Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ghostaaminen on niin paha asia?

Vierailija
11.01.2025 |

Eikö joskus ole tylympää sanoa suoraan, että ei vain kiinnosta. Miksei voisi vain antaa yhteydenpidon hiljalleen loppua, kyllä siitä kumpikin tajuaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en siis tarkoita ghostaamista missään pitkässä ja vakavassa suhteissa, vaan esimerkiksi Tinder-tapailussa. Eikö se olisi julmempaa jos toteaisi jollekin, että "et sitten kelvannut minulle, joten laitan sut estoon".

Vierailija
2/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen ei ole sama kuin yhteydenpidon pikkuhiljainen kuihduttaminen. Siinä toinen vain äkkiä katoaa. 

Minusta on reilua laittaa edes viesti, että kiitos kaikesta mutta en enää halua pitää yhteyttä. Sitten toisen voi estää. Jos vain ilmoittamatta katoaa, niin toinen jää odottamaan, ihmettelemään ja huolestuukin että mitä on käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ainakin yks sanoi just ihan suoraan, että olen niin kamalan raskas ihminen, että hän ei tahdo olla tekemisissä ja esti minut messengerissä. Olen ainoana kommentoinut hänen facebookviesteihinsä, jotka ovat yhtä ainaista rutinaa ja kitinää ja valitusta. Olen ollut huolissani hänestä ja koittanut kannustaa. Selkeä virhe.

Ihana päästä hänestä eroon. Aina sai olla huolissaan ja miettiä, että tappaakohan tuo nyt ittensä, vai missä mennään.

Vierailija
4/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvä kysymys. Sinänsä parempi, ettei ghostaa ja näin huomioi toista edes jotenkin ja tiedostaa tämän olemassaolon. Toisaalta yleensä ne annetut syyt ovat kaikkea muuta kuin rehellisiä, joten en tiedä onko tuokaan sitten lopulta paras vaihtoehto.

Vierailija
5/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se, että joku ei halua sanoa sanaakaan  kasvokkain tai kirjoittaa ja jättää vaikka tekstiviestillä antaa tunteen, ettei ole toiselle minkään arvoinen. - Toki ghostaamisellakin voi olla paikkansa, jos on esimerkiksi mahdollsiuus, että tuliis itse pahoinpidellyksi tai muuton pahasti satutetuksi siksi. ettei toinnen hyväksyisi pakkeja.

Sinkkumies

Vierailija
6/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen ei ole sama kuin yhteydenpidon pikkuhiljainen kuihduttaminen. Siinä toinen vain äkkiä katoaa. 

Minusta on reilua laittaa edes viesti, että kiitos kaikesta mutta en enää halua pitää yhteyttä. Sitten toisen voi estää. Jos vain ilmoittamatta katoaa, niin toinen jää odottamaan, ihmettelemään ja huolestuukin että mitä on käynyt. 

Okei. Mulle Tinderissä yksi mies veti raivarit kun en ollut vastaillut hänen viesteihinsä tarpeeksi nopeasti (eli parin tunnin sisällä). Emme olleet koskaan edes tavanneet. En tosiaan kadonnut äkkiä minnekään, en vain ehtinyt jokaiseen viestiin vastata heti sekunnissa. Kirjoitti minulle pitkän viestin siitä, että se hänen mielestään tarkoitti sitä että olin ghostannut hänet ja haukkui minut perinpohjin että niin ei saa tehdä. Ja tosiaan ilmoitti, että kun hän on niin empaattinen ihminen niin huolestui että oliko minulle käynyt jotain, mikä oli minusta tosi omituista henkilön kanssa jota en ollut koskaan tavannut.

Vierailija
7/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Olisiko se sitten naisen mukava kuulla, että on vaan yksinkertaisesti miehen mielestä liian ruma. 

Vierailija
8/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vaan se, että sitten vaaditaan saada tietää miksi. Mitä siihen sanoa jos ei vaan ole kiinnostunut/tykkää/ulkonäkö...

