Miksi ghostaaminen on niin paha asia?
Eikö joskus ole tylympää sanoa suoraan, että ei vain kiinnosta. Miksei voisi vain antaa yhteydenpidon hiljalleen loppua, kyllä siitä kumpikin tajuaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että ghostaus satuttaa. Mutta kai se aina satuttaa jos joku ei halua olla enää tekemisissä. Miten sen ilmoittaminen helpottaa tilannetta?
Satuttaa, tottakai. Mutta ghostaaja jättää kaiken ilmaan roikkumaan. Ghostattu ei ensinkään tiedä, että hänet on ghostattu, vaan odottaa yhteydenottoa ja miettii mitä kamalaa toiselle on sattunut. Toisen jättäminen epävarmuuteen on vielä pahempaa kuin sen ilmoittaminen että sori ei kiinnosta.
En minä ainakaan ihmisiä tapaillessani odota yhteydenottoa ja vielä vähemmän kuvittelen, että jotain olisi tapahtunut jos sellaista ei tule. Jos jostain ei vain enää kuulu niin oletan että ei kiinnostanut, mikä kuuluu tapailuun. Ja että jos jotain olisi tapahtunut, niin sen olisivat varmasti henkilön läheiset ja ystävät huomanneet.
Eli missä se epävarmuus on? Jos ei tule yhteydenottoa niin sehän kertoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Niin, hyvä kysymys. Sinänsä parempi, ettei ghostaa ja näin huomioi toista edes jotenkin ja tiedostaa tämän olemassaolon. Toisaalta yleensä ne annetut syyt ovat kaikkea muuta kuin rehellisiä, joten en tiedä onko tuokaan sitten lopulta paras vaihtoehto.
Itse en ole eläessäni ollut pidemmässä parisuhteessa. Ghostaamsielta olen onneksi välttynyt, eikä onneksin kukaan ole myöskään minua halunnut ghostata Omasta mielestäni se, että sanoo tai kirjoittaa tekstiviestissä joskus vaikka vähemmänkin rehellsien -valkosiia valheita- syyksi, miksi haluaa erota vaikka sitten sen kliseisen. koska k ei tuntenut oikenaslasita kemiaa on itselleni ollut paremp; joku toinen voi kokea tosiella tavoin.
Voimee myös kysyä. että kuinka usein edes on olemassa "oikeita syitä" millä perusteilla on hyväksyttävää päättää suhde. - Ja mitä seuraisi, jos toinen kiistäisi ne? Vaikka pakit saanut itse tietäisi, että syyt pakeille ovat hyvät ja perustellut, niin luullakseni harvemmin hän niitä haluaa kuulla/ ottaa vastaan mutisematta/ kokematta pettymystä, jos hän itse haluaisi suhteen niistä huolimatta jatkuvan.
Ei pakkien antaminen ole helppoa kuten ei ole helppoa niitä saada. Ei vaikka kumpaiseenkin olisi syynsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Olisiko se sitten naisen mukava kuulla, että on vaan yksinkertaisesti miehen mielestä liian ruma.
Eli ainoat mahdollisuudet ovat kadota kuin tuhka tuuleen tai loukata raatorehellisyydellä? Ihan joku kuiva ilmoitus yhteydenpidon päättymisestä riittää.
"Kiitos kiinnostuksestasi, mutta sain lukemattomia hakemuksia eteviltä hakijoilta ja sinua ei nyt valittu jatkoon." Ok.
Tämä olisi aivan hyvä.
Vähän epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Ja en siis tarkoita ghostaamista missään pitkässä ja vakavassa suhteissa, vaan esimerkiksi Tinder-tapailussa. Eikö se olisi julmempaa jos toteaisi jollekin, että "et sitten kelvannut minulle, joten laitan sut estoon".
No miksi ei voisi vaan sanoa suoraan? Sen voi sanoa kyllä ihan ystävällisestikin, tyyliin "tuntuu, että välillämme ei nyt oikein ole kemiaa, niin lopetetaan tapailu."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en siis tarkoita ghostaamista missään pitkässä ja vakavassa suhteissa, vaan esimerkiksi Tinder-tapailussa. Eikö se olisi julmempaa jos toteaisi jollekin, että "et sitten kelvannut minulle, joten laitan sut estoon".
No miksi ei voisi vaan sanoa suoraan? Sen voi sanoa kyllä ihan ystävällisestikin, tyyliin "tuntuu, että välillämme ei nyt oikein ole kemiaa, niin lopetetaan tapailu."
Mutta miksi se pitää sanoa suoraan? Käyhän se kaikesta ilmi. Mitä lisäarvoa se suoraan sanominen tuo?
