Jonkun terveyslehden (Kauneus ja terveys tms.) jutussa väitettiin, että naisen orkku voi kestää 2 minuuttia.
Onkohan siinä jo mennyt vähän käsitteet sekaisin? Minä ainakin tarkoitan orkulla vain laukeamisen vaihetta, en sitä " just ennen orkkua" -tunnetta, joka voi parhaimmillaan kestää pitkäänkin.
Siis kelatkaa nyt: eihän orkun aikana pysty edes hengittämään. Jos se kestäisi 2 minuuttia niin siinähän ehtisi jo tukehtua.
Kommentit (6)
sitä taas kestää yleensä juuri niin kauan kuin fyysistä kosketustakin. Tosin jos vain jatkan, se loppuu - ja piiitkän ajan päästä tulee ehkä toinen orkku. Yleensä en tosin toista enää halua, ellei välissä ole selvää taukoa.
mutta siinä ei vielä mennä lähelläkään vaaravyöhykettä.
Itse kyllä hengitän myös orkun aikana, tosin aika pinnallisesti varmaan.
Eikö sekin ole taas yksilöllistä? Ei kai ole mikään mahdottomuus saada useampaa minuuttia kestävää orkkua ja se hapensaantikin on kai niin ihmisestä kiinni.
typy
että itse lasken orgasmin pituuden siitä kun se orgasmi tulee. Eli hengitys salpautuu, jalat kouristaa, kynnet puristuu miehen selkään jne.. Näitä loppunytkähdyksiä en ole tuohon mukaan laskenut. Monesti on mies joutunut vetäytymään irti minusta, koska välillä orgasmini ovat niin rajuja, että tuntuu, että päästä katkeaisi verisuoni.
Siitä kun laukeaa, siihen kun nytkähtely loppuu, kestää kyllä varmasti toista minuuttia, voi olla että kaksikin. Mulla ei henki salpaannu orkussa, joten mitään vaaraa ei ole :-) Ja kuten jollain muullakin, orkku jatkuu jos klittaa stimuloi. Riittää, että pitää sormea/kättä klitalla. Mieskin on oppinut, että vielä pitkään laukeamisen jälkeen kannattaa kosketella hellästi klittaani ja sykkiminen jatkuu ja tuntuu hyvältä :-)
Voin saada helposti myös lisää orkkuja, miestä saa odotella vähän toiselle rundille ;-)
Joten kaipa se parikin minuuttia on mahdollista. Eikä siinä ajassa tukehtua kerkiä :)