Vierailija
9/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma siitä että moni ghostaaja ei uskalla vetää rajojaan ja pelkää konfrontaatiota, kyse ei suinkaan aina ole siitä ettei ghostaaja arvostaisi toista osapuolta.

Vierailija
10/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että ghostaus satuttaa. Mutta kai se aina satuttaa jos joku ei halua olla enää tekemisissä. Miten sen ilmoittaminen helpottaa tilannetta?

Vierailija
11/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Olisiko se sitten naisen mukava kuulla, että on vaan yksinkertaisesti miehen mielestä liian ruma. 

Eli ainoat mahdollisuudet ovat kadota kuin tuhka tuuleen tai loukata raatorehellisyydellä? Ihan joku kuiva ilmoitus yhteydenpidon päättymisestä riittää. 

Vierailija
12/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varma siitä että moni ghostaaja ei uskalla vetää rajojaan ja pelkää konfrontaatiota, kyse ei suinkaan aina ole siitä ettei ghostaaja arvostaisi toista osapuolta.

No mitä hyvää on vaikka sellaisessa keskustelussa johon pari kommentoijaa jo viittasi? Esimerkiksi:

"Hei X, on ollut kiva tuntea sinut mutta nyt laitan välit poikki."

X: "Miksi?"

"No ei mitään syytä, olet upea ihminen, me vain emme sovi yhteen."

X: "Miksi, miksi, miksi, selitä miksi en kelpaa, mikä minussa on vikana?"

"No, en pidä sinua kiinnostavana tai fyysisesti puoleensavetävänä."

Haluaako joku oikeasti kuulla jotain tuollaista? Ja jos sitten mitään ei sanota, niin mitä arvoa sillä ilmoituksella on, että aikoo laittaa välit poikki?

Vierailija
13/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vaan se, että sitten vaaditaan saada tietää miksi. Mitä siihen sanoa jos ei vaan ole kiinnostunut/tykkää/ulkonäkö...

Ei kysymyksiin tarvitse jäädä vastailemaan. Sen heippa-viestin jälkeen voi hyvin estää. 

Vierailija
14/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein kyllä puhutaan ghostauksesta silloinkin, kun yhteydenpito hiljaa kuihtuu. Monet puhuvat ghostauksesta aina jos joku ei jatka tapailua.

Vierailija
15/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghoostaaminen. Oletteko jotain 12v ???

Vierailija
16/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ainoat mahdollisuudet ovat kadota kuin tuhka tuuleen tai loukata raatorehellisyydellä? Ihan joku kuiva ilmoitus yhteydenpidon päättymisestä riittää. 

"Kiitos kiinnostuksestasi, mutta sain lukemattomia hakemuksia eteviltä hakijoilta ja sinua ei nyt valittu jatkoon." Ok.

Vierailija
17/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän rajan vetämisen, jos toinen on selvästi häirikkö, johon haluaa ehdottomasti katkaista yhteydenpidon. "En voi enää tavata, lopetan yhteydenpidon."

Vierailija
18/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan, että ghostaus satuttaa. Mutta kai se aina satuttaa jos joku ei halua olla enää tekemisissä. Miten sen ilmoittaminen helpottaa tilannetta?

Satuttaa, tottakai. Mutta ghostaaja jättää kaiken ilmaan roikkumaan. Ghostattu ei ensinkään tiedä, että hänet on ghostattu, vaan odottaa yhteydenottoa ja miettii mitä kamalaa toiselle on sattunut. Toisen jättäminen epävarmuuteen on vielä pahempaa kuin sen ilmoittaminen että sori ei kiinnosta. 

Vierailija
19/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghoostaaminen. Oletteko jotain 12v ???

Ihan aikuiset tätä sanaa käyttävät Tinderissä, yleensä silloin kun kiukuttelevat jos keskustelu ei etene.

Vierailija
20/43 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ghostaaminen on englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi