keskenmenon jälkeen heti plussanneita, siis ilman kuukautisia??
Moi
Edellinen keskenmeno oli syyskuunpuolessa välissä.
Spontaanisti kohtu tyhjeni, ei tarvittu kaavintaa.
No nyt olen odotellut kuukautisia, kun tänään tein sitten testin! Rinnat ovat olleet viikon tosi arat.
No hups, olenkin raskaana :D
Mutta en tiedä yhtään millä viikolla tms. Hedelmöityksestä on n 4-5vkoa. Kannattaako mun varata 2vkon päähän ultra ja sen jälkeen soittaa neuvolaan??
Takana on nyt kaksi keskenmenoa tän vuoden puolella, en hirveästi halua vielä hehkuttaa tätä raskautta.
Olin kyllä lentää pyllylleni kun testin tein aamulla :D
Kommentit (10)
Eli mulle tuli myöskin km 05/07(alkukuusta), jonka jälkeen positiivisen testin tein 06/07(loppukuusta), joten ei kuukautisia välissä. Mulla on muutenkin pitkä kierto ja sitten vielä toi km päälle, niin en silloin aikaisemmin testiä tajunnut tehdä.
Mulla oli myös samanlainen tilanne sen suhteen että kohtu tyhjeni itsestään eikä mitään kaavintaa tarvittu.
Nyt viikkoja kasassa reilu 24 ja kaikki on mennyt hyvin.
Mullakin oli aika uskomaton fiilis sillon kun testin tein, koska en todella meinannut testin tulosta uskoa. Ensin ajattelinkin että testi näyttää varmaan positiivista sen takia, että km:stä ei ole vielä kovin kauaa aikaa, mutta sitten kun viivat päivien myötä testeissä voimistuivat niin pakko se oli uskoa. Neljä testiä siihen meni kunnes uskalsin huokaista.
Ja mä soitin melkein heti silloin neuvolaan kun neljäskin testi antoi positiivisen tuloksen ja sainkin sitten ajan raskausviikolle 8. Np-ultrassa sitten tuli pari viikkoa takapakkia.
Onnea!
Suan ja Nuppu 24+2
La lasketaan nyt hedelmöityksestä.
Rv on nyt n 4+3. Sikiö pussi ja ruskuainen näkyi ultrassa
Parin viikon päästä menen uudestaan ultraan.
Ihan ekaksi, onnea plussasta!!! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin! Mä myös plussasin heti tuulimunaraskauden jälkeen, ennen kun menkat kerkesivät tulemaan. Raskaus varmistettiin vielä verikokeilla, koska haluttiin varmistaa että kohtu todella oli tyhjentynyt kunnolla. Minulla kun tämä tapahtui myös spontaanisti.
Siitä verikokeesta, hcg-arvosta kun myös pystytään aika paljon päättelemään raskauden kestoa. Kannattaisiko sinunkin pyytää lähetettä siihen? Sen jälkeen sain sitten vielä ajan ultraan, jossa varmistettin että kaikki on ok ja siellä tuo raskauden kesto sitten selvisi niinkun tarkemmin. Neuvolasta varmaan myös osaavat neuvoa kuinka toimia!
Itselläni myös edellisen spontaanin, keskenmenon jälkeen otettiin verikokeita pariin otteeseen jotta varmistettiin ettei ollut kohdunulkopuolinen ja että oli varmasti keskeytynyt.
Täytyy malttaa odottaa ensi viikkoon ja soittaa neuvolaan. Varasin ultraan jo ajan marraskuun loppu puolelle. :D
Täällä ollaan raskausviikoilla 32+3. Edellinen meni kesken rv 6 ja eipä kerenny sen perään kuukautisia tulla, kun tyttö päätti kiinnittyä hyvin tiukkaan:-D
Sanottiin silloin, että ei mikään välttämättömyys ole kuukautisia odotella. Ja kaikki hyvin menny- toivon, että sinullakin menee
Minulla keskenmeno todettiin ultralla eikä tarvinut kaavintaa tehdä. Minulle ei ehdotettu mitään verikoetta kun yllätyksenä olinkin sitten " kohta" taas raskaana. Laskettu aika päätettiin ensimmäisessä ultrassa. Lasketusta päivästä päättelin, että kuukautiset olisivat olleet silloin kun oli se keskenmeno. Tästä on nyt aikaa 5 vuotta. Toista lastani odottaessa tiesin tarkkaan koska viimeiset kuukautiset olivat olleet. Kuitenkin laskettu aika päätettiin ensimmäisessä ultrassa! Joten ei sillä ilmeisesti ole nykyään mitään väliä milloinka ne kuukautiset ovat olleet!
alkoi, että olisi sitten olleet ns normaalit kuukautiset.
Eli siitä jos laskee niin viikkoja olisi tasan 6 nyt.
Mutta jos lasketaankin hedelmöittymisestä niin sitten olisi rv 4.
Mulle on jotenkin kauhean vaikeata kun en tiedä!!!! :)
Teki mieli tänään mennä ultraan, mutta olisin pettynyt niin paljon jos ei mitään olisi vielä näkynyt.
Mutta siirsin silti ultraa vähän aikaisemmaksi, marraskuun puolta väliä ennen :D
eppuliini joka toivoo että rv laskettaisi sieltä vuodon alkamisesta :D :D
Katsoin tuosta odotusajan neuvolakortista että ensimmäisessä ultrassa olin viikolla 10 ja silloin näki jo aika paljon itse sikiöstäkin koska lääkäri sanoi että hän näkee tästä sukupuolenkin...tosin en halunut sitä tietää.
Vaikka minusta otettiinkin verikokeet, muistaisin että laskettu aika määriteltiin kuitenkin juuri kuten gyneystäväsikin oli ajatellut, eli siis tuulimunavuodon alkamispäivästä. Sitten se myöhemmin varmistui ultrassa. Kinkkisiä juttuja!
Eihän se ole mahdollista, sukupuoli ei ole vielä tuon ikäisellä sikiöllä kehittynyt. Vasta n rv 18-22 on tuo sukupuoli nähtävissä mahdollisesti, silloinkin erehtymis mahdollisuus on suuri.
Vaikka olisi kuinka kokenut gyne niin ei ole mahdollista nähdä sukupuolta noilla viikoilla.