,mutta ei kuulunut vielä. Jonkun napavirtauksen sai kuulumaan ??

Oireet on kadonnut,eikä niitä juuri muutenkaan ollut. Pidemmille automatkoille olen jo joutunut laittamaan mammahousut kun farkut ja muut painaa ikävästi alavatsaa.

Nyt taas vieraita emännöimään ;)

Moikkis!

Vierailija
27/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä mennyt ihan vain töitä tehdessä. Ei mitään kummempia tuntemuksia ole ollut, no ehkä vatsa alkaa turvota joka päivä lisää.. tänään jo ajattelin, että pian on mentävä isompia housja ostamaan.

Vauvan sukupuolesta, niin meillä mies toivoo tyttöä ja minulle ei taas ole niin väliä kumpi on, mutta varmaan se jo etukäteen selvitetään.

Tänään juu vähän katselin kaupassa vauvan vaatteita.. vielä maltoin mieleni.

Kiva kun näin paljon on taas keskustelua ollut, on mukavaa lukea, miten milla menee. Ja uusille tervetuloa minunkin puolesta.

Pepiliina rv 5+4

Vierailija
28/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa :)

Ensimmäinen työpäivä takana, kylläpä tuntu oudolta mennä töihin pitkän vapaan jälkeen. no onneks kaikki toivotti vastaantullessa ilosesti tervetulot :) Pikkasen hämmästyin kun 3 henkilöä töistä tuli kysymään koskas on aika, ja tuojottivat vatsaan??? siis ei voi vielä näkyä mitään, on vaan sen mallinen synnytyksen jälkeen tuo masu että hämää. Tosin huomasin, että paita joka tänään oli päällä pikkasen korostaa tuota kumpua, sivuilta kun pikkasen kiristää ja tissien välistä vielä vielä sellanen kiristys nauha joka loppuu justiinsa sopivasti ton kummun päälle.

Kuten joku vaatteilla peittämisestä kysyi, mä ainakin katon mitä töihin pistän päälle =) pikkasen löysempää päälle.

Pikkumiehen ensimmäinen tarhapäiväkin oli mennyt loistavasti, ei ollu itkeny yhtään ja reippaasti oli syöny, leikkiny, ulkoillu ja hyvin oli nukkunu. Pikkasen hirvitti jättää poitsu aamulla yksin ku ikää on vasta 13kk.

Eipä tässä muuta, ens torstain ultraa odotellessa. Kaikille lokamassuille hyvää torstai-iltaa ja perjantai päivä =D

B-E ja panda rv 6+1

Vierailija
29/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen ja hieman marisen. Hirvittävä 24/7 pahoinvointi alkoi noin viikko sitten ja jo nyt olen raatona. Työpäivän vielä jotenkin selviän, mutta illat menee yökkiessä ja reporankana maatessa...voi mies parkaa. Mikään ruokaa ei maistu ja pelkillä kylmillä juomilla olen yrittänyt elellä. Heti jos jotain " kiinteämpää" yritän, niin oksu tulee. Kestääköhän tämä nyt sit vielä tällaisena monta viikkoa? Antakaa vinkkejä muut...

Ja tervetuloa taas uusille- mukavaa, kun paljon lokalutuisia ;)

myyrä+oksu 7+4

Vierailija
30/31 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi siis vastaamatta siihen vaatteilla peittelyyn.

Todella yksilöllistä, tiedän ihmisiä joilta ei oo näkyny ekan kerran vasta ku rv30 että odottaa, ja taas näitä toisia ääripäitä että heti näkyy. Itelläni esikoisen kanssa rv11 kaikki jo huomas tosin oli kesä ja vähän vaatteita, mutta millään ei voinu peittää enää rv14 jälkeen mun poikamasua joka kasvo niin eteen ku voi olla.

Nyt vaan toivon, että pääsen edes vielä 4 viikkoa ilman että kaikki huomaa, on nääs kehityskeskustelut tuolloin =D

Vierailija
31/31 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pieni hetki aikaa istahtaa alas täällä sorvin ääressä! Kyllä voi olla tavallistakin raskaampaa valvoa nämä yövuorot, kun päivällä ei oikein saa nukuttua=(

Ällötysolo vaan jatkuu ja jatkuu....Töihin tullessa tuli kiire vessaan, kun joku ajattelematon oli juuri keittänyt tuoretta kahvia,YÖK! Pikkaisen siinä oli selittelyn makua, kun tällainen vanha kahvisieppo ei ottanut kaffea laisin....Siinähän pohtivat=)

Mulla taisi töissä onnistua tuo masun peittelyä esikoista odotellessa tosi pitkälle, oisko olllu peräti viikolle 28, mutta meillä onkin niin oudon malliset työvaatteet, että tosi tarkkaan saa tiirailla, että mitään saa selvää! Mutta ihan noissa kotivaatteissa tai siis siviileissä joskus viikon 15 jälkeen alkoi jo masua näkymään, niin että paljastui pulskistumisen syy=)

Kylläpä taitaa tulla tosi järkevää tekstiä näin yötyön tiimellyksessä...Varsinkin kun sain päivällä nukuttua hurjat 3,5h=( Ja edeltävästi olin valvonut 26h....Että eipä se toisaalta taida olla ihme,että väsyttää....Josko la aamuna mies hoitaisi esikoisen aamupalat ja itse saisi nukkua! Taitaa olla haavetta vain...

kiiuli