Niin moni nainen ansaitsee tulla ghostatuksi oman käytöksen ja toiminnan takia niin eihön siinä mitään ihmeellistä ole. Naiset ei vain kestä sitä että asiat ei mene niin kuin nainen haluaisi. Mikään ei tunnu olevan kauhempaa naiselle kuin se että nainen hylätään ja varsinkin sillä tavalla että nainen ei saa tietää miksi. Samaan aikaan kuitenkin naiset on sitä mieltä että eihän miehen ghostaamisessa ole mitään pahaa eikä väärää
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Olisiko se sitten naisen mukava kuulla, että on vaan yksinkertaisesti miehen mielestä liian ruma.
Tarvitseeko sitä kertoa, jos ulkonäkö ei miellytä. Voi vaan sanoa, että en nyt tunne kemiaa välillämme, niin ei jatketa tapailua tms.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni nainen ansaitsee tulla ghostatuksi oman käytöksen ja toiminnan takia niin eihön siinä mitään ihmeellistä ole. Naiset ei vain kestä sitä että asiat ei mene niin kuin nainen haluaisi. Mikään ei tunnu olevan kauhempaa naiselle kuin se että nainen hylätään ja varsinkin sillä tavalla että nainen ei saa tietää miksi. Samaan aikaan kuitenkin naiset on sitä mieltä että eihän miehen ghostaamisessa ole mitään pahaa eikä väärää
En ole eläessäni ollut pidemmässä parisuhteessa mutta lienen onnekas kun en ole eläessäni kohdannut naista, joka olsi ollut käytökseltään tai millään muulla tavoin niin vastenmielinen, että minullla ei olisi lopulta ollut muuta tapaa (tai hänellä ei olisi ollut minua kohtaan) mitään muuta tapaa antaa pakkeja kuin ghostata,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sitä kertoa, jos ulkonäkö ei miellytä. Voi vaan sanoa, että en nyt tunne kemiaa välillämme, niin ei jatketa tapailua tms.
Eli naisille pitää valehdella että nainen ei satuta tunteitaan? Itse kun en ole valehtelija ja kun tiedän että nainen ei kesta kuulla totuutta (koska nainen nyt haluaisi kuulla että on ruma?) Niin jäljelle jää vain ghostaaminen. Valehtelu on niin paljon törkeämpää kuin ghostaaminen ja rumaksi sanominen yhteensä.
Ja hyvä että kerroit sen naisten kuuluisan kemian puutteen olevan vain pelkkää valehtelua niin tiedän että naiset ovat todella törkeitä valehtelijoita jotka ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta. Raiskaritkin on huomattavasti arvokkaampi kuin valehtelijat
Ghostaaminen on raukkamaista. Olen itse juuri sitä ihmistyyppiä, joka ihan oikeasti huolestuu toisesta, jos on puhuttu pitkään ja yhtäkkiä ihmisestä ei vaan enää kuulu mitään. Otan paljon mielummin vaikka tuon yllä mainitun viestin "Kiitos kiinnostuksestasi, mutta sain lukemattomia hakemuksia eteviltä hakijoilta ja sinua ei nyt valittu jatkoon", jolloin tiedän, että toisella on kaikki ihan hyvin ja homma oli siinä.
Itse sanoisin "Oli kiva tutustua, mutta ei tästä taida romanttisessa mielessä tulla mitään. Hyvää jatkoa sulle.", jos haluaisin itse lopettaa yhteydenpidon.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on raukkamaista. Olen itse juuri sitä ihmistyyppiä, joka ihan oikeasti huolestuu toisesta, jos on puhuttu pitkään ja yhtäkkiä ihmisestä ei vaan enää kuulu mitään. Otan paljon mielummin vaikka tuon yllä mainitun viestin "Kiitos kiinnostuksestasi, mutta sain lukemattomia hakemuksia eteviltä hakijoilta ja sinua ei nyt valittu jatkoon", jolloin tiedän, että toisella on kaikki ihan hyvin ja homma oli siinä.
Itse sanoisin "Oli kiva tutustua, mutta ei tästä taida romanttisessa mielessä tulla mitään. Hyvää jatkoa sulle.", jos haluaisin itse lopettaa yhteydenpidon.
Minusta on raukkamaista vaatia että kaikki toimivat juuri itseä miellyttävällä tavalla. En ole ikinä ymmärtänyt milsi ghostaaminen tuomitaan niin voimakkaasti.
Jonkun on vaikea sanoa päin naamaa ikäviä asioita, toinen ei halua valehdella ja keksiä tekosyitä ja kolmas ajattelee että ei itsekään haluaisi kuulla mitään 'vika ei ole sinussa vaan minussa' -selityksiä. Onko nämä kaikki tyypit sinusta todellakin raukkamaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on raukkamaista vaatia että kaikki toimivat juuri itseä miellyttävällä tavalla. En ole ikinä ymmärtänyt milsi ghostaaminen tuomitaan niin voimakkaasti.
