Pystytkö olemaan lauantain ilman alkoholia?
Kommentit (128)
Helposti pystyy kun juo kaikkina muina päivinä.
Ennen en olisi pystynyt, nyt olen ollut jo 7 vuotta kaikki lauantait ja muutkin päivät raittiina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En ole koskaan juonut pisaraakaan alkoa. Olen 60 v nainen.
No voi juku. On se hienoa.
Kaikki jotka sanoo että voisin mutta en halua, ovat alkoholisteja. Eivät oikeasti voi olla ilman alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Ennen en olisi pystynyt, nyt olen ollut jo 7 vuotta kaikki lauantait ja muutkin päivät raittiina.
Miten sait muutoksen aikaan?
Todellakin pystyn, kuten minkä tahansa muunkin päivän. Jotain 10 v kun viimeksi nautin alkoholia jossain juhlissa. Silloinkin kun muiden silmä vältti, kaadoin viemäriin ja laitoin vettä lasiin.
Ei niin mitään. Illalla vielä kuntosalille! Siellä on ihanaa lauantai-iltaisin, aika rauhassa saa olla.
Joo, ryyppäsin jo eilen, niin tänään ei tee mieli.
Kaapissa asettumassa nautintalämpötilaan!
Töihin huomenna eli ei Alkoa. Tunnistaa viesteistä hyvin alkoholistit kun tiedetään päivälleen kuinka kauan on oltu juomatta.
En missään nimessä. Tänään pizzaa ja punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin jos haluaisin mutten näe siinä pienintäkään järkeä.
Näin juuri alkoholiriippuvainen ajattelee. Kyllä raitis viikonloppu silloin tällöin on ihan järkevää. Rahaa säästyy ja elimistö kiittää.
Minäkin pystyn olemaan tämän lauantai-illan juomatta ja nään siinä paljonkin järkeä.
Yleensäkin juon suht vähän kerrallaan,(pari, enintään kolme pientä lonkeroa) mutta kesällä tulee otettua useammin saunan päälle joten talvet voi olla vähemmällä.
Pidän tammi- helmi- maalis- ja huhtikuun juomatonta aikaa niin sitten on pieni juhla vappuna, kun taas voi avata kesäkauden ja juoda sen lonkeron. Jatkuva lipitys vie tuostakin tavasta kaiken hyvän pois. Myös syksyisin pidän juomattoman kauden (loka-ja marraskuun.) ja joulukuussa voi nauttia glögiä.
Ja säästyyhän tuossa aika paljon rahaakin, vaikka minulla ei rahasta sinällään ole pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Töihin huomenna eli ei Alkoa. Tunnistaa viesteistä hyvin alkoholistit kun tiedetään päivälleen kuinka kauan on oltu juomatta.
No ei tuo nainen 60v joka ilmoitti, että ei ole koskaan maistanutkaan, ole alkoholisti. Hän kyllä tietää, että on ollut juomatta tuon 60v, mutta ei silti ole alkoholisti. Mutta tietenkin, jos ihminen on lopettamalla lopettanut, ja hän tietää milloin on viimeksi juonut, hänellä on saattanut olla ongelmia alkoholin kanssa. Mutta hyvä, että moni on päässyt eroon pahasta tavasta. Jos alkoholi enimmäkseen pyörii mielessä ja laskee vain päiviä, koska pääsee juomaan, on ongelma olemassa.
Mutta, kun tarpeeksi kauan on juomatta, tuo halu häviää, sitten voi viettää mukavaa elämää ilman tuotakin riippuvuutta. Riippuvuus on aina ikävää, olipa se mihin aineeseen tahansa. Se orjuuttaa ihmistä. On isäntä eikä renki.
Olen ollut yli vuoden selvä ja ilman tupakkaa.
Oon ollut 15 vuotta ilman alkoholia. En voi sietää alkoholin makua, yök.
Sen verran usein, että en edes varmaksi muista sanoa koska olen pisaraakaan viimeksi juonut.
Entä jos pitää lauantaisin raittiuspäivän mutta muuten juo muut päivät?
En tiedä, mutta täytyypä vaikka pääsiäisen jälkeen kokeilla.
Ihan helposti menee montakin kuukautta putkeen ilman tippaakaan alkoholia.