Jonkun on vaikea sanoa päin naamaa ikäviä asioita, toinen ei halua valehdella ja keksiä tekosyitä ja kolmas ajattele
Joillakin konfortaatio aiheuttaa itselle huonot fiilikset pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ainoat mahdollisuudet ovat kadota kuin tuhka tuuleen tai loukata raatorehellisyydellä? Ihan joku kuiva ilmoitus yhteydenpidon päättymisestä riittää.
Kyllä siitä sitten kysellään, että miksi
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset nykyään oikeasti näin kyvyttömiä, että muuta vaihtoehtoa ei tule edes mieleen kuin ghostata tai sanoa liian rumaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen ei ole sama kuin yhteydenpidon pikkuhiljainen kuihduttaminen. Siinä toinen vain äkkiä katoaa.
Minusta on reilua laittaa edes viesti, että kiitos kaikesta mutta en enää halua pitää yhteyttä. Sitten toisen voi estää. Jos vain ilmoittamatta katoaa, niin toinen jää odottamaan, ihmettelemään ja huolestuukin että mitä on käynyt.
Siinä on vaan se, että sitten vaaditaan saada tietää miksi. Mitä siihen sanoa jos ei vaan ole kiinnostunut/tykkää/ulkonäkö...
Ei vaadita. Ja eston voi laittaa siinä vaiheessa kun on kertonut, ettei ole kiinnostunut jatkamaan tapailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että ghostaus satuttaa. Mutta kai se aina satuttaa jos joku ei halua olla enää tekemisissä. Miten sen ilmoittaminen helpottaa tilannetta?
Satuttaa, tottakai. Mutta ghostaaja jättää kaiken ilmaan roikkumaan. Ghostattu ei ensinkään tiedä, että hänet on ghostattu, vaan odottaa yhteydenottoa ja miettii mitä kamalaa toiselle on sattunut. Toisen jättäminen epävarmuuteen on vielä pahempaa kuin sen ilmoittaminen että sori ei kiinnosta.
En minä ainakaan ihmisiä tapaillessani odota yhteydenottoa ja vielä vähemmän kuvittelen, että jotain olisi tapahtunut jos sellaista ei tule. Jos jostain ei vain enää kuulu niin oletan että ei kiinnostanut, mikä kuuluu tapailuun. Ja että jos jotain olisi tapahtunut, niin sen olisivat varmasti henkilön läheiset ja ystävät huomanneet.
Eli missä se epävarmuus on? Jos ei tule yhteydenottoa niin sehän kertoo kaiken.
Eli et ole koskaan ollut kenestäkään sen vertaa kiinnostunut, että olisit odottanut toiselta viestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi se pitää sanoa suoraan? Käyhän se kaikesta ilmi. Mitä lisäarvoa se suoraan sanominen tuo?
Kuinka monta päivää on se raja, että se on käynyt ilmi? Sanominen tuo sen lisäarvon, että molemmat tietävät samassa aikataulussa, missä mennään. Eikä niin, että toinen joutuu päättelemään sen vihjeistä, muutaman päivän jälkijunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisille pitää valehdella että nainen ei satuta tunteitaan? Itse kun en ole valehtelija ja kun tiedän että nainen ei kesta kuulla totuutta (koska nainen nyt haluaisi kuulla että on ruma?) Niin jäljelle jää vain ghostaaminen. Valehtelu on niin paljon törkeämpää kuin ghostaaminen ja rumaksi sanominen yhteensä.
Ja hyvä että kerroit sen naisten kuuluisan kemian puutteen olevan vain pelkkää valehtelua niin tiedän että naiset ovat todella törkeitä valehtelijoita jotka ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta. Raiskaritkin on huomattavasti arvokkaampi kuin valehtelijat
Oletpa poikkeuksellinen kyvytön sosiaalisesti. Voit kertoa, että puoleltasi ei herännyt niin vahvaa kiinnostusta kuin olisit toivonut, joten et näe syytä jatkaa tapailemista. Sinun ei tarvitse kertoa, että mielenkiinnon puute johtuu naisen rumuudesta. Näin ollen et valehtele mutta et myöskään tarkoituksellisesti loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun on vaikea sanoa päin naamaa ikäviä asioita, toinen ei halua valehdella ja keksiä tekosyitä ja kolmas ajattele
Joillakin konfortaatio aiheuttaa itselle huonot fiilikset pitkäksi aikaa.
Sehän on ihmissuhteissa aina pääasia, ettei itselle tule ikäviä fiiliksiä, paskat siitä toisesta.
Tämä olisi aivan hyvä.